Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • s.székely katalin: Sajnos, minden szó igaz. Nem becsülnek minket semmire. (2019.09.22. 17:06) Tabáni titkok
  • Sir Galahad: @vörösbor(de)minőségi: Az alapján tudunk véleményt mondani, ami a posztban olvasható. Ha a szerző ... (2019.08.13. 13:38) Négy lakás
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: "az egész lakosság fizeti, hogy néhány tehetős ember a nemzetközi piacon drágán megvett, de a lako... (2019.07.03. 21:19) Rezsi és klíma
  • Hungry horse: A megküldött történet nem arról szól, hogy bárki szegény lusta is lenne, ez a te szalmabábod a gye... (2019.07.01. 12:18) Aki szegény...
  • Ahoj-: Csúszdaparkot és játszóteret csiripeltek a madarak, a teniszpálya mellett meg sportpálya várható. (2019.05.15. 22:00) Valaha volt itt egy park

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2016.05.16. 16:46 elendem

Elkalefozások - párhuzamos beruházástörténet

Címkék: Széll Kálmán tér Moszkva tér Várbazár

parhuzamos_beruhazas.jpg

Bár mindkét beruházás végül is elkészült, valójában elszalasztott lehetőségek maradtak.

Koncerten voltam két hete a Várbazárban. A koncert fantasztikus volt, az épület lehangoló: funkció nélküli terek, kihasználatlan területek, fapados rendezvényterem. A Lánchíd utca ismét felbontva, a mélygarázsban pedig nem tudják, hogy az adott rendezvényhez jár-e kedvezményes parkolás. Egy hete tele van a sajtó a Széll Kálmán/Moszkva tér felújításáról szóló cikkekkel, videókkal. Valójában még nem adták át, nincs is teljesen készen, de mivel már használja a nép, ezért érthetően mindenkinek van véleménye. Nekem úgy tűnik, hogy a tér egy kicsit tervlap-szagú: jól néz ki felülnézetből, de felemás, ha az ember benne jár.

A kormánypárti választó/képviselő/média lelkesen beszél arról, hogy milyen régóta pusztult az épület és a tér, és hogy milyen szép lett, és hogy inkább örülnünk kellene, nem fanyalogni. Természetesen egy frissen felújított épület vagy tér sokkal vonzóbb látvány, mint előtte évtizedekig a lehangoló pusztulás és elhanyagoltság. A kérdés nem ez, hanem az, hogy ami az adott helyen történt, az a lehető legjobb-e vagy legalább a legjobb lehetőségek egyike-e. Ugyanis a két helyszínen összesen csaknem 20 milliárd forintot költöttünk el, ami nagyjából az I. kerületi önkormányzat működésének teljes másfél-két évi költsége.

Egyik helyen sem sikerült jól meghatározni a beruházás célját. Úgy értem a gazdasági és városfejlesztési értelemben vett célját. Mert azt tudjuk, hogy a valódi cél az volt, hogy a választásokra elkészüljön egy látványos építkezés illetve hogy próbáljuk meg gyorsan lehívni még az előző uniós ciklusban a fejlesztési forrásokat.  A tér és a műemlék csak alibi. Persze, a Várbazárnál ez kifejezetten nehéz volt, hiszen az egész épület nem más, mint egy dekoratív kulissza, és elkészülése óta sohasem sikerült neki működőképes célt találni. (A legendás Ifjúsági Park is valójában a mai romkocsmák elődje volt, a rekonstrukció költségeit nem tudta kitermelni.) Viszont az Ybl által tervezett épületegyüttes elpusztulása valóban nagy kár lenne, ezért a megmentése támogatható cél. A baj az, hogy nem megmentve lett, hanem a kulisszák mögé (azokat részben lebontva és újraépítve) rosszul kitalált funkciókat helyeztek el. Ezek egyrészt nem önfenntartóak, hiszen például a kávézót is csak hosszú idő után lehetett kiadni és a rendezvénytermekben is csak kormányzati presztizs-műsorok zajlanak. Nem sikerült megtalálni azokat a lehetőségeket, amelyek a helyi gazdaságot valóban élénkítik, pedig mind az uniós, mind a kormányzati befektetésnek ez lenne a tisztességes célja. Másrészt a mélygarázs a város kellős közepébe hív be autóforgalmat, miközben a valóban meglévő turistabusz-terhelésre nem ad érdemi választ. Mindezt a Budai Vár és környéke közlekedésfejlesztésére kapott uniós forrásokból. Ez még akkor is károkozás, ha nem vesszük figyelembe, hogy a mélygarázs miatt elbontották a valóban régészeti értéknek számító török-kori romokat Pedig ebből valóban innovatív bemutatót lehetett volna varázsolni, ha a közeledő választások miatti időszorítás nem írt volna felül minden más szempontot. 

2015-03-24_11_56_45.jpg 

Ez a fa idén tavasszal már nem virágzott a tér szélén

A Széll Kálmán téren ezzel szemben túl sok is a funkció. Éppen az lett volna a jó, ha a teret leuraló közlekedési csomópont egyes elemeit sikerül innen elhelyezni - például az éppen bezárni (vagy ki tudja) tervezett Déli pályaudvar területét is bevonva. Ezáltal születhetett volna meg egy új és élhető bel-budai városközpont. Persze, a tér maga járulékos eredmény, és nincs mit csodálkozni azon, hogy nem városközpont vagy városi köztér lett belőle, hanem egy 3+3 sávos autópálya melletti gigantikus átszállóhely. Az uniós forrás ugyanis a budai fonódó villamos kiépítésére szolgált, ami egyébként jó elgondolás még akkor is, ha a megvalósítása sok kérdést hagyott nyitva. Ennek részeként készült el a Széll Kálmán/Moszkva tér ráncfelvarrása.  Itt a sietség oka nem a választások, hanem az uniós pályázatok határideje volt.

Nemcsak a rohanás miatt történt, hogy egyik helyen sem volt a tervezés és a pályáztatás rendszere átlátható. A rohanás viszont jó ürügy arra, hogy elmaradjon az érdemi pályáztatás, hogy ne történjen meg a szakmai és a társadalmi párbeszéd a kérdésről. A kiemelt beruházások köré vont "védelmi rendszer" teszi lehetővé a titkosságot. És emiatt nem kell megfelelni az előírásoknak sem.  Ezért semmi meglepő nincs abban, hogy a kapkodva készülő és baráti vállalkozóknak kiadott, rájuk optimalizált tervezés és kivitelezés végül is hibás lett és drága. Ha egy beruházás által nem célunk választ adni a terület valódi problémáira, hanem eszköznek tekintjük uniós és állami források lehívására, akkor mindaz a tudás és kreativitás, amit egy demokratikus folyamat behív és feltár, kiaknázatlan marad. Van olyan, hogy egy nagy, bár közvetlenül nem megtérülő beruházás révén az állam lendületet adjon egy iparágnak vagy egy területnek. Ilyenkor még az is elfogadható, ha kezdettől tudjuk, hogy mindig is közpénzből kell majd fenntartani,. Azért, mert jól végig van gondolva az egész beruházás hosszú távú hatásainak rendszere.

Nos, itt nem ez történt - ez egyszerűen csak elszalasztott lehetőség. Csúnyán elpuskáztuk - elkalefoztuk -,   hogy ebből a sok pénzből valami valóban időtállóan értékes készüljön.

Jobb, átláthatóbb, tisztább szakmai és társadalmi folyamatok által mind a Várbazár, mind a Széll Kálmán tér felújítása jobb lehetett volna kevesebb pénzből. Jobb, átláthatóbb és tisztább döntéshozási folyamatok által a két helyszínre költött mintegy 20 milliárd forint jobban hasznosulhatott volna.

És így lesz ez a Városligetnél, a Népligetnél, az Orczy-kertnél, a Római partnál, a Déli pályaudvarnál és a Budavári Palotánál is. Közel 400 milliárd forintért akarnak olyan beruházásokat végrehajtani, amelyek célja nem a város fejlesztése, az életminőségünk javítása, hanem a barátok kitömése. Mi mindent lehetne 400 milliárdból, ami valóban hasznos és fontos volna! De nem így lesz, elszalasztott lehetőség lesz mindahány...

Hagyjuk?

vnm

Kép: hvg, index

Ezt olvasta már?

korakas_varbazar.jpg Húsvéti kockakövezés és egyéb népi mulatságok a Budai Vár környékén 

"Cégünk gyorsan, olcsón és jó minőségben dolgozik. A háromból minden ügyfelünk kettőt választhat."

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr298721858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2016.05.16. 20:30:05

Kedves Márta,

Keress egy kényelmes helyet a Duna parton és nyugodtan vesd bele magad a folyóba. Senki nem fog sírni ha eltűnsz.

humorpalanta 2016.05.16. 21:25:37

Ne törődj az előttem kommentelő fidesz-seggnyalóval, igazad van, jó dolgokat írtál le.

cimet 2016.05.16. 21:58:18

A Széll Kálmán térnél mit lehetett volna másképpen csinálni?

rocksztar 2016.05.16. 21:58:20

savanyú a szőlő effektus... ugyanezt a bullshitet elmondták a kossuth-térre is. én örülök, hogy megújulnak a tereink. nem húzták el évekig a felújítást, azt hiszem, hogy 1,5 év alatt meg is volt.

feketeesfeher 2016.05.16. 22:34:34

@rocksztar:
Ikonikus vagy városszerkezetileg fontos közösségi terek átépítésénél a leghibásabb cél a gyorsaság.

Moszkva Kállmán tér esetében is kellett volna 3 év koncepcionális tervezés és aztán 1 év megvalósítás.

És irgalmatlan mennyiségű társadalmi egyeztetés, szakma, civilek, cégek, politika.

Ja és nem véletlenül utolsó a politika.

kvadrillio 2016.05.16. 22:42:25

A felújított 3-as metró: Uraim, vettünk valamit
Nem lesz légkondi

Bár az első metrókocsiról szóló hírekben megint előjött, hogy lesz légkondicionálás, valójában csak a vezetőfülkében lesz légkondi, az utastérben nem.

Mivel a 3-as metró keveset megy a tűző napnak kitéve a felszínen (2 állomás van kint), a rutinosabb budapesti utasoknak feltehetően nem fog hiányozni légkondi, hacsak nem szokták hozzá a 2-es és a 4-es vonalon, vagy esetleg jártak már Nyugaton és felejthetetlen metrózós emlékekkel tértek haza.

Légkondi helyett ventillátor keveri majd a levegőt, aminek kialakítása megintcsak emlékeztet a Zsigulik lukacsos plafonburkolotára, és az is elég laza, hogy tulajdonképpen kilátszik a forgó ventillátor. Bár most épp nincs annyira divatban, de mikrofonfrizurával érdemes lesz majd odafigyelni hova állunk.
Képünk csak illusztráció!

Persze felmerül a kérdés, miért van meleg a metróalagútban. Ennek nagyrészt az orosz kocsik hajtása az oka, amely fékezésnél nem termeli vissza az energiát, hanem hőként adja le, így szépen felfűti az alagutat. Nem véletlen, hogy a metrón üldögélve még szúnyogokkal is lehet találkozni januárban.

Ennek vége lehet, mert azt a híresztelést hajlandó volt megerősíteni a BKV, hogy az oroszok a japán Hitachi aszinkoronos motorját szerelték a kocsikba az eredetileg tervezett egyenáramú vontatómotor helyett, amely sokkal korszerűbb, visszatáplál, azaz a hőenergia nem felszabadul, hanem felhasználódik.

A BKV közölte azt is, az erről szóló a szerződésmódosítás már folyamatban van. Az ilyen üzem általában energiatakarékosabb is, de a BKV közlése szerint ennek mértékéről csak a pesti próbajáratás után tudnak csak információt adni.

A légkondi mellőzésével amúgy mennyit spórolt a város? Erős becsléssel 7-8 milliárd forint lenne légkondicionálókat beszerelni, ha abból indulunk ki, hogy a Siemens Combinókra (4-6-os) 4 milliárd volt az ára, és a 222 darab metrókocsi kétszer olyan hosszú, mint a német villamosok, így a kocsinkénti ár felugrana 0,98-ról 1,1 millió euróra.
LÉGKONDI MÁRPEDIG KELLLLL !%!! MERT KÜLÖNBEN BEBASZOM ORBÁN ABLAKÁT EGY TÉGLÁVAL !!! KLÍMAVÁLTOSZÁS VAN ÉS 45 FOKOS HŐSÉGRIADÓK !!! A METRÓKBAN ILYENKOR MEGDÖGLIK AZ EMBER !!! ORBÁN FIIGYELJ ERRE, MERT MEGDÖGLESSSSZZZZZ !!! KOMOLYAN PAJTÁÁÁÁS ! :o))))))))))))))))))))))))))...N AGYON KOMOLYAN !!!...ÉS HA A METRÓS SZAGEMBEREK LÉGKONDIS KOCSIJAIKBAN NEM TUDJÁK MIVEL JÁRNAK A HŐSÉGRIADÓK ÉS A NYÁRI IZZADÁSOS FÖLD ALATTI METRÓZÁS, MENJENEK TAPASZTALATCSERÉRE ÁDER KLÍMASZAGÉRTŐ BÁCSIHOZ !!!

JAHHH...ÉS MERT SIKERÜLT KISSÉ FÖLBASZNI AZ AGYAMAT, A BÜDÖS KURVA ANYÁDAT VIKTOR BÁCSI....., AZZAL SZÓRAKOZZÁL !!!

Kisvasúttal a stadionokba 2016.05.16. 23:43:32

És igen, ez se jó nekik... pedig annyi jó ötletük lett volna, csak nem volt idejük 2010 előtt megvalósítani, bárcsak kapnának végre egy esélyt! :D

Hát toporzékoljatok, duzzogjatok még kicsit.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 01:01:49

@cimet: "mit lehetett volna másképpen csinálni?"

Például meg lehetett vona kérdezni egy közlekedésmérnököt. Keskenyek a sávok, nem fér el a busz, a meki előtt hatalmas táncterem a gyalogosoknak feleslegesen.

A tér legrondább eleme, a metróépület megmaradt.

A föld alá lehetett volna vinni sávokat, a villamost.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 01:04:47

@rocksztar: "ugyanezt a bullshitet elmondták a kossuth-térre"

Akkor rosszul tették. A moszkvatér nem lett sokkal rosszabb, mint előtte. A Kossuth teret viszont tönkrevágták. Szó szerint, mert kivágták a fákat, tiszta beton az egész, és egy jó Kossuth szobor helyett odatettek egy lehangoló síremléket.

ebella 2016.05.17. 05:06:03

A huszonegyezres burkolási munkadíj, maga a szabadrablás. Én kétezerért ötven százalékos nyereséggel elvállaltam volna és e kisujjamat nem kellett volna mozdítani a szerződéskötésen és a számlázáson kívül.

Nzoltan 2016.05.17. 05:52:38

Emlékszem mekkora rinya volt a kombínókkal. Aztán mindenki megszokta. Ezt is megfogják szokni.

A pestieknek soha semmi nem jó.

wotan 2016.05.17. 06:25:25

@kvadrillio: 45 fokos höségriadó kb. 0,5 napig volt tavaly. Ōtven évig utaztam légkondi nélküli tömött metrón, hatos villamoson, túléltem. Lenne csak meg, amiért sírsz, másnap már a légkondimutyiról írnál. Ja, és mosd meg a szádat, büdös.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2016.05.17. 08:43:27

Hagytuk Demszkyt, hogy 20 évig azt csináljon Budapesttel, amit akart.

Most hagyjuk 20 évig a jobb oldalt, hogy azt csináljon, amit akar. Ez a 6 év eddig tetszik.

Hívő hitetlen 2016.05.17. 09:24:13

Amikor nincsenek hatalmon, mindig mindent jobban tudnak, Csak amikor hatalmon vannak, akkor nem csinálnak semmit.

Willkommenskultur 2016.05.17. 09:27:44

Soha nem érkezett annyi turista Budapestre mint idén.

Ők biztos nem olvasták hogy a felújitások szarok Orbán meg diktátor.

öreg38 2016.05.17. 09:28:46

Az átépített tér valóban szépnek tűnik, de a néhány fa és virágágyás miatt nem kellett volna ekkora felhajtást rendezni. Ezért a rengeteg pénzért emberbarátibb is lehetne az új tér. Továbbra is a villamossíneken át kell caplatni, valódi életveszélynek kitéve. Például a 6-os 4-es villamos végállomásán vagy a 61, 56, 59 jelzésűek megállóinál. Ennyi pénzért építhettek volna a gyalogosoknak aluljárót mozgólépcsővel az egész téren. A buszvégállomások is meglehetősen nehezen áttekinthetők és gyakran értelmetlen elhelyezésűek, például a 128-as és 129-es körbejárja az egész teret növelve az amúgy is nagy forgalmat. A káoszt már csak a fogaskerekű idevezetése fogja megkoronázni. Egy hegyi vasút mit keres a sík területen? Megjegyzem, hogy Normafáig vezetni sincs semmi értelme, hiszen sétálni megyünk a hegyre, nem fogasozni! Meg kellene büntetni azokat, akik a Széll Kálmán tér beruházását jóváhagyták (még a vagyongyarapodásuk is érdekes lehet).

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.05.17. 09:57:00

Természetesen lehetett volna az általad leírt funkciókat is beletenni a felújításokba.

Vagy ezek ellenkezőjét.

Vagy teljesen mást.

A lényeg hogy mindenki tud fikázni aki akar.

A valóság, hogy több évtizede lerohadt épületeket, tereket újjítanak fel, sokkal szebbé téve a városképet.

Értem hogy ez fáj a hülye Gyurcsanyistáknak, mert ők hagyták lerohadni Budapestet, de rajtuk már úgyse lehet segíteni.

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.05.17. 09:59:43

@Willkommenskultur:

Hát igen..
A turisták csak jönnek, Prágával versenyzünk már, egyre több a felújjított tér, a működő, társadalmi hasznosítás alá vont épületeggyüttes....

A ballibek két dolgot tudnak tenni.

Ezeket a felújjításokat akadályozni (lásd Városliget, ahol több lenne a zöld, és funkció mint valaha volt),
és az elkészülteket fikázni.

A ballib tetvek ennyit tudnak meg a nevüket.

konrada 2016.05.17. 10:06:09

@öreg38:
Aluljáró??? A meglevőket is betemették a Jászainál, illetve az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, és az EMkénél, Blahánál is zebrát festettek a tetejére.

...s jól tették, mert a fene akar le-felcaplatni.
Még a felsorolt helyeken is - ahol tényleg van forgalom, sokan inkább kerültek, vagy rohangáltak, hát akkor főleg ki menne le, ha egyébként néhány percenként jön 1 villamos???

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.05.17. 10:06:34

@atpijkamo96:

Természetesen hazudsz..
A Kossuth térre is több zöld lett, és fa mint volt, plusszban lett látogató központ, és mélygarázs, ami ezt lehetővé tette.
Körbejárható lett, és közvetlen hajókapcsolat.
Levakarták róla az évszázados szutykot is.

Kedvenc ballib elkúróid alatt ugyanaz történt a Kossuth Térrel is mint minden mással.
Hagyták lerohadni, elpusztulni.

halaloszto 2016.05.17. 11:15:57

@rocksztar: én meg akkor fogok örülni ha idén működni fog a párafújó a Kossuth téren. Szerinted fog?

2016.05.17. 11:38:08

@öreg38: "Továbbra is a villamossíneken át kell caplatni, valódi életveszélynek kitéve."

Igen, látok sokszor embereket megijedve ugrálni a villamos elől.Akiken meg füles van, azok meg még rosszabbul járhatnak. Írtam a bkk-nak, hogy amikor a villamos a gyalogosforgalmat keresztezi az általad is megjelölt helyeken, adják utasításba, hogy csengessen. Válasz persze nincs. Addig, amíg el nem csapnak valakit ott.

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 13:14:31

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Nem tudom eldönteni, hogy csak direkt trollkodsz, vagy tényleg ennyire elhiszed a fidesz hazugságait. Inkább a mantrát ismételgeted, minthogy a saját szemednek higgyél. Na mindegy is, akármelyik eshetőség, veled befejeztem.

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 13:19:37

@konrada: "s jól tették, mert a fene akar le-felcaplatni."

Hát fene az izlésedet, én inkább haladok, minthogy lámpánál várjak.

A nagyeszűek a Margit hid közepénél is megszüntették az aluljárót, hadd álljanak a lámpánál az autósok, pöfogjék tele füsttel a sziget csücskét, az a jó levegő. (Lámpás kereszteződésben 30-szor annyi a szénmonoxid, korom, mint egyenes út mentén.)

konrada 2016.05.17. 13:27:11

@atpijkamo97:
...te lehet. De mások nem szívesen mennek a föld alá csak azért, hogy lépcsőzhessenek.
Inkább szaladnak át, kerülnek.
Így csak ott van létjogosultsága az aluljárónak, ahol a forgalom sűrűsége lehetetlenné teszi az átkelést.
Az meg nem egy olyan sín, ahol néhány percenként jön a villamos.

...de hogy értsed, miért vagy kisebbségben ezzel, olvass utána a Liget-téri aluljáró történetének: Ugyanaz lenne a Moszkván is: csöves szállás...

konrada 2016.05.17. 13:28:52

@atpijkamo97:
...mert egyébként a Margiton nem szokott állni a sor se Pestre, se Budára...;)))

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 13:36:34

@konrada: "a Margiton"

Ahogy mondod, a Margiton, nem pedig a szigetnél, ahol a jó levegő lenne a lényeg.

De eggyel több felesleges lámpa sehova se kell.

"csöves szállás"

Ha nem teszik a csöves szállás, akor azt kell megszüntetni, nem az aluljárót. Nem kell a füdővizzel a gyereket is kiönteni.

konrada 2016.05.17. 13:48:37

@atpijkamo97:
Ha te ott a szigetvégen érzed a pöfögött gázt,és az még be is tudod azonosítani, hogy a sok áthaladó jármű közül melyik pöfögi ki nagyon jó az orrod.;)
(A lámpára ott meg egyébként is szükség van a busz miatt.

...a csöves szállásban igazad van, de elég komoly meló egy gyakorlatilag kihasználatlan aluljáróból kipaterolni az emberségesség keretein belül a csöviket, ezt legalábbis nem is sikerült még egy városvezetésnek sem megoldani.
Emiatt sem lett volna értelme csak azért külön aluljárókat építeni, hogy a mániákus lépcsőzőknek a Moszkván ne kelljen annak hiányában a néhány percenként járó villamost megvárnia..

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 13:56:08

@konrada: :)) Nem, nekem nagyon rossz az orrom, de tudom, hogy 30-szor annyi méreganyag az pont 30-szor jobban árt.

A lámpára semmi szükség. A tolókocsik miatt kellhet csak, hogy ne kelljen liftet épiteni, mert az olyan drága. Mintha nem szórtak volna el feleslegesen 100 liftre valót.

A moszkván meg nem aluljáró kellett volna, hanem mondjuk a villamost befedni, és/vagy az egymást keresztező autókat szintben elemelni.

konrada 2016.05.17. 15:06:38

@atpijkamo97:
Na ja. Elég drága lett volna egy műemlék híd közepébe egy olyan liftet építeni, amely a jelenlegi méretek miatt nem fér el.;)

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 15:19:58

@konrada: Műemlékhíd, baszod. A sárkánybetonos műemlék aluljárót meg el lehetett bontani? Műemlék. Kurva ronda eredeti(?) lámpaoszlopokkal, amik mindkét oldalon 1-1- feleslges métert vesznek el. Közben a biciklisek meg az úttestre vannak kényszerítve, mert sehol nem fértek el. Egy icipici gondolkodással csodákat lehetett volna tenni, de csak az EU milliárdok lehúzása volt a cél. Mű emlék!

Az Erzsébet hidat is vissza kellett volna építeni, nem a mai kábelhidat, mi?

A Lánchíd az egyetlen jól kinéző régi hídunk.

Lesz neked újraépített műemlék a várban, jópár hortista épület, hogy a turistákat ki leheseen tiltani a várból, mert nem férnek el tőlük a minisztériumi audik.

Ahoj- 2016.05.17. 18:29:38

@öreg38: Sétálni mész a hegyre, de hogy jutsz fel oda, a környezetbarát, árammal üzemelő fogassal vagy az 5 percenként járó dízel 21-es busszal? Akkor már legyen inkább a fogas, hosszabbítsák meg mindkét irányban, ez leveszi a 21-es járat nagy részéről a forgalmat, csökkenthető a busz, csökken a légyszennyezés, csökken a menetidő is hisz nem áll a busz a dugóban a Déli előtt.

felucca02 2016.06.12. 08:07:24

@atpijkamo96:

"...Például meg lehetett vona kérdezni egy közlekedésmérnököt...."

De hiszen az történt. Megkérdeztek egy (sok) közlekedésmérnököt, mi a véleményük a térről.

Nekik ez volt a véleményük.

Városrendezőt, építészt nem kérdeztek meg, nekik csak odaadták a közlekedéstervező véleményét, hogy na, ezt kellene kicsit felszagosítani.

Lett egy régi Moszkva terünk, új burkolatokkal, ötmilliárdért.

Alapvető változás nincsen.

felucca02 2016.06.12. 08:10:25

@atpijkamo97: Hála istennek hogy megszüntették az aluljárót, remélem, a trend folytatódik. Vasútállomáson kell aluljáró, Budapesten kicsit túlszaporodtak már.

Még sok ezer négyzetmétert burkolni, világítani, takarítani, satöbbi, mikor a jelenlegi felszínt sem tudjuk rendesen.

Majd, ha Dubaj leszünk, esetleg, akkor.

felucca02 2016.06.12. 08:12:35

Közben a jónép meg azt hiszi, hogy a Moszkva tér (bármely tér)felújítása politikafüggő, jobb-bal-függő.

Hát, ez elég nevetséges.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 20:32:03

@felucca02: "világítani, takarítani, satöbbi, mikor a jelenlegi felszínt sem tudjuk rendesen."

:)) Nem tudom eldönteni, viccnek szántad-e. A felszíni takarítanivaló tízezred része, igazán nem egy tényező.