Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2017.07.24. 19:59 elendem

Elrugaszkodás

Címkék: Fővárosi Önkormányzat FINA Batthyány tér Bp2017 Nonprofit Kft.

 2017-07-12_11_11_38.jpgMegkérdeztem, mennyit fizet a vizes vb. a fél budai rakpart egyhavi lezárásáért

A Batthyány tér és környéke egy hónapra le van zárva a FINA Vizes Világbajnokság miatt. Nemcsak az autós, hanem a tömegközlekedés, sőt a gyalogos forgalom is akadályozva van – gyakorlatilag mi, vizivárosiak isszuk meg a levét a világraszóló eseménynek. Kérdés, hogy mit kapunk cserébe.

2017-07-12_11_10_18.jpg

A Bem rakparti fasort súlyosan rongálja a lombkoronákba épített állványzat 

A világörökségi látképhez tartozó, védett Duna-parton kerítéseket, szerelt lelátókat és több emeletes konténervárost építettek fel a világbajnokság toronyugró számának megrendezése miatt. Ennek során a meglévő fasor fáit nem kímélték, a képen is látható, hogy nagyobb ágakat vágtak le a konténerek miatt, a lelátó állványzatát pedig szívbaj nélkül belehúzták a fák koronájába. Bejelentést tettem a kerületi jegyzőnél természetkárosítás gyanúja miatt és adatigényléssel éltem a Fővárosi Önkormányzatnál, mert meg akartam tudni, hogy mennyit fizet a vb. a terület használatáért.

Nemrég kaptam meg a választ: a Bp2017 Nonprofit Kft. egyetlen fillért sem fizet azért, hogy egy hónapra elfoglal 26 ezer négyzetmétert. Indoklás:

A kiemelkedően fontos közérdek miatt az ingyenes használati jogot a Bp2017. Nonprofit Kft. kapta, de ugyanez a cég átláthatatlan közbeszerzésekben (vagy ki tudja…) adja ki a rendezvényszervezés jogát kormány-közeli vállalkozásoknak milliárdokért.

lezaras.jpg

A Vitéz utcától a Szilágyi Dezső térig tart a lezárás

Bízom benne, hogy valaki egyszer ki fogja számolni, hogy a vizes vb. valóban megérte-e 170 milliárdért az országnak, mert az országimázs épülése és a járulékos bevételek igenis számszerűsíthetők. Azt viszont látom, hogy az ugrásonként 15 millióba (összesen több mint 3 milliárdba) kerülő torony aligha érte meg, mivel az összesen három napra vehető Batthyány téri jegyek átlagára 1000,- Ft, és összesen 1500 férőhely van, ami így kb. 4-5 millió Ft jegybevétel, ha jól értelmezem a FINA honlapját.

fovarosi_kozterulethasznalati_dijak.jpg

A fővárosi közterület-használati díjak táblázatának vonatkozó része (itt látható az ételosztás díja is)

Egyébként a fővárosi rendeletben meghatározott közterület-használati díj ilyen jellegű rendezvénynél a legkedvezőbbek közül való, mindössze 16,- Ft/m2/nap. Ha ezzel számolunk (a 2013. óta történt díj-emeléseket és a rendezvény területén belüli használati eltéréseket most az egyszerűség kedvéért nem vettem figyelembe), akkor hiába a nagy terület és a 30 nap, mégis mindössze 12 millió forintról lenne szó, ami az egész világbajnokság költségeihez viszonyítva aprópénz. Arra azonban elég lett volna, hogy a környék forgalomszervezését megoldják, hogy elégséges tájékoztatást nyújtsanak a közlekedőknek (egy ízben 20 percig kerestem az ideiglenes buszmegállót - hiába), hogy a kellemetlenségeket ellensúlyozzák. A Fő utca kétirányúsítása és a többi szervezés így közpénzből (a mi pénzünkből) készült el, a környéken élők szenvedik el a nehézségeket, a bevételek viszont valaki máshoz kerülnek majd.

Külön érdekesség, hogy ha valaki nem sporteseményt szervez, hanem példának okáért ételt oszt rászorulóknak, akkor csaknem hétszer annyit kell fizetnie: 110,- Ft-ért foglalhatja el a közterületet.

A közérdek, az közérdek…

vnm

 

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr1712685389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eisenics 2017.07.25. 11:50:04

Nem a VB rafizeteses, haben a kormany!

Daniel001P 2017.07.25. 11:58:58

mégis, hogyan lenne pontosan számszerűsíthető az országimázs?

szerinted hány nagy torna megrendezése nyereséges, ha csak a közvetlen bevételeket és az összes kiadást párosítjuk össze?

a rendezési költségek kb 55-60 mrd forintot tesznek ki, az összes többi "itt marad". Duna Aréna, Margit-sziget, Hajós-Széchy, Komjádi-Császár, pesti rakpart stb.

vagy kiadási oldalon ne vegyük benne a nem rendezési költségeket, vagy bevételi oldalon vegyük bele, hogy milyen járulékos haszon származik ebből.

legyen minél több nagy sportesemény, abból csak profitálhatunk. de ha pl. a Batthyányi téri torony sokszorosa a kazanyinak, azt nyilvánvalóan meg kell, meg kellene vizsgálni, van-e visszaélés.

zokogjatok 2017.07.25. 12:26:17

"Azt viszont látom, hogy az ugrásonként 15 millióba (összesen több mint 3 milliárdba) kerülő torony aligha érte meg,"

lélegeztetőgépre nem számoltad még át

Pól Poloska 2017.07.25. 12:29:29

az utóbb idézett mondat..édes Istenem..mégis, mit kellett volna tenni? nem megépíteni a szupertoronyugrás helyszínét? mert ha átszámoljuk egy ugrásra, akkor sok pénz? (még egyszer: meg kell vizsgálni, hogy miért drágult meg, és ha kell, felelősöket (akár jogilag) találni)

bocs kedves FINA, de idén nem lesz szupertoronyugrás, mert drága nagyon és amúgy is el kell utána bontani. - ezt várta volna a kedves posztoló?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.07.25. 12:36:44

Az a szar állványerdő 3 milliárd?????????

Liping 2017.07.25. 12:59:25

Nem is tudom, mi lesz majd szegény fákkal, hogy élik túl. Ez már kínzás!

Nem ismerem a blogot és lusta vagyok megnézni, de ha nem politikus a szerző, akkor javaslom mindenképp a házmester szakmát megcélozni, ott kiélheti majd a feljelentgető hajlamait.

(Van elég gond a VB-re költött milliárdokkal, s természetesen mindenki tudja, hogy brutális korrupció kísérte a rendezést, mint minden nagyobb költségvetési beruházást ebben az országban, de bevallom, csak ez a remek írás nyitotta fel a szemem a rakparti fák szenvedését illetően. Holnap mindenképp csatlakozom a Greenpeace-hez.)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 13:00:45

@zokogjatok: Én inkább a temetési költségeidbe számolnám át! Vagy a patológiai vizsgálatodba.

prevent 2017.07.25. 13:18:25

gratulálok a poszthoz, már azt hittem, nem sikerül a mélységi csúcs beállítása:

közterület-foglalási díjban akarja elszámolni a teljes rendezési költséget??? az most komoly?
szegény fák
hogy jön ide az ételosztás

nem írok többet, csak klasszikust: "Egy bizonyos szint felett nem szabad egy bizonyos szint alá süllyedni"

Fideszes vagyok tehát lopok 2017.07.25. 13:20:27

Én végignéztem jónéhány külföldi ország állami meg kereskedelmi TV programját, hát emberek, NULLA ORSZÁG-ban közevetítik ezt az eseményt, amit a magyaroknak úgy tálalnak, mintha az egész világ a magyar produkciót bámulná.

Hát ez nagy rábaszás, hogy 100 milliárd forint elherdálásából meg annyira se futotta, hogy a világ legalább két percre ránézne a magyarokra.

Közben 42 ezer csongádi ember sárgavizet iszik már évek óta, nekik ennyi jár Orbánéktól.

Kivlov 2017.07.25. 13:21:12

Keressétek csak ebben is a negatívumot, barmok.

Daniel001P 2017.07.25. 13:33:15

@Fideszes vagyok tehát lopok: netto baromsag amit irsz de semmi gond.

Adtak Magyarorszagon a kazanyi vb-t? Igen.
Kozvetitik kulfoldon a mostanit? Igen.
A cnn es a bbc adja 0-24? Nyilvanvaloan nem.
Milyen csatornakat neztel??

Megis 2017 egyik legnagyobb sportesemenyet rendezzuk meg. Evek ota no a turizmus
Sorra epulnek a luxusszallodak
Sorra myilnak a jobbnal jobb ettermek

De te csak nyomd ezt a demagog buta szoveget

morph on deer 2017.07.25. 13:35:11

@Kivlov:
Nem kell.
Aki nem fehér bottal a kezében közlekedik az látja amúgy is.
Aki meg aztal próbál, annak annyi, mert az életben nem talál haza...

ZX 2017.07.25. 13:36:24

@Pól Poloska: @Daniel001P:@zokogjatok: Azt áruljátok már el mi került abban a toronyban 3 milliárdba? A századából éppíttetek nektek különbet aztán ugyanannyi megfoghatatlan országimázst termel.

Serrin 2017.07.25. 13:37:42

Ugyanez van a Hősök terénél.

Daniel001P 2017.07.25. 13:46:09

@ZX: mondtam mar, valoban dobbemetes es ki kell vizsgalni

De ez ne sotetitse el a teljes esemenyt
Meg ne nyomjuk ezt az alsagos oktatasegeszsegugy dumat
Nindenki pontosan tudja h ha nincs vites vb, nem az okt-eu kap tobb penzt, hanem elmegy masra

Igy legalabb megvalosultak fejlesztesek
Hogy tetszik-e az h standardda valt a 20-40-50%os tularazas? Nem, ezert sem szavazok majd a Fideszere. De egy ilyen fantasztikus esemenynel aki azzal jon h jaj, nem lehet kozlekedni meg tul sok a turista..az magarol ad egy kellemetlen kepet.

Kivlov 2017.07.25. 13:51:07

@morph on deer:
nem kéne, a sok mocsadék mégis csak erre képes.
örülni semminek nem tud a sok antimagyar retek.

ZX 2017.07.25. 13:52:54

@Daniel001P: Ha ugyanezt sikerült volna 50 milliárd alatt létrehozni, akkor örülnék neki, hogy hú de fasza srácok, hogy ezt így összehozták. De ezzel az irgalmatlan lopáscunamival élvezhetetlenné tették az egészet, nincs is kedvem nézni.

ZX 2017.07.25. 13:56:43

@Kivlov: Aztán minek örüljünk te faszkalap? Hogy a vajdád ezermilliárdokat lop el évente a sleppjével együtt? Gyurcsányt ugyanezért a faszba küldtétek nagyon helyesen. Hú de rövid az emléketzet elvtárs.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.25. 14:08:25

ne erőltesd a matekot :D
komolyra fordítva, csak a helyi jegyárakat számoltad meg? miért?

morph on deer 2017.07.25. 14:14:37

@ZX:
A legszebb, hogy még a második körben is nekik hajt hasznot. Szerinted például a saját lábunkon álló 'idegenforgalmi szakértő' rátermett és fel'világosult' házastársa és köreik mibe is fektettek be masszív milliárdokat az utóbbi években?

Csak nem szállodákba, kikötőkbe meg campingokba meg a vendéglátásba?
Látod, milyen jó is, ha az ember látja a jövőt! Meg az is, ha az úszószövetség elnökét még időben inkább a turizmusban jártas szakemberre cserélik..!

Volt is szomorúság, hogy elmarad az olimpia, de hálistennek kiderült, hogy "Magyarország bármit meg tud rendezni, kivéve a foci VB-t"
Azért ez jó hír a családnak, egyből fellélegeztem a megkönnyebbüléstől: nem megy kárba a befektetés!
De jó..!

Kivlov 2017.07.25. 14:15:57

@ZX:
kurcsi mennyit lophatott akkor, képzeld.
Amikor nem volt 15%-os SZJA, meg családtámogatás, meg 100 mrd-k sportra. nem volt alacsony hiány.
és még így is majdnem államcsőd lett. akkor ő mennyit lophatott???

ZX 2017.07.25. 14:21:40

@Kivlov: Ne gyere itt nekem a 15%-os szja-val, mikor egyéb adókon keresztül a dupláját beszedik! Nem tudom mennyit lopott a gyurcsány, de ők kevésbé nyiltan és pofátlanul tették ezt.

Proud Mary 2017.07.25. 14:25:32

hála Istennek, a normális, csendes többségnek nemcsak a pénzről szól az élete. a kishölgynek igen, de ő a kisebbség

n3spr3ss0 2017.07.25. 14:28:17

Az egész baromságot nem itt kellett volna megrendezni, tipikus csóró rongyrázás.

n3spr3ss0 2017.07.25. 14:29:32

@Kivlov: Látod,ezért 7000 milliárddal több most az államadósság, mint 2010-ben volt.

n3spr3ss0 2017.07.25. 14:30:27

@Kivlov: a neved is a nagy magyarságodra utal.

Kivlov 2017.07.25. 14:41:18

@n3spr3ss0:
a tiéd meg épelméjűségre... :D

Kivlov 2017.07.25. 14:42:11

@ZX:
cserébe sz*rban voltunk.
akkor melyik a jobb?

@n3spr3ss0:
persze mesemondó...

ZX 2017.07.25. 14:44:53

@Kivlov: Szarban, mert épp jött a válság. Szerinted ha most jönne válság nem lennénk szarban? Elárulom neked, legalább ugyanekkorában, vagy még nagyobban lennénk, mert a devizatartalékunkat Kuszaszem jól megdézsmálta a haverjaival együtt.

Kivlov 2017.07.25. 14:51:25

@ZX:
Csak a szokásos.
Ha külföldön gond van és a vörösök kormányoznak, akkor itt is a külföld miatt van gond. Ha nem a vörösök kormányoznak és gond van, akkor orbán a hibás.
Ha jól megy itthon Orbán alatt, akkor az csak a külföld miatt van. Ha meg a vörösök alatt megy jól (amilyen kb. sosem volt!!!), akkor meh a maszop az isten. :D :D :D
Ja.
Érdekes, más országok kevésbé voltak sz*rban a válság alatt is...

ZX 2017.07.25. 14:54:31

@Kivlov: Érdekes, izland csődbe jutott, most meg szárnyal. Lehet ez azért van, mert a politikusok ott nem olyan húgyagyúak mintt itthon. Amúgy meg itthon már 7 éve a vörösök kormányoznak, csak szólok.

sas70 2017.07.25. 14:56:04

A fontossági sorrendet Orbán állítja föl!
Leszarja a keményen dolgozó kisembereket, a lerohadó metrót, a kátyús utakat, hogy nincs CT, MR stb. Egy a fontos, hogy megmutassa, hogy trianon óta sose volt még ilyen jó ennek az országnak! Tessék annak örülni ami van, különben sorosgyurcsányrohadtlibsihazaáruló vagy!

Kivlov 2017.07.25. 15:14:07

@ZX:
Érdekes. Nekik nem kellett a 20 mrd ojró hitel. nekünk meg igen. Itt a különbség. ha itt csődig engedjük a népet, akkor gyurcsit akasztják. Élő TV-adásban péntek esti főműsorként. szép lett volna. :D

ZX 2017.07.25. 15:17:02

@Kivlov: Hát nem sírtam volna utána. De annak még jobban örülnék, ha a mellette levő lámpaoszlopon a zorbánt átnám lengeni.

teéjesenmindegy 2017.07.25. 15:36:19

Demagógia a köbön.
Figyelj, hugi!
A toronyugrásról olyan képeket lehet csinálni, hogy beszarsz. Ha kiviszik az alföld közepére, akkor olcsó, de a néző semmit sem lát.

Amúgy az nem esik le, hogy ha az állam fizet a területhasználatért, akkor az pont olyan, mintha az egyik zsebedből a másikba teszed a pénzt?

Duplaxiii 2017.07.25. 15:38:07

Mivan komám, lecsengett a bkk botrány?
Most ismét a VB elleni posztok kerülhetnek a kirakatba?
Milyen tudathasadás kell ahhoz, hogy ne fodg fel, az állam az államtól egy állami kiemelt rendezvény esetén nem fog piaci bérleti díjat szedni.
megtehetné sé ugyanígy írnál, mert azt sem fogadnád el. Hiszen akkor a zsebből zsebbe dolog zavarna össze.
Te civil dolgot kérsz számon.
Szóval te mivel érsz többet társadalmilag (azaz, ha te bérelnéd ki a területet) egy világeseménynél? Mert ha vádaskodsz, indokolj!
Tudod ez a téma, hogy egy világesemény hogyan térül meg, már 20 éve lejátszottuk a Forma-1 ürügyén. Ma már csak a gendermozgalmárok vitatják.
A posztod sem a pénzről szól, hanem arról, hogy neked ez nem fontos, de a kormányt gyűlölöd, ezért bármiről írsz negatív posztot.
Ha felépül egy új uszdoda, az feleslegesnek tartod és támadod.
Nem vagy képes különválasztani egy kormány korrupcióját egy sporteseménytől. Ha ezt tekintjük alapnak, akkor ma az országban minden felesleges és káros, mert azzal a kormány lop, így inkább ne is legyen.
Nem az elszámoltatást feszegeted, naná, hogy nem, hanem a VB-t rúgdosod.
Nagyon káros nézőpont ám. Több emberrel utáltatod meg ezt a filozáfiát és zavatsz a szélsőjobb karjaiba, mint ahányam mellédállnak.
Ja, a demagógia nem kell!
Ha nem lett volna VB, attól nem lenne több CT, egészségügyi helyzetjavítás, több nyugdíj, oktatás javítása és a hazai vállalkozók sem kapnának segítséget!
A pénz pihenne a kasszába és más óriásberuházásra várna, hogy ellophassanak belőle.
Hibás célra tüzelsz, öreg!

ZX 2017.07.25. 15:39:25

@teéjesenmindegy: Szerintem egy 10 milliós torony esetében kibaszottul ugyanilyen képet lehetne csinálni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 15:40:37

@Kivlov:

Államadósság

2010 április 19330 milliárd forint
2017 június 26300 milliárd forint

devizatartalék

2010 április 33 milliárd euró
2017 május 22 milliárd euró

közben eltűnt 3000 millárd forint manyup

Ezek a szigorú számok. Gondold át újra!

Duplaxiii 2017.07.25. 15:43:22

@sas70:
És persze a másik oldal nem ugyanígy gondolkodik, igaz?
csak nem a felsorolt jelzőt okádja az arcodba.
Ez a genderalapú, aktivista mozgalmár álcivil csoport vajon milyen fejlődést támogat?
SEMMIT!
Szerintem a helyes út középen van és el kell takaírani mindkét oldal barmait! Az emberekre kellene bízni a saját sorsukat. Ha VB-t akarnak, hát legyen, ha CT-t hát legyen és így tovább.
De ma a kettő nem függ össze!
Csak a két oldal üvölti az arcunka a hazugságait és mindig lesz egy megvezethető halmaz, aki nem gondolkodik, hanem önkét besétál az akolba... A neki készült akolba.
Mi itt csak az aklokban bégetőket halljuk, mert erről szól a média.
A természetben élő "vadaknak" ugyanis nincs médiája, ők soha nem mondhatják el, mit szeretnének.

rnz 2017.07.25. 15:49:13

Tök jó, hogy még vége sincs, de vannak olyan zsenik, akik már most tudják az eredményt. :)
Jövő heti lottószámokat lécci, lécci, lécci!

Duplaxiii 2017.07.25. 15:52:07

@ZX:
Nincs öszefüggés a torony és az ára között!
Miért nem értitek már meg!
Ez egy simicska terveire épült állami pénzszivattyú, ami ma csúcsra jár!
A legnagyobb hatékonysággal a nagyberuházásokkal lehet közpént kivonni a magánszámlákra, tehát ezért nem lesz CT, mert azzal is korrupció lenne, de a leemelhető rész pici!!! Sok vele a macera és átláthatóbb.
Nagyberuházás kell és olyan, aminek nincs valós értékelési rendszere, tehát a csútiék mindig bontanak majd építenek.
A bontás pénzszivattyú, az építés pénszivattyú.
A felújítás sokkal kisebb lenyúlás és nagyobb idő és meló.
A pénz a tervekben van, a kamutanulmányokban, a többszörös áttétes megrendelésekben, ezek bagy ingyenpénzek vagy a áttét többszörözi az árat és minden pontban lenyulható pénz. Ja és közben a haverok kapják a feladatokat is, amiket az állam önmaga állít be olyan helyzetbe, hogy egyáltalán megcsinálhatják.
Szerinted ilyen esetekben miért szabnak teljeíthetetlen feltételeke? Hát mert csak a saját, eddig is kistafírungozottak teljesíthetik azt, vagy ha kell, állami bank ad garanciát egy állami barát cégnek, hogy az államnak dolgozhasson.
A torony is egy ilyen.
Nem vitatható, hogy kell, nem vitatható, hogy hatalmas országimázs lesz. és az sem, hogy a tizedéből kijönne. De megtehetik, hogy tízszeresen csinálják, mert erre építették fel az egész törvényi hátteret!!!!
Gondolj bele, robotolsz valahol 100 pénzért. egyszer kapsz egy lehetőséget, hogy átszabhatod a cég fizetési dolgait. És ezzel 1000 pénzt kapnál.
Nem szabnád át????
MINDENKI ÁTSZABNÁ!
A csútiék 2010-ben ezt tették, és most csak hátradölve hallgatják a kassza csörgését.
A tömeg meg lázad és olyanokon agyal, ami nincs is...

Kivlov 2017.07.25. 15:55:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
ettől se lesz olcsóbb a kenyér.
a kisembert bőven nem ez izgatja.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 16:00:27

@Kivlov: Vagyis összegezzük, belátod hogy egy vastagot hazudtál, mert a számok nem azt mondják amit te. A 20 milliárd euró hitel nem lett elköltve, csak arra kellett, hogy a világválságban legyen valutatartalék amivel az export-import finanszírozható.

ZX 2017.07.25. 16:05:40

@Duplaxiii: Basszus ne nézz már hülyének, ezeket én is tudom. Éppen ezért vagyok felháborodva. A sok fideszbirka meg itt nyomja a hazugságait.

Kivlov 2017.07.25. 16:08:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
semmit nem vallok be.
Azt vallom be, hogy évek óta emelkednek a bérek, csökkent azt SZJA, csökkent a hiány, növekszik a GDP, nő a foglalkoztatás, épül az ország.

ZX 2017.07.25. 16:14:21

@Kivlov: A vérnyomásom, na az emelkedik amikor ilyen propagandát hallok.

Duplaxiii 2017.07.25. 16:20:46

@ZX: Akkor csak féreértettelek.
Ja és a sok nem fideszbirka is itt nyomja a hazugságait.
Ez így korrekt...
A nem fideszbirkák elég nagy halmaza nem tartozik a másik oldal fizetett aktivistáihoz.
Itt, ezeken a lejárató posztokon azonban ez a pici halmaz üvölt és nem csak a fideszbirkákat köpködi, hanem mindenkit, aki nem VELÜK ért egyet.
Ma nem kell fideszesnek lenni, hogy egy másik pici közösség is ellenségének tartson.
Amíg tornyozunk, VB-zünk ls álproblémákon lovagolunk, addig ez a kép pici halmaz boldog, mert van küzdőterük és mindkét félnek ez kell.
Nem a megoldás...
.
A félreértés oka lehete az, hogy egyáltalán nem lényeges ebben a történetben a torony ára! De a nem fideszbirkák csak arra tüzelnek és nem a valódi gondokat találják meg.
Sokan a nem fideszbirkák közül fel sem fogják, hogy ez az egész egy magasabb szintű állami korrupció eredménye és ha ezt kilövik - mondjuk reális áron készülne el - azzal semmit nem nyernek, mert a pénz máshol lenne ellopva. Ez egy macska-egér játék, törvényekkel körülvédve.
szóval nagyon zavar már, hogy folyamatosan álproblémák bannak habozva, a mozgalmár bloggerek ilyen baromságokkal kötik le a olvasók figyelmét, mintha az lenne a céljuk, hogy ne is legyen valós támadás a kormány ellen.
.
Ma a fidesz oldal profi hadvezérekkel, katonákkal és modern nehézfegyverekkel várja a gender-oldal elvi-alapú támadását. Ezek meg azt hiszik, hogy filozófia meg marketingtankönvekkel csatát, háborút nyerjetnek.
Egy fszt! Az ellenzéki oldal ma semmiféle erőt nem képvisel, mert nem profik, nem taktikusok, nincs stratégiai képzettségük.
Facebook meg twitter vab, bugyuta osztályozás és flasmobok lufieregetéssel.
Na ez abajom a toronnyal és az árával...
Odadobott gumicsont, amire a nem fideszbirkák tervszerűen rávetődnek és rágják és rágják.
Persze a bloggerek, az álcivil szarvezetek, az aktivisták és a megélhetési politikusok az ellenzéki oldalon ebből profitálnak, ők is kihasználják egy társadalmi réteg érzelmeit a saját gazdasági céljaikhoz.
Ezek pontosan uhógyanígy lopnának és ők is túláraznának.
Azaz nem a fidesszel van a nagy probléma, hanem hogy a társadalom egy része tövig beszopja a másik oldal hazug demagógiáját.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.25. 16:24:47

Nem csak külföldön tesznek a FINA-ra, hanem itthon is. Azt a pár sportbuzit leszámítva az emberek 99%-ának csak felesleges pénzkidobás.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.25. 16:25:19

A megélhetési ballibák képtelen kiheverni a sikeres vb-t. Nevetséges...

Proud Mary 2017.07.25. 16:26:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: jajjaj megkúrt úrfi, pár hete már beégtél ezzel. nem egyeztettél a többi nickhasználóval?

ZX 2017.07.25. 16:29:19

@Duplaxiii: Tehát azt mondod szarva közt a tőgyit ragadják meg a problémát? De akkor szerinted hol kellene kezdeni? Mert ennyi erővel akkor bárki bármit ír, az csak terelés, gumicsont.

ZX 2017.07.25. 16:30:52

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Sikeres VB hahhaha ténylegeg nevetséges.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 17:06:23

@Proud Mary: Hehehe... látom nagyon kínosak ezek a számok nektek. Kiderülnek a statisztikai trükkök.

@Kivlov: Na! Hirtelen másfelé tereled a témát, már nem az IMF kölcsönről beszélsz. :-))

TBone 2017.07.25. 17:06:56

@Pól Poloska: Esetleg lehetett volna keresni egy olyan uszodát, ahol van már ugrótorony, és ott lebonyolítani a versenyt. Max. nincs a háttérben a parlament.

TBone 2017.07.25. 17:09:52

@Orbán Hazaáruló Viktor: Mitől sikeres a VB? Mert korlátlan összeg ráfordításával megrendeztek egy sporteseményt? Vagy mert az úszók ki tudtak mászni a medencéből a beugrás után?

TBone 2017.07.25. 17:11:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Akkor az uszodától nem látszott volna a parlament. Lehet, az ülésteremben kellett volna felállítani a medencét, és az erkélyről ugorhattak volna.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 17:18:47

@TBone: Az jó, mert ha az ülésteremben van a medence, akkor Orbán Viktor végezheti el a kezdőrúgást.

Irbisz 2017.07.25. 17:28:20

Nyilvan nem terül meg a VB sehogy sem, de orbanek is leszartak az orszagimazst, csak erre lehetett hivatkozni miert költsenek el tenger penzt a vb-re...

Proud Mary 2017.07.25. 17:41:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az derült ki, h mennyire nem értesz hozzá Dzsídípí Szakértő úr

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 17:46:11

@Proud Mary: És miből derül ki? :-)) Mert rólatok kiderült, hogy az alap algebrát nem értitek.

Lajos Csánó 2017.07.25. 17:46:42

@Kivlov: Hülyeségeidre nem akartam válaszolni,de hogy ekkora baromságokat írtál,úgy éreztem kell!Te észbontóan hülye lehetsz,ha csak "vörösözni" tudsz!

Lajos Csánó 2017.07.25. 17:58:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Még hozzáírok egy pár ezer milliárdot,amit eltapsoltak!Például Addig éves 360 milliárd menta nyugdíjpénztárba + 0,5% megemelték a nyugdíj járulékot=40 milliárd,tehát 6 x 400 milliárd is eltűnt!Bankadó,szektorális adó,Áfa 27% is hozott minimum 500 milliárdot/év!Több mint 30 féle" kis" adót nem számolva, és nem számolva a beérkező EU-s pénzeket sem azért szép kis összeg!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 18:01:40

@Lajos Csánó: Óóó! Az ilyen @Proud Mary: narancshibbantaknak ezt hiába magyarázod. Szerintük csökkent az államadósság, igaz ez csupán az áltisis harmadik osztály szintű matekkal ellenkezik.
De hát ők hisznek és Orbán szarból készült pasztillákkal bódítják el magukat.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.25. 18:13:16

@ZX: a válság előtt már válságot csinált a maszop itt

Magyarország Europa jövője. 2017.07.25. 18:17:43

"Bízom benne, hogy valaki egyszer ki fogja számolni, hogy a vizes vb. valóban megérte-e 170 milliárdért az országnak"

Vilagbajnoksagot sehol sem a profitert rendeznek, hanem az emberek altalanos jo erzese, buszkesege, az emberiseghez tartozas miatt.
Meg a megcsinaltuk, ezt is megtudjuk csinalni erzese miatt.

A libbantakat az zavarja, hogy O csucsteljesitmenyuk az volt hogy 1 het alatt 21 milliard dollar imf hitelt vettek fol, ami gyakorlatilag az azonnali allamcsod elkerulese miatt kellett.
Ehhez kepest az Orbanek megrendeznek egy csucsminosegu abszolut professzionalis versenyt, amiert meg ki is tuntetik a miniszterelnokot.

Kulonbseg oriasi az egyik oldalom imf hitel, es allamcsod, a masikon vilagszinvonalu nemzetkozi esemeny, es kituntetes.

na4 2017.07.25. 18:17:59

Szar látványfaszság az egész. Ilyen baromságokra qurják el az adóinkat.

morph on deer 2017.07.25. 19:21:34

@Magyarország Europa jövője.:
"...az emberiseghez tartozas miatt."

Hááát, ha csak ezért nem..!
És az mikor fog sikerülni?
Csak érdeklődnék, mivel ma láttam egy sajtótájékoztatót, és ott ennek még nyoma sem volt..!

J.R. Ewing 2017.07.25. 19:43:35

Gyönyörű proli hergelő cikkecske. Hőbörög is szépen a libsi horda itt alatta.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 20:23:10

@Magyarország Europa jövője.:

Államadósság

2010 április 19330 milliárd forint
2017 június 26300 milliárd forint

devizatartalék

2010 április 33 milliárd euró
2017 május 22 milliárd euró

közben eltűnt 3000 millárd forint manyup

Gyorgy Nagy 2017.07.25. 20:29:08

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: F.sz kalap.Orsos a mi adonkból urizàl vizes vb cimén.Te is fizeted a többi magyarral egyûtt ( még a csecsemök i s) .

röf 2017.07.25. 20:37:57

Hát nektek biztosan ráfizetés, mert a kerítésbontás propagálása után jött a vizes VB fikázás, és reggelente kisírt szemmel konstatáljátok, hogy a kerítés is működik, a VB is működik, a magyarok is jól teljesítenek.
Véletlenül nem tudjátok eltalálni, hová kéne tenni a voksot.
Kurt Úrfi, neked beragadt a CTRLC-n ez az adósságos-devizatartalékos-manyupos reklámanyag?
Mert naponta kilenc helyen ellövöd....

Budapest a kutyaszar városa 2017.07.25. 20:44:38

@Kivlov: Ha egyáltalán volt akkor ilyen természetű lopás, (amikor a parlament csak azért van, hogy a lopásukat törvényesítse), akkor boldog lehetne az ország, mert a milliomod részét sem síbolták úgy el, mint a narancsoligarcha !

teéjesenmindegy 2017.07.25. 21:28:00

@ZX: Persze, nyilván ugrótorony építésben is szakember vagy.

Az EREDETI 2017.07.25. 21:30:22

nembaj a szünetben lehet nyomatni az egyperces propagandát. Ilyenkor talán nézi is valaki.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.25. 21:38:23

@röf: A helyzet az hogy még 1etlen narancshibbantnak sem sikerült ebből akár csak korlátozott pontosságú algebrával is kihoznia, h csökkent a GDP arányos államadósság.
Az 1*ű %számítással is hadilábon álltok.

teéjesenmindegy 2017.07.25. 22:07:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Pedig csökkent faszarikám.
Olvasgass utána. Persze ha még a telefonszámodat is odaszámolgatot ahova tetszik, akkor nyilván neked lesz igazad.

Punxsutawney Mormota 2017.07.25. 22:55:46

@zokogjatok: Minek számolja? Rajtad nem segítene, fizetett fidesz zombie.

Punxsutawney Mormota 2017.07.25. 22:57:35

@teéjesenmindegy: Attól, hogy nicket változtatsz, még nem leszel okosabb... Nőtt. De amíg megkapod a napi betevő páleszra és párizsire valót, addig neked ez is jó.

Punxsutawney Mormota 2017.07.25. 23:00:12

@J.R. Ewing: Meg a bértrollok... De ha elhivatottságból teszed, úgy még jobb. Legalább a plakátkampány nem volt teljesen kidobott pénz... Szarba szökkent a mag. Hiába, no... A prolikat mindig is könnyű volt megvezetni, Ewing komisszár elvtárs.

teéjesenmindegy 2017.07.25. 23:20:00

@Punxsutawney Mormota:
Na, ennyi az eszed. nicket változtatsz :D

Burgermeister 2017.07.26. 05:49:03

Mutyisztánban vagyunk hello!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.26. 06:42:50

@teéjesenmindegy: Helyes. Ismered a számokat, akkor lécci általános iskolai matekkal hozd ezt ki!

midnight coder 2017.07.26. 07:26:34

A helyzet az, hogy a szórakoztatóiparban is vannak olyanok amik vonzzák a közönséget, és vannak amik nem. Az előbbit általában arról lehet megismerni, hogy nekünk esélyünk sincs labdába rúgni, mert ott az egész Föld legjobb szórakoztatóipari szakmunkásai dolgoznak a legjobb doppingokkal és edzésmódszerekkel. Amiben pedig nincs sok pénz, ott tudunk labdába rúgni mi. Ezért tudunk nyerni kardvívásban, úszásban, stb. Nálunk állam bácsi azt is finanszírozza rendesen, ugyanakkor mivel piaci értéke nincs, így ezért a magyar doppingteszternek is van esélye labdába rúgni. Közönség - és ezzel együtt pénz - viszont az olyasmiben van mint a foci, a baseball, stb.

Ugyanezért kb. szart sem ér a vizes VB országimázs szempontjából. Joe az USA-ban olvassa a sportújságot: baseball - elolvas, reklám - átlapoz, amerikai foci - elolvas, reklám - átlapoz, valami vizes izé európában, valami buval kezdődő városban, bukarest vagy budapest, mindegy - átlapoz, reklám, Forma-1 - beleolvas, vége a lapnak => kuka. Ahogy a vizes VB-re kiszórt milliárdok is.

Kivlov 2017.07.26. 08:03:40

@Lajos Csánó:
"Mama azt mondja, hogy az a hülye, aki mondja..." Forrest Gump :D

Mr. Waszabi 2017.07.26. 08:27:32

Amit a kormány közpénzen művel, ott a ráfizetés szó nem létezik. Mivel hogy az állam nem profitorientált intézmény. Veszteségeit adók kivetésével pótolja.
Az más kérdés, hogy mind e közben alapvető kötelezettségeinek nem tesz eleget, tehát nem finanszírozza megfelelően az egészségügyet, oktatást, valamint az általa kezelt intézményrendszer felhalmozott tartozásait sem egyenlíti ki.

mics.1 2017.07.26. 08:45:34

Az hogy a vizes vb bármi haszont hoz nettó faszság? Komolyan elhiszi bárki is, hogy majd özönlenek ide a turisták, mert látták, hogy itt megrendeztek egy vizes vb-t?
Létezik olyan ember akinek eszébe jutott, hogy milyen jó lenne elmenni Szocsiba vagy Kazanyba?:D:D Nagyon régimódi gondolkodás kell ahhoz, hogy valaki elhiggye hogy ez emberek egy sportesemény háttere miatt választanak majd úti célt, ez már rég nem az a világ. Bármibe lefogadom, hogy ha ezt a rengeteg pénzt facebook/google hirdetésekbe, PR cikkekre meg külföldi utazási magazinokba való bekerülésre fordították volna 100x több turistát hozott volna az országnak.
@Magyarország Europa jövője.: Felszopni nem akarod a MINISZTERELNÖK urat?

Roan 2017.07.26. 09:28:33

@Daniel001P: "a rendezési költségek kb 55-60 mrd forintot tesznek ki" - Barcelona meg 7,7 milliárdból rendezett versenyt, tehát ezt is meg kellene vizsgálni, ha már...

Roan 2017.07.26. 09:31:28

@Kivlov: olyan nagyon nem kell keresni, elég feltűnő az, csak vannak, akik boldogabbak, ha becsukják a szemüket...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.26. 09:31:38

@midnight coder: Egyetértünk. Annyi ellenvetésem van, hogy nem biztos hogy a lapban benne van a vizes vébé.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.26. 09:32:37

@Roan: Ott Barcelonában valami suskus lehetett, hogy ennyiből megoldották. Tuti hogy a Soros volt a háttérben.

paveway 2017.07.26. 09:40:20

@Magyarország Europa jövője.: Oszt' ki tüntette ki a csúti geccót? Az a fina, amelyik kemény kenőpénzekért osztja a lehetőségeket? Összenő, ami összetartozik. Azt értsétek már meg, hülyegyerekek, hogy nem magával a vízes VB megrendezésével van a baj. Hanem az ötszörös szorzóval, amivel ebben az országban minden alkotmányos megrendelés működik. Höröghetitek, hogy mekkora májer a vitya, de sajnos nem csak a ti adótokból megy ez az eszméletlen pénzszórás.

paveway 2017.07.26. 09:44:35

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Tévedés. Az adók arra vannak, hogy egy racionálisan működő, megfontolt kormány az adófizetők életminőségének javítására, ésszerűen és a lehető legkevesebb veszteséggel, a legnagyobb hasznossággal költse el azokat. Persze nem Magyarországon, mert itt egyetlen céljuk van: a lehető legtöbbet becsatornázni a saját zsebeikbe. A sok narancsködös fityeszes meg örüljön, hogy kapott egy kis cirkuszt vizes vb címen.

Kivlov 2017.07.26. 09:59:26

@Roan:
tetszettek volna nem elqrni...

ZX 2017.07.26. 10:02:11

@teéjesenmindegy: Óóó tehát te vagy az aki majd elmagyarázza mi került benne 3 milliárdba?

Roan 2017.07.26. 10:16:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ja, a hülye spanyolok éhbérért dolgoznak, de a magyar fizetés ugye világszínvonalú, érthető az eltérés :D

Roan 2017.07.26. 10:17:28

@Kivlov: Ez szerinted válasz? Mire?

Kivlov 2017.07.26. 10:46:40

@Roan:
Tökmindegy.
A lényeg, hogy (a dolgozó embernek) most nagyságrendekkel jobb, mint a kommerek alatt bármikor volt.

sas70 2017.07.26. 10:49:32

@Kivlov: Sőt, a keményen dolgozó kisembereknek sose vót még ilyen jó!

ZX 2017.07.26. 11:14:17

@Kivlov: Hülyeségeket beszélsz ugye tudod?

Kivlov 2017.07.26. 11:30:01

@ZX:
szerintem nem. max, ha naplopó vagy.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.26. 11:35:43

@paveway:

Így igaz. Viszont nincs objektív, tudományos ismérv, hogy melyik adóköltés jó és melyik rossz.

ZX 2017.07.26. 11:37:10

@Kivlov: Hát tudod, nekem nőtt a fizetésem, de az biztos nem a vikikének köszönhető, hanem a főnökömnek, a cég teljesítményének, meg annak, hogy én pár emberrel ellentétben dolgozom. Ugyanakkor bizony sok ember van akiknek évek óta nem nőtt a fizuja, és a béka segge alatt keres. A másik, hogy a szakképzett embereket keresik mert munkaerőhiány van, és az dobta meg a fizukat, nem a remek gazdaságunk. De ezzel sok kisebb cég meg nem tud versenyezni, ők majd jól tönkremennek ha eddig még nem tették.

Kivlov 2017.07.26. 12:53:44

@ZX:
"...de az biztos nem a vikikének köszönhet..."
Aha. Tehát ha nő, akkor az az egyén miatt van. Ha nem nő, akkor orbánahibás. :D :D :D
Óvodás ország, nőjj fel végre!!!

Roan 2017.07.26. 13:24:34

@Kivlov: Aha, tehát megvan a generál válasz:

-Elnézést, van tüze?
-Nem, de mindegy, ma jobban élünk, mint 7 éve.

ZX 2017.07.26. 13:25:48

@Kivlov: Óóó persze mesélj milyen új dolgok miatt nőtt a fizetésem? Jelentősen csökkent az ÁFA és az SZJA? Ne nézzél már hülyének, pontosan tudom, hogy az egyes intézkedések milyen hatással vannak a jövedelmemre. Semmi olyan nem történt ami miatt ennyivel nőtt volna.

ZX 2017.07.26. 13:32:21

@Kivlov: Egyébként meg a magyar dolgozók nagy többsége azért él jobban, mert már külföldön dolgozik.

Kivlov 2017.07.26. 13:45:08

@ZX:
dolgozzon. semmi nem tiltja meg.
sőt. ezt akartuk az EU belépéssel.

Ma Baker 2017.07.26. 14:09:27

"Óóó persze mesélj milyen új dolgok miatt nőtt a fizetésem? Jelentősen csökkent az ÁFA és az SZJA? Ne nézzél már hülyének, pontosan tudom, hogy az egyes intézkedések milyen hatással vannak a jövedelmemre. Semmi olyan nem történt ami miatt ennyivel nőtt volna."

Lehet, hogy nem vetted észre, de az magasabb szja kulcs megszűnt ami ha jól emlékszem 32% volt valami 200-300 bruttó felett. Ezt igencsak emgérzi már a lakosság jelentős része, mivelhogy manapság az átlagbér is 270 bruttó körül jár. Itt ugye egy küszöb feletti összeg 16%-áról van szó.

Az alap szja-t is csökkentették 1%-kal, ami szintén azonnal megjelent mindenkinél.

Csökkentették a tao-t és a nyereségadó kulcsát rekord alacsonyra, amit mindenhol, ahol munaerőhiányos helyzet van többnyire 3-4%-os emeléssel adtak tovább a munkavállalóknak.

Az Áfá-t is csökkentették leginkább olyan területeken, ahol védhetik a magyar érdekeket, termékeket.

A családtámogatások nyomán további évi 3-400 milliárd maradt a gyereket nevelő munkavállalóknál adókedvezményként(bad luck ha neked nincs, talán majd később jól fog jönni) Ez minden munkavállalóra vetítve 100000 per év

Amúgy a minimálbért eddig szinte minden Orbán kormány közel megduplázta, ez náluk már szinte hagyomány.

Nem beszélve itt a garantált bérminimumokról, a körvonalazódó ágazati bérminimumokról, életpályamodellekről stb.

A fentiekből látszik, hogy csak közvetlenül az Orbán kormány több mint 10%-ot emelt szinte mindenkinek, de van olyan terület ahol 20-30-40%-ot is.
És a versenyszférában még erre jön rá a további piaci emelkedés.

Nna erre mondjál valami okosat ZX, vagy ha nem tudsz, hülyeséget inkább ne önts ránk, mint egy átlag fizetett troll.

Ma Baker 2017.07.26. 14:12:23

@ZX: "Egyébként meg a magyar dolgozók nagy többsége azért él jobban, mert már külföldön dolgozik. "

4 millióan dolgoznak itthon most, többen mint valaha. Hol van az a 4000001 darab ember aki szerinted kiment?

A kivándorlásról meg itt a KSHadat, ami szerint mérsékelt a kivándorlás tőlünk a térségben és csökkenő tendenciát mutat.

888.hu/article-egyre-kevesebb-magyar-hagyja-el-az-orszagot

ZX 2017.07.26. 15:53:46

@Ma Baker: Ne 20 évvel ezelőtti dolgokról beszélj, én a tavalyi fizut hasonlítottam össze az ideivel. Egyébként meg amikor megreformálták az szja-t és bevezették a családi kedvezményt, csökkent volna a fizetésem, a főnököm volt az aki bruttó több tízezer forinttal emelte a fizum, hogy ne járjak szarul. A főnököm. Nem a viktorka. ja egyébként meg van gyerekem. Ennyire jól jártam volna.

"A családtámogatások nyomán további évi 3-400 milliárd maradt a gyereket nevelő munkavállalóknál adókedvezménykén"

Már azoknak akiknek a fizetése elég magas ahhoz, hogy érdemben számítson. Hány %-is? :P

"Amúgy a minimálbért eddig szinte minden Orbán kormány közel megduplázta, ez náluk már szinte hagyomány."

Nosza, avassuk szentté!

"Nem beszélve itt a garantált bérminimumokról, a körvonalazódó ágazati bérminimumokról, életpályamodellekről stb."

Erről a rendőröket meg tűzoltókat meg tanárokat kérdezd meg milyen faszák.

Lehet itt hazudozni, de az utcán mindig szembejön a valóság. A 888 meg egy vicc.

Zsoltbacsi 2017.07.26. 16:38:14

@ZX:

""A családtámogatások nyomán további évi 3-400 milliárd maradt a gyereket nevelő munkavállalóknál adókedvezménykén"

Már azoknak akiknek a fizetése elég magas ahhoz, hogy érdemben számítson. Hány %-is? :P"

Látszik hogy értesz hozzá....
2 minimálbéres szülő 1 gyerekkel teljesen, 2 gyerekkel meg kb 75%ban tudja kihasználni

""Amúgy a minimálbért eddig szinte minden Orbán kormány közel megduplázta, ez náluk már szinte hagyomány."

Nosza, avassuk szentté!"

Minimálbér 1998: 19500 Ft
Minimálbér 2002: 50000 Ft
Tehát meg2,5x-ezte.

Minimálbér 2002: 50000 Ft
Minimálbér 2010: 73500 Ft
Még 50 százalékos emelkedés sincs...

A 18as ciklus végére is bőven verni fogja a "szakértőket"

Roan 2017.07.26. 22:18:16

@Kivlov: Ok, és azt mire alapozod? Mert hogy a "kisemberek jóléte" kicsit összetettebb, mint amit a GDP-arányos államadóssággal le lehet írni.

Roan 2017.07.26. 22:23:12

@Ma Baker: KSH-adat a kivándorlásról? Az ugye megvan, hogy az a tükörstatisztikákkal köszönő viszonyban sincs? Ami logikus is, ugyanis elég kevesen jelentik be, hogy elhagyják az országot, de külföldön muszáj bejelentkezniük, helyi biztosítást, bankszámlát, stb. igényelni.

Zsoltbacsi 2017.07.27. 07:52:46

@Roan:

" de külföldön muszáj bejelentkezniük, helyi biztosítást, bankszámlát, stb. igényelni."

Hát épp ez az...
Peldaul a DK szerint mar millio korul van a kivandoroltak szama, es azt is hozzateszik, hogy ezek nagy resze angliaban van. Epp csak az a szepseghiba a dologban, hogy nemreg jott ki a brit TB eves jelentese, es szerintuk jelenleg 70-80 ezer magyar biztositott van kinnt... Tudom en is, hogy vannak feketen dolgozok, de ne probaljak mar nekem bemeselni, hogy minden bejelentettre minimum 10 feketemunkas/eltartott jut...

Kivlov 2017.07.27. 08:17:30

@Roan:
Arra hogy aki tisztességesen bejelentve dolgozik, annak több marad, mint 2010 előtt. Nyávogók persze mindig lesznek.

Roan 2017.07.27. 13:59:37

@Zsoltbacsi: Mondjuk az 1 millió túlzottnak tűnik, de a 70-80 ezer is kevés. 2013-ban a Nemzetgazdasági Minisztérium (Fidesz) 300 ezerre becsülte az angliai magyarok számát... Egyébként most már elég sokan vannak, akik angol(vagy más) állampolgárságot nyertek ezeket már saját állampolgárnak számolják, de van külön sor a külföldön születettre is (legalább is Angliában).

Zsoltbacsi 2017.07.27. 14:08:57

@Roan:

Persze, nyilván a valóság valahol félúton lehet. Én csak arra akartam reagálni, hogy azt írtad, hogy a KSH statisztika hazudik, bezzeg a külföldi...

Roan 2017.07.27. 14:25:51

@Kivlov: Tehát szerinted az élet minőségét kizárólag a reálbér határozza meg? Ez elég egyszerű gondolkodásra vall. Tehát a szociális, egészségügyi, oktatási rendszer fejlettsége, állapota kicsit sem számít? A bürokrácia szintje, a korrupció, jogbiztonság szintén nincs befolyással az életre? Az meg már végképp ne zavarjon, ha megnézed a nettó reálkereseteket a KSH-nál, a 2002-2010 időszakra ugyanakkora átlag növekedés jön ki, mint 2010-16-ra (sőt, pár tizeddel nagyobb). Szóval ez a több marad szöveg is bukó...

Kivlov 2017.07.27. 15:41:49

@Roan:
neked bukó, nekem nem.
Ez meg aztán tényleg tökmindegy a kisember szempontjából: "bürokrácia szintje, a korrupció, jogbiztonság"
Mantrázhatjátok a demokrációt (jelzem, csak elkoptatjátok a szót), de hogy az embert inkább meghatja, hogy 2 vagy 3 csirkefarhátat tud-e venni, az is fix. Romkocsmatöltelték libbant kis óvodások mondjuk inkább az általad írtakra gerjednek. Csak kissé álszent, hogy utána meg elhúznak külföldre azon hisztizve, hogy alacsonyak a bérek. hoppá...

Roan 2017.07.27. 22:49:44

@Kivlov: Az átlag ember évről-évre több farhátat tud venni, de ez előtte is így volt, és pont ilyen ütemben tudtál egyre több farhátat venni az "elmútnyócévbe" mint az elmúlt hétben. Szóval az érvelésed, hogy a kisember jobban él, mint előtte, bukó. (Lefordítottam a KSH adatait, mert úgy tűnik, mintha nem derült volna ki neked, mit jelent.)

És igen egy vállalkozónak (kisembernek) igen is fontos, hogy ne veszítse el egyik napról a másikra a boltjából mondjuk a dohánytermékek árusításának jogát, vagy ha idős, ne 2 évet várjon csípőprotézis műtétre, vagy ha szociálisan rászorul, akkor kapjon segítséget, és tudja, hogy az egyetemet, ahová jár, nem zárják be egyik napról a másikra hatalmi szóval, egy közbeszerzést ne csak korrupcióval lehessen megnyerni, hanem becsületes munkával, hogyha hivatalba megy ügyet intézni, ne érezze úgy, hogy ő van az állami dolgozókért, hanem fordítva. Persze ezek neked lehet, hogy nem számítanak, de az átlagembernek igen, ez is beleszámít, hogy jól érzi-e magát, sőt, ezek számítanak csak igazán, nem az akciós csirkefarhát mennyisége.

Roan 2017.07.27. 22:52:40

@Zsoltbacsi: Mondjuk a DK nem tudom, mennyire számít külföldinek, de az valószínűsíthető, hogy a külföldi bevándorlási adatok közelebb vannak a valóságoshoz, mint a KSH.

Kivlov 2017.07.28. 08:20:29

@Roan:
Neked.
Nekem meg az számít, mit ér e pénzem.
Magasan tojok rá, hogy vajnáé-e a tv2 vagy nem és hogy hogy szerezte meg.
Ahogy arra is, hogy óvodás hipszterköcsögök mit hisztiznek össze a HÖKben. totál hidegen hagy.
Először legyen miből élni, aztán lehet csiszolni az körülmények minőségén.

Roan 2017.07.28. 18:09:13

@Kivlov: Igen, az már az elején lejött, hogy szociálisan nagyon érzékeny vagy...

Ennek ellenére nyilatkozhatnál a reálkereseteket illetően, ha már ennyire csak a pénz számít :)

Kivlov 2017.07.29. 09:38:13

@Roan:
Keressél rá. Te vagy a gúgül bajnoka.
A másikhoz meg çsak abnyit, hogy szilidaritásból, empátiából meg szociális érzékenységből nem lehet megélni.
Ha szerinted igen, akkor havi jövedelmedet utalhatod a karitásznak.

Roan 2017.07.29. 23:37:41

@Kivlov: Eddig egy árva linket nem tettél be, hogy mitől is él jobban a kisember, de te állítod, hogy higgye el mindenki, mert te azt mondod? És ha kérdés van, még én küldjek neked linket? Nem barátom, dolgozz meg a pénzedért :) Ezek szerint te nem tudod igazolni azt, amiről beszélsz, és cáfolni sem az ellenvetésem. Magyarán egy árva érved sincsen, csak a levegőbe beszélsz.

Senki nem mondta, hogy szociális érzékenységből meg lehet élni, de a jogbiztonság, kiszámíthatóság szükséges az élet tervezéséhez. Minek gyűjtenék pénzt, és fektetném be, ha tudom, hogy az üzletem/befektetésem bármikor elvehetik? Szociális hálóra, egészségügyre, jogvédelemre is szükség van minden társadalomban, hogy élhető legyen. Ha nem, akkor a 19. századi tőkés társadalmak szintjén lennénk, szabad kapitalizmussal, monopóliumokkal, gyerekmunkásokkal, 16 órás munkaidővel.

Kivlov 2017.07.30. 08:30:21

@Roan:
Hidegen hagy a pampogásod.
200 nettó az átlagbér, 15 % az SZJA, az infláció meg a kamatok nulla közeli 5 éve. És végre a dolgozó, gyermeket nevelőket támogatják, nem alanyi jogon szórják szét kolomparékbak. Nekem ennyi elég. Maroktartók kíméljenek.

Roan 2017.07.30. 21:54:37

@Kivlov: Persze, hogy hidegen hagy, mivel értelmezni is kellene, de nem sikerült, így csak a saját mondókádat mondod, de hogy bárminek is utánanézz, vagy gondolkodj...

Néha érdemes kinyitni a szemedet és használni az agyadat, hidd el, nem fog fájni, sőt :)
süti beállítások módosítása