Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2010.12.09. 21:43 elendem

Ez már az ítélet?

Pénteken kaptam a meghívót a kerületi Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság hétői ülésére. 270 oldalnyi előterjesztés volt napirenden. Ebből 139 oldal a 2011. évi költségvetési koncepció.

Az irat már a képviselőtestületi előterjesztések közül volt letölthető. A második bekezdésében a következő mondatot olvastam: "A koncepcióhoz az Ámr. 35§ (3) bekezdése szerint kikértük a bizottságok, valamint a kisebbségi önkormányzatok véleményét, melyek az előterjesztés részei, és a határozatok meghozatalánál, kérem, azokat vegyék figyelembe."

Ezt olvasva eszembe jutott a Tanú c. filmből Virág elvtárs felejthetetlen mondata: "Tessék itt a tanuvallomása. Ja, bocsánat, ez az ítélet."

Nem vagyok teljesen naív, értem én, hogy már a képviselőtestületi ülésre vannak előkészítve az anyagok, és ez idő és munkatakarékossági módszer.

Azt is értem, hogy feszítenek a határidők, végül is a testületi ülés előtt két héttel már elkészült az anyag. Csakhogy a hétvégén hogyan tanulmányozzam át mindezt egy szakértő segítségével? Hogyan kérdezzek rá a hivatalban azokra az adatokra, amit nem tudok? (A kerület honlapján és a képviselői extraneten egyetlen fontos dokumentumot sem sikerült megtalálnom, ami segítette volna az előterjesztés értelmezését.) Amikor ezt a bizottságban szóvá tettem, azt a választ kaptam, hogy ez már a most ellenzéki képviselő 16 évvel ezelőtti bizottsági elnöksége idején, és azóta is mindig így volt. A többiek teljesen komolyan elhitték, hogy ez válasz a kérdésemre.

Mindezek együtt azt a hangulatot keltik, hogy értelmetlen a bizottsági ülés, hogy csak dísznek vagyunk.

Nem oszlatta el ezt az érzésemet az sem, hogy az anyagból csak a bizottság elnöke és a két ellenzéki képviselő készült föl. A külsős bizottsági tag figyelt. A két kormánypárti tag a fizikai jelenlétével tisztelte meg az ülést.

Dolgoztam én is a Fővárosi Önkormányzat cégénél; ismerem a hivatal és a szakemberek mély lenézését a semmihez sem értő, de örökösen okvetetlenkedő képviselők irányában.

Nem ringatom magam abba a hitbe, hogy mindenhez értek, de amihez a szavazatomat adom, azt szeretem megérteni. Nagyon tisztelem az önkormányzatnál és intézményeinél dolgozó szakemberek munkáját, és hiszem, hogy egy fontos rendszer, az önkormányzati demokrácia azt jelenti, hogy mi együttműködünk.

Együtt működünk ;-)

vnm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr422505415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása