Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • s.székely katalin: Sajnos, minden szó igaz. Nem becsülnek minket semmire. (2019.09.22. 17:06) Tabáni titkok
  • Sir Galahad: @vörösbor(de)minőségi: Az alapján tudunk véleményt mondani, ami a posztban olvasható. Ha a szerző ... (2019.08.13. 13:38) Négy lakás
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: "az egész lakosság fizeti, hogy néhány tehetős ember a nemzetközi piacon drágán megvett, de a lako... (2019.07.03. 21:19) Rezsi és klíma
  • Hungry horse: A megküldött történet nem arról szól, hogy bárki szegény lusta is lenne, ez a te szalmabábod a gye... (2019.07.01. 12:18) Aki szegény...
  • Ahoj-: Csúszdaparkot és játszóteret csiripeltek a madarak, a teniszpálya mellett meg sportpálya várható. (2019.05.15. 22:00) Valaha volt itt egy park

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2016.05.11. 19:07 elendem

Határon belüli erőszak

Címkék: Déli pályaudvar KÖZOP

 images_24.jpg A jövő évi költségvetés kapcsán ismét felröppent a Déli pályaudvar bezárásának ügye. A Párbeszéd Magyarországért szerint a Délit nem kell se bezárni, se elsorvasztani, hanem színvonalas közösségi közlekedési fejlesztésekre és a pályaudvar környékének innovatív újragondolására van szükség.

Normális helyeken akkor fejlesztenek, ha felmerül egy probléma, amit így lehet megoldani. Ezután jól megalapozott szakmai és társadalmi egyeztetések során megtervezik, hogy mit is akarnak csinálni és hol, végül biztosítják rá a forrást. Mert tudják, hogy a fejlesztés, az nem építkezés, hanem a jövő megtervezése. De nem így Magyarországon! Itt először a pénz van meg és a hely – ebből is látszik, hogy az egyetlen kérdés, amelyre választ ad az elképzelés, hogy hol lehet még sok pénzt szakítani ingatlanspekulációval. A jövő pedig – na, ez az, amit mi, helyben lakók a legkevésbé sem látunk, csak sejtjük, hogy nem nekünk lesz jó, hanem egyes kormányközeli vállalkozóknak.

Merthogy jelenleg Magyarország államformája a korrupció.

A kormányzati fejlesztések – a családon belüli erőszakhoz hasonlóan – visszatérő mintázatot mutatnak. Először bedobnak egy ötletet a köztudatba és figyelik a hatást. Ha elég nagy a közfelháborodás, akkor egy ideig hallgatnak, majd előjönnek egy finomított elképzeléssel. Ebben megnyugtatásképpen mindenféle népszerű dolgot ígérnek: parkokat, felújításokat, sportpályát és játszóteret. Elmondják, hogy milyen elhanyagolt most és milyen szép lesz, és hogy annak idején a Parlament építkezését is mennyien támadták, és lám…

„Csak hogy micsoda czifraság! Milyen fény, mennyi aranyozás a falakon! … A terem a nap eseménye. Mindenki erről beszél: szép, nem szép. Pro és kontra. A többség nem találja szépnek, csak pazarnak. Túlhajtott pompája hideg, sőt ellenszenves. Kápráztató, az igaz, de egyszersmind rikító. E percben üres, csak egy öreg ember ül a szófán. Ősz fejét tenyerébe hajtva nézegeti a plafond freskóit. Hátha valami ide tartozó tisztviselő. – Ugyan kérem – szólítom meg -, hová vezet az átjáró és mögötte az a folyosó? Az öreg fölrezzen, rám néz, aztán szomorúan feleli: - A szegénységhez.” (Mikszáth Kálmán a Vasárnapi Újságban a Parlament akkor új épületéről.)

Így történt a Délinél is: márciusban Lázár János bejelentette, hogy bezárják. Sokan tiltakoztak, szakmai, civil és politikai szervezetek is, a Párbeszéd Magyarországért is aláírásgyűjtést kezdeményezett a bezárás ellen, akkor írt cikkem itt olvasható. Utána nem történt semmi egészen mostanáig: a jövő évi költségvetés egy sora így alakul: Budai vasúti közlekedés fejlesztése 4,92 milliárd Ft. Senki nem tudja, hogy ez mit is takar, és hogy miért pont ennyi, de mindenesetre megbíztak valakit 100 millió forintért, hogy találja ki, mire is költsék azt a majd’ 5 milliárdot. És, ugye, elvileg még nem is tudjuk, de már most mondják, hogy nem zárják be, csak a kihasználatlan üzemi területeket és sport, kulturális és park célú.  Nos: azt is mondták, hogy megvédik a nyugdíjvagyont… És érti valaki, hogy miért vágányok helyén akarnak parkot építeni, miközben a meglévő parkokat (Városliget, Népliget, Orczy-kert) kivágják és beépítik, a megmaradókra pedig gyalázatosan kevés fenntartási költség jut, ahogy az a Vérmezőnél is látható?

images_25.jpgNem véletlen, hogy annyi legenda és pletyka született a témáról: van aki szerint a M4 metró kihasználtságát kell növelni azzal, hogy Kelenföldig megy csak a vonat; mások a Moszkva térig tartó Testnevelési Egyetemről beszélnek és hallottam már azt is, hogy a miniszterelnök számára fontos, hogy a Várból letekintve ne vasúti vágányokat, hanem zöldet lásson. Hogy én mit gondolok? Azt gondolom, hogy botrány, hogy nem kapunk korrekt tájékoztatást arról, hogy mi történik a mi pénzünkből. Botrány, hogy százezrek napi közlekedését érintő kérdésben nem kérdezik meg az érintetteket és nem fordulnak a szakmai szervezetekhez. Botrány, hogy a saját kerületünkben, a saját pénzükért nem azt végzik el, amire szükség volna. Erőszakkal telepszenek rá az ígéretes ingatlanokra, és nem néznek hosszú távú városfejlesztési terveket és társadalmi megtérülést.

A Budai Vár és Környéke Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (KÖZOP) eredetileg volt szó arról, hogy a pályaudvarnak egy nem használt részén, a Mészáros utca mellett turistabusz parkolót és pihenőhelyet hoznak létre, hogy amíg a turisták a Várban nézelődnek, a busz itt parkolhasson, a sofőr pedig pihenhessen. De, mint tudjuk, volt szó a 16-os buszok teljes körű elektromos buszokra cseréléséről, valamint több viszonylatról, amelyek bejárják az egész Várat, körbemennek a Palota körül is, elviszik az utasokat a Fény utcai piacra és a Maros utcai rendelőhöz, közvetlenül kötik össze a Várat a Batthyány térrel is. Ezek sem készültek el, csak a mélygarázs a Várbazár alatt és a mozgólépcső. (Te már mentél rajta?)

Szóval semmi sem bizonyítja, hogy a Déli pályaudvar helyén vagy annak egy részén épen sport, kulturális és park funkciókra van szükség leginkább. Semmi sem igazolja, hogy pont ennyi pénzre van szükség. És különösen, hogy ennek a pénznek éppen itt és éppen így volna a legjobb helye.

Az építkezés felelős döntéshozatal nélkül nem fejlesztés, csak mutyi.

Írd alá a petíciónkat! Tiltakozzál Te is a Déli pályaudvar átgondolatlan és korrupciógyanús leépítése ellen! https://parbeszedmagyarorszagert.hu/urlap/ne-zarjak-be-deli-palyaudvart

vnm

Kép: hvg.hu, napi.hu

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr668707960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchhalter 2016.05.12. 07:01:23

Szerintem a Délit nem zárják be.

...elmúlik... 2016.05.12. 09:21:13

A Déli pályaudvar bezárása/átalakítása nem új keletű ötlet, már előző kormányok terveiben is szerepelt. Elég ránézni a térképre, hogy lássuk, ingatlanhasznosítás szempontjából értékes területek szabadulnának fel, amennyiben azokat elvennék a MÁV-tól. Annak idején Demszkyéknek is tervben volt.
Szerintem egy korszerűsítés/átépítés ráférne a Délire, de semmiképpen nem szüntetném meg, mint pályaudvart, túl azon, hogy az EU vasúti kapacitásszűkítésre biztosan nem fog pénzt adni, csak bővítésre. Ezt egyébként kormány vállalta az EU felé, nehéz lenne elmagyarázni az ellenkezőjét.

"Merthogy jelenleg Magyarország államformája a korrupció."

Ezzel a mondattal nem tudok mit kezdeni. Lehet ilyen közhelyeket pufogtatni, csak látni kell a másik oldalát is, hogy mindenhol ez van. Csupán a lakosság tűrőképességéhez van országonként igazítva. Dániában pl. ez a szint alacsony, nálunk elég magas. Ezen kellene változtatni. Nos ez az elmúlt száz év alatt nem nagyon sikerült, valljuk be.
A Mikszáth idézet sokatmondóbb.

Csuti Ördögüző 2016.05.12. 10:26:49

Mi a fene az a párbeszéd magyarországért?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.05.12. 10:58:48

Elolvasásra javaslom Cieger Andrásnak a "Politikai korrupció a Monarchia Magyarországán, 1867-1918" című remek könyvét.

bookline.hu/product/home.action?_v=Cieger_Andras_Politikai_korrupcio_a_Monarchia_Magyarorszagan_1867_1918&id=101874&type=22

Ebből is látszik, hogy Magyarország államformája már akkor is a korrupció volt. ;-)

Beer Monster 2016.05.12. 11:20:19

A Déli pályaudvar országos jelentőségű, a tönkretételét nem is kéne összehasonlítani (pláne esetleg utalás szintjén összemosni) egy sportpálya/sípálya ügyével, amivel még nem is analóg.

EZ A BEZÁRÁSI ÖTLET ELKÉPESZTŐ, AKÁR VAN KORRUPCIÓ, AKÁR NINCS. Kelenföldön leszáll 20 ember, a Déliben meg 200.

...elmúlik... 2016.05.12. 14:35:26

@Csuti Ördögüző:

"A Párbeszéd Magyarországért[2] (PM) egy 2013-ban alakult magyarországi politikai párt, amely magát baloldali, zöld pártként határozza meg.[1]

A pártot a Lehet Más a Politika pártból kilépett tagok alapították meg, miután az LMP 2013. január 26-i kongresszusa nagy többséggel megerősítette a novemberi döntést, mely szerint nem lépnek szövetségre az Együtt – a Korszakváltók Pártjával. Nem sokkal később, március elején az új párt szövetséget hozott létre az Együtt – a Korszakváltók Pártja mozgalommal, amely közben szintén párttá alakult.[3]"

Forrás: Wikipédia

Ahoj- 2016.05.13. 16:11:09

Mi lenne, ha egy olyan koncepciót dolgoznának ki, hogy a Déli meglévő 12 vágányát lecsökkentenék, kb 6-8 vágány el tudja látni a jelenlegi feladatot, hisz számos vonat már a Keletibe megy. A déli épületét átépítve alul pályaudvar, felül / vagy a rozsdaövezetben akár a vágányok részleges befedésével egy Budai központi kórházat építenének, mert a János kórház az katasztrófa! A Mészáros utcai rozsdaövezetet is meg lehetne szüntetni, valami turistabusz pihenőt akarnak ide építeni, ami agyrém, simán 4 vágány elegendő lenne a többi helyén lehetne park, vagy 4 emeletes környezetbe illő házak. Sok kerületi szeretné ha rendeznék ezt a részt mert ocsmány. Sőt akár a vágányt befedve egy hatalmas parkot is létre lehetne hozni.

Beer Monster 2016.05.15. 15:34:26

Nincs ott elég park? Buda legnagyobb parkjának a szomszédja a Déli pályaudvar.