Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • Sir Galahad: @vörösbor(de)minőségi: Az alapján tudunk véleményt mondani, ami a posztban olvasható. Ha a szerző ... (2019.08.13. 13:38) Négy lakás
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: "az egész lakosság fizeti, hogy néhány tehetős ember a nemzetközi piacon drágán megvett, de a lako... (2019.07.03. 21:19) Rezsi és klíma
  • Hungry horse: A megküldött történet nem arról szól, hogy bárki szegény lusta is lenne, ez a te szalmabábod a gye... (2019.07.01. 12:18) Aki szegény...
  • Ahoj-: Csúszdaparkot és játszóteret csiripeltek a madarak, a teniszpálya mellett meg sportpálya várható. (2019.05.15. 22:00) Valaha volt itt egy park
  • ételizésítő: @Tarlós elvtárs patkányos városa: Nem Tarlóst akarom védeni, de ez Demszky idejében sem volt jobb... (2019.04.29. 16:38) Hogyan kellene kiirtani a patkányokat?

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2019.02.17. 09:23 elendem

Air Race?

Címkék: Red Bull Air Race Belváros Fővárosi Önkormányzat

cross_county_magazine_1.jpg

 Megkérdeztem a budapestieket, mit gondolnak a Red Bull Air Race-ről.

Az online kérdőívet még azelőtt tettem közzé, hogy Tarlós István főpolgármester bejelentette volna, hogy nem fogja engedélyezni a repülőnapot (Csak van előnye a választási évnek is.)

red_bull_statisztika.jpg174-en válaszoltak összesen. Többségük, 42,5% határozottan elutasítja a repülőnapot (Zajos, büdös, veszélyes és megbénítja hetekre a belváros életét - Tiltsák be!). Ide sorolhatók még azok is (3%), akik az Egyéb lehetőséget választották; a grafikon melletti dobozban olvasható, hogy a véleményük egyértelműen elutasító, csak további indokokat sorolnak föl, elsősorban azt, hogy a verseny környezetszennyező.

A válaszadók harmada (33,9%) gondolja úgy, hogy egy megfelelő helyszínen megrendezhető az Air Race, de Budapest belvárosában nem (Ha másik helyszínre viszik, például egy repülőtérre, akkor tudom támogatni). Ez a leginkább elgondolkodtató eredmény. Tarlós István maga is azt javasolja, hogy vigyék máshova a versenyt, például a Duna-kanyarba, de Rétvári Bence azonnal szavazást rendezett a facebook oldalán erről. Látható, hogy 59-41% arányban az ott élők sem akarnak repülőnapot. Úgy tűnik, hogy ez a rendezvény is olyasmi, amiről sokan gondolják, hogy szükség van rá, de „legyen valahol máshol”.

retvari_szavazas.jpg4,6% gondolja úgy, hogy ha csak egy hétvége és eleget fizet a közterület-használatért, akkor tőlem lehet. Ők valójában beárazzák a közterületet és a hétvégi pihenést, ahogyan Keszthely polgármestere is, aki felvetette, hogy lehetne a Balaton nyugati medencéjénél is a repülős parádé. Nem kérdés, hogy üzleti lehetőséget jelent a rendezés helyszínének a verseny; az a kérdés, hogy megéri-e. Itt nyilván arról kell beszélni, hogy a rendezvény által fizetett pénzből hogyan tudják kompenzálni az itt élőket, a környezetei terhelést és milyen fejlesztések tudnak megvalósulni belőle.

Jelenleg a Red Bull Air Race a hivatalos közterület-használati díjból 90%-os kedvezményt kap, ráadásul milliárdos állami támogatással rendezheti a versenyt. Szóval a Red Bull a reklámjához nemcsak egy világörökségi helyszínt kap, hanem még sok pénz is. A Red Bull és néhány kapcsolódó magyar vállalkozó jár jól, a belváros lakossága pedig viseli a rendezvény terheit. És vannak politikusok, akik ehhez segédkezet nyújtanak valamiért.

Sokan szeretik nézni, de ne legyen lezárva miatta hetekre a belváros – ezt tartja a válaszadók 8%-a. Ez a válasz is a megfelelő arányok megtalálásáról szól. Hiszen a repülőnap egy ingyenes köztéri szórakozási lehetőség (igaz, csak a rosszabb helyekről, hiszen a lelátókra csak drága VIP jegyekkel lehet felülni), viszont a két napos rendezvény miatt több mint két hétig le van zárva a belvárosi Duna-part mindkét oldala, nem járnak a villamosok, konténerváros éktelenkedik a környező utcákban tönkretéve a zöldfelületeket, stb.  Akik nem a környéken laknak, nem biztos, hogy tudják, hogy a gyakorló repülések 5-6 napon át folynak, ezért a zaj- és egyéb környezeti terhelést nemcsak a verseny hétvégéjén élvezhetjük.

És a válaszadók 8%-a szerint a jelenlegi (eddigi) állapot rendben van, mivel ez egy látványos verseny és nagyszerű lehetőség Magyarország bemutatására a világban. Itt emlékeztetnék a FINA vizes világbajnokságra, amely nem pusztán önmagában volt veszteséges, hanem a főváros szokásos idegenforgalmának visszaesését is eredményezte.

Idén Budapesten nem lesz Red Bull Air Race. De évekig volt, és van számos kérdés a közterületeink használatával kapcsolatban, amelyet a verseny kapcsán érdemes mielőbb tisztázni.

vnm

Kép: cross county magazine

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr8014631676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Démonmac1 2019.02.17. 23:32:44

Itt lakóként, csak azt fűzném hozzá, hogy miért nem lehet az egészet valami repülőtéren tartani? Ahol úgyis_zaj van.
Aki lakóövezetbe tette ezt, az is egy állat volt.

has 2019.02.17. 23:47:26

Az első Tökölön volt. Sokkal jobb , élvezhetőbb, testközelibb élményt nyújtott. Ráadásul egy egésznapos családi program volt.

videki gyerek 2019.02.18. 00:34:35

Ostoba buta konzumidiotizmus. Csak elektromos repulogepekkel engednem.

DR. Smit Pal 2019.02.18. 00:39:53

Akkor engedném, ha lehetne rájuk lőni, ahogy a StarWars-ban a bucka lakok is lövöldöztek a versenyzőkre.

lujo1111 2019.02.18. 04:19:48

a pénz, a hírnév kell, de a kellemetlenség, ami vele jár, nem.:D sztem ez egy feloldhatatlan ellentét

ételizésítő 2019.02.18. 04:19:51

Komoly eredmény, 2 millióból 174 válasz.
Ennél már csak az nagyobb ciki, hogy ebből még cikket is írsz.

Meg az, hogy nem tudod helyesen, nagybetűvel leírni a Facebookot. Meg azt, hogy kétnapos.

NAGYON ÉGŐ.

Tényleg, aki annyira hülye, hogy írni sem tud, miért akar mindenáron?

"üzleti lehetőséget jelent a rendezés helyszínének a verseny"
Igen, Budapestnek alig pár milliárdjába került a tavalyi. Nem kapták, fizettek érte, egy piaci cég reklámrendezvényéért. Kurva nagy üzlet.
De nem kell félni, az októberi választás után Tarlós bácsi is meggondolja majd magát, csak most a választás miatt tesz egy gesztust a pestieknek. Utána 5 évig megint le lesznek szarva, ahogy eddig is.
Kurva jó, hogy idén nem lesz, és soha többé nem kéne.
Mellesleg imádom a repülést, az életem része. De nem ez a Red Bull-reklámszar.

@Dr.Démonmac1:
Egyetértek.

@has:
Az első is Budapesten volt, a díszfasz Besenyei Péter hozta ide, hogy itt át lehet repülni a Lánchíd alatt. Baszta volna meg az anyját helyette.
Én vagy 10 km-re lakom a helyszíntől, de még itt is kibaszott hangos, zárt (zajszigetelt) ablak mellett is. Milyen lehet annak, aki az Attila úton vagy a környékén lakik (ahol ráadásul nem is engedik a zajszigetelt ablakokat, mert műemlékvédelem vagy mi a kurva anyjuk).

@videki gyerek:
Az ugyanolyan kurva hangos lenne. A zaj jelentős részét nem a motorok okozzák, hanem a légcsavarzaj.

safa 2019.02.18. 05:41:43

Csak azt nem értem,hogy Tarlósnak miért volt az jó,hogy gyakorlatilag ingyen átadta a fővárost egy osztrák cégnek két hétre?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2019.02.18. 07:01:41

Azzal egyet kell értenem, hogy 174 szavazó semmiféle valós mintának nem tekinthető, de az eredmény szerintem releváns.
Tiszta szívből üdvözöltem, hogy végre nem lesz, nagyon nem bírom a Tarlóst, de ezt a döntését maximálisan támogatni tudom.
Mégis, ha szavaztam volna, lehet, hogy arra az opcióra szavazok, hogy ha rövid és kellően alátámasztott (anyagilag), akkor felőlem lehet. Mondjuk én nem a környéken élek, hanem a város külsőbb részén, és elhiszem, hogy borzasztó a zaja, főleg napokig folyamatosan. (Hallottam én is, mert voltam úgy a környéken, hogy épp mentek a gépek, szörnyű.) Mindazonáltal - bár engem hidegen hagy - a verseny a Duna fölött nagyon impozánsan nézhet ki, és gondolom, sokakat érdekelt, tehát indokolható lehet némi kényelmetlenség.
Ami viszont egyáltalán nem fér bele, az a rakpartok kisajátítása és így a forgalom lebénítása. Ha jól emlékszem, tavaly hetekig volt lezárva szinte minden a környéken, ami az ott lakóknál nagyságrendileg több embert érintett akár napi 1-2 óra plusz szívással. Az pedig végképp és nagyon durván felháborított, hogy mindezt nevetséges fillérekért.

has 2019.02.18. 07:02:40

@ételizésítő: 2003-ban, Tökölön volt az első hivatalos verseny.

midnightcoder2 2019.02.18. 07:08:45

Engem annyiban érintett, hogy a melóhelyem fölött röpködtek vagy 2-3 napig amíg gyakoroltak, ez idõ alatt annyira nagyon nem tettek hozzá a termelékenységhez... Az elsõ pár repülés még érdekes, utána viszont elég hamar átmegy idegölõbe. Nehéz egy háborús film légicsatáinak a zajában programot fejleszteni, és a meetingeknek sem annyira tesz jót. De végül is, egyszer egy évben ki lehetett bírni, ennek ellenére nekem is az jutott az eszembe, hogy úgy lenne fair, ha alulról lehetne lövöldözni rájuk...

Zabalint 2019.02.18. 07:24:26

Szerintem nem volt vele semmi baj. Évekig dolgoztam a közelében, az openoffice alapzajához nem tesz hozzáy egyébként meg napközben volt, nem éjszaka. A 444 és társai olyan őskonzervatív, házmester érveket hoztak fel ellene, amilyen érveket más rendezvények esetében ők szoktak nevetségesnek tartani (egyébként helyesen, csak így a következetesség hiányzik). Budapest egy nagyváros, időnként akár a forgalmat is zavaró rendezvényekkel lezárnak utakat, de ezen rendezvények kellenek egy nagyváros életébe. Gondolok itt pl. utcai futóversenyekre, felvonulásokra, ünnepségekre, stb., stb.

lenörd hofstadter 2019.02.18. 07:33:15

90% kedvezmény? Wazze, ha az egészet fizetni kéne, az sem lenne egy túl nagy összeg. (Agyatlan trolloknak, a nagy pénzt a vendéglátósoktól kérik a helyhasználatért, a többi nem egy nagy durranás)
Mindezt ezek szerint több milliárdos állami támogatás mellett. Valaki nagyot kaszál mások szívatásán, és elnézve, hogy tarlóstéeszelnökelvtárs kiborult pár tízezres büntetéstől, nem nála csapódik le a lé. Lehet, ezért tiltotta be?

mel gibson 2019.02.18. 07:54:26

Budapesti vagyok és rohadtul nem zavart soha az Air Race. Menő program volt eddig, sok ember, jó hangulat.
Ezerszer inkább mint egy buzi békemenetXD

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2019.02.18. 08:11:46

Érdekes, amikor Demszky, és az SZDSZ volt hatalmon, akkor az index, és a többi ballib media attól zengett, hogy az AirRace a zanzásított nyugat, a szórakozás non-plus ultrája, minden ember álma, amit kötelezővé kéne tenni, mint a védőoltást.
Mióta Fideszes lett Budapest is, azóta meg suttyó prolik szórakozása, a környezetszennyező, családellenes középkori, ósdi, idejétmúlt csökevény, amit be kellene tiltani, a demokrácia nevében.

Hát így működik a propaganda....

Kegy 2019.02.18. 08:18:54

a lezárások zavartak. mondjuk arra a hétre minden hivatalt ki lehetne költöztetni az M0 mellé

slowMotion 2019.02.18. 08:21:04

Egyetertek az -egyebkent igencsak nem reprezentativ- statisztikaval. Amugy meg repkedjenek a hortobagyi kilenlyuku hid alatt :-)

Fiona Schultz 2019.02.18. 08:29:58

42,5% mióta a többsége valaminek?

0bumbi0 2019.02.18. 08:30:59

Belvárosban lakok, Budán (tudom, költözzek el), a munkahelyem a belvárosban van, Budán (tudom, váltsak munkahelyet). Tavaly már nem, de eddig mindig a forduló a házunk fölött volt, zárt ablakok mellett nem tudtam telefonálni, mert nem hallottam semmit abból, amit nekem mondtak. Tavaly már csak a képek mozogtak a falon. A munkahelyemen dettó ugyanez volt, agygörcs napokig, gyakorlás plusz hétvégi műsor. Péntekre már egyszerűen szétszakadt az ember feje, létezni alig tudott. Ha és amennyiben kellő ellentételezés járt volna érte (nem magánzsebbe), akkor azt mondom maradjon, így meg baromira örülök, hogy nincs.

tlantos 2019.02.18. 09:32:24

@wmiki: "mondjuk arra a hétre minden hivatalt ki lehetne költöztetni az M0 mellé "
Minden hivatalt ki kellene koltoztetni oda. Orokre.

lomposfarkas 2019.02.18. 10:22:33

Pedig csak egyet kellett volna leszedni, a többi már kussolt volna...

Nagykörúton túli magyar 2019.02.18. 10:51:35

Budapestiként nem éreztem soha, hogy bénulva lennék a belvárosban a verseny miatt. Az Oktogont, körutat folyamatosan lebénító drogos csőcselék miatt viszont annál inkább. És sajnos nem csak egyszer évente.
A Pride egyébként megmarad?

Infamous 2019.02.18. 12:07:01

@Fiona Schultz: mióta a 48% a 2/3. Magyar matek.

Equinoxe 2019.02.18. 12:21:35

@0bumbi0: Ugyanez pepitában: tegyél hozzá még két kisgyereket is, akiknek ugye délután jó lenne aludniuk.
Namost dupla thermoplán ablak, zajszűrő redőny mellett úgy, hogy ezek a szarok a ház fölött fordultak nem hogy aludni, de élni sem nagyon lehetett négy-öt napig. Kettő a verseny, három a gyakorlás előtte.
Ugyanígy azon a hétvégén sehova nem lehetett menni kocsival, mert az a kisebbik gond, hogy az embert egy fél kerületet elterelik a lezárások miatt, de ha egyszer kiállsz egy helyről a Gellért környékén, akkor a büdös életben nem találsz másikat szabadon.
Emellett a szar mellett maximum csak az érvel, aki valahol távolabb lakik, és nem érinti a dolog direkte.

ételizésítő 2019.02.19. 01:15:03

@Ma is mentek gecizni?:
A birkamenetre gondolsz?
Mert eddig annak volt ott a legtöbb rendezvénye.

@Infamous:
Majd egyszer nézd meg a választási törvényt.
Nekem se tetszik, hogy a Fidesz nyert, de a tidéhez hasonlókat csak a matek alapjaival is gondban levő tökkelütött hülyék írnak.

@Zabalint:
Te ostoba segg, a futóversenyek miatt csakpár órára zárnak le utakat, nem hetekre (konkrétan tavaly majdnem egy hónapra).
Jó a hozzád hasonló agyatlan hülyéknek, baszd meg, nem kell gondolkodni, mert nincs mivel.

ételizésítő 2019.02.19. 01:19:58

@Equinoxe:
Én külvárosban lakom, de itt is kurva hangos, zajszigetelt ablakok mellett is.
Aki szereti, annak javaslom, hogy a szomszédja mindennap fúrókalapáccsal ébressze. Kb. ugyanaz az élmény.

És persze, ha lenne a verseny, 1x2 óra, az ember azt mondaná, rendben, akár még a belvárosban is. De az 5 nap napi 3-4 x 2 óra gyakorlás/előfutam/kurva anyja, + közel 1 hónap lezárás (és a rakpart Budapest egyik fő közlekedési ütőere a Duna mindkét oldalán) - hát erre csak azt tudtam mondani, hogy menjen a kedves Besenyei Péter a kurva anyjába.