Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2017.04.21. 08:00 elendem

A legdrágább vágta

Címkék: miniszterelnökség Budai Vár Karmelita Kolostor

orban_lo.png

Mibe is kerül nekünk a miniszterelnöki rezidencia?

A Fidesz vezetésének (értsd: Orbán Viktor) régóta dédelgetett terve felköltöztetni a miniszterelnökséget a Várba. Ezt készítette elő a 25 éves fejlesztési koncepció is, amelyet az önkormányzat rendelt meg 14 millióért. A kerület fideszes vezetése - amely 2010. előtt minden állami fejlesztést megakadályozott - évek óta úgy költi a kerület pénzét a Várra, hogy az nem a helyben lakók életminőségét javítja, hanem a kormányzati einstandnak ágyaz meg. Az előzetesen 200 milliárdosra becsült "várfejlesztés" valójában nem a vár érdekét, hanem csak a kormányzat reprezentációját és kényelmét szolgálja. Hogy lássuk a nagyságrendet: ez a pénz a teljes magyar felsőoktatásra szánt egyévi összeggel vagy a teljes rendőrség egyévi személyi juttatásaival arányos.

2014. óta sorban születnek a kormányhatározatok, amelyek újabb és újabb konkrét összegeket adnak a kormányzat vári vízióinak egyes elemeihez. Az alábbi táblázat mutatja, hogy ezek már most meghaladják a 100 milliárd forintot, miközben tudható, hogy csak a már ismert elképzelések közül még a Palota átalakítása nincs is benne. És látható, hogy nincs megállás. Pénz, érték, nemzeti örökség nem számít: mindenkinek takarodnia kell, ha az egyre hagymázasabb sznob víziók útjában van.

varvarvar.png

Kép forrása: Átlátszó.hu, Historizáló populizmus 200 vagy 1000 milliárdért - a budai várnegyed átépítésének költségei

Egyre gyorsuló ütemben adnak újabb milliárdokat a várba költözéstől megrészegült kormányzat számára közvetlenül is. A miniszterelnökség és a Nemzetgazdasági Minisztérium költözésével összefüggő költségek most éppen 65 milliárd forintnál járnak. Tudják mennyi 65 milliárd? A magyarországi kórházak teljes adósságállományát csaknem háromszor ki lehetne fizetni belőle vagy az Országos Mentőszolgálat kétévi teljes költsége.

Ebből csekély 4 milliárdocskát arra szánnak, hogy a miniszterelnöki iroda bútorzatát külföldi műtárgy-árveréseken szerezzék be. Mert egy utángyártott íróasztal mögül nem is lehet országot vezetni…

A folyamatosan duzzadó projektet és emelkedő költségeket szemlélve egyes elemzők nem tartják lehetetlennek, hogy végül 1000 milliárd forintot is elérheti a kormány budavári kalandja.

A kiemelt kormányprogrammá minősített terv, hogy a Nemzeti Táncszínház épületét foglalja el miniszterelnökség, pusztán felvágás, nem pedig reális és értékteremtő cél. A kiszemelt épület a kormányzat számára nem elég tágas, még a kertépítészet-történeti emlék Püspök-kert helyére épített beton szárnnyal együtt sem. És a környezete sem képes felvenni a hivatal működésével járó terhelést. A miniszterelnökség nagy forgalmat, igen erőteljes logisztikát és nemzetbiztonsági megoldásokat igényel, amire egyszerűen nincs hely. A kormányzati konvojok, delegációk folyamatos forgalma gyakorlatilag megbénítaná a Vár életét, és a környező kerületrészek számára is rendkívül megterhelő volna. Csak négy éve történt, hogy a kormányzati konvoj majdnem elütötte a férjemet és a kisfiamat az iskola előtti zebrán, merthogy a konvoj nem állhat meg, ez biztonsági előírás, de a Várban és környékén még emberek élnek, iskolába és dolgozni járnak…

A Nemzeti Galéria elérhetősége és megközelíthetősége nem jó – mondta Lázár János. Akkor ez azt jelenti, hogy a minisztériumokhoz jó lesz? Azokat nem kell megközelíteni? Hová tűnt az a program, hogy a Palota körbejárható lesz mindenki által használható buszokkal? Hová tűnt az idegenforgalom valódi erősítésének kérdése?

A közművelődési intézményeknek ez nem jó hely, ezért kell közigazgatási intézményekkel megtölteni, erről van meggyőződve - ezt is mondta Lázás János. Csakhogy erről nem neki kell  meggyőződni, hanem szakmai és társadalmi viták során kell ennek eldőlnie. 

A Polgárváros ezután kormányzati tanácsadók, tisztviselők számára nyújt lakhatást – felgyorsítva az utóbbi hónapokban felderített korrupciógyanús lakáskiadási gyakorlatot. Hiszen most már a kiemelt kormányprojektek közelében lévő önkormányzati lakások és egyéb ingatlanok minden további vizsgálat nélkül kisajátíthatók. Tehát senkinek a lakása vagy üzlethelyisége nincs biztonságban, bármikor bárkitől elvehetik!

A terv szimbolikusan is a demokrácia ellen szóló nyílt üzenet. Egy köztársaságban a hatalom az állampolgárok közösségétől ered, ők adnak felhatalmazást a mindenkori kormánynak. Éppen ezért fontos, hogy a Parlament a főváros közepén, a város épületeivel egy szinten helyezkedik el. A városból, a polgárok közül kiszakadó, a föléjük magasodó királyi várban állomásozó kormányzatról nehezen hihető, hogy az állampolgárok szolgálatára esküdött föl.

Felelős kormány csak a város fejlesztésének igényével gondolkodhat kormányzati negyed létrehozásában. A Budai Vár és környéke viszont nem fejlődik a kormányzati negyed hatására, hanem a jelenlegi torzulásokat fagyasztja be mindez. Egy tiltott elit zóna alakul ki a város közepén, de annak szövetéből kiszakadva. A bennfentesek pedig azontúl nemcsak a szülinapi bulikat tartanák a műemlékek között, hanem a főhadiszállásukká válik mindez. A műemléképületek értelmes funkciójáról valóban lehet vita, és éppen az a baj, hogy nincsen vita. A fejlesztés ugyanis nem azonos az építkezéssel.

A Karmelita Kolostor épületét áttervező Zoboki Gábor ezt mondta: "A közbeszerzés tökéletesen alkalmatlan, mert senki nem tudja megjósolni, hogy mi történhet." Csakhogy ezt hívják jobb helyeken jogállamnak: a közpénzekről közbeszerzéseken döntünk, az építkezésekről és a műemlékekről építészeti előírások alapján döntünk és az egészséges környezetünket környezetvédelmi előírások megtartásával védjük. Éppen ezért én bűnnek tartom azt, hogy a kiemelt kormányberuházásoknál ezekre nem kell tekintettel lenni. 

65 milliárd forint csak a miniszterelnökség és a nemzetgazdasági minisztérium várba költözésére!!!... Nem a működésére, hanem csak arra, hogy a kiszemelt műemléképületeket átalakítsák a minisztériumok számára. Ki hiszi el, hogy ez műemlékmentés? Ki hiszi el, hogy itt tényleg a nemzeti örökségünk megőrzése a fontos? Ki hiszi el, hogy kultúrát akarnak hozni a Várba, miközben az akadémia Országház utcai épületét megszállja a Belügyminisztérium és csak a tervezés meghaladja a 600 milliót? Ki hiszi el, hogy miközben az ország számtalan műemléke csak pusztul, itt a műemlékmentés miatt folyik el számolatlanul a pénz? 

És lesz lovarda is 3,5 milliárdból. Lesz hozzá rámpa, amin a lovak fel tudnak menni a Szent György térre a miniszterelnöki és a Sándor palota elé. Parádés lesz… Teljesen komolyan gondolják, hogy van joguk egy kistelepülés teljes évi költségvetését arra költeni, hogy lovas huszárok élén parádézzanak a Dísz téren!

És az értékesség nem azonos a drágasággal. Jellemző, hogy király gyakorlatilag sohase lakott Budavárban, csak az a Horthy kormányzó, aki királyi pompát ült egy társadalmi feszültségekkel terhes és háborúba vezetett ország felett. Csak a rongyrázás megy most is, a fölösleges költekezés – a milliók véres verítékével megteremtett állami forrásokat nyeglén elszórják. És ezáltal egyszersmind tönkreteszik a nemzeti örökségünket is. Miközben pörög a számláló, látható, hogy ez a várba költözés nekünk nemcsak abba a 65-100-200-1000 milliárdba kerül, hanem egy épeszű, felelős és reményteli jogállamiságba is.

Lázár János szerint döntés van arról, hogy a kormánynak ki kell költözni a Parlamentből. Én őszintén nagyon szeretném, hogy ez a kormány végleg kiköltözzön a Parlamentből... A Budai Várban egy helyen látnám őket szívesen: a panoptikum "A közelmúlt sötét árnyai" kiállítás keretében.

vnm

 

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr812440275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2017.04.22. 03:04:08

Gondolom a lovak és az istállók elsősorban az otthonosság érzetének megteremtéséhez szükségesek.

Gondoljuk csak meg, mennyi feszültséggel járhat hosszü napokat tölteni vadidegen műtárgyak között, amihez soha egy pillanatig sem volt semmi köze szegény miniszterelnökünknek..! Ráadásul még az is előfordulhat, hogy egy egy illusztris vendég megdicséri mondjuk az íróasztalt, vagy megcsodál egy festményt, és akkor illene tudni valamit mondani is róluk...
Aztán meg ott van az a rengeteg evőeszköz is, csak a baj van velük minden alkalommal...

Hát persze, hogy kell a közelben egy istálló, ahol ki lehet pihenni mindezt, meghitt, ismerős környezetben, ahol (majdnem) minden az, aminek látszik!
Bicskával a 'kalbászt', utána küldeni egy jó kis törkölyt, és mindjárt barátságosabb lesz a világ!

Szóval kell a várba lóistálló, meg lószar, - a huszár csak az indok, hogy lehessen mire hivatkozni :))

Nehéz élete volt a valódi arisztokráciának, ugye viktorka! El is használódott jónéhány generáció, mire teljesen természetessé vált a jó modor, meg hogy természetesen tudjanak viselkedni az úri környezetben...
Sebaj, az ükunoka talán már képes lesz úgy megjelenni társaságban, hogy nincs könyékig zsebredugva a keze, és nem ténfereg bámészkodva a vendéglátói között, még akkor sem, ha kifütyülik éppen, nemúgy, mint az ükapja.

Hiába na, Felcsút még mindig elég messze esik a palotától :0

Pipas 2017.04.22. 07:28:17

"Ki hiszi el, hogy kultúrát akarnak hozni a Várba, miközben az akadémia Országház utcai épületét megszállja a Belügyminisztérium és csak a tervezés meghaladja a 600 milliót?"

Megyó cége ennyiért szakértett metrót. :D Az mondjuk jogos volt, sikerdíj. A cégnek, akivel megegyeztek sikerült elnyernie a tendert a magyar államtól. :D

Szóval mit akarok mondani, nem olyan sok az. :D

röf 2017.04.22. 07:52:41

Szerencsétlenek.
Orbán egyszer elmegy, amit építenek, az meg itt marad.
Fikáztátok a Nemzetit, a MÜPA-t, a Várkertet, az összes Ligetet, meg úgy mindent.
A balliberális időkben mi épült?
Na jó, alagutak, de azon kívül...

Pipas 2017.04.22. 08:05:54

@röf: "A balliberális időkben mi épült?"

Gyurcsánynak van egy beszéde, amiben arról mesél, hogy ha van a szocialista kormánynak egyáltalán hibája, akkor az az, hogy ők mindent építenek. Állandóan csak építenek.

Nos, ez persze még az ősződi beszéd előtt lehetett. :D Utána már talán nem célozgatott rá, hogy ők hibátlanok... vagy mégis? :D

fidesz maszop dk egykutya 2017.04.22. 09:08:15

@röf: bizonyx itt marad az a sok értéktelen, használhatatlan szar amire elkótyavetyélték a pénzünket, és aztán még a lebontásukra is kell költeni... A ligetben speciel csak rombolt a kgb ügynök elvtársad

histar007 2017.04.22. 10:08:16

Remek ötlet, Orbán akasztásos négyelése után minden olyat le kell bontani ahol csak megfordult. Tulajdonképpen az egész Várhegyet le kellene túrni, mert kilóg a város szövetéből. Ha megvan akkor egy hatalmas parkot kell telepíteni a helyére.
Le lehet porolni a kormányzati negyed terveit, de lehet hogy addigra nem lesz erre szükség mert úgyis Brüsszelből vagy a Nyílt Társadalom Alapítványtól úgyis megmondják.
Amúgy pedig egy demokráciában a legfontosabb a hatalmi ágak szétválasztása. Így nekem alap, hogy a kormány nem lakhat a törvényhozás épületében. Ha meg költözni kell, illik valami illendő helyre menni.
1100 éves büszke nép vagyunk(?). Egy büszke nép pedig ezt ki is fejezi. 7 év alatt épült néhány dolog. Ha 2018-ban folytatják, akkor mégtöbb fog.
Anno köpködött az liberális értelmiség a Nemzeti Színházra is, a MÜPA-ra is. Azért sikerült megszokni nem? Még a Gödörhöz is találtak funkciót (nem emlékszem favédő hisztikre). A liget is frankó lesz, aki pedig tizedszázalékra méri a zöldfelületet az menjen ki a felvonulásra és kezdje felszedni a betont...

Pipas 2017.04.22. 10:09:32

@histar007: "Anno köpködött az liberális értelmiség a Nemzeti Színházra is"

Köpködnek azok mindenre, amit nem ők csinálnak... azaz mindenre. :)

morph on deer 2017.04.22. 10:15:31

@röf:
"Orbán egyszer elmegy, amit építenek, az meg itt marad."

Hát ez az!
Így még az a reményünk sem lehet meg, hogy majd el tudjuk felejteni egyszer ezt a kis cezaromániás ... ... ... igen, ezt!

A nemzetinél borzasztóbb giccsparádét valóban ritkán látni, még az a jó, hogy manapság már ok sem nagyon van a látogatására.
Nagyon szoros versenyben van vele az úgynevezett "megszállási emlékmű", amelyikhez igazából "a megszállottság emlékműve" név sokkal jobban illene..!

És mindjárt itt lesz a lóistálló a várban, meg a huszárlaktanya, mert az valóban hiányzott... meg a műemlékre biggyesztett erkély...

Te valóban úgy gondolod, hogy ilyen baromságok "bizonyítják," hogy milyen "nagyléptékű alkotó" a vezér?

Ez inkább annak a tünete, hogy az ízlése és a gondolkodásmódja messze nem áll arányban a hatalmával!
Tipikusan olyan, mint amikor a falusi hyerek először mehet el egyedül a búcsuba, és vihetné az apja pénztárcáját is. Minden kell, ami csicsás, ami drága, ami nincs a szomszéd lőrinckének, mert bezzeg ő most megvehet bármit!

És ahogy látod meg is teszi anélkül, hogy tekintettel lenne arra, hogy nem a saját pénzét cseszi el a felesleges baromságokra, hanem a miénket!

Mert hagyjuk!
Miért?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.04.22. 10:25:41

@Pipas: Megyo meg is bukott, joggal. Pedig nem is akart a várban királykodni. Egyáltalán mi a fasz keresnivalója van a miniszterelnöknek a várban, jó messze a parlamenttől? Nem király ő bammeg. Még ha ingyen lenne a felköltöztetése, akkor sincs semmi indok rá egy demokráciában. Újabb világos üzenet, hogy mire számíthatunk, ha Viktor hataloban marad. Te meg csak asszisztáljál hozzá, hogy térjen vissza az a rendszer, amitől 1989-ben megszabadultunk. Aki mára - látva az irányt és a lopást - fideszes maradt, az ostoba hitvány hazaáruló. És még Viktor hazaárulóz itt bárkit, mikor szó szerint árulja a Hazánkat kelet felé.Rohadjon meg mindenki, aki teljhatalomhoz juttatta... Gyurcsánnyal az élen.

röf 2017.04.22. 10:55:19

@morph on deer:
"A nemzetinél borzasztóbb giccsparádét valóban ritkán látni, még az a jó, hogy manapság már ok sem nagyon van a látogatására."
Érdekesek vagytok...
Amikor nem választották újra a LEJÁRT MANDÁTUMA UTÁN minden művészek űbermencsét, Alföldi Robogót, na volt sivalkodás.
Ebbe a lepratelepbe akartátok visszakényszeríteni.
A megszállási emlékművel emlékeim szerint teljesen más problémátok volt, nem a kinézete...
De mondok mást.
Az összes tulajdon- vagy részvényvásárlással problémátok volt. Amiket ti eladtatok, azokat Orbán VISSZAvásárolta.
Majd legközelebb újra eladjátok....

morph on deer 2017.04.22. 11:57:54

@röf:
Megint szólok: belőlem egy darab van, ami értelemszerűen az egyes szám alkalmazását teszi indokoltá.
Ez csak akkor nem így van, ha valakit orbán viktornak hívnak, mert esetében az ember tiszteletben tartja, hogy tudomása szerint ők többen vannak, így többes számban beszél magáról. Itt jegyzem meg, hogy nekem már az az egy is túl sok, amit én látok belőlük: számuk pont eggyel meghaladta a kívánt szintet...

Függetlenül attól, hogy te merre próbálod terelni az irányt én kizárólag esztétikai, ha úgy tetszik szakmai szempontok alapján mondtam véleményt! Az általam említett két szörnyszülött attól függetlenül is rossz, hogy ki és miért hozta létre!
Dehát ez van, ha nem a hozzáértés, hanem a lojalitás a döntő.
Nem viccelek, ha úgy hozza a sors kérdezz már meg jobboldali (?) vagy akármilyen "valódi" - azaz nem kormányközeli seggnyalástól nagy, azaz tisztességes művészt, hogy mi az őszinte szakmai véleménye.

Tudod, van a napi politikai agymenéseken - oldaltól függetlenül is - túlmutató szempont, olyan is, amihez érteni kéne elsősorban. Csakhát a hatalom birtokában az elvétve fordul elő, hogy az épp "illetékes elvtárs" ne a saját tyúkszaros és kertitörpés ízlésére hagyatkozzon, ha amúgy megteheti.

Ebből a szempontból még a késői Kádár éra is jobb volt, mert ott legalább a szakmailag megfelelő művészekből válogatták ki a 'baráti' alkotókat, nem a haverok közül bízták rá munkát arra, aki már látott muzeumot legalább képen, tehát ő a mi emberünk..!
Nekeezzel ez a bajom igazán.

röf 2017.04.22. 12:36:23

@morph on deer:
Az a Te magánügyed, hogy mennyire utálod Orbánt, de pont Te kevered a politikai meggyőződésedet ide.
Ha neked egy is sok Orbánból, takarítsd el a következő választásokon.
(Hogy ne beszéljek többes számban.)
Egy színháznak, és főleg egy hangversenyteremnek a szakmai használhatósága és a külső-, belső megjelenése baromira két különböző dolog.
Akkor most melyikkel is van problémád?

morph on deer 2017.04.22. 13:52:02

@röf:
Az bizony, ahogy jeleztem is.
Valahogy nem állom a saját magukról "mi"- ként nyilatkozó személyeket, nekem ilyen fura ízlésem van.

Azt azért nem kéne, hogy ennyre problémás legyen eldönteni, hogy az "esztétika" meg a "giccs" kifejezés vajon az épület funkciójára, vagy látványára vonatkozhat-e, különösen, ha egy társaságban fordul elő egy emlékműnek nevezett esztétikai szörnyszülöttel, de segítek: a külső az, amiről szó van, a "művészi érték" vagy - mint most - annak hiánya amit szóba hoztam.

Erre nézve ajánlottam, hogy kérdezz rá hozzáértőknél, akiknél fel sem merül, hogy politikai szempontjaik is lehetnek, és megtudod a részleteket is, hogy mi és miért rossz.
És az totál mindegy, melyik korban szennyezik a vizuális környezetet ilyenekkel, ha egyáltalán megtörténhet.

röf 2017.04.22. 15:27:09

A Nemzetinél és Műpánál is toronymagasan a funkcionalitás a fontos. De nincs gond, rugózhatunk a külcsínen is....
Viszont az nem világos, hogy lehet politikai szempontok és -hovatartozás alapján szép vagy ronda épületet tervezni.
De Te biztosan tudod...

morph on deer 2017.04.22. 16:12:41

@röf:
Igen.
Terveztetni lehet.
Gondolom "szocreál" stílusú épületekről te is hallottál? Ez csak egy nyilvánvaló kapcsolat, de pl az a historizáló eklektika amit a jelenlegi kormányzat preferál a letisztult formákkal és cikornyamentes megoldásokkal szemben most is jelzi a politika hatását.
Sajnos.

Ahelyett, hogy egy teljesen politika-semleges, tisztán szakmai - városépítészeti, építészet, kulturális, stb - szempontok alapján szülessenek ilyen nagyságrendű kérdések, és nem hazug politikai mítoszok alapján.

Az idő ugyanis valójában nem áll meg.
Még akkor sem, ha például a Kossuth teret a negyvenes évek kinézéséhez próbáljuk visszaállítani - miért pont akkorra? - mert a valóságban mindig minden kor tett valamit ahhoz, ahogy egy város kinéz, vagy ahogy egy nép kulturája manifesztálódik a környezete megformálásában.
Ha van. Vagy pontosabban: ha a döntéshozóknak van köze a kulturához, vagy felismerik, hogy ez más szakterülete.

Ha meg nincs, akkor jön felszínre a mostanihoz hasonló "diszletépítési láz", amikor például olyasmiket "állíttatunk helyre" amik korábban nem is léteztek, csak mert a kedves vezetőnek huszárlaktanya kell a várba, a huszonegyedik században!
Remélem, majd lesz lovas őrségváltás is, vagy valami hasonló "nemzethyesch" kitaláció.

Ez az én személyes véleményem, és "minden egybeesés vagy hasonlóság más véleményekkel csak a véletlen műve"

Pipas 2017.04.22. 16:13:07

@Felchutty Bugrisch: "Megyo meg is bukott, joggal. Pedig nem is akart a várban királykodni."

Lopott és egy másik tolvaj megpuccsolta.

"Egyáltalán mi a fasz keresnivalója van a miniszterelnöknek a várban, jó messze a parlamenttől?"

Miért pont a parlamenttől? A miniszterelnök és a parlament az két külön dolog, nem kéne összemosni őket.

"Nem király ő bammeg."

Hogy a fenébe jön ide az, hogy "király". A várban királyok vannak, vagy mi?

"Még ha ingyen lenne a felköltöztetése, akkor sincs semmi indok rá egy demokráciában."

És a demokráciának mi köze van ehhez?

"Újabb világos üzenet, hogy mire számíthatunk, ha Viktor hataloban marad."

Mire? Hétévente költözik a várba vagy mi? Nem tudsz majd aludni, mert a viktor nem abban az épületben van, amelyikben régebben volt? Nem spirázod túl egy kicsit ennek a jelentőségét?

"Te meg csak asszisztáljál hozzá, hogy térjen vissza az a rendszer, amitől 1989-ben megszabadultunk."

Miért, 1989-ben b+ a viktor a várban volt? Vagy a királyok voltak ott? Mi a fene jön vissza? A szocialista párt?

"Aki mára - látva az irányt és a lopást - fideszes maradt, az ostoba hitvány hazaáruló."

Aha, mert te azt mondod rá, hogy lopnak, meg te azt mondod rá, hogy ahazaáruló. Akkor biztos az.

"És még Viktor hazaárulóz itt bárkit, mikor szó szerint árulja a Hazánkat kelet felé.Rohadjon meg mindenki, aki teljhatalomhoz juttatta... Gyurcsánnyal az élen. "

Milyen "teljhatalom"? Normális vagy?

röf 2017.04.22. 16:48:41

@morph on deer:
Nálam az általad hiányolt "letisztult formák és cikornyamentes megoldások..." pontosan a szocreál stílust jelentik.
És hiába varázsolsz ilyen "historizáló eklektika" -féle misztikus fogalmakkal, attól még nem lesz ütősebb a mondanivaló.
Pest (és Buda) klasszisokkal különb és szebb a Tarlós érában, mint Demszky Világvárost Építünk Gábor ámokfutása alatt.

morph on deer 2017.04.22. 21:30:04

@röf:
Nem az a lényeg, hogy te mit gondolsz, de még az sem amit én!
Van egy értékrend ami fejlődik és változik, toábbá vannak bugrisok a felcsúti gazból akik leragadtak valahol a jegyző úr tisztaszobájánál 1942-ből.

Az a vonalvezetés ami neked a szocreált jelenti, nekem a Bauhaust, a Moholy Nagy, Breuer Marcell és Valter Gropius féle gondolkodásmódot az 1920-30-as időkből - avagy/és annak továbbfejlesztett változatait, mint pl Oscar Niemeyer. (Csak példák a teljesség igénye nélkül!)

Nem a te hibád, ha nem így látod, talán ugyancsak nem is orbán tehet róla, hogy annyira tapló amennyire, ez eddig rendben is lenne.
(Én például hülye vagyok a focihoz, soha nem is érdekelt, de ennek tudatában vagyok!)

A baj az, amikor valaki totálisan tájékozatlan egy témában, de legalább elég 'bátor' ahhoz, hogy a hozzá nem értése ellenére döntéseket hozzon!
Na ez gáz!
Amikor "a" felcsúti tahó ízlése a kötelező norma, az már végképp a sötétség beköszöntét jelzi.

Persze, hogy nem értesz velem egyet, mert nyilván az a véleményed, hogy mivel én utálom orbánt, így nekem semmi se jó amit építtet, tehát nem érdekes amit mondok.
A szépséghiba itt az, hogy én az építészettel rokon műfajokban és a vizuális kommunikáció művelőjeként töltöttem el majdnem negyven évet - aminek több mint felét a határokon túl - tehát merem mondani, hogy szakmailag megalapozott a véleményem.

Őszintén szólva én azt szeretném, hogy ha esetleg a még épelméjű fideszesek elégséges nyomást gyakorolnának a főnökségre ahhoz, hogy ne a Szőcsgézák meg Kerényik döntsenek, mégcsak ne is a Fekete György, hanem szakmai grénium az említett urak részvétele nélkül!

Mindnyájunk, és a jövő nemzedék érdekében!
(Remélem, világos, hogy én nem bántani akarlak, az ideológiai nézetkülönbségek ellenére sem! Meg választ sem várok, csak némi gondolkodást!)

röf 2017.04.23. 07:18:06

@morph on deer:
"Persze, hogy nem értesz velem egyet, mert nyilván az a véleményed, hogy mivel én utálom orbánt, így nekem semmi se jó amit építtet, tehát nem érdekes amit mondok."
Ne hidd.
Van még pár kommentelő itt az Indexen, akikkel nem egy politikai talajon állunk, néhány kérdésben mégis teljesen egyetértünk. (Kurt úrfi pl...)
Az építészet, korok és stílusok valóban nem kenyerem, nem tanultam, mást tanultam.
De.
Kinek készül a város, ha nem a turistának és a lakosoknak?
Nem Pesti vagyok, bár régen sokat jártam Pesten, ma már kevesebbet, így fordulhat elő, hogy két napja autóztam el a sokat szidott Várkertbazár előtt.
Engem lenyűgözött.
És mi a helyzet vele? Politikai holállás szerint szidják vagy dicsérik. Becs szóra nem azért tetszett, mert Orbán újíttatta fel.
Én összesen azért kezdtem el vitatkozni a bloggerrel, mert úgy látom, Orbán bármit épít, felújít, vásárol, az csak szar lehet.
Lehet. De legalább nem rombol, hanem épít, ellentétben mondjuk a nagyarcú Demszkyvel, aki két dolgot épített összesen.
A nagypiacot, meg a horvátorzsági házát.
süti beállítások módosítása