Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2014.04.04. 01:31 elendem

100 érv a kormányváltás mellett

Címkék: kormányváltás

Azt kérdezed, miért csinálom? Hát, ezért!

Folytathatod a sort!

(Az egyes ügyek súlya, jelentősége nagyon különböző lehet, és nem is szedtem időrendbe. A "bővebben" linkek nem részletes ismertetések, hanem a témával foglalkozó cikkek, hírek, blogbejegyzések.)

  1. A magánnyugdíjasok vagyonának elvétele Bővebben

  2. Az ország eladása Putyinnak a paksi bővítés átadásával Bővebben Bővebben 2

  3. A rokkantak nyugdíjának elvétele, a beteg emberek megalázása Bővebben Bővebben 2

  4. Közmunkások kirendelése a békemenetre Bővebben

  5. Szolgálati nyugdíjak megadóztatása Bővebben

  6. A rendőrök nem merik feljelenteni a csaknem gyereket gázoló kormányzati konvojt Bővebben

  7. A TEK felállítása és pénzelése Bővebben

  8. Az állami földek szétosztogatása a barátok között a pályázatok elcsalásával Bővebben

  9. A közoktatási rendszer államosítása Bővebben

  10. A tankönyvek elosztásának monopolizálása Bővebben Bővebben 2

  11. A pedagógusok megalázása, kényszerű kamarai tagsága, minősítése Bővebben

  12. A felsőoktatásra fordított támogatás radikális csökkentése Bővebben

  13. A felsőoktatási támogatott férőhelyek csökkentése, a felvételizők magalázása Bővebben

  14. A közalkalmazottak elbocsátása és közmunkában visszafoglalkoztatása Bővebben

  15. A torz és egyoldalú országgyűlési választási rendszer megalkotása Bővebben

  16. A választási körzetek átrajzolása a Fidesz-KDNP javára Bővebben

  17. Az Alkotmány eltörlése és helyette az egyoldalú és hibás alaptörvény áterőltetése Bővebben

  18. Az Alkotmánybíróság jogkörének megnyirbálása, megalázása Bővebben

  19. A Ferihegyi Repülőtér nevének áterőltetése, a Földrajzinév Bizottság feloszlatása Bővebben

  20. A Városligeti Múzeumi Negyed áterőltetése Bővebben

  21. A Normafa törvény megalkotása Bővebben Bővebben 2

  22. A Margitsziget elvétele a XIII. kerülettől Bővebben

  23. A végkielégítések 98%-os adója, visszamenőleges törvénykezés Bővebben

  24. Az országgyűlésben az egy nap alatt elfogadható törvények rendszerének bevezetése Bővebben

  25. Kishantosi ökogazdaság szétverése Bővebben

  26. A természetvédelmi hatóság szétverése Bővebben Bővebben 2

  27. Szaktudás nélküli és alkalmatlan vezetők kinevezése Bővebben Bővebben 2

  28. Trafikmuyi Bővebben Bővebben 2 Bővebben 3

  29. Médiahatóság, médiatörvény Bővebben Bővebben 2

  30. A közmédia leuralása, hírhamisítás Bővebben Bővebben 2

  31. Párt- és kormánypropaganda közpénzből (pl. IMF-ellenes kampány) Bővebben

  32. Az ország adósságának növelése az IMF hitel helyett a pénzpiaci hitelek vétele Bővebben

  33. Azeri baltás gyilkos ügye Bővebben

  34. Egykulcsos adó Bővebben

  35. A kormányhivatalok Bővebben

  36. Pofátlan kifizetések a közmédiában Bővebben

  37. Stadionépítések Bővebben

  38. Az ország 40%-a a létminimum alatt Bővebben

  39. Hajléktalanok üldözése, megalázása Bővebben

  40. Kínai hitelek Bővebben

  41. Natura 2000 terület átengedése az Audinak Bővebben

  42. Multinacionális cégek támogatása (Coca Cola, Lego, GAP stb.) Bővebben Bővebben 2

  43. Közszolgálati egyetem Bővebben

  44. Kossuth tér átépítése, fairtás Bővebben Bővebben 2

  45. Római parti gát ügye Bővebben Bővebben 2

  46. Piliscsabai fakivágás Bővebben

  47. Határon túli és külföldön élő magyar állampolgárok szavazási lehetőségei Bővebben

  48. Szabadság téri emlékmű, történelemhamisítás Bővebben

  49. Utcaátnevezések Bővebben

  50. Tamariska-domb ügye Bővebben

  51. Kövér László egyoldalú büntetései ellenzéki képviselők ellen Bővebben

  52. Közgép több száz milliárdos állami közbeszerzési nyerései Bővebben

  53. Handó Tünde kinevezése, az ügyek önkényes áthelyezése a bíróságok között Bővebben

  54. A bírák nyugdíjazása, az igazságszolgáltatás függetlenségének csorbítása Bővebben

  55. A kötelező iskoláztatás leszállítása 16 éves korra Bővebben

  56. Szakképzés rendszerének szétverése Bővebben

  57. Kórházak államosítása Bővebben

  58. Az egészségügyi támogatások drasztikus csökkentése Bővebben Bővebben 2

  59. Köztörvényes verőlegények békés demonstrálók ellen (Fidesz székház) Bővebben

  60. NAV botrány Bővebben

  61. Lázár János lézerblokkolója Bővebben  Bővebben 2

  62. „aki szegény, annyit is ér” Bővebben

  63. Vak komondor és a családon belüli erőszak Bővebben Bővebben 2

  64. A nők lenézése, háttérbe szorítása, megalázása Bővebben

  65. Gyermekszegénység Bővebben Bővebben 2

  66. Munka törvénykönyve Bővebben

  67. Pető Intézet ügye Bővebben

  68. Magyar Művészeti Akadémia Bővebben

  69. Költségvetési hiány kétharmadhoz kötése Bővebben

  70. Emberek félelemben tartása politikai nézeteik miatt (nem tüntetők kirúgása) Bővebben

  71. Útépítések Orbán Ráchel esküvője kapcsán Bővebben

  72. Békemenetek közpénzből Bővebben

  73. A civil támogatások leépítése Bővebben

  74. A kormányhű civil szervezetek pofátlan támogatása Bővebben

  75. A három csapás törvénye Bővebben

  76. Hallgatók röghöz kötése, tandíj Bővebben

  77. Egyetemi autonómia csökkentése Bővebben

  78. Kiemelt kormányberuházások rendszere Bővebben

  79. Kötelező katasztrófavédelmi besorozás Bővebben 1 Bővebben 2

  80. Egyházak kiemelése az adórendszerből Bővebben

  81. Egyházi törvény, kisegyházak megalázása, ellehetetlenítése Bővebben

  82. Drogpolitika, a drogfüggőkkel foglalkozó civil szervezetek ellehetetlenítése Bővebben

  83. A hajléktalanokkal foglalkozó civil szervezetek ellehetetlenítése Bővebben Bővebben 2 Bővebben 3

  84. Az országos hulladékkezelési ágazat szétverése Bővebben

  85. A BKV finanszírozásának megoldatlansága Bővebben

  86. Az országos vasúti hálózat visszafejlesztése Bővebben Bővebben 2

  87. MALÉV Bővebben

  88. A szociális juttatásban részesülőket megalázó szabályozások Bővebben

  89. Rezsiháború Bővebben Bővebben 2 Bővebben 3 Bővebben 4

  90. A magyar gazdaság fejlesztésének elmaradása Bővebben Bővebben 2

  91. Félmillió magyar külföldre menekült Bővebben

  92. A nyugdíjpénztári befizetésekért már nem jár nyugdíj Bővebben

  93. Kötelező hittan-erkölcstan Bővebben

  94. Három éves kortól kötelező óvoda Bővebben

  95. Iskolarendőrség, 4 óráig kötelező iskola Bővebben

  96. Lakások kisajátításának lehetősége állami projekteknél Bővebben

  97. Nemzeti Színház igazgatói pályázat Bővebben

  98. Ócsai lakópark Bővebben

  99. Devizahitelesek kérdésének megoldatlansága Bővebben

  100. Általános adóteher növekedés Bővebben Bővebben 2

+ 1. A nemzet fogalmának kisajátítása, kereszténység fogalmának fegyverként használata, ellenségképek gyártása, a gondolkodás szabadságának megbélyegzése Bővebben


211 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr725911129

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha f*sszal szavazol, f*szt kapsz 2014.04.04. 18:47:50

A részvételi és érvénytelenül szavazós százalékok növekedésétől bármit váró képzelgéseiddel ellentétben a választásnak egyetlen következménye van: hogy kik fognak a következő négy évben ülni a parlamentben. Képünk illusztráció. A demokrácia nagy cs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helvetia 2014.04.04. 08:45:37

Tök jól összeszedted, grtaula!

elendem 2014.04.04. 12:42:50

@Helvetia: Nagyon köszönöm! Örülnék neki, ha egy levéllánc indulna ebből, és mindenki hozzátenné azt, amit én kifelejtettem.

elendem 2014.04.04. 12:43:33

Minden további érvvel (és linkkel) frissítem a posztot.

Sexual Harassment Panda 2014.04.04. 18:22:22

Tulajdonképpen elég egyszerű a poszt:gyakorlatilag mindenért le kell vàltani a kormányt, mert nem szimpatikus és kész.

eßemfaßom meg áll 2014.04.04. 18:23:24

Végtelen érv a kormányválás ellen http://www.*.hu

eßemfaßom meg áll 2014.04.04. 18:24:11

Egyébként hiányzik a listából, hogy orbánon nincs sapka.

deneskata 2014.04.04. 18:55:19

101 A magyar buszgyártás tönkretétele, ill. a magyar piac átjátszása idegen gyártók "Nemzeti Autóbusz" néven.

dos passos 2014.04.04. 19:03:42

Civil szféra pénzeinek lenyúlása,

CÖF támogatása abból a pénzből, amit a Fidesz a költségvetésből kap,

Hidegháború Brüsszel ellen,

Kerényi Imre és az Alaptörvény Asztala

Kerényi Imre alkotmányos kifestőkönyve

alfacharlybravo 2014.04.04. 19:24:15

Nem értek hozzá, de megmentette az országot az államcsődtől, ez azért nem ár! Én például mint egy multinál dolgozó IT szakember alkalmazottként halálra kerestem magam és még a fűtés számlám sem lépte át az utalási limitet, ami a libatolvaj alatt megtörtént velem.

alfacharlybravo 2014.04.04. 19:29:06

@eßemfaßom meg áll: Meg hogy valószínűleg patája van és nem metszett farka! Mert az MATV ben azt mondták akinek igen az felsőbb rendű tökéletes lény.

2014.04.04. 19:29:12

Elég egy is: szarok.

De nem szabad leváltani őket, mert a hülye magyarjának beléjük kell buknia, nem a még hülyébb szocikba. Hogy mennyire fogalmatlan idióták, az kiderül az ATV-n minden este, ahogy az elempével karöltve beszélnek gyakorlatilag a semmiről húsz percen át, miközben szakpolitikáról kéne szólni. Tegnap az EÜ terén mutatta meg a két palimadár, hogy mennyire nem írta meg a házi feladatát.

Tehát az álláspontom: maradjon a Fidesz. Egy-két év múlva megbukik, addigra lesz helyette jobb párt.

alfacharlybravo 2014.04.04. 19:37:08

@storker: Elég nehéz lesz belebukniuk mert reagálnak kormányoznak és nem csak a magán ügyeikkel vannak elfoglalva mint a kedves Kóka, Bajnai Gyurcsány. Olyan mindig felpattanó órarugó gerincű a csapat.

Szelid sunmalac 2014.04.04. 19:38:36

@alfacharlybravo: Aztan nezted-e a homerot mostanaban?
Vagy nalad a lakasban +15 fokban is -20 van-e?
Meg aztan IT-s szakemberkent ismersz-e olyanokat, akik nem multinal nem IT-s szakemberek? Veluk beszelgettel-e mar mennyit is keresnek, mennyivel lett jobb nekik es milyenek a kilatasaik?
Vagy bemesz, megjavitasz par bug-ot, elintezel nehany ticket-et, aztan hazamesz, es mig anyad elkesziti a vacsorat, addig WoW-ozol?

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2014.04.04. 19:40:19

Hazugság mind!!!

A manyupot pedig nem ellopták, hanem szimplán "beleolvadt" az állami rendszerbe!!

Szelid sunmalac 2014.04.04. 19:41:37

@Böszmelopás 14,9%. Szavazz hogy meg legyen nekik!!: Mi az, hogy beleolvadt?! Egyenesen szublimalt, annyira beleolvadt! Hulyegyerek...

morpho 2014.04.04. 19:47:06

@alfacharlybravo:
Tehát ami a posztban le van írva, az mind rendben van, mindennel egyetértesz és a lényeg, hogy megmentettek minket egy államcsődtől, amit onnan tudunk, hogy ők mondták. Ez egyszerűen nagyszerű!! Éljen a FIDESZ!!!!!!!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:49:04

"A magánnyugdíjasok vagyonának"

Nem igaz. A magánnyugdíjasoknak nem volt vagyonuk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:49:33

"Az ország eladása Putyinnak"

Ökörség.

morpho 2014.04.04. 19:50:08

@Böszmelopás 14,9%. Szavazz hogy meg legyen nekik!!:

Igen "beleolvadt". Ezért kellett megzsarolni a pénztártagokat, hogy lépjenek át és reálhozamot is azért fizettek, mert "beleolvadt".. Ha te ettől jobban alszol, akkor hazudozz nyugodtan! Egyébként mi a helyzet a többi 99 ponttal?? Az mind rendben volt és mindennel egyetértesz? Mert ha mindig is ezt akartad, akkor most te biztos boldog ember vagy, azért véded be ezt a fasza kis politikát!!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:50:22

"A rokkantak nyugdíjának elvétele"

Ez pont helyes lépés volt.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:51:31

"A torz és egyoldalú országgyűlési választási rendszer megalkotása"

Csúsztatás. Alig van változás a választási rendszerben.

"A választási körzetek átrajzolása a Fidesz-KDNP javára"

Mítosz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:52:10

"Egykulcsos adó"

Ez pont helyes lépés volt.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:52:44

"Határon túli és külföldön élő magyar állampolgárok szavazási lehetőségei"

Mi a gond?

morpho 2014.04.04. 19:52:57

@maxval a gondolkodó birca:

Ha nem volt vagyonuk, akkor miért kellett nyilatkozniuk??? Itt valami nem kerek birca úr!

Arra meg külön kiváncsi lennék, hogy ha ezt a 2010-es kampányban mind a zaszlójukra tűzik, akkor vajon megválasztották volna-e őket?? Most ugyan ezt játsszák el! Remélem te is jól érzed magad Magyarországon és sok M1 híradót nézel! Hajrá!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:53:26

"Hajléktalanok üldözése, megalázása"

Fantázia.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:54:55

"A kötelező iskoláztatás leszállítása 16 éves korra"

Ez pont helyes lépés volt.

Jock Ewing 2014.04.04. 19:56:06

Márta néni lótetű !

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:56:19

"Félmillió magyar külföldre menekült"

Mi a baj ezzel?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:56:52

"Nemzeti Színház igazgatói pályáza"

Mi a baj ezzel?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 19:59:20

Összesítve:
- a pontok egynegyede butaság,
- másik egynegyede kormányfüggetlen,
- harmadik egynegyede demagóg csúsztatás,
- az utolsó egynegyed meg tény és igaz, de a többi pont között hiteltelen.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.04. 20:00:08

@morpho:

Nem élek Mo-n.

A magánnyugdíjak adók voltak, nem a adódó vagyona.

Fulek 2014.04.04. 20:02:59

@maxval a gondolkodó birca: Az Oszkóék miatt van, ja az Bajnai minisztere volt....

Jock Ewing 2014.04.04. 20:04:56

parbeszedmagyarorszagert.hu/kepviselo/varadine-naszalyi-marta

Itt is hazudozik a nénje. Amikor oda járt nem volt építészmérnöki szak. Magasépítő üzemmérnöki szak volt. 1969-es vagyok, és én azt végeztem el.

Amadeus62 2014.04.04. 20:12:59

Hallod birca, lécci ne viselkedj már úgy mint egy nettó autista!

Argus 2014.04.04. 20:14:51

@maxval a gondolkodó birca: Kívánom neked, hogy legyél rokkant. Lehetőleg 80% felett

Amadeus62 2014.04.04. 20:15:59

@Argus:

Ő is rokkant. Agyilag. Elvették tőle a nyugdíját, azért él Bulgáriában!

Alick 2014.04.04. 20:17:59

Akik a manyup-ot kitalálták, eleve le kellett volna törni a kezüket. Beleértve az azt ellenzékből támogató fideszes képviselőkét.
Állami rendszer van, privát nyugdíjmegtakarítás teljesen oké, de a kettő hibridje alapvető mutyizás (állami alapokból privát biztosítók tömése).

Alick 2014.04.04. 20:22:22

Egyébként tökjó dolog lenne a kormányváltás, megnéznék egy LMP-Jobbik koalíciót... :) mindenesetre a Madárijesztő, a Gyáva Oroszlán és a Bádogember összefogásához képest még az is vonzó alternatíva lenne. :)

morpho 2014.04.04. 20:24:25

@maxval a gondolkodó birca:
Ez van nem madjar! Te van kéepben nem! Érteni mindent rólad! Köszönni kommentek vaannak nadjon okossagok! Üdvösség!

morpho 2014.04.04. 20:26:15

@Alick:
Az ilyen hülyeségeket amúgy hiszed is, vagy csak rutinból mész rossz irányba??

J.László 2014.04.04. 20:27:08

Én azt várom a választásoktól, hogy megsemmisül az MSZP. Ha ez bekövetkezik, akkor 100 év után végre megszabadultunk a bolsevikoktól.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 20:27:54

@alfacharlybravo: Tudod, nem kéne libatolvajozni. Az ember elkezdi olvasni a kommented, és a gúnynévnél rájön, hogy egy szót sem érdemes belőle komolyan venni, mert egy kettősmércés elfogult csávó vagy, akinek nem érdekes a véleménye.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 20:29:24

@Böszmelopás 14,9%. Szavazz hogy meg legyen nekik!!: Az anyád picsájába olvadt bele. Hányszor kell már leírni neked, hogy ne ismételgesd,te ostoba állat?

Alick 2014.04.04. 20:32:11

@J.László: és a fideszes bolsiktól vajon mikor szabadulunk meg..? :)

sorstalan gáz 2014.04.04. 20:35:19

"a csaknem gyereket gázoló kormányzati konvoj"

Lesz itt valódi gázolás is vasárnap meglátjátok. Nehéz lesz majd utána felkelni és egymás szemébe mondani: ezt jól elqrtuk, nem kicsit, hanem nagyon

J.László 2014.04.04. 20:36:21

@Alick:
Ezt egyszer már eljátszottátok. '92 előtt ti voltatok a legvéresebb szájú antikommunisták, aztán szépen kimostátok őket a szarból és újabb 20 esztendőre a nyakunkba ültettétek őket. Szerencsére nem lehet kétszer elsütni ugyanazt a poént.

alfacharlybravo 2014.04.04. 20:38:58

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Olyan édi volt nézni a 2002 kormányváltás után ebben az országban minden megállt majd zuhant mint kő a szakadékba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 20:40:02

@J.László:

1.: Mi ez az igeidő? Úgy érted, hogy személyesen Alick tette mindezt?

2.: Vágod, hogy a fideszbe a rendszerváltás után hány ex bolsi került? Egyáltalán, van neked agyad, hogy ilyen hülyeségeket írsz?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 20:41:15

@alfacharlybravo: Köszi... vagy nem tudom, hogy erre a fasságra mit lehet írni. De öröm volt veled beszélgetni.

J.László 2014.04.04. 20:44:10

Kedves blogger. Ha igazatok lenne, egy pont is elég lenne.

kigyurt álat 2014.04.04. 20:45:09

3 érv a kormányváltás ellen, ami sokszorosan ellensúlyozza a fenti 100-at: gyurcsány, bajnai, mesterházy.

kedves blogger, nem ártott volna megemlítened, hogy te egy bajnaista politikus vagy (Váradiné Naszályi Márta a PM-ből), és akkor nem lepődnénk meg elsőre, hogy képes vagy komolyan venni a 100-as listádat.

Szelid sunmalac 2014.04.04. 20:45:43

@J.László: Olyan hulyekkel, mint te? Nektek akarmennyi sem eleg. Bedugjatok a fejeteket a seggetekbe, vagy a Viktor seggebe, es mantrazzatok, hogy a szar amit ragtok valojaban finom steak.

morpho 2014.04.04. 20:46:25

@alfacharlybravo:

Hát igen. Ha nem Orbán Viktor kormányoz Magyarországon, akkor vége a világnak! Minden zuhan, minden rohad!! Még szerencse, hogy Orbán leválthatatlanná tette magát, így mindenki megnyugodhat! Épül szépül tovább a rezsicsökkentés, a trafikmutyi, a tranzakciós díj, a 27% áfa és felcsúti stadion.. Hajrá Magyarország!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 20:52:59

@kigyurt álat: Te pedig egy ostoba fideszszoponc vagy. Akkor a te hozzászólásodat miért vegye bárki komolyan?

Gandalf(helyett) 2014.04.04. 20:59:05

Szerintem ez volt az első, de ez nem időrendi felsorolás.
A magyarok magyarok elleni uszítása, az ország jórészt kettészakítása.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.04. 21:01:58

@Gandalf(helyett): Így van. Ne felejtsük el a fidesz ellenzéki "munkásságát" se. És azt se, hogy akkor köteleződtek el azoknak, akiknek most lehetővé teszik, hogy szétlopják az országot.

alapos 2014.04.04. 21:12:25

Így van, jöjjön a JOBBIK!

Behajtó70 2014.04.04. 21:17:19

Ezek miatt szavazok a Fideszre! Ezt mint meg kellett tenni! Csak pár libbant baromnak fáj, a többség ezt akarja...pl a nyugdíjak? Az MSZP által a haveroknak kezelésre leosztott nyugdíjvagyont vissza kellett venni! Lenyülás? Az a lenyúlás, hogy 11 év alatt összesen 24 eFt-ot kaptam, ennyit gazdálkodott ki az egyik legnagyobb vagyonkezelő. Na ez az igazi lopás, és jöl tette a kormány, hogy visszavette. A rablók persze sipákolnak! Örömmel látom!

Szelid sunmalac 2014.04.04. 21:31:33

@Behajtó70: No de aztan most majd az allamtol mennyit fogsz kapni! Ja, hogy foglamad sincs. Amit kaptal, az befizetett osszegen feluli nyereseg volt, most meg a befizetett osszeg sincs mar meg. No de kiflicsucsok megmondta, hogy megvedi, amit kizsarolt!

tobeor 2014.04.04. 21:56:29

@alfacharlybravo: Nem volt semmilyen államcsőd-veszély, 2010-ben konszolidált helyzetben vették át a kormányzást. Összekevered 2009-cel, amikor a világválság hatásától valóban meg kell meg kellett menteni az országot, meg is mentették.
AZ hogy te sokat keresel az jó, ha nem érdekel-nem zavar hogy közben milliók szegényednek, akkor pláne jó neked.

tobeor 2014.04.04. 21:57:04

@maxval a gondolkodó birca: De volt vagyonuk, fillérre pontosan vezették a számláikon.

tobeor 2014.04.04. 21:57:46

@maxval a gondolkodó birca: Súly os változtatások vannak, és a körzeteket a fidesz javára változtatták meg.

tobeor 2014.04.04. 21:58:22

@maxval a gondolkodó birca: Ez pont egy rossz, antiszolidáris, nemzetietlen lépés volt.

tobeor 2014.04.04. 21:59:26

@maxval a gondolkodó birca: Igazságtalan, indokolatlan, széthúzást, viszályt okozó, antidemokratikus. Csak ennyi a baj.

tobeor 2014.04.04. 22:00:20

@maxval a gondolkodó birca: Hazugság, agymosás, néphülyítés-butítás, spróolás és energiatudatosság ellen hat, hamis mítoszokat erősít. Ez a gond.

tobeor 2014.04.04. 22:01:49

@maxval a gondolkodó birca: Kamu, hazug színjáték, a szakmai választás megcsúfolása, a politika beférkőzése a színházba. Ez a gond.

tobeor 2014.04.04. 22:02:34

@maxval a gondolkodó birca: Ez a szimbóluma anak hogyan tudja menedzselni, és "megmenteni" a fidesz az állami vállaltokat. Ez a gond.

tobeor 2014.04.04. 22:04:11

@maxval a gondolkodó birca:
A kritikáid összesítve: totál komolytalanok, még a vita látszatát sem vagy képes nyújtani, csak ismételgetni hogy mi a baj velük, vagy hogy szerinted jó döntések. Érvelésnek még a halvány látszatát sem próbáltad összehozni. Ez a dedósok szintje a homokozóban.

tobeor 2014.04.04. 22:05:19

@J.László:
Ugye te Simicska Lajos strómanpártjára fogsz szavazni?

tobeor 2014.04.04. 22:07:20

@Gandalf(helyett):
"A magyarok magyarok elleni uszítása, az ország jórészt kettészakítása."
+1

És: a magyarok tudatos, szervezett, szisztematikus és sikeres butítása.

J.László 2014.04.04. 22:10:03

@tobeor:
Végül is inkább, mint a bissau-guineaiakra.

tobeor 2014.04.04. 22:10:12

@Behajtó70: Semmiféle haveroknak nem volt leosztva, sok nyugdíjkezelőnek volt leosztva. Amíg szocik voltak hatalmon, ahhoz a pénzhez senki nem nyúlt hozzá, tiszteletben tartották a magántulajdont. Jött a narancsmaffia, lenyúlták, elverték. A pénz sehol, a demográfiai bomba ketyeg, 20 év múlva mai reálértéken filléreket ér majd az állami, kommunista időkből származó és lényegét illetően ma is kommunista nyugdíjrendszer. De ez titeket nem érdekel, a pénz meg sehol.

tobeor 2014.04.04. 22:11:06

@J.László: Gondoltam hogy az ország legnagyobb maffiózója, a magyarok kirablója, és strómanpártja neked szimpatikus.

J.László 2014.04.04. 22:13:08

@tobeor:
Afrikaiakra nem szavazok, érted. Neked nyilván nem kell mondani, hiszen ti vagytok a földkerekség legnagyobb rasszistái.

tobeor 2014.04.04. 22:15:13

@J.László: Nincsenek afrikaiak. Még a szociknál sem, ez dedós szint ami nyomatsz. Ráadásul van még Jobbik és LMP is.
Bónusz: Viszont fogadok Yosip Totokra és Kaya Ibrahimokra már többször is szavaztál. Nincs neked semmi bajod egzotikus útlevelekkel, ha azok fideszesek.

J.László 2014.04.04. 22:18:25

@tobeor:
Kösz. A simicskázás, joszipozás, kajaibrahimozás ezzel szemben távolról sem dedós szint. Látod, ma is tanultam valamit.

tobeor 2014.04.04. 22:21:54

@J.László: Szerinted hány milliárdos megrendeléseket nyert el összesen csak a tavalyi évben Orbán Viktor kollégiumi szobatársa, majd párt-pénztárnoka, gyerekkori jóbarátja? És akkor hogy is van az LMP-vel meg a Jobbikkal? És a Kaya Ibrahim a bissau-guineaiakra volt reakció, talán nem teszik? Ugye betláltam, a bissau-guineaiakra nem szavazol, de Ibrahimokra igen?

morpho 2014.04.04. 22:27:10

@Behajtó70:
Az a bibi, hogy nem "visszavették", hanem elköltötték... Nem maradt belőle egy fillér sem..Te ezt a nyugdíjat fogod megkapni! Muhahahaha!!!

gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.04.04. 23:07:04

@maxval a gondolkodó birca: A magánnyugdípénztári tagoknak igenis volt vagyonuk! Nekem még most is van. És ha hiszed, ha nem, szépen gyarapodott az elmúlt évben. Kedves Birca! A te nyugdíjad mennyit gyarapodott egy év alatt? Mert én fillérre meg tudom mondani az enyémet.

sztrugackij 2014.04.04. 23:07:28

@maxval a gondolkodó birca:

Mi a gond?

Hogy nem viselik a szavazataik áldásos ill.átkos következményeit.
De fideszes ezt úgysem érti.

lapp 2014.04.04. 23:25:52

@sztrugackij: Mekkora súlyt képviselnek a szavazataik?

Jelképeset.

Ez inkább csak egy jó szándékú gesztus feléjük.

Szabványok 2014.04.05. 02:46:04

Mártika, kihagytad az egyik legfontosabbat!
Schmitt Pali bácsit a törvénykezés motorját, a másoltatott doktorijával és az egész gusztustalan történetet.

Ja, és mi van a pálinkafőzés szabadságával, pálinkahirdetésekkel, egy különben is alkoholista országban.

Hoppá, itt van a többször lecserélt, teljesen impotenssé tett MÁV vezérkar.

Meg az Orbán rokon Vitézi Dávidka közlekedésszervezése, dugói, kékre festett buszai, buszonként 2M-ós járműkövetője.

Benne van Habony Árpi (főtanácsadó) nénirugdosása?

Benne van, hogy km-ként 40000Ft-ért fogja bejárni egy cég a turistautakat, hogy megvan-e még a jelzés?

Szerintem nem száz, hanem több száz van.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:12:50

@tobeor:

Attól még az nem vagyon. Vagyon az, amivel rendelkezni tudsz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:14:16

@tobeor:

A körzetek aránytalanok voltak, mert 1990-ben lettek megállapítva, régóta nem felelt meg a valós népességi adatoknak. S számuk 176-ról 106-ra lett csökkentve.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:15:38

@tobeor:

Amíg az ár hatósági, igenis feladata az államnak a rezsicsökkentés. A baj az, hogy eddig nem csinálta senki.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:16:32

@tobeor:

Pont ellenkezőleg. Egy nagyon is pozitív dolog.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:17:14

@tobeor:

Mindigis része a művészetnek a politika.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:18:40

@gébics:

Kevered az önkéntes magángyugdíjpénztárt a kötelezővel. Ez utóbbi abszurdum, s valóban helyes lépés volt a megszüntetése.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:19:24

@sztrugackij:

A szavazás a legfőbb állampolgári jog. A cenzus el lett törölve 1938-ban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 07:20:28

@sztrugackij:

A körzetek aránytalanok voltak, mert 1990-ben lettek megállapítva, régóta nem felelt meg a valós népességi adatoknak. S számuk 176-ról 106-ra lett csökkentve.

tobeor 2014.04.05. 08:54:13

@maxval a gondolkodó birca: Tudtak vele rendelkezni, a zsarolás ellenére 100.000-en meg is tartották.
Magántulajdon volt, totál evidens, a törvény is kimondta, vitán felül áll.

tobeor 2014.04.05. 08:55:15

@maxval a gondolkodó birca: Nem a népességi adatok mentén torzak (bár úgy is), hanem a pártosság alapján. Több tanulmány írja le, legalább 300.000 szavazattal többet kellene kapjon a baloldal az EGÁL eredményhez. Ez választási csalás.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 08:56:58

@tobeor:

Semmi gond, ha önkéntes. De kötelezően abszurdum.

tobeor 2014.04.05. 08:57:08

@maxval a gondolkodó birca: Nem általában a rezsicsökkentés a feladata, mert ha az lenne, akkor egészen 1 filléres árig le kéne mennie. A fenntartható(!), reális, és a népet közben nem széthülyítő rezsicsökkentés lenne a feladata. A kommunista típusú olcsó gáz agyon jó volt, csak aztán valahogy kiderült hogy a kommunizmus mégsem fenntartható....

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 08:58:13

@tobeor:

Mo-n nincsenek pártos körzetek, mint Angliában. Ahol 15 éve totális MSZP-szavazás volt, ott 4 éve totális Fidesz-szavazás.

tobeor 2014.04.05. 08:58:31

@maxval a gondolkodó birca:
A korrupció is. Ezek szerint te azt is elfogadod...
(legalább magadhoz képest nem süllyednél le ilyen szintű "érvelésre")

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 08:58:46

@tobeor:

Ez nem kommunizmus, hanem egy hatósági ár beállítása.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 08:59:27

@tobeor:

Tragédia, hogy a magyarok világot látnak és új tapasztalatokat szereznek?

tobeor 2014.04.05. 09:00:12

@maxval a gondolkodó birca:
Ez már félrebeszélés. Az hogy az önkéntes vagy sem, jó-e az vagy sem, az egy másik kérdés. Itt a magántulajodn állami erővel való elrablásáról volt szó, ez pedig tény, akkor is ha valakinek tetszik milyen módon gyűlt fel a magántulajdon, és akkor is ha nem. Magántulajdon volt, ezt nem tudod cáfolni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:00:28

@tobeor:

Nem látok semmi gondot abban, hogy kormányközeli igazgató van egy színházban. Az előző is kormányközeli volt, egy másik kormányhoz közeli.

tobeor 2014.04.05. 09:01:29

@maxval a gondolkodó birca: De vannak, utcára, sőt néhol házra lebontva tudják a pártok ki szavaz rájuk és ki nem, erre alapozva lett kialakítva a csaló rendszer.
Ismétlem: ez a rendszer 300000 fős előnyt ad a fidesznek. Ez maga a csalás.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:01:32

@tobeor:

Európai szinten foglalkoztak a kérdéssel, a döntés: nem magántulajdon.

Hogyan lenne magántulajdon, amit KÖTELES vagy befizetni és nem rendelkezhetsz vele?

tobeor 2014.04.05. 09:03:12

@maxval a gondolkodó birca: Ez kommunizmus, mivel az is közgazdaságilag fenntarthatatlan (azaz még hazug is) hatósági árakkal operált, továbbá agymosás, mert nem létező háborút vizionál hozzá, milliók szellemi állapotát rongálva, ez néphülyítés szó szerint, nemzetellenes butítás.

tobeor 2014.04.05. 09:05:17

@maxval a gondolkodó birca: Ha csak ez lenne az nem lenne tragédia. A tragédia az hogy nagy többségük soha nem jön vissza (sőt, húzza maga után a családját, barátait, stb.), azaz elveszíti őket a nemzet. Háborús mértékű veszteség ez, ráadásul nem csupán mennyiségi, hanem minőségi, főleg a fiatalok, értelmesebbek, nyelvet beszélők mennek el, illetve az igényesebbek, többet akarók, vállalkozó szelleműbbek. Pont rájuk lenne itthon a legnagyobb szükség. Nemzeti tragédia az elvesztésük.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:05:46

@tobeor:

A hatósági árak felváltása piaci árakkal az igazi megoldás, de ehhez a monopúlium megszüntetése is kell.

Amíg ez nincs meg, semmi gond az árcsökkentéssel.

tobeor 2014.04.05. 09:05:55

@maxval a gondolkodó birca: Az hogy te mit látsz, az egy dolog...

tobeor 2014.04.05. 09:06:56

@maxval a gondolkodó birca: Már írtam hogy rendelkezhettél felette és rendelkeztek is. 100.000 ember megtartotta a zsarolás ellenére is, azaz rendelkeztek felette. Érted a szót a amit leírsz?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:07:10

@tobeor:

Pont fordítva. A leghasznosabb dolog az utóbbi években éppen az, hogy a magyarok mobilisabbá váltak és hajlandók külföldön munkát vállalni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:08:02

@tobeor:

A rendelkezés a pénzzel nem állt fenn. Arról rendelkezhették: visszamész az állami rendszrbe vagy sem. De nem magával a pénzzel.

tobeor 2014.04.05. 09:08:33

@maxval a gondolkodó birca: Az, hogy egyszerűen másról beszélsz mint amit én leírok, és levegőnek nézed az érveim, az nem válasz, hanem süket félrebeszélés.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:09:19

@tobeor:

Amikor a Fidesz elveszti a népszerűségét, UGYANEZZEL a választási rendszerrel fog bukni, meglátod.

tobeor 2014.04.05. 09:09:49

@maxval a gondolkodó birca: Te a fiatalok saját szemszögéből nézed, nekik nyilván jó hogy mobilisak lettek és elmentek külföldre és végre stabil megélhetésük van. Én az ország érdeke felől nézem, az ország pedig tömegesen elvesztette és veszíti is el folyamatosan a legjobbjait. Ez tragédia.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:10:44

@tobeor:

A te logikád alapján az is kommunizmus volt, amikor az állam EMELTE a hatósági árat.

tobeor 2014.04.05. 09:11:01

@maxval a gondolkodó birca: De, magával a pénzzel állt fenn, aki a maradást választotta, az a mai napig a magánrendszer része és ott a SAJÁT pénze is a rendszerben. Ő döntött arról hol legyen a saját pénze.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:11:57

@tobeor:

Nem, a mai világ nyitott és éppen a provincializmus a fő probléma. Ezen segít az erősödő kivándorlás. Így is KICSI a magyar kivándorlás aránya más kelet-európai országokéhoz képest.

tobeor 2014.04.05. 09:12:15

@maxval a gondolkodó birca: A fidesz hülye lenne nem úgy alakítani kormányról a rendszert mindig, ahogy neki az érdeke. Így tett most is. És egy esetleges jövőben bármilyen választási eredmény eleve nem cáfolja a tényt, hogy a rendszer most a mai helyzetben durván csal a fidesnek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:12:59

@tobeor:

A pénzedet nem veheted ki, azaz nem rendelkezhetsz vele. Ez egy adó, melyet tarthatsz az államnál vagy egy magáncégnél, de akkor is csak adó.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:13:37

@tobeor:

Ha az MSZP-nek több híve lenne, mint a Fidesznek, az MSZP nyerne most is, ugye?

tobeor 2014.04.05. 09:14:25

@maxval a gondolkodó birca: Nem, mert mint írtam, a FENNTARTHATÓ, JOGOS, közgazdaságilag INDOKOLT hatósági árral semmi gond, sőt az jó. Továbbá a legnagyobb baj nem is maga hamis (mert más adókban pótoljuk), rejtetten dupla, azaz hazug ár, hanem a mellé társuló totális néphülyítés.
Járulékos károk a hőszigetelés visszafojtása, a spórolás, energiatudatosság elnyomása, noha nagyon ráférne a népre, a nép szellemi fejlődésére is.

tobeor 2014.04.05. 09:15:40

@maxval a gondolkodó birca: Továbbra is mellébeszélsz, lehet a világnak jó a kivándorlás, de mint már írtam, én a magyar nemzet szemszögéből írok, engem az ország érdeke fogalakoztat, Magyarországnak pedig tragédia ennyi ember elvesztése.

tobeor 2014.04.05. 09:16:25

@maxval a gondolkodó birca: Nem adó, rendelkezhetsz vele, pont úgy, mint pl. egy hosszútávú, 10-20 éves államkötvénnyel. Az is a magántulajdonod.

tobeor 2014.04.05. 09:17:34

@maxval a gondolkodó birca: Nem, már 2x leírtam, hogy 300.000-es csalás vana rendszerben, azaz ha pl. 200.000-rel többen szavaznak a szocikra, akkor a fidesznek lesz több képviselője. neked hányszor kell leírni ugyanazt, tudsz olvasni?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:20:56

@tobeor:

A cégek maradtak, tehát megéri nekik. Ha tényleg olyan veszteséges lenne, elmennének.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:21:47

@tobeor:

Ökörség. Az országnak nem bezárkóznia kell, hanem bekapcsolódnia a világba.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:22:28

@tobeor:

Az államkötvényt eladhatod, a kötelezően befizetett nyugdíjpénzt nem.

tobeor 2014.04.05. 09:25:11

@maxval a gondolkodó birca: Azért maradnak mert óriási a váltás költsége, és reménykednek hogy egyszer majd be tuják hozni a veszteségeiket. Hosszútávon nem maradnak ha így marad minden, nem mellesleg ez halkan de is ki is mondott cél. Rövidtávon pedig úgy kompenzálják a veszteségeiket, hogy nem költenek fenntartásra és fejlesztésre, azaz a végső költséget az infrastruktúra lerohadása fizeti meg, amit vagy a mi pénzünkből kell majd helyrehozni, vagy elszenvedjük a romló minőségű, egyre sűrűbben leálló rendszert.

tobeor 2014.04.05. 09:26:07

@maxval a gondolkodó birca: Ökörség. Ez nem az ország bekapcsolódása a világba, hanem a konkrét embereké akik elmennek, és ezzel KISZAKADNAK az országból. Ezen az ország semmi sem nyer, de sokat veszít. Tragédia.

tobeor 2014.04.05. 09:27:44

@maxval a gondolkodó birca: A szorgalmi joggal terhelt lakásodat sem adhatod el, a jelzálogost sem, stb. Attól még a tied. Fel kéne már ébredned a pénzügyi analfabétizmusodból, nem csak az a tied amit megeszel meg amit meg tudsz fogni, a tulajdonnak sokféle formája van, bár láthatóan te ezt nem vagy képes felfogni. Ezt mellesleg örökölni is lehetett...

tobeor 2014.04.05. 09:28:35

@maxval a gondolkodó birca:
Az érvelési technikád egy az egyben a dedó. de-de-de. szánalmas.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:33:16

@tobeor:

Szegény cégek, gyűjtést ne szervezzünk nekik?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:34:00

@tobeor:

Hülyeség. Az ország csak az egyéneken keresztül tud bármibe bekapcsolódni.

tobeor 2014.04.05. 09:34:43

@maxval a gondolkodó birca: ja, hogy az irigységből fakadó gyűlöleted áll az álláspontod mögött, nem józan érvek, azok ugyanis nincsenek. nem csodálkozom...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:34:53

@tobeor:

Nem fogom ugyanazt elismételni 10-szer. Leírtam miért. Ha nem értesz egyet, az a te bajod.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:35:40

@tobeor:

Miért lennék irigy? Te belebetegedtél a választási kampányba.

tobeor 2014.04.05. 09:36:12

@maxval a gondolkodó birca: hülyeség, az ország jelenleg is az EU tagja, tehát intézményes is kapcsolódik, nem is szólva a rengeteg gazdasági-kulturális és egyéb szálakról. abból viszont semmiféle kapcsolódása nincs egy nemzetnek, hogy Józsi holnaptól nem itt mérnök hanem Londonban vagy Berlinben. Ez Józsi elvesztése az ország számára. Félmillió emberünk elvesztése pedig tragédia.

tobeor 2014.04.05. 09:37:06

@maxval a gondolkodó birca: Azt jó teszed hogy a hülyeségeid nem ismétled, az viszont a te tragédiád hogy képtelen vagy felfogni nyilvánvaló dolgokat és csak a butaságaidhoz ragaszkodsz.

tobeor 2014.04.05. 09:38:11

@maxval a gondolkodó birca: Pontosan az irigy emberek tipikus szófordulatával "érveltél", és ennek semmi köze a választáshoz. teljesen komolytalan vagy még a látszat szintjén sem tudsz ellentmondani az érveimnek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 09:38:13

@tobeor:

Senki sincs elvesztve. Ellenben a külföldi tapasztalat hatalmas szellemi tőke. Vasfüggönyt nem akarsz a határokra?

tobeor 2014.04.05. 09:41:23

@maxval a gondolkodó birca: Nem akarok semmilyen vasfüggönyt, olyan országot akarok, ahonnan nem érdemes kivándorolni tömegesen, amely nem hagyja cserben az állampolgárait, sőt nem üldözi el állampolgárait. Az anyagi viszonyokkal nyilván nem lehet versenyezni, de amit meg lehetne tenni az meg kellene tenni, többek közt célzott támogatásokkal, ez ugyanis az ország érdeke. És de: akik elmentek, azok többsége Magyarország számára elveszett, veszteség. Eszükben sincs visszajönni.

Szabványok 2014.04.05. 11:55:49

Itt egy lista egy másik blogról. Lécci fésüld össze, mert van egykét ismétlés! (Aki a tudás anyja.)

– adójóváírás megszüntetése
– béren kívüli juttatás drasztikus csökkentése (az adható 18.000 Ft-ról 11.250, ill. 5000 Ft-ra)
– cafeteria megadóztatása
– munkavállalói járulékok emelése
– 32 ezer fő elbocsátása a közszférából
– a foglalkoztatottak számának növelése utáni adókedvezmények megszüntetése
– reprezentációs és üzleti ajándékok utáni adókötelezettség
– cégautóadó emelése
– egyszerűsített vállalkozói adó 30%-ról 37%-ra emelése
– kötelező kamarai tagság (regisztráció fedőnévvel) 5000 Ft éves tagdíjjal
– ÁFA-emelés 25%-ról 27%-ra
– illetékemelések
– a termőföldből átminősített ingatlanok értékesítéséből származó 20% feletti többlet 48%-kal adózik
– az ingatlanadó de facto bevezetése (kommunális adó)
– az ebek és lovak kötelező chipezése
– a „chipsadó” bevezetése
– a „chipsadó” emelése, majd kiterjesztése (pl. a gyümölcsízekre 500 Ft/kg)
– szeszesital jövedékiadó-emelése
– dohányáruk jövedékiadó-emelése
– környezetvédelmi termékdíj bevezetése, majd emelése
– üzemanyagok jövedéki adójának emelése („ha kormányra kerülünk, csökkenteni fogjuk az üzemanyagok jövedéki adóját”)
– bioetanol jövedéki adójának 75%-os emelése
– autógáz jövedéki adójának 100%-os emelése
– az autópálya-használat minimumának négy napról tíz napra történő emelése – áremeléssel
– baleseti adó bevezetése (természetesen ez az állami autókra nem vonatkozik!)
– a táppénz lecsökkentése (kórház 60-ról 50%, táppénz 70-ről 60%)
– 30 napi táppénz után időarányos szabadság csökkentése
– a rokkantak ellátásának csökkentése, ill. megvonása
– a szociális öntemetés bevezetése
– szociális hozzájárulási adó bevezetése
– elektronikus útdíj bevezetése (sok fuvarozó számára az eddig fizetett útdíj a többszörösére
emelkedett)
– közművezeték-adó
– a magánszemélyek kommunális adója adótárgyanként 12.000 Ft-ról 17.000 Ft-ra emelhető
– kaszinóbezárás, majd újranyitás bennfentes feltételekkel
– bírósági eljárásokkal kapcsolatos illetékek drasztikus emelése
– banki tranzakciós díj emelése, „csekkadó” – tranzakciós adó megduplázása 3 ezrelékről 6 ezrelékre
– betéti kamatok után 6%-os „egészségügyi” hozzájárulás bevezetése
– telekommunikációs adó
– „cégadatok kötelező frissítése”-adó. Cégenként 20–50 ezer forint között + ált. forg. adó
– pénztárgépek cseréje 100+150.000 Ft/pénztárgép, plusz havi 2-3 ezer Ft NAV-val való állandó kapcsolat
– nyugdíjaskedvezmény részleges megvonása a távolsági buszokon és gyorsvonatokon
– közmunkások nettó 61.000 forintos fizetésének 49.000-re csökkentése
– munkanélküli-segély időtartamának 270-ről 90 napra csökkentése, szociális segély összegének 28.000-ről 22.000-re csökkentése
– egyetemi és főiskolai támogatások drasztikus csökkentése
– a Munka Törvénykönyvének átírása a munkavállalók számára hátrányos feltételekkel
– pedagógusok munkaidejének de facto meghosszabbítása
– tandíj de facto bevezetése
– asztmás gyerekek emelt összegű családi pótlékának megvonása
– mozgássérültek közlekedési támogatásának visszavágása
– egészségügyi járulék emelése

Szabványok 2014.04.05. 12:06:00

@tobeor: Kérdés, hogy az "1984" mennyire szól a fasizmusról, mennyire szól a szocializmusról és mennyire szól az Orbán-szisztémáról?
Az ellenségkép, a folytonos békeharc, a múlt átírása, az egységbe forrás, a nagy vezető mítosza, a múlt átírása, mi/ti felosztása az embereknek, stb. mindegyikre jellemző.

sztrugackij 2014.04.05. 15:36:35

@maxval a gondolkodó birca:

"A szavazás a legfőbb állampolgári jog."

Állampolgár pedig az, aki lehetőleg az állam területén él, az állam törvényei vonatkoznak rá, és az életét annak az államnak a politikája, az intézkedései határozzák meg.
Ha egy község polgármestert választ, abba beleszólhatnak egy másik község lakói pusztán azért, mert magyarul beszélnek?

Miféle demokráciaképed lehet neked?

sztrugackij 2014.04.05. 16:32:05

@maxval a gondolkodó birca:

"A cégek maradtak, tehát megéri nekik. Ha tényleg olyan veszteséges lenne, elmennének."

Ja, a bankok felbontják mindenkivel a húszéves futamidejű hitelszerződéseket, egy összegben kérik a hátralékot, a betéteseknek kiutalják a lekötött összegeket, a bankfiókokat gyorsan eladják, az irodaházakat úgyszintén, összeszedik a gemkapcsokat és elhúznak.

A közműcégek is csak leszerelik a főcsapot, leoltják a villanyt és angolosan távoznak.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 17:11:08

@sztrugackij:

Rosszul tudod. A szavazás NEM az országlakosok, hanem az állampolgárok dolga.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 17:12:07

@sztrugackij:

Rémálmaid vannak.

Helyes, hogy valaki megvédte a fogyasztók érdekeit. A szégyen, hogy ez másnak nem jutott eszébe eddig.

elendem 2014.04.05. 17:15:24

@Szabványok: Nagyon köszönöm a listát! Este összefésülöm.

elendem 2014.04.05. 17:19:09

@Szabványok: Igen, még lehet folytatni a sort. Nekem is eszembe jutott még egy s más, miután megírtam. Igyekszem a további jó javaslatokkal frissíteni a sort.

elendem 2014.04.05. 17:25:07

@kigyurt álat: Kedves Hozzászóló! A nevem ott van a blogform tetején a fényképemmel együtt, és a bejegyzést azzal kezdem, "Hogy miért csinálom? Hát ezért!", amiből következik, hogy valamit csinálok, ami mindezekből fakad.
Sajnálom, hogy mindezek után úgy érzi, hogy becsaptam az olvasókat! Bízom benne, hogy az olvasók többsége nem érzi magát becsapva, ha mégis, akkor elnézést kérek, és a további bejegyzéseimet ezekkel az információkkal fogom kezdeni.
Mellesleg: ha nem volnék politikus, akkor is összeszedhettem volna 100 érvet.

sztrugackij 2014.04.05. 18:51:11

@maxval a gondolkodó birca:

"Rosszul tudod.A szavazás NEM az országlakosok, hanem az állampolgárok dolga. "

Rosszul olvasol.
Én az "állampolgár" definícióját adtam meg fentebb.
Már az igazit, nem azt amit a csökött barátaid találtak ki szavazatszerzésre.

"Helyes, hogy valaki megvédte a fogyasztók érdekeit. A szégyen, hogy ez másnak nem jutott eszébe eddig. "

Ezért fizetünk többet a telefonálásért, bankolásért?
A kamatadó és a 27%-os áfakulcs bevezetése is a fogyasztók érdekében történt?

Nagyon el vagy te varázsolva! Ráadásul több ezer kilométerről bizonygatod, hogy milyen kurva jól megy itt minden.Ez még nem is lenne baj, feltéve ha még értenél is hozzá.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 19:06:24

@sztrugackij:

Tévedsz, az állampolgár nem jelent országlakost.

A kamatadó, a 27 %-os áfa, meg a különadók HIBÁS intézkedések.

sztrugackij 2014.04.05. 19:27:58

@maxval a gondolkodó birca:

"Mindigis része a művészetnek a politika. "

Kár, hogy a legeklatánsabb példa erre pont a Mefisztó, amelynek témája a szellemi középszerűség és a náci diktatúra egymáshoz való viszonya.Amelyben sok párhuzamot lehet felfedezni a mai magyar állapotokkal.
És szerinted ez rendben van.

Mindenesetre elnézést, hogy demokráciafelfogást említettem veled kapcsolatban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 19:33:11

@sztrugackij:

Rossz példa. Az egy diktatúra volt, ráadásul totális diktatúra.

sztrugackij 2014.04.05. 19:39:34

@maxval a gondolkodó birca:

"Tévedsz, az állampolgár nem jelent országlakost."

Akkor engem jól átvertek annak idején.
Képzeld, állandó magyarországi lakcímet kértek tőlem az állampolgársági kérelemhez.Meg egy csomó drága papírt, később a feleségemet még vizsgára is kötelezték.

Ugyan, próbálj már állampolgárságot igényelni ott ahol vagy, lakcím nélkül.
Hivatkozz Mr.Orbánra, hátha úgy könnyebben megy.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 19:41:52

@sztrugackij:

Azóta a szabályok könnyebbek lettek.

Itt pont lehet lakcím nélkül kérni.

sztrugackij 2014.04.05. 19:52:46

@maxval a gondolkodó birca:

"Az egy diktatúra volt, ráadásul totális diktatúra."

Még egyszer leírom.Sok párhuzamot lehet felfedezni az Orbán-kormány és a totális diktatúrák között.
Ugye nem kell példát hozzak neked a kóros stadionépítési kényszerre diktátorok részéről?
Vezetőt kiszolgáló kultúrnyaloncokról a különböző diktatúrákban?

sztrugackij 2014.04.05. 19:59:12

@maxval a gondolkodó birca:

"Itt pont lehet lakcím nélkül kérni."

Valószínűleg az egyetlen hely a világon.
Az igazi okot nem látod, vagy nem akarod látni?
A hülyét játszod vagy az álnaivat?
A fenéért nincs bennetek annyi gerinc, hogy felvállaljátok:Nyertünk kétharmaddal, oszt olyan törvényeket hozunk, hogy megint nyerhessünk!

sztrugackij 2014.04.05. 20:12:13

@maxval a gondolkodó birca:

"A kamatadó, a 27 %-os áfa, meg a különadók HIBÁS intézkedések."

Figyelj, elnéztél valamit.
Azt írtad, hogy hibás intézkedések.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 21:24:38

@sztrugackij:

"Sok párhuzamot lehet felfedezni az Orbán-kormány és a totális diktatúrák között."

Igen, sok az irreveláns párhuzam. Mint pl. a házimacska és a tengeralattjáró között is.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.05. 21:25:58

@sztrugackij:

Komolyan hiszed, hogy a Fidesz a választási törvény miatt fog nyerni?

Én egyébként nem vagyok fideszes.

sztrugackij 2014.04.09. 10:38:35

@maxval a gondolkodó birca:

"Komolyan hiszed, hogy a Fidesz a választási törvény miatt fog nyerni?"

Igen.Valamint a 4 év alatt szisztematikusan létrehozott médiatúlsúly segítségével.
Ezzel egyébként nagyjából az egész európai sajtó egyetért.
A mandátumok több mint a fele az újonnan átrajzolt választókerületekből jött.

hvg.hu/itthon/20140407_ebesz_tul_sok_municioja_volt_a_fidesznek

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 10:41:22

@sztrugackij:

Ha maradt volna a korábbi választási rendszer, a Fidesznek most 60 %-a lenne minimum. Azaz kétharmad talán nem lenne, de abszolút többség igen.

A médiatúlsúly nem számít. Minimális számú ember nézi eleve a közmédiákat.

sztrugackij 2014.04.09. 11:05:22

@maxval a gondolkodó birca:

"Mint pl. a házimacska és a tengeralattjáró között is. "

Aha.

Tekintélyelvű vezetés, grandiózus beruházások szülőfalubeli stadionépítéssel súlyosbítva, államosítás, pártmédia kiépítése, udvari költők, zenészek, tudósok, színészek, színházak által által alkotott pártos kultúrholdudvar.

A fentiek ugyanúgy jellemzőek a hajdani Román Kommunista Pártra és Ceausescura, mint a mai Fideszre és Orbánra.

Erre te jössz itt macskákkal és tengeralattjárókkal.
Biztos vagyok benne, hogy te is látod a párhuzamokat, ám beállítottságodnál fogva nem tehetsz mást, mint egy makacsul tagadni.
Te nem érvelsz, nem próbálod alátámasztani az állításaidat, vagy ízekre szedve megcáfolni a többiekét, csak kitartóan rázogatod a fejed.

Ez itt kevés.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 11:14:43

@sztrugackij:

Totalitárius diktatúra:
- nem lehet a hatalmat választásokon megbuktatni,
- kötelező államideológia van,
- nincsenek független médiák,
- nincs független civil szféra.

Autoritárius diktatúra:
- nem lehet a hatalmat választásokon megbuktatni,
- nincs kötelező államideológia,
- független médiák vannak korlátozottan,
- van független civil szféra.

Demokrácia:
- a hatalmat választásokon meg lehet buktatni,
- nincs kötelező államideológia,
- független médiák vannak,
- van független civil szféra.

sztrugackij 2014.04.09. 15:28:54

@maxval a gondolkodó birca:

"- nem lehet a hatalmat választásokon megbuktatni,"

Kétharmad birtokában, egy bizonyos pártra szabott alkotmánymódosítással maximalizálni a hatalom győzelmi esélyét.Kipipálva.

"- kötelező államideológia van,"

Kötelező erkölcstan és vallás óra az iskolákban, a jobboldali ideológia sulykolása és tanítása, az objektív és hiteles történelemszemlélet meghamisítása az állam által.Kipipálva.

"- nincsenek független médiák,"

Jóval kevesebben vannak, mint 10 évvel ezelőtt.Uniós országként természetesen nem szüntetheti meg a független médiákat, de mindent elkövet az ellehetetlenítésükért.Lásd a Klubrádió kálváriáját a médiahatósággal.

"- nincs független civil szféra."

Van, de a hatalom által létrehozott és pénzelt kormányhű szervezetekhez képest nulla érdekérvényesítő képességgel bírnak, súlytalanok.Engedélyezik őket, de ugyanakkor igyekeznek a sajátjaikkal legyűrni őket.
egyfajta Hazafias Népfrontként működnek.
Tudod, az egy sajátos civil szervezet volt annak idején , amely széles társadalmi lefedettséggel rendelkezett,és a kormánypártot támogatta egy kicsiny diktatúrában.

Nem állítottam, hogy a totalitárius diktatúrák minden eleme megtalálható a fidesz kormányzásában.Például tömeges agyonlövetések sem történtek eddig.
Gondolom, te csak akkor ismernél el némi önkényuralmi jelleget.A mostaniakat nem akarod észrevenni.

sztrugackij 2014.04.09. 15:43:53

@maxval a gondolkodó birca:

"Azaz kétharmad talán nem lenne, de abszolút többség igen."

Már látjuk, mire képes valaki kétharmaddal a kezében.A szart jobban elviselem a híg fosnál.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 16:51:28

@sztrugackij:

"Kétharmad birtokában, egy bizonyos pártra szabott alkotmánymódosítással maximalizálni a hatalom győzelmi esélyét.Kipipálva."

Ha az MSZP-re szavazott volna 45 % és a Fideszre 25, ki nyert volna? Na, akkor az MSZP-nek most kétharmada lenne. Azaz nagyon nincs kipipálva.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 16:52:07

@sztrugackij:

"Kötelező erkölcstan és vallás óra az iskolákban, a jobboldali ideológia sulykolása és tanítása, az objektív és hiteles történelemszemlélet meghamisítása az állam által.Kipipálva."

Nincs kipipálva. Nincs kötelező ideológia.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 16:52:54

@sztrugackij:

"Jóval kevesebben vannak, mint 10 évvel ezelőtt.Uniós országként természetesen nem szüntetheti meg a független médiákat, de mindent elkövet az ellehetetlenítésükért."

Magyarul: vannak független médiák. Én is ezt mondom...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.09. 16:54:52

@sztrugackij:

"Nem állítottam, hogy a totalitárius diktatúrák minden eleme megtalálható a fidesz kormányzásában."

Egy eleme sincs meg...

"Például tömeges agyonlövetések sem történtek eddig. Gondolom, te csak akkor ismernél el némi önkényuralmi jelleget.A mostaniakat nem akarod észrevenni."

Ha arra utalsz, hogy a magyar rendszer egyre kevésbé liberális demokrácia, akkor igazat adok neked. De ez nem azonos semmilyen szinten a diktatúrával, még annak enyhébb verziójával sem.

sztrugackij 2014.04.10. 10:58:15

@maxval a gondolkodó birca:

"De ez nem azonos semmilyen szinten a diktatúrával, még annak enyhébb verziójával sem."

Soha nem állítottam, hogy azonos.Annyit mondtam, hogy a diktatúrákra szinte kizárólagosan jellemző elemeket mutat a rendszer.
Ilyen a stadionépítés a vezér szülőfalujában(várom az ellenpéldáidat más demokrata berendezkedésű országokból), a pártmédia és a kulturális holdudvar kiépítése, valamint a személyi kultusz megerősödése.
Ha az iskolákban bevezetik a vallás-és erkölcstan oktatást, az véletlenül nem egy bizonyos ideológia kötelezővé tétele állami szinten?Egészen véletlenül egy jobboldalhoz köthető ideológiának?
A történelemhamisítás talán nem a diktatúrák kedvelt fogása a legitimitásuk igazolására, megerősítésére és támogatására?

Színtiszta szerecsenmosdatás, amit csinálsz.
Ellenérveid pedig továbbra sincsenek.
Ilyeneket írsz:"Egy eleme sincs meg..."
És miért nem?

Most soroltam fel ötöt.
A meglétüket nem lehet letagadni, hiszen léteznek 2014-ben Magyarországon.
Kizárólag diktatúrákhoz való kapcsolódásuk egyértelmű.

Védd csak tovább a védhetetlent.
Ezt csináljátok kb. 100 éve.
Egész idő alatt roppant elégedettek voltatok-vagytok önmagatokkal, csak éppen az ország lett időközben valamivel kisebb, most pedig a távolság növekszik köztünk és a modern, demokratikus Európa között.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 11:04:29

@sztrugackij:

Komolytalan. Érvelésed lényege: ha nem eszel húst, akkor náci vagy, mert Hitler is vegetáriánus volt. Egyszerűen ez komolytalan.

Az iskolai hittan eleve nem kötelező, azaz abszurd érv.

A történelemhamisítás meg mindenkinek a módszere, mindenki a maga szempontjából csinálja. Orbán is. Na és? Amíg nem kötelező Orbán szempontja, ez tök mindegy.

A holdudvart minden kormány építi, ez is abszurd érv.

Szerecsent nem mosdatok. Tényeket írok.

Európa témája meg túl bonyolult. Most hosszú lenne. A lényeg: Európa folyton változik, s bizony az orbáni irány lesz 10-20 éven belül a döntő nyugaton. Aminek én egyébként NEM örülök, ezzel válaszolok is arra a prekoncepciódra, hogy fideszes lennék.

sztrugackij 2014.04.10. 13:19:26

@maxval a gondolkodó birca:

"Érvelésed lényege: ha nem eszel húst, akkor náci vagy, mert Hitler is vegetáriánus volt."

Nem.Érvelésem lényege, hogy aki diktatúrákra jellemző módon kormányoz, az diktátor.Aki náci attitűdöket mutat fel és náci ideológiát szajkóz, az náci.
Aki a faji megkülönböztetés híve, az pedig rasszista.
Te ügyetlenül terelgetni próbálsz és közben logikai baklövéseket követsz el.

"Az iskolai hittan eleve nem kötelező, azaz abszurd érv"

Újabb terelés.Miért próbálkozol ilyen nevetséges érvekkel?
Akkor úgy kérdezem, KÖTELEZŐ-e 2014-ben Magyarországon választani a hittan vagy erkölcstan között az iskolákban?
Ez a fajta pedagógiai intézkedés a nem a jobboldali ideológia kizárólagos jellemzője?

"A történelemhamisítás meg mindenkinek a módszere, mindenki a maga szempontjából csinálja. Orbán is. Na és? Amíg nem kötelező Orbán szempontja, ez tök mindegy."

Miért, te tudsz más szempontú állami tankönyveket, ahonnan másként taníthatják majd a történelmet?

Mindenkinek a módszere?
Az angolok, németek, franciák hamisítják a történelmet?A német tankönyvekben a háborút a németek nyerték?Vagy esetleg elbagatellizálják bennük a nácik szerepét?
A történelemhamisítás csak a legvadabb diktatúrákra jellemző.Például a sztálinira.

"A holdudvart minden kormány építi, ez is abszurd érv."

Igen, emlékszem, hogy Gyurcsány könyvét is szerte-szét küldték az ország iskoláiba, meg kötelező Jancsó filmvetítésekre cipelték a diákokat, Horn könyvét díszkiadásban jelentették meg állami pénzen és elhelyezték minden metrómegállóban, és minden MSZP rendezvényen ott ült Koncz Zsuzsa.Bródy meg ATV-s szignálokat írt húszmillióért.
Így volt?

"Szerecsent nem mosdatok. Tényeket írok."
A tényeid megcáfoltattak.Persze, te ragaszkodhatsz hozzájuk, de ez már egy más terület, a hit kérdéskörébe tartozik.

"s bizony az orbáni irány lesz 10-20 éven belül a döntő nyugaton."

Értem.Tehát minden ország drága államkötvényekből finanszírozza magát és közben pénzért kuncsorog az Unióban.Oroszbarát lesz és atomerőműveket építtet velük.Leértékelik az eurót, hogy drágább legyen az importenergia.
Megadóztatják a saját közműcégeiket, majd fű alatt kisegítik őket, mint nálunk Pécsen.
Innentől kezdve minden miniszterelnök elmebeteg lesz, dilettáns gazdasági szakemberekkel körülvéve.
Megadóztatják majd a keveset és közepesen keresőket.
Európa térdig jár majd stadionokban.

Ez lenne az Orbáni irány?

"ezzel válaszolok is arra a prekoncepciódra, hogy fideszes lennék".

Ezek szerint szinte teljes bizonyossággal kijelenthetjük, hogy Jobbik szimpatizáns vagy.
Ez mondjuk sok minden megmagyaráz a kényszerképzeteiddel és az érveléstechnikáddal kapcsolatban.
Ők a foggal-körömmel való tagadás egyszerű mechanizmusának odaadó hívei.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 13:50:11

@sztrugackij:

A nuyugati államok többségében van kötelező hittan. Gondolom, mind diktatúra.

A történelem mindig szempont kérdése. Nincs független történelem, sőt nem is kell.

A ballib kormányok is tömték pénzzel a nekik kedves művészeket, médiákat. Lehet, hogy finomabban csinálták, de csinálták.

Az EU megy a fasizmus felé. Orbán ennek az előszele. Így látom.

Nem vagyok jobbikos. Hozzáteszem: egyetlen pártnak sem vagyok a híve.

sztrugackij 2014.04.10. 14:22:28

@maxval a gondolkodó birca:

"A nuyugati államok többségében van kötelező hittan. Gondolom, mind diktatúra."

Igen.Kilencben.

Önmagában nem is utalna dikatorikus vezetésre, főleg nem egy hagyományosan erős vallási gyökerekkel rendelkező országban, mint például Spanyolországban.
Nálunk viszont más értelmet nyer a többi különös intézkedés ismeretében, és ha figyelembe vesszük a kormánykoalíció összetételét.Ezért nálunk ennek a bevezetése a kormány ideológiájával hozható szoros összefüggésbe és nem az ország vallási-kulturális hagyományaival.De balgaság feltételezni, hogy ezeket a finomabb, árnyalatbeli különbségeket észreveszed, ha a legnyilvánvalóbb tényeket is tagadod.

"A történelem mindig szempont kérdése."
A jobboldalon.

"Nincs független történelem".
De van, csak te azt nem ismered.

"sőt nem is kell."
Csak a magad nevében beszélj.

"Az EU megy a fasizmus felé. Orbán ennek az előszele. Így látom. -"

Sürgősen keress egy másik nézőpontot.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 14:46:33

@sztrugackij:

A hittan egy a sok tárgy közül, kifejezetten hasznos.

A történelem mindig szemlélet kérdése, minden oldalon.

Független történelem nincs. Mi volt pl. 1956? Forradalom, felkelés, ellenforradalom, puccs? Nézőpont kérdése.

sztrugackij 2014.04.10. 14:53:55

@maxval a gondolkodó birca:

"A ballib kormányok is tömték pénzzel a nekik kedves művészeket, médiákat. Lehet, hogy finomabban csinálták, de csinálták."

Ja, emlékszem.A híres ballibet, Blaskó Pétert is kitüntették akkoriban.
Meg nekik is volt HírTV-jük, Echo TV-jük, udvari riportereik, baloldali nagyvállalkozók által gründolt újságjuk, saját reklámcégük.
Ja, és az állami tévékből egyfolytában a vizitdíjat népszerűsítették.

Szerinted ebben is csak nüansznyi különbségek vannak a két kurzus között?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 15:12:13

@sztrugackij:

Figyelj, a 90-es évek végéig a médiák 90 %-a ballib volt, az MDF és később a Fidesz diszkriniálva volt. Ez egy tény.

Ennek oka az volt, hogy a kommunista elit úgy mentette át magát, hogy átment liberálisba. Ez egy paktum volt. Így nem kellett külön gründölni semmit, mert az ex-komcsi sajtó szinte teljes egészében átment a ballib médiabirodalomba.

A Fidesz ezt észrevette, s elkezdte kiépíteni a saját médiabirodalmát. Mára a Fideszé a médiák háromnegyede.

Hozzáteszem, alapvetően ez nem jó, se a fideszes, se a ballib monopólium, de azt hiszem érthető, hogy a Fidesz tenni akart az ellenfél monopóliuma ellen.

Én személyesen igyekszem nem olvasni egyik oldal fanatikus médiáit sem.

sztrugackij 2014.04.10. 15:56:41

@maxval a gondolkodó birca:

Azt írtad:A történelem mindig szempont kérdése.

Ez így egy teljesen sommás kijelentés és nem igaz.
Lehet szempontok szerint tanítani, de a tények alapján mindig eldönthető, hogy mi és miért történt valójában.
A szempontok használatakor mindig felmerül az egyoldalúság és a részrehajlás kérdése.

"Mi volt pl. 1956? Forradalom, felkelés, ellenforradalom,"

Nyugodtan nevezhetjük felkelésnek, forradalomnak.És ez nem bal-jobb kérdése.Én például baloldali vagyok, és a te logikád szerint ellenforradalomként kéne kezeljem.
Ráadásul még Sztálint is tömeggyilkosnak tartom, mert ugyan baloldali-liberális vagyok, de nem hülye.
A jobboldaliak viszont képtelenek belátni, elismerni, elfogadni az objektív igazságot például Horthy és Magyarország szerepét illetően a 2.VH-ban.
Ezért írják át a történelmet sztálini módon, ezért adnak ki az ő szempontjaik szerinti történelemkönyveket.

"A hittan egy a sok tárgy közül, kifejezetten hasznos."

A hívők nézőpontja.
Az ateisták kifejezetten feleslegesnek, haszontalannak vagy éppenséggel károsnak tartják.
Miért nem társadalmi ismeretek, háztartástan, retorika, pénzügyi alapfogalmak, szexuális felvilágosítás, esetleg vallásfilozófia, vallástörténelem?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:01:09

@sztrugackij:

Olvastál már történelemkönyvet?

Már a tények csoportosítása is szempontot tükröz!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:03:03

@sztrugackij:

"Nyugodtan nevezhetjük felkelésnek, forradalomnak.És ez nem bal-jobb kérdése.Én például baloldali vagyok, és a te logikád szerint ellenforradalomként kéne kezeljem. Ráadásul még Sztálint is tömeggyilkosnak tartom, mert ugyan baloldali-liberális vagyok, de nem hülye. A jobboldaliak viszont képtelenek belátni, elismerni, elfogadni az objektív igazságot például Horthy és Magyarország szerepét illetően a 2.VH-ban."

Nagyon gyerekes vagy!

Én jobboldali vagyok és utálom Horthyt.

Nagyon szeretnél mindenkit begyűrni valami dobozba. A világ nem ilyen egyszerű...

sztrugackij 2014.04.10. 16:36:29

@maxval a gondolkodó birca:

"Én személyesen igyekszem nem olvasni egyik oldal fanatikus médiáit sem."

"az ex-komcsi sajtó szinte teljes egészében átment a ballib médiabirodalomba."

Ahhoz képest, hogy nem olvasod őket, meglehetős határozottsággal jelentesz ki róluk dolgokat.

Hogyan, milyen szempontok szerint döntöd el ezek után, hogy balliberális egy média, vagy jobboldali?
A HVG az miért ex-komcsi?
A Magyar Nemzet pártújság volt, most is az.
Bencsik András ex-komcsi és most a jobboldali médiát színesíti(vagy inkább gyengíti).
A kilencvenes évek bulvárlapjai is ex-komcsik?
Ok, és ballib ideológiát sulykoltak?

Még mindig csak sommás és részigazságokat tartalmazó kijelentéseket fogalmazol meg, ráadásul most már ex cathedra teszed őket.
Balliberális médiabirodalomról hadoválsz, mert neked annyi is elég, ha az egyik részvénytulajdonos még a Kádár-rendszerben született.
Ha egy újság megírja, hogy 2010-ben kevesebb volt a rezsiszámlánk, mint 2014-ben, a Nagy Rezsicsökkentés után, rögtön balliberális címkét kap?
Ha néhány újságíró kiszámolja, hogy az egykulcsos adóval a kisebb keresetűek járnak rosszabbul és ők vannak többen, akkor azok szintén?
Nálad is így működik a sajtó besorolása?

Mióta balliberális a matematika?

/Mégis, mi a bánatot olvasol te egyáltalán?/

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:40:03

@sztrugackij:

"Ahhoz képest, hogy nem olvasod őket, meglehetős határozottsággal jelentesz ki róluk dolgokat."

Most nem olvasom (többnyire). Régebben igen.

S én is ballib voltam a 90-es évek közepéig.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:45:08

@sztrugackij:

"A HVG az miért ex-komcsi?"

Mikor alapították a HVG-t? Emlékszel? Én éltem akkor, emlékszem. Reformkomcsiból pár hónap alatt liberális lett.

Egyébként a HVG pont nem jó példa, mert - bár van irányvonala - nem pártos lap, azaz a kevés mérvadó média egyike.

"A Magyar Nemzet pártújság volt, most is az."

Igen, így igaz. Bár egy időben jó lap volt.

"Bencsik András ex-komcsi és most a jobboldali médiát színesíti(vagy inkább gyengíti)."

Nem személyekről beszélünk. Hanem lapokról, médiákról.

"A kilencvenes évek bulvárlapjai is ex-komcsik?"

Igen, a legtöbb ballib volt. Ugyanúgy, ahogy most meg fideszesek.

"Ok, és ballib ideológiát sulykoltak?"

Ballib médiatúlsúly volt, tagadod ezt?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:45:39

@sztrugackij:

"Balliberális médiabirodalomról hadoválsz, mert neked annyi is elég, ha az egyik részvénytulajdonos még a Kádár-rendszerben született."

Sosem mondtam ilyet.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:46:21

@sztrugackij:

"Ha egy újság megírja, hogy 2010-ben kevesebb volt a rezsiszámlánk, mint 2014-ben, a Nagy Rezsicsökkentés után, rögtön balliberális címkét kap? Ha néhány újságíró kiszámolja, hogy az egykulcsos adóval a kisebb keresetűek járnak rosszabbul és ők vannak többen, akkor azok szintén? Nálad is így működik a sajtó besorolása?"

Nem, nem így működik.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 16:53:53

@sztrugackij:

"Mégis, mi a bánatot olvasol te egyáltalán?"

Napilap közül csak a Népszabadságot, az egyetlen olvasható magyar lap.

A Magyar Hírlap pártlap. A Népszava is, az ellenkező oldalon. A Magyar Nemzet is az.

S olvasok persze pártmédiákat is, ha jó a színvonaluk. Pl. a Galamus internetes lap szélsőségesen elfogult ballib média, de a színvonal magas, így rendszeresen olvasom. Ellenpélda: a 168 óra is ugyanilyen elfogult, de emellett szar is, így azt nem olvasom.

Kedvencem még a ballib médiákból: Mozgó Világ, Beszélő.

A fideszes média sajnos 99 %-ban szar, nemigen olvasom. Egy időben a Heti Választ olvastam, de az is elromlott.

Ma már elsősorban internetes médiákat nézek, azokból van jó minden oldalon.

Néha rádiót: Info Rádió és Klub Rádió, ez a két legjobb.

Magyar tévéadást sosem nézek, ill. nagyon ritkán egyes műsorokat a neten.

sztrugackij 2014.04.15. 08:40:23

@maxval a gondolkodó birca:

"Ballib médiatúlsúly volt, tagadod ezt? "

Igen.
Bulvárlapokat eleve nem ruházok fel valamely politikai oldal melletti elkötelezettséggel.
Kereskedelmi TV csatornákat úgyszintén.
Nem érzékeltem részükről tendenciózus szerkesztést, Obersovszky-félékről sem tudnék példát felhozni az akkori médiából.
Az az érzésem, hogy te egyszerűen a bulvársajtót és a (relatív)korrekt tájékoztatást egyszerűen kinevezed ballib médiának.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.15. 09:38:04

@sztrugackij:

Pedig mivel a lakosság 80 %-a CSAK bulvárt olvas, néz, hallgat, igenis fontos ezek irányultsága.

20 éve 90 % ballib volt, most meg 80 % fideszes.

A közéleti médiákat kevesen nézik, olvassák, hallgatják. Pl. tök mindegy, hogy az MTV fideszes, az ATV meg ballib, egyiket sem nézik sokan.

sztrugackij 2014.04.16. 10:40:46

@maxval a gondolkodó birca:

"igenis fontos ezek irányultsága."

Kelemen Anna melleinek az irányultsága, az a fontos.
Könyörgöm, milyen irányultságra utal az, hogy Sarka Kata majdnem elesett a Westend-ben?
Erről beszéltem.A bulvár ugyanúgy beszámol Gyurcsány feleségének toalettjéről, mint Orbán Ráhel esküvőjéről.

"Pl. tök mindegy, hogy az MTV fideszes, az ATV meg ballib, egyiket sem nézik sokan."

Azért kíváncsi lennék, hogy hány háztartásba jut el a köztévé és hányba az ATV.
Ezért egyáltalán nem tökmindegy.
Ez az oldal kitermelte a maga Obersovszkyját és futtatja a köztévén, míg a baloldalról nem tudnék hasonló jellegű példát felhozni.
Ahogy erre sem:

comment.blog.hu/2014/04/15/a_foszerkeszto_aki_rossz_korba_szuletett?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_04_16&utm_campaign=index

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.16. 10:47:49

@sztrugackij:

Nézd meg a nézettséget. A legtöbb magyar az RTL-t és a TV2-t nézi. Se a köztéve, se az ATV nem releváns. Tök mindegy, hogy a köztéve mindenhol fogható, az ATV meg nem, ha egyiket sem nézi az átlagmagyar.

sztrugackij 2014.04.24. 15:23:37

@maxval a gondolkodó birca:

Mit akarsz a nézettséggel?Hogy jön ez ide?
Egy legyintéssel elintézed a fideszes pártmédiát, mondván, hogy úgy sem nézik őket elegen?
Még egyszer: bulvár és a kereskedelmi csatornák soha nem voltak egyik párt alá sem besorolva.Ezeket nem lehet balliberális médiának kikiáltani.Illetve lehet, csak éppen nem állja meg a helyét.
Abszolút elfogult és pártpropagandát sulykoló médiára csakis a fidesz idejéből tudok példát felhozni.Az ATV pedig szervilizmusban, törleszkedésben meg sem közelíti az ECHO, vagy a HírTv-t.Kálmán Olga sem csinált gyomorforgató interjúkat egyik MSZP-s vezetővel sem.

sztrugackij 2014.04.25. 14:19:24

@maxval a gondolkodó birca:

Hogy a liberálisoknak nem volt pártmédiájuk.
Hogy a rendszerváltás utáni lapok nem mindegyike tekinthető "ex komcsinak".
Hogy a fidesz-féle pártmédia gründolás(a köztévé lenyúlásával) a diktatorikus rendszerekre jellemző.
Hogy- állításoddal szemben- ezt nem lehet, és nem is szabad a balliberális médiát ellensúlyozó lépésnek felfogni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.25. 14:38:00

@sztrugackij:

Nem. Nem szép amit a Fidesz csinált, de a megelőző helyzet is abszurd volt, amikor ballib médiadominancia volt minden szinten. Egészségtelen, ha egy irányzat dominál. Különösen a mindentudó magyar ballib intoleráns túlhatalmának kellett véget vetni. A baj csak az, hogy a Fideszes médiabirodalom nem szült egyetlen színvonalas szellemi műhelyt sem.

sztrugackij 2014.04.25. 14:57:43

@maxval a gondolkodó birca:
"ballib médiadominancia volt minden szinten.
"Különösen a mindentudó magyar ballib intoleráns túlhatalmának kellett véget vetni."

Negyedjére írom le, hogy nem volt ilyen.
A bulvár nem balliberális, a HVG még szerinted is törekedett az objektív tájékoztatásra, a ballibnek nem volt Obersovszkyja, a köztévé nem volt pártos.
Nem volt az EchoTV-nek vagy a HírTV-nek megfelelő kormánycsatorna a balliberálisok idejében.
A kereskedelmi csatornák sem tekinthetők balliberális beállítottságúaknak.
Milyen médiatúlsúlyról beszélsz?

sztrugackij 2014.04.25. 15:04:59

@maxval a gondolkodó birca:

"Nem szép amit a Fidesz csinált,"

Egy Tabi László(?)karcolat részlete jutott eszembe erről a mondatodról.
Egy amerikás magyar leveléből a hazaiakhoz:

"Amit Hitler művelt veletek, az roppant kínos"

Te is milyen szelíden fogalmazol.
Több ezer kilométerről.

sztrugackij 2014.04.25. 15:43:25

@maxval a gondolkodó birca:

Aha. Értem.
Az érzés az minden érvek non plus ultrája.
Éreztem, tehát úgy volt.
Figyelj, ez így komolytalan.
Majd szólj, ha összekapartál valami értékelhetőt is!
Az érzések irrelevánsak egy igazi vitában.
süti beállítások módosítása