Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2017.05.06. 11:35 elendem

FOLYTATÓDIK a Batthyány téri lépcső esete

Címkék: városüzemeltetés BKV BKK Batthyány tér

2017-05-03_16_51_59.jpg

Jöttek valakik és se szó, se beszéd elkezdték szétszedni a már megcsinált folyókát...

Szürreális látványban volt részük tegnap este a vizivárosiaknak: két láthatósági mellényes szerelő, egy rendőr és az edzőcipőjét a kezében lobogtató, tréningruhás nő tanakodott egy folyókarács fölött, a nyilvános wc előtt.

Három napja jelent meg a bejegyzésem a Batthyány téri aluljáró lépcsőjének történetéről. Gondoltam, a rács elkészült, a költséget előbb-utóbb kifizeti valaki, ügy lezárva. De nem.

Tegnap este már tréningben álltam és a gyerekeimet próbáltam megfürdetve, előkészített vacsorával átadni a pótnagymamának, hogy elinduljak az edzésre, amikor zaklatottan felhívott a nyilvános wc üzemeltetője. Most szólt neki a munkatársa, hogy jöttek valakik, lezárták a lépcsőt és elkezdték felszedni a rácsot; látványosan tisztítják azt a folyókát, amit a wc két napja teljesen kipucolt és rendbe tett. Nem állnak senkivel szóba, nem mondják meg, hogy kik ők, ki küldte őket és miért csinálják mindezt.

Kihívtam a rendőrséget, mert a rendőrnek kötelesek bemutatkozni. Majd fogtam a tornacipőmet és kirohantam a Batthyány térre.

Valóban félig lezárták a lépcsőt és két láthatósági mellényes ember állt mellette. Kicsit körülnéztem a helyszínen, majd a mellényesekhez fordultam, bemutatkoztam és megkérdeztem, hogy kik ők, honnan jöttek és mit csinálnak. Mondták, hogy nincsenek felhatalmazva, hogy ezt megmondják (később: ugye, nem gondolom, hogy majd egy vécés néninek meg kell mondják – de igen, azt gondolom!). Ekkor érkezett meg a rendőr őrmester, aki tiszteletre méltó türelemmel és nyugodt határozottsággal kezelte az ügyet.

Ekkor már elmondták a nagy titkot, hogy a BKV megbízta a Mesterszervíz 0-24 Kft-t, hogy a balesetveszélyes folyókarácsot cseréljék ki. Kérdeztem, hogy akkor erről készült vizsgálati jegyzőkönyv, hogy ez a rács balesetveszélyes? Mert én mérnök létemre nem látom annak. És kértem a munkalapot.

Felhívták a főnöküket, akivel nagyon hosszú, körkörösen ismétlődő beszélgetést folytattam nagyjából a következő tartalommal:

  • miért csináltatta meg a wc üzemeltetője a rácsot?
    • mert senkitől sem kapott választ arra, hogy ki zárta le a lépcsőt és mikorra lesz megjavítva. Én sem kaptam választ. Szerintem ez egy jó szándékú tett volt.
  • ez a rács így rossz, ők jobban csinálják
    • Ez műszaki kérdés, lehet rajta vitatkozni, szerintem így nem balesetveszélyes.
  • ha megcsináltatta, miért nem szólt róla? Mert így a BKV nem tudhatta, hogy meg van csinálva.
    • Ha kiderült volna, hogy kinek kell szólni, bizonyára szólt volna. De az Index címlapon megjelent cikkem alapján azért ez nem volt titkos dolog.
  • Miért nem a felelős ügyintézőnek szóltunk?
    • Mert a BKK-nál nincs nyilvánosságra hozva felelős ügyintézők elérhetősége, csak egy központi e-mail cím, amiről a korábban idézett választ kaptam.
  • a megjelent cikkem alapján (amiben benne volt, hogy meg lett csinálva – szerk.) őt sürgették, hogy csinálja már meg
    • szóval mégiscsak tudták
  • reggel kijöttek, hogy felmérjék (felteszem, látták, hogy kész), mennyi anyag kell, miért nem szóltak nekik akkor?
    • honnan kellett volna tudni, hogy kik nézik reggel a rácsot és miért? A felmérést végzőknek lett volna a feladata tájékoztatni.
  • írjam alá, hogy nem engedem, hogy megcsinálják!
    • Nem vagyok a terület kezelője, ilyen utasítást nem adhatok. Képviselőként próbálok egy kerületi helyzetben segíteni.
  • Ők nagyon gyorsak voltak, mert a reggeli szemle után azonnal beszerezték az anyagokat, és azért csak este jöttek ki, mert ekkor már kisebb a forgalom.
    • Ez a gyorsaság akkor lett volna igazán ütős, ha már április 27-én megtörténik, nem pedig csak egy címlapra került cikk után.
  • Valamint megszidott, hogy miért döntötték le a kordont és ugráltak át rajta emberek.
    • Ilyet én egyáltalán nem láttam.

2017-04-25_13_37_15.jpg

Végül megkértek, hogy hívjam fel a MÁV-HÉV Zrt. ingatlanüzemeltető munkatársát (most akkor BKK, BKV vagy MÁV-HÉV Zrt.?). A munkatársnővel nagyon konstruktív beszélgetést folytattunk: elmondta, hogy egy nagy cégnél sok kézen keresztül történik egy kivitelezés előkészítése (mérnök vagyok, kivitelezésben dolgoztam, ezért tudom). Éppen ezért nem lehet 3 napon belül válaszolni, nyilván az önkormányzatnál sincs ilyen rövid határidő (tényleg nincs, bár szerintem kellene és lehetne is, de ebben nem ő a hibás, akit péntek este 8-kor még felhívhattam). Elmondta, hogy nem ideiglenes megoldást akartak, hanem véglegeset, ezért is tartott tovább. Evvel nem értek egyet: vannak olyan forgalmas területek, ahol igenis azonnal kell egy ideiglenes megoldást adni, amíg a végleges javítás elkészül. 

Végül megígérte, hogy ezentúl, ha balesetveszély miatt lezárnak egy területet, akkor kiírják, hogy

  • ki (melyik cég vagy intézmény) zárta le,
  • hogy elindult a javítás előkészítése,
  • várhatóan mikorra lesz kijavítva valamint
  • kiírnak egy telefonszámot, ahol elérhető az, akinél érdeklődni lehet a részletekről.

Szerintem ez nagyon jó irány, megköszöntem a nyitottságát és rugalmasságát, és őszintén örülök, hogy tudtunk beszélni. Ha itt is kiírták volna mindezt, akkor talán az egész hercehurcára nem is lett volna szükség.

vnm

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr8712484831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ahoj- 2017.05.07. 19:34:47

Ez már tényleg a vicc kategória. Alapból így kéne kiírni mindenhol, hogy legyen egy tájékoztató szám.
Nem védem NGT-t de azért ha az önkori valamit végez azt ki szokták írni hogy .... ettől ... eddig, ...ezek .... ezt csinálják, kérjük türelmüket. Még címer is van rajta :)
süti beállítások módosítása