"Cégünk gyorsan, olcsón és jó minőségben dolgozik. A háromból minden ügyfelünk kettőt választhat."
Úgy tűnik, mintha a Várbazár projekt szerződést kötött volna a Műegyetem kockakőburkolat-építő tanszékével, hogy az elkövetkező 25 évben a Lánchíd utcába hozhatják a hallgatókat kockakőburkolat-rakást nézni. Azt mindenesetre határozottan kijelenthetjük, hogy a 2018. évi országgyűlési választások előtti kampányzáró eseményt már talán meg lehet tartani az elkészült Várkert Bazár épületegyüttesben és környékén. Hacsak nem omlik le a fal is a vakolat után a kontár kivitelezés miatt. Lényeg, hogy készen van lesz - 10 milliárdért a hülyének is megéri.
Félretéve a szarkazmust: egy mégoly kedves, szép műemlék megújulása sem mentség arra a pazarlásra és dilettantizmusra, amit a Várbazár rekonstrukciója és a kapcsolódó közlekedésfejlesztések kapcsán tapasztalunk. Már a projekt indulásakor egyértelmű volt, hogy rossz a cél, amely szerint a legfontosabb, hogy a 2014-es választások előtt át legyen adva. Mindenki tudta, hogy ebben a feszített ütemben nem lehet jól előkészíteni a munkákat, nem lehet lefolytatni a szükséges szakmai egyeztetéseket, és nem lesz mód az érdemi társadalmi vitákra sem. A baráti kivitelezőkre kiírt közbeszerzések miatt törvényszerűen drágább lett a munka, a lóhalálában készülő építkezésen nem volt mód az előkerült régészeti leletek megőrzésére, a bemutatásuk érdekében egy esetleges tervmódosításra.
Ezért most van egy mélygarázsunk, ami 300 autót vonz be a város szívébe. Felette egy díszes épületünk, ami csak nyomokban műemlék, hiszen a rekonstrukció során jelentős részben lebontották és újra építették, és amiről nem tudjuk, mire akarjuk használni, de már most pereg a vakolata, pedig egyes részeit még nem is fejezték be. Az épület előtt egy utca kockakő burkolattal, ami azért jó, mert senki sem képes megfelelően megépíteni (de most, hogy negyedszerre rakják, már lassan begyakorolják), szinte biztosan nem bírja el a forgalmat, ezért mindig meg fog süllyedni, nem lehet rajta kényelmesen közlekedni gyalog, babakocsival és kerékpárral, viszont háromszor-ötször olyan drága, mint a teherbíró aszfaltbeton. Az utca részlegesen forgalommentesítve lesz: májustól szeptemberig hétvégén csak a BKV és az ott lakók hajthatnak be. Júliusig pedig az átadás-átvételkor talált 1100 hibából a felületjavításokat végzik (értsd: ismét felbontották a burkolatot). Ami egyszerűbben azt jelenti, hogy a kockakő-kompatibilis autók sem használhatják.
A bosszankodókat vigasztalja a tudat, hogy 2 milliárd forintért felépítik a régi lovarda épületét - mivel a lovarda, mint olyan, élén jár annak a listának, hogy mik azok a dolgok, amikre egészen biztosan nincsen szükség a Budai Várban. Mindeközben sikertelenül zárul a Várbazár kávézójának üzemeltetési pályázata, és a Döbrentei-Apród utca sarkán álló Virág Benedek házat sem sikerült eddig kiadnia az önkormányzatnak. Mindenesetre dolgozunk azon, hogy a kerületi lakók kapjanak majd kedvezményes lótartási engedélyt, ha már van lovardánk...
A miniszterelnök szerint a Várbazár a kormányzásuk szimbóluma. Egyet kell értenem: az Orbán-kormány is pazarló és dilettáns. A közpénzeket a haveri cégeknek játssza át és nemcsak a közbeszerzéseket, de a törvényeket is a saját holdudvar gazdagodása érdekében írják.
A számtalan kormányzási hiba kijavítása mihamarabb új kormányra vár.
vnm