Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2011.04.23. 21:07 elendem

Feltámadás előtt

 

„Aztán így szól a király a jobbján állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, 
 
vegyétek birtokba a világ kezdetétől nektek készített országot! Éhes 
 
voltam, és adtatok ennem. Szomjas voltam, és adtatok innom. Idegen 
 
voltam, és befogadtatok. Nem volt ruhám, és felruháztatok. Beteg 
 
voltam, és meglátogattatok. Börtönben voltam, és fölkerestetek. Erre 
 
megkérdezik az igazak: Uram, mikor láttunk éhesen, hogy enned adtunk 
 
volna, vagy szomjasan, hogy innod adtunk volna? Mikor láttunk 
 
idegenként, hogy befogadtunk volna? Mikor láttunk betegen vagy 
 
börtönben, hogy meglátogathattunk volna? A király így felel: Bizony 
 
mondom nektek, amit e legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, 
 
velem tettétek. Ezután a balján állókhoz is szól: Távozzatok színem 
 
elől, ti átkozottak, az örök tűzre, amely a sátánnak és angyalainak 
 
készült. Mert éhes voltam, s nem adtatok ennem. Szomjas voltam, s nem 
 
adtatok innom. Idegen voltam, s nem fogadtatok be. Nem volt ruhám, s 
 
nem ruháztatok fel. Beteg és fogoly voltam, s nem jöttetek el 
 
meglátogatni. Ekkor ezek is megkérdezik: Uram, mikor láttunk éhesen 
 
vagy szomjasan, idegenként vagy ruhátlanul, betegen vagy börtönben, s 
 
nem voltunk szolgálatodra? Erre majd ezt feleli: Bizony mondom nektek, 
 
amit a legkisebbek valamelyikével nem tettetek, velem nem tettétek.” 
 
(Mt 25, 34-45)
 
Jézus búcsúbeszédéből idéztem. Nem beszél arról, hogy az éhes, a szomjas, a beteg, az idegen, a fogoly önhibájából vagy önhibáján kívül lett az, hozzám tartozik vagy sem. Egyszerűen azt mondja, hogy aki keresztény, azaz Krisztushoz tartozik, az így tesz.
Aki nem tesz így - bármit is tűzzön zászlajára - nem tartozik Krisztushoz. A kereszténység ugyanis nem egyfajta kultúra, vagy szokásrendszer, hanem hitből fakadóan cselekvő élet.
 
Áldott Húsvétot kívánok!
 
vnm

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr152850528

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Levendel Júlia - AZ EMBEREVÉS A MINISZTÉRIUMOKBAN KEZDŐDIK 2011.04.24. 20:05:55

ELKÉPZELEM, HOGY ELKÉPZELI1899 őszén Tolsztoj sokat betegeskedik. A Feltámadás utolsó fejezeteit írja, elakad, nekilendül, újra megtorpan, aztán örömmel jegyzi naplójába, hogy „jó és fontos jelenetek születtek“. A világirodalom legáhítatosa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása