Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • VNMárta: Kedves Barbara! Köszönöm a jelzést! A blogfelület valamiért átkonvertálta, nem tudom évszámokkal ... (2024.10.28. 13:10) A Ruszwurm ügy
  • Mesterséges Geci: Nem trollkodás: mi ez a baromság, hogy a nőknek még ott is tilos a félmeztelen megjelenés, ahol a ... (2024.08.27. 15:52) Hogyan használjuk a Czakó utcai sportpályát?
  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2018.02.16. 11:43 VNMárta

Moslék vagy menza

Címkék: menza közétkeztetés Hungast

menza2.jpg

Kép: 444.hu

Hasít a fideszes beszállító - a gyerekek pedig éhesen jönnek haza

Nemrég írtam egy I. kerületi menza-kálváriáról szóló cikk miatt. Most újra a figyelem középpontjába került egy I. kerületi iskola.

Miután a menza már szeptembertől folyamatosan rossz, néha ehetetlen volt, nemcsak a gyerekek, hanem a szociális étkeztetésben részt vevő idős emberek is panaszkodtak. A folyamatos jelzés és tiltakozás hatására a kerületi GAMESZ (eszközkezelő) hamarjában lebonyolított egy közbeszerzést (a képviselőtestület sem kapott erről tájékoztatást, pedig ha bevontak volna, akkor talán nem az aktuális fideszes favorit terjeszkedése lett volna a fő szempont, hanem a gyerekek jóltartása) és így a kerület összes iskolája átigazolt a Hungast Kft-hez. 

Szeretnék tisztán látni a kérdésben, ezért közérdekű adatigénylést nyújtottam be a kerületi jegyzőhöz és a GAMESZ igazgatójához, amelyben a közbeszerzési eljárás és a szerződés dokumentumait kérem ki. Bízom benne, hogy hamarosan megkapom.

Még az ősszel megkerestem a GAMESZT, hogy befizetnék plusz egy adag ételt, amit mi szülők elhoznánk megennénk, hogy első kézből láthassuk, hogy mi a helyzet. A GAMESZ mereven elzárkózott ez elől, és azt erőltette, hogy jelezzük, ha kifogás van, mert akkor kivizsgálják. Csakhogy a szülő akkor értesül arról, hogy gond volt, amikor a gyerek délután-este jön haza és éhes. Ekkor már a GAMESZ-t nem lehet értesíteni, másnap reggel tudnak elkezdeni ezzel foglalkozni. Mit lehet akkor már kideríteni arról, hogy undorító volt a tegnapi ebéd? Az ÁNTSZ számára kis üvegben elrakott minta csak az orvosbiológiai kérdésekre ad választ, arra nem, hogy az étel ízléses és ízletes-e.

 Nem szabad elfelejtenünk hogy – minden előírás és rendelet betartása mellett – az iskolai közétkeztetésben nem tápanyagbevitel folyik, hanem étkezés. Az étkezés pedig nemcsak az étel belapátolásáról szól, hanem sok egyéb körülményről is. Ebben része van az étel ízének, állagának, szagának és hőmérsékletének. Az ebédlő felszerelésének (szerencsére ma már üvegpoharak és rozsdamentes evőeszközök vannak, de sokan emlékszünk még a zsíros fogású, leves ízű műanyagpoharakra és alumínium kanalakra, a ragadós viaszosvászonra). A mi iskolánkban az ebédlőhöz vezető folyosónak olyan állott, súlyos húsleves szaga van, hogy minden alkalommal felfordul a gyomrom. Az ebédlő olyan kicsi, hogy több turnus van, a gyerekeknek rohanniuk kell az evéssel, sokszor van, hogy a szünet nem is elég arra végül, hogy ebédeljenek. Pedig az étkezés nem utolsó sorban közösségi élmény, a lazítás, feloldódás, a feladatokból kikapcsolódás tere. Még a kevésbé ízletes étel is elfogy, ha szépen van tálalva, kedvesen kiosztva, ha van lehetőség kellemes és nyugodt körülmények között megenni.

Éppen ezért volt hibás döntés, hogy a közoktatás átrendezése kapcsán az iskolaigazgatóktól elvették a döntési jogokat, és szétosztották azt a KLIKK és az önkormányzat között. Az iskola ugyanis összetett rendszer, a gyermekek oktatás-nevelése nem pusztán a tanórákon zajlik. A nevelés része a környezet és az ellátás is, a gyermekek jól-léte közvetlen hatással van az oktatás sikerességére is.

Persze, a szülő dönthetne úgy, hogy nem kér menzát, maga gondoskodik az ételről, de ahogy a cikk is írja, ezt nem lehet. Az iskolai mikróba csak a konyhai személyzet teheti be a külön szállított diétás fogásokat melegedni. Gyerek egyáltalán nem használhatja, otthonról hozott ételt beletenni tilos. Miközben megértem a tisztiorvosi szolgálat rendelkezését, azt is látom, hogy ez szinte ellehetetleníti azon családok helyzetét, akik valamiért nem akarják a központi menzát (pl. speciális diéta, vallási meggyőződés vagy vegetáriánus étkezés miatt). Úgy gondolom, hogy kellene rá megoldást találni, hogy aki akarja, az otthonról behozott ebédjét megmelegíthesse. Szerintem a napi tisztítás és fertőtlenítés mellett ez nem járna egészségügyi veszéllyel.

Éppen ezért nem fogadható el a gyermekek kiszolgáltatottsága. Nem elfogadható, hogy a gyerekek nem kapnak fogyasztható ellátást, bevinni pedig csak hideg ételt tudnak, étkezdébe pedig az alsósok nyilván nem mehetnek ki. Az én gyerekeim is gyakran jönnek haza éhesen, miközben be vannak fizetve.

A közbeszerzési eljárásokban a megrendelő önkormányzatok a legolcsóbb ajánlatokat fogadják el – érthetően, hiszen a szülők sem akarnak/tudnak vagyonokat fizetni a menzáért, viszont a kidobott étel a legdrágább. Azt is látni kell, hogy nincs túl sok olyan szolgáltató, amely ezernél is több adag ételt tud szállítani, ezért viszonylag kevés ajánlatot lehet mérlegelni, ha a GAMESZ ragaszkodik ahhoz, hogy az egész kerületet egyben kezelje. Mérlegelni kell, hogy érdemes-e kisebb részekre bontani a kiírást, hogy ne csak a piacvezető szolgáltatók rúgjanak labdába, hanem egymással versengő kisebb szolgáltatók is.

Túlzás nélkül elmondható, hogy az iskolai menza a közoktatással kapcsolatos kérdések egyik leginkább kudarcos eleme. A világ számos országában nincs is iskolai menza, a gyerekek a magukkal hozott ennivalót fogyasztják, meleg ételt pedig este esznek otthon. Ez – legalább az iskola szempontjából – sokkal egyszerűbbnek tűnik.

Viszont Magyarországon annak van hagyománya, hogy délben eszünk főtt ételt, így érthető a megörökölt rendszer, hogy az egész nap az iskolában lévő gyerekek meleg ebédet kapnak. Ha tekintetbe vesszük, hogy az ország számos vidékén a gyerekek – több százezernyi gyerek! - csak az iskolában és az óvodában kapnak elegendő, tápláló, meleg ételt, akkor ezen nem is kell most változtatni.

A menzakoszt sohasem fog mindenkinek ízleni, mindig lesznek válogatós gyerekek is, és szerencsére a jó részük biztos lehet benne, hogy ha nem is eszi meg az ebédet, este, otthon jól lakhat a finom vacsorával (persze, ez nagy pazarlás). A menzával sohase lesz mindenki elégedett, mégsem adható fel, hogy folyamatosan egyre jobb legyen, hogy a változó igényekre jó válaszokat tudjunk adni, hogy ki-ki élhessen a választás szabadságával.

vnm

158 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr6413673408

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megállítjuk a Munkaügyi Központ facsonkításait! 2018.02.17. 12:59:04

A tavalyi facsonkítási botrány után, idén már 3 nappal előre jeleznie kell a Munkaügyi Központnak ha gallyazni, ifjítani szeretné a fákat az udvarán. Tavaly novemberben írtam arról, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala XX. Kerületi Munkaügyi Hivatala...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2018.02.17. 11:21:55

Akinek nem kóser a menzakaja, annak nem kötelező befizetnie, etetheti ahonnan akarja.

Akinek meg az édes gyermeke csak a suliban kap ételt, attól el kell venni a gyermekét, majd bíró elé kell állítani, mert a saját gyermeke egészséges fejlődését súlyosan veszélyezteti, ami bűncselekmény.

nemecsekerno_007 2018.02.17. 12:51:24

@Éhesló: Hát azért nem ennyire egyszerű a téma :)

nemecsekerno_007 2018.02.17. 12:56:26

- Franciaországban ha mondjuk egy faluban van 3 pékség, akkor nem írnak ki közbeszerzést hanem 4 havonta másik pékség viszi az iskolába, óvodába a kenyeret.
- Így nem egy cég van aki monopóliumot épít és nem is függ 100%-ban az állami pénztől hanem mindegyiknél van egy fix bevétel éves szinten.
- Nyílván a minőségre folyamatosan figyelnek
- Az iskolai étkeztetéshez is kell szakmai ismeret meg gyakorlat szóval ott se dolgozhatnának hülyék.
- Amúgy meg lehetne oldani, nem atomfizika...
- De általában a hiszti meg, az arcoskodás megy minden oldalról. Tisztelet a kivételeknek, tőlük kéne megkérdezni, hogy csinálják.

Mancilla Pectoralis 2018.02.17. 13:21:56

@nemecsekerno_007: Akkor nem lehetne mutyizni.Azért nem így csinálják.

romanista (törölt) 2018.02.17. 13:23:34

@Éhesló
"Akinek nem kóser a menzakaja, annak nem kötelező befizetnie, etetheti ahonnan akarja."
Először is kinek kóser az a szar, amit adnak szted??
Bár sok az igénytelen mint te, ha neked jó az a moslék, amit a magyar iskolákban adnak.
Másodszor: mégis hogyan oldja meg te "nagyon okos"??
Alapból nem is lehet meleg ételt bevinni az iskolába és ha lehetne is, akkor majd a százkilós iskolatáska és tornacucc mellé még ételhordót is cipel a gyerek nem???
Ez is csak a szánalmas magyar valóság egy része.

Éhes Ió 2018.02.17. 13:36:51

@romanista: Annak idején a nevelőotthonban mindig jó volt a kaja. Ha pedig kedves voltam a nagyfiúkkal, megkaptam az ő adagjukat is. Ha pedig a szakáccsal is, akkor válogatott falatokat kaptam.

nemecsekerno_007 2018.02.17. 13:40:42

@Mancilla Pectoralis: ahol nincs mutyi ott se mindig működik.

BiG74 Bodri 2018.02.17. 14:20:17

@ÉhesIó:
??????????????????????????

Kivlov 2018.02.17. 14:21:10

Túl sok a finnyás, elkényeztetett csemete. Régen örültünk, ha akár menzán is, volt mit enni.

vidimaster 2018.02.17. 14:21:21

A II. kerületi iskolában, ahol látom a menzát, klasszisokkal jobb az ellátás, mint kb. 20 éve volt, amikor én voltam iskolás. (állami intézmény)

BiG74 Bodri 2018.02.17. 14:26:11

Nehéz ügy, mert a csemetékkel sokszor otthon is küzdeni kell, hogy normálisan étkezzenek.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2018.02.17. 14:30:06

@Kivlov: Igazad van, de teljesen mindegy, ezt a mondatot kellett leírni, oszt szükség volt valami kísérőszövegre: "Hasít a fideszes beszállító - a gyerekek pedig éhesen jönnek haza". Tehát az a lényeg, hogy a Fidesz éhezteti a gyerekeket. Akinek ennyi jön le a menza-jelenségből, annak minden mindegy.

gázóra ellenőr 2018.02.17. 14:43:02

@BiG74 Bodri: Mit csodálkozol? A kis buzi egy kis kajáért odaadta a seggét.

@Kivlov: Na, persze, a javító intézetben örültél ha kaptál enni.

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Miért? Nem?

gázóra ellenőr 2018.02.17. 14:43:53

@vidimaster: Adnak a maradékból a hajléktalanoknak, onnan tudod?

vaffanculo 2018.02.17. 14:57:24

@BiG74 Bodri: nézd meg jobban, az "l" betű helyett "I" betű van. Ez is egy klón a hülye klónozótól. Amúgy meg az igazi éhesló egy fideszgeci

vaffanculo 2018.02.17. 14:58:25

@Kivlov: helyes, akkor vissza ide, bazmeg :(

Attilajukkaja 2018.02.17. 15:22:58

@Éhesló:
"nem kötelező befizetnie, etetheti ahonnan akarja."
Sajnos rosszul tudod. A gyerekek nem vihetnek az iskolába saját kaját.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.17. 15:24:04

Már megint éhesen zuhannak ki a padból a ballib, demokrata gyerekek???

2018.02.17. 15:29:30

A közétkeztetés már régen a csókosok, haverok, mutyisok terepe. Arról szól az egész, hogy hogy tegyenek el minél több pénzt. Hányingerkeltő volt már az én gyerekkoromban is a menza. Egyszerűen nem tudnak főzni és a cél csak az, hogy minél több luxusprofitot zsebre tegyenek. Ez a helyzet.

Semper Fidelis 2018.02.17. 15:39:44

A menza mindig is szar volt. Gyerekkorormban is, pedig akkor Kádár főzött, nem a fideszes beszállító "hasított".

Szálló monitorok (törölt) 2018.02.17. 15:42:04

"Éppen ezért volt hibás döntés, hogy a közoktatás átrendezése kapcsán az iskolaigazgatóktól elvették a döntési jogokat, és szétosztották azt a KLIKK és az önkormányzat között"

Én a Horn kormány végén és az I. Orbán kormány elején jártam általános iskola alsó osztályába. A NER és KLIK még fel sem voltak találva. A fideszes és az mszp-szdsz-es politikusok még egymással versengve akarták bevinni az országot az EU-ba, NATO-ba. Az emberek egymással beszélgettek és nem a telefonjukat nyomkodták. Szóval alapjaiban más világ volt, mint most...

Az iskolai menzán már akkor sem főztek, hanem beszállítói rendszer volt. Az ebédlőbe szülőnek nem volt szabad belépnie, amit keményen be is tartattak. Mivel a '90-es években járunk, mobilos fotó sem készült a látottakról.

Volt egy híg leves, és egy leves állagú főzelék, amiben úszkált némi hús. Ha valakinek nem tetszett, akkor az volt a mondás, hogy örülj, hogy ez van, Afrikában éheznek a gyerekek. A konyhások minden délután úgy mentek haza, hogy majd' leszakadtak a sok szatyortól. Gondolom vitték az afrikai segélyszolgálathoz azt az élelmiszert, amit nekünk nem adtak ki. Hát persze... Nyilván nem anyagi haszon reményében tették, hanem a segíteni vágyás fűtötte őket!

A tanárok és az igazgató úr is velünk ettek! A nép egyszerű gyermekei ők is... Levesből és főzelékből is volt egy nem vizezett kondér, onnan kaptak VIP vendégek.

Nyilván mindenki tudta, hogy nagyüzemben lopják a kaját, és adják el valahova feketén. Délután nem egy-egy vacsira való adag ment ki az épületből fejeként... Hanem az egész csapat nagyon durván fel volt pakolva. A tanárok nem pofáztak. Ők jó kaját kaptak, a menza működése meg nem az ő felelősségük. Az igazgató úr is szép nagy adagokat kapott. Meg év végén lehet némi "osztalékot" is. A 6-8 éves gyerek meg nem fog balhézni, szülő nem mehet be. Szóval síma ügy.

Ezért a KLIK-et és az oktatási átszervezéseket felelőssé tenni meglehetősen nevetséges. A témára való teljes rá nem látásról árulkodik.

Attilajukkaja 2018.02.17. 16:05:30

@Semper Fidelis:
"A menza mindig is szar volt. Gyerekkorormban is, pedig akkor Kádár főzött, nem a fideszes beszállító "hasított"."
Igazad van! Akkor maradjon is szar a menza. Gratulálok! Ennyit volt képes Magyarország haladni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.17. 16:12:04

@Attilajukkaja: átnézik a táskát a bejáratnál és elkobozzák? Ok, hogy meleg kaját nem TUDJA megmelegíteni, de hogy nem is lenne szabad saját kaját bevinni, azt kétlem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.17. 16:16:07

@Szálló monitorok: ti hova jártatok iskolába? Én is a 90-es években voltam iskolás, és nem mondom, hogy ott ettem életemben a legjobbakat, de azért attól az ehetetlen mosléktól, amit itt egyesek vizionálnak, nagyon-nagyon messze voltunk.

axolotl77 2018.02.17. 17:07:54

Éhes a gyerek? Nem biztos, hogy csak a szar kaja tehet róla. Napi szinten látom, hogyan alázkodnak meg szülők, nagyszülők a gyerekek előtt, hogy azok végre hajlandóak legyenek enni ún. normális ételt. Más világ már ez; nem olyan mint 30 éve volt. Ha akkor nem ette meg valaki a menzakaját legfeljebb lesajnálták, nem pedig megsajnálták.
A belinkelt képpel nekem semmi bajom nincs. Attól ott most undorodni kéne?

Attilajukkaja 2018.02.17. 17:21:37

@onlajnok:
"átnézik a táskát a bejáratnál és elkobozzák? "
Nem hiszem. Csak azt tudom, hogy tilos saját meleg kaját bevinni.
Én annak idején (régen volt), - ahogy te is, - szerettem a suliban a kaját. Pedig nem éheztettek otthon. :o)
Szóval nem tudom, most mi a probléma, de az biztosan nem jó, ha a gyerek nem eszi meg az ebédet és éhesen megy haza.

@axolotl77:
"Nem biztos, hogy csak a szar kaja tehet róla. "
Igaz, ma már mások az elvárások. De ehhez alkalmazkodnia kellene a konyhának.

"Attól ott most undorodni kéne?"
Nem hiszem. De gusztának sem mondanám.
Sajnos erről szól az egész oktatásunk: elvárjuk, hogy a gyerek (és a szülő) beérje ennyivel.

VNMárta 2018.02.17. 17:26:18

@Szálló monitorok: Ez nagyon fontos vélemény, köszönöm, hogy megírta.
Az, hogy az iskola egészére legyen az igazgatónak vezetői jogköre, az nemcsak a menza miatt fontos, hanem azért, mert ő van ott, őneki kell a sokrétű feladatrendszert (oktatás, nevelés, gyerekfelvigyázás, étkeztetés, stb.) egységgé formálnia. Az, hogy az étkező kicsi, hogy a gyerekeknek nincs elég idejük normálisan enni, hogy nincs megoldva az otthonról hozott étel elfogyasztása stb., ez mind olyan dolog, amit egy igazgató helyben remekül tud kezelni, de egy központi fenntartó alkalmatlan rá.
Az, hogy voltak (és bizonyára lesznek is) olyan igazgatók, akik visszaéltek ezzel a jogkörrel, nem indok arra, hogy a rátermett és megbízható igazgatók ne kapjanak jogköröket.
Egyébként sokat mondó, hogy jelenleg a tanári karból szinte senki sem kér menzát

nyufy 2018.02.17. 17:36:09

Rohadtul nem vagyok fidesz párti, de emlékéleim szerint általános iskola alsóban jó volt a kaja, felsőben ehetetlen (igen elköltöztünk faluról városba). Aztán középiskolás koromban kimondottan jó volt a menza (kis iskola). Itt befigyel időrendben egy rendszerváltás. Míg főiskolán büntetni lehetett az ebéddel.
Tanulság: költözz ki falura ott jó a kosz! :)

Pacák 2018.02.17. 17:36:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nyilván ez a magyarázat arra, hogy senki nem szereti az ízetlen kosztot. Nem sótlan. Ízetlen. Nem tudok róla, hogy liberális, vagy baloldali lennék. Cserében felbosszantott a KLIK húzása, hogy a főzni tudó céget lecserélték egy másik beszállítóra, ahol nem szeretnek teljesíteni a befizetett pénzünkért. Van ezzel bármilyen gondod? Akkor laposkúszás kifelé a küszöb alatt!

Attilajukkaja 2018.02.17. 17:38:14

@nyufy:
"költözz ki falura ott jó a kosz! :)"
Vicces elütés! :o))))

sukka2 2018.02.17. 18:04:20

hát...
A menza sosem volt egy 5*-étterem. Anno az óvodában sikeresen megutáltattak velem egy csomó ételt. Hulladékból főztek (mócsing, fonnyadt zöldség, stb) majd elnevezték ételnek. Felnőtt koromban döbbentem rá, hogy azok az "ételek" amiknek a neve említésekor is undor fogott el, valójában fantasztikusak is lehetnek ha rendesen készítik el.

Attilajukkaja 2018.02.17. 18:07:54

@sukka2:
És akkor most ne is lépjünk túl ezen? Az unokáidnak nem is kívánsz valami jobbat?
Újra ezeket támogatod?

élhetetlen 2018.02.17. 18:11:56

@ÉhesIó: „Annak idején a nevelőotthonban mindig jó volt a kaja”. Szerinted miért? Az én középiskolámban is jó volt a kaja, (kb 900 diák, a koleszos srácok, a kolesz alatt volt a konyha, még mosogatni is segítettek a rétesek levágott végéért, vagy a süti szélekért, mert sütit kifelé is szállítottak), sőt még volt pár munkahelyem is, ahol nagyon jó volt a kaja. Na, miért? Mert helyben főztek, és a szakács is látta, ha a kaja visszament, mert ehetetlen volt. Lehetett beszélni vele, akár a minőségről is. Most mi van? Leszerződnek valami külsős céggel, tök mindegy, mit szállít, egy, vagy több évre megkapja a pénzt, és tesz rá, hogy a gyerekek meg tudják-e enni. Reklamáció? Elmegy egy levél, és a külsős cég vezetője fütyül rá. Még azt is el tudnám fogadni érvként, hogy sok kis konyhát nehezebb ellenőrizni, mint pár nagyot, de ez sem igaz, mert ahol nincs kifogás az étel minőségére, és nincs ételmérgezés, arra nem kell havonta ránézni az ÁNTSZ-nek, vagy elég, ha a suli ránéz, hogy milyen állapotban van a konyha. Tehát nem a gyerekek finnyásságával van baj, hanem az ellátó rendszer konstrukciójával.

Kivlov 2018.02.17. 18:14:22

Megsz*ptátok.
6-18ig mindig menzás voltam, általánosban még ott is reggeliztem.
A kaják jobbnál jobbak voltak.
Igaz, én megettem a spenóttól kezdve, a káposztát, a mákos tésztát mindent. Nem hisztizni kell, aki éhes, az eszik.

VNMárta 2018.02.17. 18:17:10

@axolotl77: A kép természetesen csak egy illusztráció a menzás tálcával :-)
Valóban előfordulhat, hogy csak a gyerek finnyás (bár az én legnagyobb fiam kifejezetten nem válogatós, gyakorlatilag mindent megeszik), ezért is szerettem volna befizetni, hogy én magam, illetve szülőtársakkal együtt megnézzük, megegyük. Kár, hogy nem hagyták

Attilajukkaja 2018.02.17. 18:20:11

@Kivlov:
"Nem hisztizni kell, aki éhes, az eszik."
A kiéheztetett gyerekek nem is panaszkodnak. De örülök, hogy te idáig jutottál a gyermekeink étkeztetésével kapcsolatban.:o)

Attilajukkaja 2018.02.17. 18:22:19

@elendem:
"Kár, hogy nem hagyták"
Mi az, hogy nem hagyták??? Van erre joguk?

élhetetlen 2018.02.17. 18:25:18

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Mert te aztán nem sarkítasz. Én tényleg nem tudom, ki szüntette meg az iskolákban működő, egy szakács, két konyhalány rendszert, de ez az egész területre szállító szuper konyha nem jó. Amíg a fenntartó valami helyi hatóság volt, addig, ha alkalmatlan volt a szakács, lecserélhette egy olyanra, aki tud főzni. Most nem teheti meg. És ennek valami köze van az államosításhoz, KLIKK-hez. Ezt azért érted?

élhetetlen 2018.02.17. 18:28:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Menj már legelni, neked a fű is elég! A hó alatt található is.

VNMárta 2018.02.17. 18:39:13

@Attilajukkaja: Van, hiszen én nem vagyok az iskola tanulója vagy alkalmazottja. Ettől még akár engedhették is volna, hiszen kinek árt az, ha egy hónapig plusz egy adag van befizetve és elhozva. Itt az elzárkózás az, ami rossz

élhetetlen 2018.02.17. 18:52:41

@Szálló monitorok: Most akkor mit mondtál? Hogy nálatok már akkor is beszállító rendszer volt, ami nem volt jó, és most is beszállító rendszer van, ami nem jó? A beszállító rendszer nem jó! A szakácsnak nem kell szembenéznie azzal, hogy amit főzött, az elfogadható-e. Egyébként érdekes, hogy általános alsósként meóztad, hogy a tanárok jobbat kaptak, gondolom, megkóstolhattad a tányérjukon levő kaját. És ott álltál lesben, és nézted, hogy milyen durván felpakolva mennek haza a szakácsok. Tudod, ahol helyben főznek, még meg is értem, ha szakács, meg a pár kisegítő az egész napi főzés után hazavisz egy, két adag kész kaját a családnak, mert nem akar nekiállni főzni. Ez belefér. Régebben voltam diák, mint te, és pár évig az egyik, a suli konyháján dolgozó csajjal voltam közös albérletben. Egy darab rétest sem hozott haza a munkahelyéről, pedig örültem volna neki. Egyszerűen nem látom a valóságalapját annak, amit írsz. „A témára való teljes rá nem látásról árulkodik.”. A te kommented viszont a teljes rálátásról szól. Ja.

BiG74 Bodri 2018.02.17. 19:03:00

@elendem:
Hát, ezt nem értem, kicsit sem. Miért fáj az étkeztetőnek, hogy pluszban néhány szülő kívánja munkájuk gyümölcsét véleményezni? Ez gáz!

Éhesló 2018.02.17. 19:08:33

@nemecsekerno_007: sajnos ennyire egyszerű.
Ha nem tetsz, nem fizetsz érte, nem is kapsz semmit, eszel, amit veszel/készítesz magadnak.

@romanista: a tanerők, iskolai dolgozók, gyerekek és diákok jó részének kóser. A többi pedig otthon válogasson!

Éhesló 2018.02.17. 19:12:09

@ÉhesIó: te egy perverz sunyi nicktolvaj vagy, elég a karakterlapodra nézni hozzá, ha valakinek nem tűnne fel, hogy a nickem kis l betűjét nagy I-re cserélve aljaskodsz szerte a zindex blogszférájában.
A beteg baromkodásoddal a jó kurva anyádat szórakoztasd te szerencsétlen hülye!

Attilajukkaja 2018.02.17. 19:13:23

@elendem:
"Van, hiszen én nem vagyok az iskola tanulója vagy alkalmazottja."
Szóval joguk van téged, mint befizető szülőt kitiltani egy étkezés megtekintésétől. Ugye jól értettelek, ... mert félek, hogy nem fogtam fel mindent helyesen!!!!!!

Éhesló 2018.02.17. 19:22:20

@Attilajukkaja: nem tudom megítélni, hogy ennyire hülye vagy, vagy csak hazudozol.
A gyerekek a suliba vihetnek kaját.
Sőt.
Jobb osztályközösségekben folyamatosan hozzáférhető többféle gyümölcs is, amit a szülők vesznek meg a gyerekeknek.
Ellenben:
A konyhát valóban nem használhatják, a konyhai eszközöket sem, no meg a konyhai személyzetet sem. A meleg étellel ellátás közösségi szolgáltatás, amit vagy megeszik a nebuló, vagy sem, vagy befizetik rá, vagy sem.

Éhesló 2018.02.17. 19:23:37

@BiG74 Bodri: ez egy elmebeteg, perverz nicktolvaj. Lapozd át nyugodtan.

Attilajukkaja 2018.02.17. 19:49:33

@Éhesló:
"nem tudom megítélni, hogy ennyire hülye vagy, vagy csak hazudozol."
Nem hiszem, hogy erre kellene koncentrálnod a témában.

"A gyerekek a suliba vihetnek kaját."
Biztos van ilyen suli is. De meleg ételt nem vihetnek. Ez a szabály.

"A konyhát valóban nem használhatják, a konyhai eszközöket sem, no meg a konyhai személyzetet sem."
Mennyire életszerű, hogy egy kisiskolás a konyhai személyzetet akarná használni? Azután, hogy az ebédlőbe sem viheti be az otthonról hozott ételt (orvosi engedély nélkül).

"A meleg étellel ellátás közösségi szolgáltatás, amit vagy megeszik a nebuló, vagy sem, vagy befizetik rá, vagy sem."
Gondolom, nincs gyereked, aki iskolában étkezik. Fogalmad sincs az egész rendszerről, ... csak nyomod a kormánypropagandát. Lelketlenül.

VNMárta 2018.02.17. 20:02:32

@Attilajukkaja: pontosan értetted. Így van, az étkeztetés a GAMESZ dolga és nem köteles elfogadni, hogy befizessek plusz adagot. Ugyanakkor érdemes volna megengedni, hiszen ezzel védhetnék meg magukat a legegyszerűbben

Attilajukkaja 2018.02.17. 20:07:32

@elendem:
OK.
"nem köteles elfogadni, hogy befizessek plusz adagot."
Mit jelent a plusz adag? Talán azt, hogy a szülő bemehessen és megnézhesse, mit kap a gyerek? Ezért kellene fizetni, ... ha megengednék?

nem várt fordulat 2018.02.17. 20:08:04

A csokiöntetes piskótán és a mákosztésztán kívül minden tré volt (80-as évek).

Csomós volt a rántás, vacak volt a kaja íze, a levesek mosogatólére jobban hasonlítottak.

Viszont nem volt más, így azzal értük be ami volt.

Amit a képen látunk (még akkor is ha csak illusztráció) egy teljesen normális kaja, tojásleves és lencsefőzelék virslivel, kenyérrel, ha ezt megeszi a kölyök, hát nem marad éhes uzsonnáig.

Attilajukkaja 2018.02.17. 20:14:06

@nem várt fordulat:
"A csokiöntetes piskótán és a mákosztésztán kívül minden tré volt (80-as évek)."
Akkor nyilván most is ez kellene, hogy legyen a mérce. Ha te moslékot kaptál gyerekkorodban, akkor az unokáid sem érdemelnek egészségesebb ebédet. Nem igaz?

nem várt fordulat 2018.02.17. 20:27:31

@Attilajukkaja: én ezt nem mondtam, ne adj olyat a számba, ami nem hagyta el azt.

nem mondtam, hogy ördögtől való törekvés a közétkeztetés minősőgén javítani, persze ne moslékot egyen.

Csak azt mondom, hogy nem kell átesni a ló egyik oldalára sem.

Attilajukkaja 2018.02.17. 20:35:54

@nem várt fordulat:
"azt mondom, hogy nem kell átesni a ló egyik oldalára sem."
OK. Hol estünk át a ló túlsó oldalára?

Attilajukkaja 2018.02.17. 21:07:38

@nem várt fordulat:
"ne adj olyat a számba, ami nem hagyta el azt."
Ilyet soha nem tennék. Egy kérdést tettem fel neked, amire azóta sem válaszoltál.

Klemmy 2018.02.17. 21:28:22

@Semper Fidelis: 1974-ben a menzán kiváló minőségű kaját adtak.

Billy Hill 2018.02.17. 22:47:55

Szvsz nem célszerű a 70-es, 80-as évek tapasztalatait reciklálni, mert utólag már lehetetlen objektív módon összehasonlítani az ételeket... Azért akkor is voltak ótvar menzakaják, pl. van az az étel, hogy marhaszelet, meggymártás, prézli - nos, az általában úgy nézett ki (legalább is a mi sulinkban), hogy zsíros cafat, cigánymeggy (1 mikrométer gyümölcshús a magon), odaégetett prézli. Viszont a tejbegríz ötös volt... Szerintem Észak-Koreában most is megeszik az ottani menzakaját a gyerekek, a déliek pedig biztos, hogy válogatósabbak. Ennyit számít, hogy diktatúra van, vagy mindenkinek lehetnek preferenciái (plusz elmondhatja a véleményét anélkül, hogy megütné a bokáját). Régen akinek ételallergiája volt, az kapott egy nagy pofont a napközis nénitől, és máris nem volt allergiás. Ma pedig lehet/kell foglalkozni a különböző igényekkel. Anno le lehetett sajnálni simán...

röf 2018.02.18. 02:22:40

Ostoba, libbant-populista izzadtság.
Mit reméltek ettől?

ogli dzsí 2018.02.18. 02:39:15

ingyen van a menza

ha nem elég jóízü, főzz a gyereknek otthon

koala kóla 2018.02.18. 02:50:48

természetes h menzakaja, nem michelin csillagos

a 90es évek végén vidéki kisvárosban egész ehető volt, persze nem egy otthoni kaja

ma INGYEN van, és sok gyerek ott eszik a suliban, vagy nem eszik semmit egész nap

persze a magyar független demokrata szülő szerint neki JOGA van napi 50 forintért a michelin csillagos menzára ahol 5 féle vegán menüből lehet választani, és még a szocnyuggerek is ott picsognak be be se kéne engedni őket.

A többit meg a Dunába lőni a gecibe.

A Fidesz a legnépszerübb párt Európában, szétnyeri magát minden választáson tizenéve. A 4000 iskolából az ŐSSZESBE a fidesz személyessen viszi a kaját. De abban az egyben, ahol probléma van egy névtelen kis takony gyermek véleménye szerint, legyen kormány váltás.

ha ha ahahah a ha ahbshaa

Éhesló 2018.02.18. 02:58:28

@Attilajukkaja: a gyerekek - amióta iskola létezik Magyarországon - vihetnek magukkal ételt maguknak: manapság leginkább szendvicset, nasit, gyümölcsöt.
Ovisoknál, bölcsiseknél ez nem volt soha divat - mert egy pici gyerek nem érti meg Juli miért ehet, amikor ő meg nem.

Az a marhaság, hogy menza helyett mindenki azt egyen amit csak akar - beleértve a meleg ételek széles körét - sokunk nyilvánvaló ( szélliberált, ballibbant) marhaság - amit persze a blogger se preferált 2010 előtt - ez jól látható, ha visszalapozol.

Egy 6-16 éves diák -kevés kivétellel- nem képes a saját (meleg)ételét elkészíteni, ahogy a poszter írja, erre sok esrtben még a szülei se képesek ( mindegy milyen okból), ezért nehéz olyan napi rutint elképzelnem, ahol a párszáz diák a saját meleg kajájával foglalatoskodik a suliban, bármiféle segítség nélkül.
Az előtte és utána történő takarításról, fertőtlenítésröl nem is szólva.
Tehát nyilvánvalóan képtelenség az a vágyatok, hogy bárki bármit készíthessen, melegíthessen, ehessen a suliban.

A(z iskolai) közétkeztetést az állam nem kevés pénzzel támogatja. Konyhája válogatja, hogy van-e akarat, kapacitás, lehetőség az iskolai igényekej túli szolgáltatásra is.
Van ahol van, van ahol nincs.
Azt nem gondolom, hogy a szülői munkaközösség kontrollját kizárnák a suliban a konyhákról, de ahogy a töritanárt se ellenőrizheted az óráin, úgy a konyhához sincs közöd - magánemberként.

A fentiekhez nulla köze van, hogy van-e gyerekem, avagy nincs, evett-e menzán vagy sem, mert a területet szigorú hatóságok és törvények, szabványok szabályozzák, nem te, én, vagy pár elborult agyú szülő, nem azok izlése, de a lelke - no az biztosan nem.
Leginkább nem nyom a latban semmit pár elkényeztetett, finnyás, neveletlen hülyegyerek és a hasonképp terhelt szüléik.
Nem mellesleg van törvényes útja a panaszok megtételének és az ezek kapcsán végrehajtandó eljárásoknak is.

Éhesló 2018.02.18. 03:00:42

@Klemmy: a rövid bemutatkozásod nem izgatott fel.
De miért volt fontos ezt velem közölnöd?
Nem érdekel mi vagy!

Éhes Ió 2018.02.18. 03:46:20

@Klemmy: Maximum, ha jó szoros az ánuszod.

Kivlov 2018.02.18. 07:17:06

@Attilajukkaja:
Idáig.
Mert qvaa uncsi már, hogy az agyatlan magyar szerint mindig mindenért az aditt kormány a felelős. Kis túlzással már az időjárásért is. Fel kéne nőni végre.
A külyköket pedig megnevelni: egye amit kap, vagy maradjon csendben.

Éhesló 2018.02.18. 07:34:53

@ÉhesIó: te egy perverz sunyi nicktolvaj vagy, elég a karakterlapodra nézni hozzá, ha valakinek nem tűnne fel, hogy a nickem kis l betűjét nagy I-re cserélve aljaskodsz szerte a zindex blogszférájában.
A beteg baromkodásoddal a jó kurva anyádat szórakoztasd te szerencsétlen hülye!

Vlad Tepes a jófiú 2018.02.18. 08:08:26

@Kivlov: Ne a saját életedből indulj ki, szarevő :D Te minden moslékot benyalsz, amit a főnökség eléd tol. De a szülők súlyos pénzeket fizetnek ezért.
Arról már ne is beszéljünk, hogy gyerekekről van szó, akik majd a Te nyugdíjat kis kitermelik szarevő bérkommenter. Teljesen elképesztő, hogy tényleg minden, de minden a pofátokra és a pofátokba fér.

VNMárta 2018.02.18. 08:24:21

@ogli dzsí: Az óvodában van ingyen a menza. Az iskolában nincs ingyen.
De itt nemcsak a pénzről van szó. (Én például fizetnék többet is, ha jó volna.) Hanem arról, hogy a gyerekek kötelezően bent vannak napi 8 órát, ezért nem mindegy, hogy mit esznek ezalatt. Akkor se volna mindegy, ha ingyen kapnák.
Ha egy-két gyerek finnyogásáról volna szó, akkor nyilván egy betűt sem írnék le, hiszen válogatós gyerekek mindig is voltak és lesznek. Arról van szó, hogy a tanárok már régen nem esznek ott, teljes osztályok mondják le a menzát és az egyébként nem válogatós, sőt, kifejezetten haspók gyerekek is éhesen jönnek haza, mert ehetetlen volt a kaja.
Éppen azért szerettem volna befizetni, hogy meggyőződjek róla, valóban "moslék" a kaja vagy csak finnyás a gyereksereg.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.18. 08:33:41

@Kivlov: Már mindent értünk. Sok frusztráltságod, rosszindulatod. A szüleid szartak rád, egész napra bebasztak a suliba. Látszik is a nevelés hiánya rajtad.

@Éhesló: Mi a gondod? Legalább a hasadt éned elárulja, valódi belső késztetéseid. Amúgy is tudjuk hogy a fiúkra gerjedsz.

Fikkentáger 2018.02.18. 09:26:05

Lehet, hogy én kádárnépe vagyok, de a 70es években ált.iskolában, 80-asban középiskolában és az egyetemen is kurvajó volt a menza (mindenhol konyha volt és nem beszállító), minőség és mennyiség tekintetében egyaránt.
Persze lehet hogy én nem számítok ebben a kérdésben, mert már az első szerelmem is a konyhásnéni volt az oviban, nem az óvónéni...

koala kóla 2018.02.18. 10:00:36

@elendem: ennyi. Megtaláltad a megoldást, le kell mondani a menzát.

anyadmajma 2018.02.18. 10:11:07

@ÉhesIó: annak idején neked biztos jó volt a nevelőotthonban, hiszen bármikor megdughattad a 8 éves kisfiúkat, te hazaáruló bolsevik geci. Azóta sem változtál, te senkiházi.

Attilajukkaja 2018.02.18. 10:17:10

@Kivlov:
"qvaa uncsi már, hogy az agyatlan magyar szerint mindig mindenért az aditt kormány a felelős"
Tudjuk, tudjuk: a rossz dolgokért a Soros a felelős, dehogy az a kormány, amelyik már 8 éve uralkodik felettünk! :o)))

"Fel kéne nőni végre."
Rajta, kezdheted!

"A külyköket pedig megnevelni: egye amit kap, vagy maradjon csendben."
Nagyon remélem, hogy neked még nincs gyereked.

VáradiJános 2018.02.18. 10:27:54

“Miután a menza már szeptembertől folyamatosan rossz, néha ehetetlen volt.“

Ja, az a rághatatlan beton...

VáradiJános 2018.02.18. 10:30:38

@anyadmajma: “nnak idején neked biztos jó volt a nevelőotthonban, hiszen bármikor megdughattad a 8 éves kisfiúkat,”

Nyomasztó emlékek a 8 éves könnyenelkaptukuram/anyadmajma bohóc fejecskéjében?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.18. 10:31:31

@anyadmajma: És ha nem dugták meg @Éhesló: -vat a nevelő otthonban, akkor rohant ki a Pride-ra.

VáradiJános 2018.02.18. 10:36:38

Piacvezető, tehát fideSSes, értjük

sukka2 2018.02.18. 10:47:56

A szar menza rendszerfüggetlen. Azt a szemléletet, hogy "örüjjé, b'meg, ingyé' van", a hajléktalanszállón talán el lehetne fogadni. A gyerekekkel azért szemétség, mert újratermeljük az igénytelenség és suttyóság kultúráját. Valami változásfélécske elközdődött Magyarországon 28 éve, de sajnos nem tudjuk elhagyni a régi hiányosságainkat.

koala kóla 2018.02.18. 11:02:14

@sukka2: kurvára a Costesből is lehet kaját rendelni a suliba, úgyis minden 5 évesnek van 20 collos okostelója

úgyhogy akinek igénytelen a menza rendeljen kaját vmi sztárséftől, szvsz

VáradiJános 2018.02.18. 11:05:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: te biztos pedofil vagy, ez világosan kiderül egy csomó hozzászólásodból, de nem vagyok szakértő, így megmutattam őket egy kriminológus pszichiáternek és kb 80 százalék esélyt mondott rá

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.18. 11:21:04

@VáradiJános: Cuncimókus! Ez az óvódás udvarlás nálam nem jön be. Egyébként sincs mit szólnom hozzád, mert értelmes szöveged, amire érdemes reagálni, az nincs. Próbálkozz valaki másnál, amúgy homokos módra, amikor a rokonszenves dokinak a seggedben vitted a rózsát a proctológiára!

haXXor 2018.02.18. 11:22:27

Mondjuk ha a gyerek finnyás, nem eszik meg mindent az inkább nevelés kérdése, mint azé, hogy ki a beszállító. Amúgy vannak éttermek, gyorsbüfék, tessék oda befizetni és máris boldog lesz mindenki.

anyadmajma 2018.02.18. 11:33:59

@VáradiJános: te egy hazaáruló bolsevik geci vagy, tudjuk és értjük.

koala kóla 2018.02.18. 11:35:54

Hátt én aztán tudok a menzákról egyet mást mer 4 féle menzára jártam 2 országban, és utána még az egyetem.

Egyetemen vagy menzára vagy olcsó éttermekben menüre jártunk, kb. ugyanaz, elfogadható volt a színvonal Győrben.

Előtte a gimiben minden reggeli, ebéd und vacsi a menzán 4 évig Pápán, 90es évek második fele. A kaják 20%-a volt számomra ehetetlen /zöldborsó főzelék, gyümileves, spagetti/, kb. 20% kiváló ebből repeta is ment ahogy kell a maradék meg elfogadható, nem anyád főztje, de szerencsére nem is apádé. Helyben csinálták.

Előtte cseh/szlovákiában jártam előbb falusi, majd városi menzára, de ez még a 80as évek vége, 90es évek első fele volt, azok kifejezetten jók voltak, helyi konyhával. Knédli, gőzgombóc kiváállló.

VáradiJános 2018.02.18. 11:37:41

@anyadmajma: hazaàrulàs leleplezni kurt ùrfi ikonod betegsègèt?

Attilajukkaja 2018.02.18. 11:40:23

@sukka2:
"A szar menza rendszerfüggetlen."
Ez így igaz!

"Azt a szemléletet, hogy "örüjjé, b'meg, ingyé' van", a hajléktalanszállón talán el lehetne fogadni."
Nem. Ott sem! Ők is emberek.

@haXXor:
"Mondjuk ha a gyerek finnyás, nem eszik meg mindent az inkább nevelés kérdése"
Milyen szerencse, hogy itt nem erről van szó.

"vannak éttermek, gyorsbüfék, tessék oda befizetni és máris boldog lesz mindenki."
Ha-ha-ha!!! Te hol élsz?
Amúgy egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy ezt a KLIK megengedné.

Attilajukkaja 2018.02.18. 11:43:10

@koala kóla:
"Helyben csinálták."
Szerintem ez egy nagyon fontos tényező. Sajnos, ebben az oktatási pénzmizériában nem minden óvoda, iskola engedheti meg magának a saját konyhát.

GiaMarie 2018.02.18. 11:46:54

@elendem: Nagy vonalakban egyet értek a sótlan, ízetlen menzakoszt elleni tiltakozással, de itt is elmondható, hogy látszik egy adott iskola beállítottsága a probléma mértékéből. Ahol az a szempont, hogy egyen a gyerek, ott a tanár sóz sutiyban, ahol meg az, hogy lehessen ajvékolni, hogy a fidesz miatt éheznek a gyerekek, ott nem. Erre azt a megoldást kitalálni, hogy minden nagy magyar hősanya egyenként bejárhasson a kis virágos ételhordóval, és megmelegíthesse a finom házipapit Bubukának, meg az organikus bio husikát is felvághassa a kis csimóta tányérján, nevetséges és abszurd. Látja ezt valaki maga előtt egy évfolyamonként 3-5 120%-ra töltött osztálylétszámmal üzemelő iskola esetében? Meg arra hivatkozni, hogy Magyarországon hagyomány ebédre meleget enni?! Ez a másik, amit nagyon jó lenne egyszer és mindenkorra beszántani a pokolba. Szokja meg a gyerek már iskolában, hogy ebédre egy viszonylag szagtalan szendvicset vagy salátát eszik. A világon sehol máshol nincs az, hogy egy multinál vagy egy kormányhivatalba mindenki behurcolja a csumbákos hagymás-zsíros ételhordóját, és mikrózza a székelykáposztát meg a pacalpörköltet. Az embernek meg a bele kifordul, ha be kell mennie a céghez. A mosogatóban hegyekben bűzölögnek a zsírtól tocsogó ételhordók. Ehhez ragaszkodni, meg ezt éltetni? Nemááár. Ideje lenne civilizálódni

koala kóla 2018.02.18. 11:49:05

@Attilajukkaja: vagy még a saját iskolát se...

De a 80as években, főleg a kis falusi iskolákban még jóval több gyerek volt, tényleg nehezen lehetne 10-20 gyerekre iskolát gazdaságosan fennntartani, meg még konyhát is

morph on deer 2018.02.18. 13:18:31

Valaki tudja, hogy mi az a terepszínű izé a kissebbik edényben?
Az a másik talán lencse, de erre nem jöttem rá sehogy sem.

Egyébként nem csak pénzkérdés, hogy mit adsz a gyerekeknek, hanem hozzáértés kérdése is.
Tudom, hogy nem lehet mindenhová dietikust meg mesterszakácsot küldeni, de például ajánlott étlapokat receptekkel, kalkulációkkal, stb. lehetne, az adott keretösszeg per fő alapján.
Én láttam ilyen példákat, és lényegesen jobban működnek, mint ez az ‘ahogy puffan’ hozzáállás.

Ez már tényleg nem politikai kérdés kéne, hogy legyen..

Attilajukkaja 2018.02.18. 13:20:03

@koala kóla:
"vagy még a saját iskolát se..."
Klebelsberg Kunó forog a sírjában! :o(((

"nehezen lehetne 10-20 gyerekre iskolát gazdaságosan fennntartani, meg még konyhát is"
Ha csak a pénz számít, akkor egyetértek.

@GiaMarie:
"Ahol az a szempont, hogy egyen a gyerek, ott a tanár sóz sutiyban, ahol meg az, hogy lehessen ajvékolni, hogy a fidesz miatt éheznek a gyerekek, ott nem."
Gondolom, te is érzékeled a helyzet abszurditását. Ha egy tanár lelkiismeretes és nem a pártszempontok fontosak számára, akkor csal és sóz. Mert rákényszerül, hogy kijátssza az értelmetlen és káros kormányrendelkezéseket. Ahol meg nem, azok csak "ajvékolnak" (mert nyilvánvalóan zsidók???). Vagyis aki úgy dönt, hogy betartja a kormányrendeleteket, az nem a gyerekek érdekét nézi, csak fél, hogy esetleg elveszítheti az állását. És ez így van jól (?).

"Ideje lenne civilizálódni"
Már most elkezdheted!

Attilajukkaja 2018.02.18. 13:24:45

@morph on deer:
"Valaki tudja, hogy mi az a terepszínű izé a kissebbik edényben?" Valaki szerint rántott/tojásleves.
Én szeretem. :o)

"Az a másik talán lencse, de erre nem jöttem rá sehogy sem."
Nem túl szerencsés a kép, de szerintem is lencse. Ezzel még nem is lenne gond.

"például ajánlott étlapokat receptekkel, kalkulációkkal, stb. lehetne, az adott keretösszeg per fő alapján."
Ez megvan. Ennyi pénzből amúgy nem is lehetne kihozni egy rántott levest lencsefőzelékkel és virslivel.

"Ez már tényleg nem politikai kérdés kéne, hogy legyen.."
Ma már minden azzá vállt!

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 13:24:53

@Éhesló: "Akinek nem kóser a menzakaja, annak nem kötelező befizetnie, etetheti ahonnan akarja."

Amikor az én minden kajára nyitott lányom nem eszik meg valamit, ott lehet magyarázni, hogy "jó az, csak válogatósak"...

Amikor az egészséges étkezésbe (só nincs, cukor nincs, hús nincs) belefordult osztályfőnöke NEM cáfolja osztályfőnöki órán a kölykök panaszát, hogy nincs íze az ételnek, viszont hozzáteszi, hogy igen, fűszer nélkül lehet főzni, JÓ alapanyagból, és lesz íze, POCSÉK alapanyagból viszont nem érdemes, mert ő sem fogja megenni, hát még a srácok, és tényleg ne AZT a menzai "nem a mama főzte, de azért megesszük" minőséget képzeljük el, amit huszonharminc éve mi is ismertünk, akkor nem lehet egészséges étkeztetésre hivatkozni.

Igen, bár TILOS, egyes osztályokba mikrosütőt vittek be a szülők, hogy a dobozban bevitt ételt ott melegítsék meg a gyerekek, mások a büfésnőt kérik meg a melegítésre. Mi széles termoszt vettünk (egy decathlonost, két ikeást), a lány azzal indul el suliba .
Miközben van menza - elméletileg. Egy megyei jogú város nem éppen futottak még szintű általános iskolájában.

A mundért pedig lehet védeni, bármi áron. De minek?

Hivatásos Beszólóművész 2018.02.18. 13:25:57

Azt hittem egy kőbányai iskolába járó szülő hisztizte tele a netet, de örömmel látom hogy I. kerületről beszélünk.

Nem értem, aki ennyire "igényes", nevezhetjük finnyás f*sznak, az miért fizeti be menzára az "igényes" gyomrú, kaviáros kobe-marha steak-n nevelkedett szeretnivaló kölkét?

Ha gondom van a sarki kebabos minőségével, nem megyek be egybe és hisztizem lilára a fejemet.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 13:32:03

@Hivatásos Beszólóművész: 'Nem értem, aki ennyire "igényes", nevezhetjük finnyás f*sznak, az miért fizeti be menzára az "igényes" gyomrú, kaviáros kobe-marha steak-n nevelkedett szeretnivaló kölkét?'

Mert a menza nem az ehetetlen szinonímája.

De igazad van, megtanultuk, hogy nem szabad befizetni. Kár, hogy sokáig mi is túlzásnak hittük a panaszokat, csak akkor kaptuk fel a fejünket, amikor ez a szülő, az is, amaz is elkezdte firtatni, hogy csak az ő gyerekével van-e baj.

Attilajukkaja 2018.02.18. 13:35:51

@Hivatásos Beszólóművész:
"aki ennyire "igényes", nevezhetjük finnyás f*sznak, az miért fizeti be menzára az "igényes" gyomrú, kaviáros kobe-marha steak-n nevelkedett szeretnivaló kölkét?"
Nyilván, mert nem akarja, hogy a gyereke ne ebédeljen. Aki ezt nem érti, az tényleg csak egy Hivatásos Beszólóművész lehet. :o))))

Attilajukkaja 2018.02.18. 13:45:26

@dr. mesterséges színezék:
Sajnos sokan próbálnak hárítani, és húzzák elő a "finnyás gyerek" kártyát. Pedig a cikk írója is kifejette már, hogy messze nem erről van szó.
Nem értem azokat a kommentelőket, akik minden gondért elsősorban a gyerekeket teszik felelőssé. Vagy a szülőket.
.... Csak sejtéseim vannak. :o(

VNMárta 2018.02.18. 14:03:43

@GiaMarie: Szerintem lehet érdemi vitát folytatni arról, hogy kell-e ebédre meleget enni. És egy ilyen vita után, ha az lesz az eredmény, akkor át lehet állni egy másik életmódra.
De látni kell, hogy ha az I. kerületben nem is, országosan égető probléma az, hogy gyerekek százezrei csak az iskolában kapnak meleg ételt. Amíg ez így van, addig ezen én nem változtatnék.
Igazából tiltakozom ama beállítás ellen, hogy a menza csak rossz lehet. Persze, hogy nem azt a minőséget kell várni, mint a Gundelben van, de ettől még ehető, élvezhető, gusztusos, egészséges és tápláló lehet. És ettől még nem kell megfizethetetlennek lennie.
A sótlan-cukortalan előírás szerintem jó irány, de nem lehet egy csapásra bevezetni, mert az ízlés nem áll át egyik napról a másikra. Én megengedném, hogy az asztalon legyen só és cukor. Már csak azért is, mert az ebben való ízlés egyénileg is nagyon eltérő (még egy családon belül is). Azt gondolom, hogy nem attól betegszik meg egy egyébként egészséges és minőségi étellel táplált gyerek, hogy megsózza egy kicsit a levest.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 14:11:51

@morph on deer:
"Tudom, hogy nem lehet mindenhová dietikust meg mesterszakácsot küldeni"
Minden nagyobb közétkeztetőnél azok vannak, csak szólok.
Tök jó, hogy ez egy szakma, de az összes félhülye háziasszony aki itt okoskodik az jobban tudja. Tiszta vicc amit itt egyesek lenyomnak.
1. Adva van az összeg, amiből lehet ételt csinálni
2. Adva van, hogy milyen kalória, vitamin, só meg mindenféle tartalom lehet
3. Adva van, hogy szállítható legyen, ne legyen rá érzékeny a gyerekek nagy többsége stb
4. Nagy tömegben előállítható legyen.

Sok okos egyszer próbáljon meg tízezer emberre főzni.

Attilajukkaja 2018.02.18. 14:18:34

@teéjesenmindegy:
"Sok okos egyszer próbáljon meg tízezer emberre főzni."
Sok dologban igazad van. De egyszer próbálj meg legalább tízezer gyerek fejével gondolkozni.
Nyilván nem fog sikerülni. Akkor nem az a megoldás, hogy egy beszállító főzzön tízezer gyerekre. Lehet, hogy azt a kaját te magad sem ennéd meg.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 14:23:38

@Attilajukkaja: Aki személyesen nem szembesül a problémával, annak könnyű pofáznia; aki pedig azt rendszert védi témakörre való tekintet nélkül, ami ezt így kitalálta, üzemelteti és közpénzből kifizeti, annak kötelező is.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 14:28:10

@teéjesenmindegy: "2. Adva van, hogy milyen kalória, vitamin, só meg mindenféle tartalom lehet"

Nem, nincs adva, hanem adták. Ahogy az alapanyagokat beszállítót is.

Ez nem elszaródott, hanem elszarták. Egyébként önös érdekből.

Nem teéjesenmindegy.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 14:33:18

@Attilajukkaja: Persze. Az a megoldás, hogy minden gyerekre főzzön egy beszállító, te idióta.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 14:37:52

@dr. mesterséges színezék:
Na, te sem értesz hozzá, de azért mondod.
Adták, mert bazmeg egészséges ételeket kell ennie a gyerekeknek. A beszállítót nem adják, hanem pályáznak. Más a szárazárus, más a zöldséges, más a húsos. Ja, és ezek eléggé pártfüggetlenek, ugyanis ebben dolgozni kell.
És nem szaródott el, csak 1. mindenki mindenbe beleugathat, 2. a gyerekek meg elkényeztetettebbek.

De persze okos gondolat lenne mondjuk cukrostésztát adni a gyerekeknek. Meg csökkenteni a tornaóraszámot. Úgyis kevés a 20 év alatti szívinfarktus.

conchita wurst 2018.02.18. 14:50:54

A legszarabb étel, amit 1994-98ban feltálaltak a pápai menzán, a sertés májkrém konzerv volt, azóta sem bírok ránézni. Bár még azt is megzabáltuk. Ez volt a 7végi hideg kaja, v. jobb esetben angol szalonna, a pápai hústól.

A gyümölcsleves volt még értelmezhetetlen nekem, vmi kompótlé, tejszerü, benne egy marék dara, pár befőtt, meg egy csizmatalp szerü hamburgerhús. Ettől sokkot kaptam, mert én felvidékiként, azt hittem a magyar területeken kb. ugynazt eszik a zemberek...a szilveszteri virslitől is kultúrsokkot kaptam.

És a zölborsó főzelék, nomeg a milánói nemmakaróni. De a kaják többsége egész jó volt, sőt pár dolgot kifejezetten jól meg tudtak csinálni.

De azért mégis megnőttem 193 centisre, s imádnak a nők, akkor mit sírjak? Abban a bentlakásos iskolában, 4 évig alig ettünk mást mint menzás kaját, 7végén se lehetett hazamenni.

morph on deer 2018.02.18. 14:52:38

@teéjesenmindegy:
Attól, hogy egy kaja tartalmazza azokat a tápanyagokat amiket kell, és még olcsó is, még mindig nem jelenti azt, hogy szivesen megennéd.

Amit én javasoltam az igen, például mesterszakácsok által javasolt és kipróbált fogások konkrét receptúrával, tápanyag, összetevők és tartalom jelölésével. Olyan ételek, amik ehetőek, és ennivalónak néznek is ki.
Az, hogy mindez nagyüzemi körülmények között is működjön az alapfeltétel.

Egyébként nem egészen értem, hogy miért egy szállítónak kell mindenhová mindenkinek szállítani, miért nem normálisabb kezelhetőbb méretű konyhákkal megállapodni?
Talán akkor jobban oda lehetne figyelni a minőségre is, nem csak arra, hogy kilóra stimmeljen a tápanyag meg a sótartalom.

Attilajukkaja 2018.02.18. 14:57:19

@teéjesenmindegy:
"Az a megoldás, hogy minden gyerekre főzzön egy beszállító, te idióta."
Pont az ellenkezőjét javasoltam: nem beszállítókkal kellene megoldani a gyermekétkeztetést. Sajnálom, hogy ezt sem értetted meg.

@dr. mesterséges színezék:
"Aki személyesen nem szembesül a problémával, annak könnyű pofáznia; aki pedig azt rendszert védi témakörre való tekintet nélkül, ami ezt így kitalálta, üzemelteti és közpénzből kifizeti, annak kötelező is."
Én is ezt látom. :o(

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:04:39

@teéjesenmindegy: "Adták, mert bazmeg egészséges ételeket kell ennie a gyerekeknek. A beszállítót nem adják, hanem pályáznak. "

Nem a kútba szarunk, hanem a kávájára. Aztán belelökjük.
Van, aki csak beveszi, és van, aki még terjeszti is, hogy EZ MÁS.

Attilajukkaja 2018.02.18. 15:05:12

@conchita wurst:
"A gyümölcsleves volt még értelmezhetetlen nekem, vmi kompótlé, tejszerü, benne egy marék dara, pár befőtt, meg egy csizmatalp szerü hamburgerhús."
Volt benne hús?
Amúgy én alapból elvetem a gyümölcsleves gondolatát is. Mi értelme friss gyümölcsöket szétfőzni és agyoncukrozni? Aztán az étkezés elején felszolgálni? Az antioxidánsok nagy része odaveszett a főzés folyamán, és hozzászoktatják a gyerekeket a cukor izéhez. Ennek mégis mi értelme?

conchita wurst 2018.02.18. 15:06:52

@morph on deer: @Attilajukkaja:

Nincs igazatok. Anno a 80as években a komcsi országokban volt egy jó menzarendszer a melóhelyeken is meg a sulikban is, államilag támogatva. Aztán a módszerváltás után a kapitalistáknak ez már nem érte meg úgyhogy onnantól szarabb lett, viszont olcsóbb is, egészségesebb is mint amit a kínaiban meg a kebabosnál lehet enni.

Ez jobb volt sokkal mint a nyugati sőt még ma is jobb mert európában az exkomcsikon kívül egyáltalán nincs menza, meg meleg étel a suliban meg ilyenek.

Az persze igaz, hogy olyan beszállítót ne kéne megtartani akire kirívóan sok a panasz, de az nem reális ami anno volt, hogy minden suliban legyen a főzésre külön személyzet, ezt a rendszert a szülők egy része nem tudná megfizetni, s az adófizetők, nos, ők meg nem akarják.

morph on deer 2018.02.18. 15:07:07

@Attilajukkaja:
“Valaki szerint rántott/tojásleves.
Én szeretem. :o)”

Hát, ha felismerem talán még én is!
De így lehet, hogy köszönés nélkül mennénk el egymás mellett, mármint én meg a leves. Vagy mi.

Azt azért nem értem, hogy ez a kérdés miért nem igazán fontos az érdekelteknek, hiszen komplett generációk táplálkozási szokásait tartják a kezükben, ami aztán kihat az egészséges életmódhoz való viszonyukhoz, az meg az egészségi állapotukhoz, évtizedek múlva is.

Sokkal inkább, mint a tornaóra, például.

conchita wurst 2018.02.18. 15:09:25

@Attilajukkaja: Én azóta nem mertem gyümileveshez nyúlni, pedig biztos meg lehet jól csinálni.

Igen, volt a trutyiban egy 5-10 dekás húspogácsa. De a menzás verzió befőttből készült, nem friss gyümiből.

Viszont alma, vagy szezonban szőlő sokszor volt a kaja mellé, azt szerettem. Ráadásul a kölkök többsége nem nyúlt hozzá úgyhogy több jutott nekem.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:12:08

@morph on deer:
"például mesterszakácsok által javasolt és kipróbált fogások konkrét receptúrával, tápanyag, összetevők és tartalom jelölésével. Olyan ételek, amik ehetőek, és ennivalónak néznek is ki.
Az, hogy mindez nagyüzemi körülmények között is működjön az alapfeltétel."
Értsd már meg, hogy egy másik szakma. Más az, hogy a mesterszakács megfőz 10 adagot, és más, hogy 10.000et. Hidd el, hogy egy nagykonyhai séf keres annyit mint egy mesterszakács, és pont annyira tudja a szakmáját, mint az.

"Egyébként nem egészen értem, hogy miért egy szállítónak kell mindenhová mindenkinek szállítani, miért nem normálisabb kezelhetőbb méretű konyhákkal megállapodni?"
Gazdaságosság baszod, azért. Gondolkodj kicsit. HA egy iskolára főzöl, 500 adag. Ugyanazok a gépek, ugyanaz az infrastruktúra kell, mint ha 10000 adagot főznél. Na, akkor amit most megoldanak egy konyhán, azt neked sikerülne 20 konyhán. Ezért.

A minőségre pedig hidd el, hogy baromira odafigyelnek. Az itt kommentelő okosok otthoni konyhája nem menne át egy HCCCP vizsgálaton, ezek a konyhák pedig mind átmennek. Minőségileg, tartalmilag semmi baja az ételeknek. A gyerek nem eszi meg, mert annyira nem éhes. Ez van.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:13:34

@dr. mesterséges színezék: Ismét mondom, hogy fingod nincs róla, de ez nem akadályoz meg abban, hogy kurva okos legyél.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:14:44

Egyébként kifejezetten meglep, hogy akad, aki legalább addig eljut, hogy a probléma létezik, "csak" azt állítja, hogy nem lehet jobban.
Éhesló nyitányához képest ez határozott javulás.

- o -

Mindenevő lányomhoz képest a fiam csecsemőkora óta egy tragédia - sokszor voltunk hajszálnyira a szondával etetéstől.
Tudom, hogy mit beszélek, amikor azt mondom, hogy annál, hogy egy gyerek egyáltalán nem eszik nap közben, MINDEN jobb, beleértve a cukorba mártott csokis csipszet, nátrium-glutamát díszítéssel.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:15:15

@teéjesenmindegy: Mondhatod, ha ez a dógod. Időd van, géped van.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:15:35

@Attilajukkaja:
"Pont az ellenkezőjét javasoltam: nem beszállítókkal kellene megoldani a gyermekétkeztetést. Sajnálom, hogy ezt sem értetted meg."

Na, te haza bölcse, akkor hogy? Főzzön a gyerek magára? FŐzzön az iskola a konyhán? Vigyen be ételt, aztán legyen mindenkinek mikrója? Meséld el, hallgatlak

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:17:29

@dr. mesterséges színezék: Minek? Egy idióta vagy, úgyis jobban tudod. Az az egészséges, ha cukorba mártott csipszet eszik a gyereked. Attól lesz ilyen szép és okos mint az apja.

conchita wurst 2018.02.18. 15:17:48

És a kedvenc menzés menüm - akkor nem lehetett több menübő választani - a túrós csusza volt, bablevessel.

Sőt azóta sem esett jobban a túrós csusza sose, mint a menzás. Én édesen ettem, rátoltak a tésztára egy fél literes merőkanállal egy túró-tejföl-cukor bombát, nélkülözhetetlen a kamasz szervezetnek.

És repeta is volt ha jó voltál a konyhásoknál. Szépen köszönni, kaját megköszönni.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:18:02

@teéjesenmindegy: A HACCP (valószínűleg ezt akartad írni), semmit nem mond arról, hogy mi ehető, csak hogy hogyan marad alkalmas a fogyasztásra.

Hozzáértésileg.

Attilajukkaja 2018.02.18. 15:18:51

@morph on deer:
"De így lehet, hogy köszönés nélkül mennénk el egymás mellett, mármint én meg a leves. Vagy mi. "
Talán csak rossz a fotó.

"nem értem, hogy ez a kérdés miért nem igazán fontos az érdekelteknek, hiszen komplett generációk táplálkozási szokásait tartják a kezükben, ami aztán kihat az egészséges életmódhoz való viszonyukhoz"
Dehogynem érted! Ezt a kormányt ilyen kérdések nem tudják felizgatni.

"Sokkal inkább, mint a tornaóra, például."
Milyen tornaóra? A legtöbb suliban meg sem tudják valósítani. A kolléganőm gyermeke arról panaszkodik, hogy tesiórán csak ülnek és beszélgetnek, pedig ő olyan szívesen futkosna vagy mozogna valahol. :o)

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:20:20

@teéjesenmindegy: "Az az egészséges, ha cukorba mártott csipszet eszik a gyereked."

Nem eszik, de még az is jobb volna annál, mint ha üres gyomorral kódorogna du. 4-ig.

Én, az okos apja ezt így gondolom, pár dietetikai kör után.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:23:40

@Attilajukkaja: "Milyen tornaóra? A legtöbb suliban meg sem tudják valósítani. "

Ha már átöltöztek, valahogy letudják, de ugyanannak a megyeszékhelynek ugyanaz a nem forrástalan és nem magára hagyott iskolája is csak a nem erre tervezett kevés és szűkös WC-jét tudja ajánlani a többszörösére nőtt kapacitásigény miatt az öltözőből kirekedő osztályoknak.
Innen lehet elképzelni a többit.

Attilajukkaja 2018.02.18. 15:25:26

@teéjesenmindegy:
"Na, te haza bölcse, akkor hogy? Főzzön a gyerek magára?"
Vicces egy beszóló vagy!! :o)))

"FŐzzön az iskola a konyhán? Vigyen be ételt, aztán legyen mindenkinek mikrója?"
Örülök, hogy másoktól lenyúltál néhány ötletet, de nyilván nem ez lenne az ideális megoldás. Sok helyen ez is segítene, de a kisebb településeken nem. Oda kell valamilyen beszállító, egy helyben (a környező településeket is beleértve), amelyik ismeri a helyi körülményeket és igényeket. Az önkormányzat dolga lenne ezt megszervezni.

Attilajukkaja 2018.02.18. 15:29:21

@dr. mesterséges színezék:
"Ha már átöltöztek, valahogy letudják"
Valóban? És hogyan?

"csak a nem erre tervezett kevés és szűkös WC-jét tudja ajánlani a többszörösére nőtt kapacitásigény miatt az öltözőből kirekedő osztályoknak."
Mi is így öltöztünk gyerekkoromban. Nagyon rossz emlékeim vannak róla.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.18. 15:33:31

@conchita wurst: "a kedvenc menzés menüm" - amikor megvolt a menzeszed akkor ezt szeretted enni?

@teéjesenmindegy: "HA egy iskolára főzöl, 500 adag. Ugyanazok a gépek, ugyanaz az infrastruktúra kell, mint ha 10000 adagot főznél. " - Tényleg? Ugyanaz az üst kell húszszor nagyobb mennyiséghez?

morph on deer 2018.02.18. 15:37:28

@conchita wurst:
“Ez jobb volt sokkal mint a nyugati sőt még ma is jobb mert európában az exkomcsikon kívül egyáltalán nincs menza, meg meleg étel a suliban meg ilyenek.”

Te ne haragudj, de mikor jártál Európában? Vagy inkább: mi az, amit te Európának nevezel?

Csak úgy hirtelen ami a kezemügyébe akadt, ez a jellemző svéd iskolai kaja amit itt látsz:

www.instagram.com/explore/tags/skolmat/

Ehhez még annyit, hogy mindenhol van alternatív kaja, minimum két féle, van ahol több, egy biztosan vegetáriánus.
Egyébként az iskolákban tiltott a dió/mogyoró az allergiásokra való tekintettel, és van ahol ételallergiásoknak is van kaja, igen, a menzán.
Az iskolák/közétkeztetés étlapját egyébként előre olvashatod a helyi lapokban és/vagy interneten, szóval ha gondod van valamivel, akkor az nem ér váratlanul.

Innentől lehet nyomni tovább, ne zavartasd magad :)

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:50:52

@Attilajukkaja: Zsúfoltan. A tornaterem persze túlfoglalt. Ha nincs nagy sár, a be nem férők mennek az iskolával szomszédos salakpályára; ha van, futhatnak a beton-aszfalt udvaron. Ha éppen esik, vagy hideg van, az pech. Mászott már a tornatanár arcába a lányom asztmás osztálytársnőjének anyja, mert hidegben azt a feladatot adta a kölyköknek, amire lehetősége volt, vagyis futtatta őket az iskola körül, mire a lánya estére befulladt. Testnevelés, tetszik érteni. Azóta a lánynak felmentése van, pedig nem ezt és nem így akarták.

De a "felmentés" egyébként is gyakori: aki bármilyen himihumi privát sportról igazolást tud leadni, azt első/utolsó tornákról elengedik.
Képzeld el a helyzetet, amikor megszállott tornatanárok kapacitálják fészbukon a szülőket, hogy vigyenek bátran igazolást! Ennyit tehetnek a zsúfoltság ellen.

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:54:32

@Attilajukkaja: "Mi is így öltöztünk gyerekkoromban. Nagyon rossz emlékeim vannak róla."

Tizenéves fiúként jó viccnek tűnt a már gömbölyödő és a WC-be sem beférő osztálytársnők kínlódását nézni, ahogy pulóver alatt vettek át mindent, és várni a pillanatot, amikor valami kibuggyan.

Lányos apaként, harmincpár évvel később már nem olyan vicces.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:56:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Igen apám. Az üst térfogatán múlik egy konyha felszereltsége.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 15:58:43

@Attilajukkaja: És mesélj, a nagyobb településeken főzzön a gyerek magára, vagy az iskola csináljon egy saját konyhát? Mert ugye akkor minden egyes iskolába kell főállású szakács, kisegítő, mosogató, a helységek, felszerelések, az eszközök. Ez így tényleg jó megoldás. Taníts mester!

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 15:58:52

@morph on deer: Ezt ki se szúrtam.
Hááát, itt oszt jól meg van védve a mundér becsülete.
Csak a kisujj meg ne bánja, hogy belőle szopják a tanulságos tényeket. Hihetetlen.

www.eufic.org/en/healthy-living/article/school-lunch-standards-in-europe

dr. mesterséges színezék 2018.02.18. 16:00:36

@teéjesenmindegy: Minden megvolt, ahol pedig nem ott onnan rendel a suli, ahonnan akart.

Ezt KLIKelték szét, te hozzáértő.

morph on deer 2018.02.18. 16:02:31

@teéjesenmindegy:
Jó, séfileg a tudás igaz, és főznek a mesterszakácsok is több százas meneteket, - voltam pár olyan eseményen, ahol így volt.

A konyha-kapacitás dologban viszont eltér a véleményünk: az ötszáz főre kalibrált konyhából te nem adsz ki tízezer adagot adott időkereten belül, szóval ennyire azért nem egyszerű.

Azt azért nem értem, hogy 6-8 órányi iskolában tartózkodás alatt “nem éhes” egy gyerek! Miért nem éhes?
Mit csinál helyette?
Rágyújt egy spanglira?

teéjesenmindegy 2018.02.18. 16:19:06

@dr. mesterséges színezék: :D:D:
Igen baszod. Minden egyes iskolában volt Hccp szabványnak megfelelő konyha, ugye? Személyzettel, feketemosogatóval, mindennel. Anyád picsája, az volt, nem konyha. Bazmeg, és te szaporodtál...
Most is onnan rendel ahonnan akar.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 16:25:48

@morph on deer:
" és főznek a mesterszakácsok is több százas meneteket,"
Az még mindig más, mint egy Junior konyha 38.000 fő.

"A konyha-kapacitás dologban viszont eltér a véleményünk: az ötszáz főre kalibrált konyhából te nem adsz ki tízezer adagot adott időkereten belül, szóval ennyire azért nem egyszerű. " :D:D
Ember! Gondolkodj picit. Egy konyha nem úgy néz ki, hogy egy nagy üst, aztán minél nagyobb, annál többet tudnak főzni. Nézz körül egyszer egy ilyen ipari konyhán.
Az ötszáz főre kalibrált konyha kerül mondjuk 30 millióba (mondtam egy számot) a 10.000 es pedig mondjuk 40be. A kisebbikbe kell mondjuk 20 ember a másikba meg 40. Na, akkor számolgass, hogy 20 x 500 mennyire nem egyenlő 10.000-rel.

Miért nem éhes a gyerek? Mert nem börtönben van, hanem egy iskolában. Ahova visz uzsonnát, kis csokikát, meg ott a büfé is, ahol esetleg vásárolgat. Ja, meg tudja, hogy otthon a kedvencét kapja.

GiaMarie 2018.02.18. 16:27:26

@morph on deer: Ezt imádom, mikor jön a példa, hogy bezzeg Skandinávia, bezzeg Németország, bezzeg a svájci kórházi koszt. Ezúton kívánok mindenkinek jó reggelt! Ez itt nem a világ top 10 jóléti demokráciájának egyike! Az ilyen "ötletek" miatt válik komolytalanná a felvetés. A szülőket azon a ponton tudják leseperni, mikor reklamálnak, amikor "16 éve Gyesen vagyok kézműves-bio anyuka" alias Paleo Eszter okleveles szabadbölcsész 0 mp munkaerőpiaci tapasztalattal 110 oldalas szépirodalmi értékű beadványt ír a jegyzőnek arról, hogyan kéne a gyerekeket organikus biofartrade csirkemellel, és himalájai harmattal öntözött madársalátával etetni, mert ez alapvető szükséglet. Komolyan vehetetlen. A realitások talaján odáig kéne első körben eljutni, hogy leülteni mondjuk minden illetékes minisztérium döntéshozóit egy tányérnyi kissé elhűlt, rágósra főzött sótlan resztelt sertésmáj fölé arról beszélgetni, szerintük jól van-e ez így

teéjesenmindegy 2018.02.18. 16:28:28

@dr. mesterséges színezék:
Igen, mondtam, sokkal jobb lenne eltörölni a tornaórákat, aztán cukros csipsszel etetni a kölyköket.

Attilajukkaja 2018.02.18. 17:23:18

@dr. mesterséges színezék:
"Lányos apaként, harmincpár évvel később már nem olyan vicces."
Pedig még mindig ott tartunk. Számomra ez nem vicces. :o(

"aki bármilyen himihumi privát sportról igazolást tud leadni, azt első/utolsó tornákról elengedik."
Állítólag van olyan osztály, ahol csak öten jelennek meg a 27 főből, mert a szülők így vagy úgy elintézik a felmentést.
Szégyen!

@teéjesenmindegy:
"a nagyobb településeken főzzön a gyerek magára, vagy az iskola csináljon egy saját konyhát?"
Mégis hogy gondolod, hogy a gyerek főzzön magára? Normális vagy? :o))))
Természetesen az iskolának kell egy saját konyha, ha elég tanulója van. Ez mindig is így működött. Mi ebben az új számodra?

conchita wurst 2018.02.18. 18:05:15

@morph on deer: A jelemző Svéd iskolai kaja a halal kompatibilis arab kolbász.

Ahoj- 2018.02.18. 19:10:47

A nyugdíjasok étkezéséről pár szót:
Jómagam is tájékoztatást kértem a nyugdíjasok rossz minőségű, (néha ehetetlen) ételével kapcsolatban, mivel szüleim sokat panaszkodtak idén. Nekem volt szerencsém megkóstolni, minősíthetetlen, még a kutya se ette meg.

A szolgáltatási központ igazgató asszonyával beszéltem, aki tájékoztatott arról, hogy 2017 decemberében új közbeszerzési eljárást végeztek. (nem értek hozzá, hogy ez kötelező-e) Egy új szolgáltató nyerte a közbeszerzést így decembertől ők hozzák az ételt a kerület összes nyugdíjas klubjába. Nem tudom mik a szempontok de az étel minősége, íze, borzalmas. Panaszkodni senki nem mer, inkább kiöntik. Nem tudom mennyi kompenzációt fizet a kerület ezért a kajáért (olyan 550 Ft körül van egy nyugdíjas ebédje amit ők fizetnek be, gondolom erre még fizet az önkormányzat valamennyit) de borzalmas az étel.
Tavasztól Én is le fogom mondani én is az ebédet szüleimnek, mert +300 Forinttal többért bármelyik ételfutár házhoz hozza a jobb minőségű ebédet.

Nem értem miért nem lehet a Pajtás éttermet megvenni, visszavenni a régi szakácsokat (akik 5-6 éve voltak) meg a régi üzletvezetőt és az Önkormányzat saját maga oldaná meg az iskolák, nyugdíjasok ebédjét illetve a kerületben élők kerületkártyával 30%-os kedvezménnyel vásárolhatnának itt meleg ebédet.

Addig is az iskolásoknak javaslom vigyenek magukkal otthoni kaját vagy rendeljenek valamelyik ételfutártól. Az reggel 8-kor kiszállítja az intézményben, osztálypénből meg össze lehet dobni egy mikróra és meg van oldva a probléma. Előbb utóbb az összes ilyen silány kajás menzacég csődbe megy, aztán csak lesz jobb minőség.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 19:40:24

@Attilajukkaja:
"Természetesen az iskolának kell egy saját konyha, ha elég tanulója van. Ez mindig is így működött. " Mikor működött így, te agymen? :D
És neked is akkor megint:
Kurva drága felszerelni egy konyhát. Kurva drága ott foglalkoztatni főállásban személyzetet azért, hogy napi egy alkalommal legyen ebéd. Kifizeted?
Az alapanyagok drágábbak, mert kevesebbet vesznek, a veszteség relatíve több.
Mondom, kurva jó, hogy minden hülye ennyire ért hozzá :D

Amikor ilyen okos vagy, akkor gondolkodj el azon, hogy miért kamionnal viszik az árut, miért nem kis furgonokkal, amikor a kamion 40 litert eszik, a furgon meg 7et

Éhesló 2018.02.18. 19:41:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: te egy perverz sunyi nicktolvaj vagy, elég a sok meghamisított nick eredeti tulajdonának jelzéseit figyelni a blogokon. E
Az EhesIó karaktert is a mocskos vágyaid kiélésére hoztad létre te szerencvsétlen hülye!

A beteg baromkodásoddal a jó kurva anyádat szórakoztasd!

Éhesló 2018.02.18. 19:42:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: te egy perverz sunyi nicktolvaj vagy, elég a sok meghamisított nick eredeti tulajdonának jelzéseit figyelni a blogokon. E
Az EhesIó karaktert is a mocskos vágyaid kiélésére hoztad létre te szerencvsétlen hülye!

A beteg baromkodásoddal a jó kurva anyádat szórakoztasd!

teéjesenmindegy 2018.02.18. 19:47:53

@Ahoj-:
"Az reggel 8-kor kiszállítja az intézményben, osztálypénből meg össze lehet dobni egy mikróra és meg van oldva a probléma."
Hát igen, te is okos vagy :D
Úgy elképzelem, ahogy a 25 gyerek sorban áll, az első eszik, a másodiknak melegszik a kajája 3 percig. Teljesen életszerű.
Jaa, hogy is van? AZ iskolai étkezés ingyen van?

Éhesló 2018.02.18. 19:50:37

@dr. mesterséges színezék: nrm érdekel mit ezsik a lányod. Konkrétan leszarom, mert semmi közöm hozzá.

Remélem egy alapos hepatítisz, vagy szalmonella járvány majd megérteti a törvényeket és szabályokat telibeszaró szülőkkel és kockásinges tanáraikkal, hogy nem célszerű konyhaként üzemeltetni az osztálytermeket.
Nem mellesleg milyen példát mutat az a törvény és szabályszegő szülő, tanár, igazgató a diákjainak, amikor maga jár élen a törvényeink telibe szarásában.
Nem semmi.

Igazi kockásinges tempó: azt csinálok amit akarok, mert csak!

Semmilyen mundért nem védek.
Az eszement politikai uszítás ellen szóltam és felhívtam a figyelmeteket arra, ha nem tetszik a koszt, nem kell megenni.
De az, hogy a koszt nem tetsz, messze jelenti azt, hogy azt tehetsz a suliban - a törvényeket is áthágva - amit csak akarsz.

Se te, se más.

morph on deer 2018.02.18. 20:24:14

@GiaMarie:
“Ezt imádom, mikor jön a példa, hogy bezzeg Skandinávia,..”

A ‘bezzeg’ részre én mondjuk nem emlékszem, te meg nyilván arra nem, amire ezt válaszul írtam.
Már hogy nálunk nagyon jó a kaja, Európában meg nincs meleg étel az iskolában, stb.

Ja igen: azt hiszed viccelsz, de ott tényleg csak öko/bio gyümölcsöt kapnak az iskolában, és nem amiatt amit példának hoztál fel, hanem mert az az egészséges.

Ajánlom figyelmedbe dr. mesterséges színezék linkjét az európai iskolai kajákkal kapcsolatban, tanulságos!
Ami még érdekes, hogy a svédeknél például ilyesmire költik az adót, - mert az iskolai ebéd jár - és futja, pedig náluk csak 25% - os az áfa.
Igaz, a stadionok valahogy az Istennek se épülnek, és még a polgármester is biciklivel jár munkába, - ebből is látszik, hogy vége a jólétnek és haldoklik a nyugat. Ja.

morph on deer 2018.02.18. 20:29:35

@conchita wurst:
“A jelemző Svéd iskolai kaja a halal kompatibilis arab kolbász.”

Látom neked csak a wurston jár az eszed, kohn-csíta...:)
Haláli!

Attilajukkaja 2018.02.18. 20:31:50

@teéjesenmindegy:
"Kurva drága ott foglalkoztatni főállásban személyzetet azért, hogy napi egy alkalommal legyen ebéd. Kifizeted?"
Persze! Ezért fizetek évek óta adót.

"Az alapanyagok drágábbak, mert kevesebbet vesznek, a veszteség relatíve több."
Nagy tévedés!

"kurva jó, hogy minden hülye ennyire ért hozzá"
Szitkozódni már megtanultál. Most már megtanulhatnál háztartást is vezetni!

teéjesenmindegy 2018.02.18. 21:36:44

@Attilajukkaja:
Na, szóval marhára unom, hogy a fogyatékos fejednek magyarázok.
Az, hogy te fizetsz adót, az arra elég ami most van. Érted? Ingyé zabál a kölyköd. Azt, amit.
Ha neked Michleincsillagos négyfogásos kell, akkor fizesd ki.

Nagy tévedés, hogy ha egy konyha több alapanyagot vásárol, akkor olcsóbb lenne? Jujj, de hülye vagy! Baszod, marhára nem mindegy, hogy egy konyhába beszállít a húsos meg a zöldséges X tonnát hetente, vagy ezt negyven helyre szállítja. Sokkal olcsóbb, ha nagy tételben vásárolsz.
A relatív veszteség is sokkal több. Teljesen felesleges elmagyarázni neked, hogy miért. Valami olyasmibe gondolkodj, hogy nem mindegy, hogy 5 kiló zöldséget dobnak ki, vagy 20x2-t, mert annyival elszámolják az adaghoz szükséges mennyiséget.

"Most már megtanulhatnál háztartást is vezetni!"
PONT ERRŐL BESZÉLEK TE HÜLYE KURVA, HOGY TELJESEN MÁS!!!
Ezért nem kéne belepofáznod dolgokba, mert te tudsz háztartást vezetni, meg az alapján okoskodsz, arról meg fingod nincsen, hogy egy hűtőkamrát ugyanannyi üzemeltetni, ha 500 adag van benne, meg akkor is ha 5000.
Attól mert életedben egyszer vitorláztál, te még nem tudsz elvezetni egy óceánjárót. Próbáld meg felfogni, hogy ehhez te teljesen hülye vagy, és inkább kussolj.

Mondjak még példát a hasonló okosokra mint te? Egyszer kiitalálták, hogy a börtönbe a raboknak nem kell tisztított zöldséget venni a zöldségüzemből, mert az drága. Majd megveszik a piacon, aztán a rabok megpucolják, ráérnek. Remek gondolat, ugye? Akár tőled is származhatna. Onnantól kezdve pont a duplájába került minden kaja, és szarabb is volt. Elmeséljem, hogy miért, vagy utánaolvasol?

Attilajukkaja 2018.02.18. 22:19:37

@teéjesenmindegy:
"marhára unom, hogy a fogyatékos fejednek magyarázok"
Akkor miért erőlteted a dolgot? Talán azért, mert csak a "fogyatékosok" hallgatnak meg?

"Az, hogy te fizetsz adót, az arra elég ami most van. Érted? Ingyé zabál a kölyköd."
Hogy a fenébe ne érteném? Az adóm oda vándorol, ahová nem kellene. Az oktatásra, a metró felújítására vagy a gyerekek minőségi étkeztetésére nem jut belőle.
Ingyé meg nem adnak semmit. Nem tudtad?

"Ha neked Michleincsillagos négyfogásos kell, akkor fizesd ki."
Úgy látom, nagyon nem vagy tisztában a rendszerrel. Nincs ilyesmire lehetőség az iskolákban. :o)

"Sokkal olcsóbb, ha nagy tételben vásárolsz."
Persze, egy bizonyos mennyiségen belül. Aztán meg nem.

"Valami olyasmibe gondolkodj, hogy nem mindegy, hogy 5 kiló zöldséget dobnak ki, vagy 20x2-t"
Te meg olyasmiben gondolkodjál, hogy egyet sem. Egy normális menzán nem dobnak ki semmit.

"PONT ERRŐL BESZÉLEK TE HÜLYE KURVA"
Na itt hagyjuk abba! Ha nem tudsz emberhez méltóan kommunikálni, akkor nem érdemled meg, hogy bárki szóba álljon veled.

teéjesenmindegy 2018.02.18. 23:55:35

@Attilajukkaja: Szerintem az egész világ örülne, ha abbahagynád a kommunikációt, és esetleg fel is fordulnál.

A lényeget továbbra sem fogtad fel, de hálisten találtál valamit amin nagyon műfelháborodhattál, és abbahagyhattad a saját lejáratásod.
Látom nehezen fogtad fel, hogy az "adód erre elég" mit jelent. Fozess több adót, idióta, akkor követelőzz.

Ha bármennyi eszed lenne, akkor felfognád, hogy egyben nagy tételben vásárolni minél nagyobb a tétel, annál olcsóbb. Nem bizonyos szintig. Ha csak azt veszed alapul, hogy 20 helyre kell kivinni az alapanyagokat vagy egy konyhába. Már rögtön drágább.

De legjobban ez tetszik:
"Egy normális menzán nem dobnak ki semmit" :D:D:DD:
Jujj, Attila tudja, hogy a jukkája mennyire sötétben van?
Tudod pacikám, az úgy van, hogy ha rendelsz 10.000 főre mondjuk 20 deka krumpli/fő az 2 tonna. És olyan nincs bazmeg, hogy 2 tonna krumpliban ne lenne néhány kilónyi selejt/rohadt/összenyomódott/fagyott. Remélem te belepréseled a kölyködbe a rohadtat is, nehogymá ki kelljen dobni.
Olyan nincs, hogy tonnányi árukból tökéletesen minden felhasználható, és fel is kell használni.

Ismét mondom, ez más dolog, mint amikor levánszorogsz a piacra aztán veszel vasárnapra krumplit meg hagymát.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.19. 06:06:39

@Éhesló: Cuncimókus! Összetévesztesz a feleségeddel VáradiJánossal!

Éhesló 2018.02.19. 09:22:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: te egy perverz sunyi nicktolvaj vagy, elég a sok meghamisított nick eredeti tulajdonának jelzéseit figyelni a blogokon. E
Az EhesIó karaktert is a mocskos vágyaid kiélésére hoztad létre te szerencvsétlen hülye!

A beteg baromkodásoddal a jó kurva anyádat szórakoztasd!

Éhesló 2018.02.28. 19:02:32

@Klemmy: a rövid bemutatkozásod másodjára sem izgatott fel.
De miért volt fontos ezt velem közölnöd?

Nem érdekel mi vagy!
süti beállítások módosítása