Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2018.10.11. 21:17 elendem

Lánchíd

Címkék: Lánchíd gyalogos-kerékpáros híd járdaszélesítés

lanchid_ceu.jpg

Tényleg szélesebb lesz-e a Lánchíd járdája?

A fővárosi közgyűlés szeptemberi ülésén elfogadott előterjesztés alapján a Széchenyi Lánchíd járdáit a felújítás során kiszélesítik. Sokakban aggodalmat váltott ki ez az elképzelés, felmerült, hogy a műemlék híd megszokott külseje, hangulata tönkremegy egy ilyen átalakítás miatt.

Látatlanban nem tudtam eldönteni, hogy mit gondoljak minderről, ezért elkértem a 2014-ben készült vizsgálati tervdokumentációt a járdaszélesítésről.

Ebből számomra két fontos dolog derül ki:

  • a híd műszaki állapota már az első vizsgálatkor, 2011-ben nagyon rossz volt, a felújítás nem várhat tovább;
  • a rajzok és fényképes ábrák engem meggyőztek, hogy a Lánchíd megszokott műemléki jellege nem sérül a tervezett átalakítás során.

Itt látható az ábrán, hogy milyen változás lesz.

lanchid_szelesites.jpg

Bal oldalon a jelenlegi, jobb oldalon a tervezett állapot látható

És ha már a Lánchídról beszélünk….

A hídon jelenleg kerékpárral gyakorlatilag nem lehet közlekedni. A szűk úttesten, a felgyűrődött aszfalt barázdái között életveszélyes a kerékpározás. A szintén szűk járda mindig tele van gyalogosokkal, többnyire bámészkodó turistákkal, a pilonok melletti beláthatatlan flikkflakk pedig komoly kihívás még a gyakorlott biciklis akrobatáknak is.

Pedig nagyon hiányzik Budapesten egy kerékpáros híd – ahogyan nagyon hiányzik egy jó gyalogos híd is. Szerintem erre a legjobb válasz az volna, ha a Lánchídat lezárnánk az autóforgalom elől és gyalogos-kerékpáros híddá alakítanánk.

A híd ugyanis alkalmatlan a reggeli és délutáni kelet-nyugati hivatásforgalom átengedésére. Egy-egy forgalmi sávjában folyamatosan állnak a járművek és bedugítják mindkét hídfő közelében az utcákat is. A ráhordó utakat és a keresztirányú forgalmat egyaránt. Budán, a Batthyány térnél, tehát két villamosmegállóval távolabb is szinte mindig lépésben lehet csak haladni. A keskeny belvárosi utcákon áll a füst, a házak földszinti része fekete a koromtól. Mindezt azért, hogy a többi budapesti hídhoz képest elenyésző mennyiségű autót átengedjen.

Ugyanakkor a Lánchíd köti össze a pesti és a budai idegenforgalmi tengelyt, azoknak a tereknek és épületeknek sorát, amelyeket a turisták leginkább keresnek. Ezért mindkét hídfő környékén fényképező, nézelődő turisták sétálnak gyakran baleseti helyzetet teremtve.

Látható, hogy a hídszerkezet is rosszul viseli a gépjárműterhelést, ezért is lenne fontos a forgalomtól mentesíteni.

Most jön másfél-két év, amíg a Lánchidat és a Váralagutat felújítják - ezalatt ki fog derülni, hogy ezt a forgalmat átveszik-e a szomszédos Duna hidak és az is, hogy lehet-e élni lánchidi autózás nélkül. 

Azt gondolom tehát, hogy nem kell aggódnunk a járda szélesítése miatt, viszont fontos kiállnunk azért, hogy a felújítás után a Lánchíd gyalogos és kerékpáros híd legyen!

vnm

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr5114296381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerardus A. Lodewijk 2018.10.12. 20:16:02

Támogatom a Lánchíd teljes autómentesítését, amint lesz 2 db 2*2 sávos alagút, mégpedig az egyik kb. a Széll K. tér és a Lehel tér, a másik kb. a BAH-csomópont és a Keleti között.

Éhesló 2018.10.12. 22:24:00

Műemléket nem építünk át.
Sehogy.
Azért műemlék.

Megértem, hogy gyűlölöd a járműforgalmat.
Sosem dolgoztál.
Sosem vitted semmire.
Vesztes vagy, mindenkit gyűlölsz, aki sikeresebb nálad.

Ahoj- 2018.10.15. 12:22:08

@Éhesló: Egy kicsit se zavarjon hogy már vagy kétszer átépítették. Olvass mielőbb hisztizel.

Éhesló 2018.10.15. 13:25:52

@Ahoj-: nem hisztizek.
A poszterhez szóltam, leírva a véleményemet a posztól és róla (a posztja kapcsán).

A műemlékvédelem nem az átépítésről szól manapság.
Sőt, számos átépített műemlékünk eredeti állapotához leginkább közelító visszaalkítása van soron.

Rosenfeld és singer is tekintettel volt az eredeti konstrukcióra, nem különben csermanek és appel.
De nem 1947-et és nem is 1986-ot írunk.
Nagyon nem.

Szerencsére.
süti beállítások módosítása