Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2018.06.02. 17:38 elendem

Segway-szabály

Címkék: idegenforgalom segway Belváros Budavári Önkormányzat Budai Vár sörbicikli

 segway.jpg

Gyereket gázolt egy segway a Várban – mi következik ebből?

Jön a nyár, a turistaszezon – sőt, talán már itt is van – és fellángoltak az indulatok a történelmi belváros utcáit ellepő turistajárgányokkal kapcsolatban. Gombamód szaporodnak ezek az eszközök a segway-től kezdve az elektromos rolleren át a sörbicikliig. Ma pedig már, sajnos, elütöttek segway-jel egy gyereket a Tóth Árpád sétányon.

Könnyen adná magát az elgondolás, hogy tiltsuk ki a segway-eket Várból, hiszen az elmúlt héten Zugló kitiltotta a sörbicikliket, az V. kerületi önkormányzat pedig emellett a segway-eket és az elektromos rollereket is. A döntés nem meglepő, a helyi lakókat zavarják ezek az eszközök, hiszen a járdán csoportosan cikáznak, az úttesten pedig feltartják a forgalmat. De hasonló a tapasztalat a kerékpárosokkal, mégsem tiltjuk ki őket - sőt, a legmodernebb városfejlesztési irányzatok a kerékpáros közlekedés fejlesztését célozzák. A legtöbb baleset pedig az autókhoz köthetők - mégsem gondolja senki, hogy be kéne tiltani az autózást.

Az elmúlt évben 27%-kal nőtt a befolyt fővárosi idegenforgalmi adó, ami jól mutatja, hogy egyre több turista érkezik Budapestre. Az ideérkező közel 5 millió látogató túlnyomó része megfordul a Várban és a Belvárosban is. Az egyre szaporodó, a szállodáknál olcsóbb lakásmegosztó rendszerek következtében az ideérkezők összetétele megváltozott. Egyre nagyobb arányban érkeznek fiatalok, akik nemcsak a múzeumok és a magas kultúra miatt jönnek, hanem körül akarnak nézni a városban, szórakozni vágynak.

Budapest erre nincs felkészülve. Nagyon régóta hiányzik egy alaposan végiggondolt idegenforgalmi koncepció, amely összehangolja a helyben lakók és az ideutazók igényeit. Mert ne felejtsük el: az idegenforgalom jelentős bevétel a városnak, csak éppen ebből a bevételből nem enyhítjük kellően a helyben lakók nehézségeit. Ha így folytatjuk, odajuthatunk, mint Velence vagy Barcelona, ahol a helyben lakók fellázadtak a turistaáradat ellen, fellázadtak a megoldatlanság ellen, fellázadtak, mert úgy érezték, háttérbe szorulnak a saját városukban.

Itt, Budapesten egészen az elmúlt évekig a turistabuszok kérdését nem tudtuk megoldani, amelyek egyébként inkább az idősebb csoportokat hozzák. És bár a Várból ki lettek tiltva, az I. kerület többi részén, a Gellérthegyen, a Lánchíd utcában, az Attila úton és még sorolhatnám, továbbra is túlzott terhelést jelent a napi akár 3-400 óriási autóbusz. Zöld politikusként a dízelt pöfögő buszok helyett inkább a halk, kicsi és környezetbarát turistajárgányokat támogatnám, de a budapesti közlekedésben mindmáig megoldatlan az autósoknál lassabb, de a gyalogosoknál gyorsabb járművek helyzete. Mind az autósok, mind a gyalogosok idegesítő veszélyforrásnak éli meg a kerékpárosokat, a városnéző buszokat és a legkülönbözőbb turistajárgányokat egyaránt. Joggal, hiszen nem ez az első baleset: a Bem rakparti sétányon, ami kerékpárút is egyben, szintén volt már súlyos baleset, sajnos. Ugyanakkor látni kell az ezekben rejlő lehetőségeket is, amelyeket a rendőrség is felismert: mozgékony, olcsón üzemeltethető, a sétáló utcákon is könnyen használható járművek.

Adná magát a megoldás: tiltsuk ki a segway-t és társait, de forgalomba állása idején ugyanilyen aggodalom és ellenérzés kísérte a lóvasútat, a villamost és a személygépkocsikat is. Ha viszont túl sok van ezekből és szabályozatlanul lepik el az utcákat, az valóban veszélyhelyzeteket teremt, nemcsak zavaró.

Három napja szavazást indítottam a politikusi facebook oldalamon, hogy az I. kerületiek kitiltanák ezeket vagy értelmes szabályozást szeretnének. Ez a szavazás nyilván nem reprezentatív, de az eredménye egyértelmű: 25-89 arányban azt szeretnék a voksolók, hogy szabályozzuk a kérdést.

Éppen ezért, a minőségi idegenforgalom, a helyben lakók nyugalma és a gyalogosok biztonsága érdekében a Budavári Önkormányzat képviselő-testületének júniusi ülésére javaslatot fogok előterjeszteni a turisták által használt alternatív közlekedési eszközök forgalmának szabályozására.

vnm

 

Kép: nlcafe

 

 

 

144 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr7714019046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.06.02. 17:53:46

Sörbiciklit a várba! :)

Ahoj- 2018.06.02. 17:56:03

Az Ittlakunk.hu kamuoldal, mint hiteles hírforrás?
Utána se jártak mi történ, csak lefotóztak egy mentőt a sétányon. Nem az első ilyen "vihar a biliben" cikkük jelent már meg, jó lenne ha valaki utánajárna ennek.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.06.03. 09:31:17

A segwayeket Prágában is kitiltották a legforgalmasabb részekről.

Az velük a probléma, hogy hangtalanok, és ahol sürün vannak a gyalogosok, ott igazából legalább 10-20 gyalogturistát idegesít egyetlen segwayes.

Nem rossz cucc, pl. bizonyos látványosságok gyors körbenézésére, de tömött sétálóutcákra szvsz alkalmatlan - és az elektromos roller meg a bringa szintén.

2018.06.03. 09:55:49

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Éppen ezért kell SZABÁLYOZNI a használatukat, mert a totális tiltás csak a totális elmebetegek szokása.

2018.06.03. 09:55:49

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Éppen ezért kell SZABÁLYOZNI a használatukat, mert a totális tiltás csak a totális elmebetegek szokása.

Alick 2018.06.03. 10:02:46

@Ylim: "totális tiltás csak a totális elmebetegek szokása"

ld. Európai Bizottság
:)

//VV\ 2018.06.03. 10:09:55

A múltkor mentem felfelé a várba a Hunyadi János úton. Előttem egy 10-12 Segwayből álló csapat ment gyök kettővel felfelé. Persze nem lehetett őket kikerülni... De talán ez volt a szerencse.

Az utolsó nekiment véletlenül a járdaszegélynek és akkorát esett, mint az ólajtó. Ha épp mellette lettem volna, a kerekem alá esett volna.

Az a baj, hogy esztelen módon van ez csinálva. A pénzért mindent. Balfasz kretén életében először Segwayező embereket minden védőfelszerelés nélkül kihajtanak a forgalomba. A kocsik, buszok, teherautók közé.

Ez minden, csak nem turisztika...

hillman. 2018.06.03. 10:11:53

Mindent szabályozni elmebeteg szokás. Csak oda kéne egymásra figyelni. Nem mi inkább szabályozzunk. Ha a gyerek is meg a szegvéjes is figyelt volna az emberekre akkor nem lett volna baleset.
A telefon gyaloglás közbeni használatát is szabályozhatnánk.

A szabad ember a szabad országban azt teszi amit szabad.
köcsög szabályhegyek teszik köcsögországgá.

hillman. 2018.06.03. 10:13:36

Söt utvonalengedélyt minden autozáshoz, mert milyen elmebeteg dolog, hogy az emberek oda mennek ahova akarnak.
A végén még disszidálnak.

felucca02 2018.06.03. 10:15:48

Nem teljesen áll a bicajos hasonlat. Az akkor állna, ha a biciklisek tízes csoportokban a járdán cikáznának.

Nem értem a problémát, a seggwayesek a seggwayeseket is idegesítik, simán be lehet tiltani. Ez most éppen egy jog- és viselkedési hézag, ahová benyomult egy agresszív vállakozás.

Aki nem tud sétálni, az ne utazzon el várost nézni, ez a minimum. Más városok nem ennyira szívbajosak, Firenzében simán rádszólnak, ha a dóm előtt leülsz a lépcsőre. Ők nem félnek attól, hogy így elriasztják a turistákat.

2018.06.03. 10:22:37

@felucca02: forgalmasabb helyeken, ha nem is tízes, de hármas-négyes csoportokban előfordulnak bicikliző humanoidok a járdán. Segway-t csak egyesével, néha párban látok az utcákon, igaz, nem járok sűrűn olyan helyen, ahol sok a turista.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.06.03. 10:34:52

@hullajelölt88: nem, a Segwayre pont jellemző a 6-12-e falka, mert csak egy "guide" van, meg a tyurisztok.

Sajna a segwayes vállalkozó oda megy ahol rengeteg a turista, pedig a segway sehol sem mükszik ahol nagy a tömeg.

Mivel bp-en legalább 100 euró egy kör, és a bevetett "Segway" valójában egy 1-2000 eurós kínai hamisítvány, elég gyorsan megtérül a buli.

cébi 2018.06.03. 10:36:30

25-89 az arány.
Jó sokan szavaztak több mint 100 %, elég hiteles.

Ahoj- 2018.06.03. 10:37:10

Tehát a hír hamis.

A segway-es elesett, megsérült és hozzá hívtak mentőt. Tény, hogy voltak ott kisgyermekek is de a fotós csak azt látta, hogy segway és mentő...

A kamu hírhamisító ittlakunk.hu oldalnak nem az első esete hogy hamis, elferdített cikket közöl a látogatottság növelése érdekében.
VAN AKI MÉG KOMOLYAN VESZI ŐKET??

a.v. 2018.06.03. 10:42:59

Tisztelt V. Naszályi Márta!
Önnek sem tűnt fel a probléma lényege. Ezt az alapján vagyok kénytelen feltételezni, hogy milyen fotót tett ki illusztrációként, a rendőrök, akik ezt használják, gyakorlattal rendelkeznek a jármű felett, ráadásul nem poénból veszik igénybe, hanem a munkájuk végzése közben, feltehetőleg felelősségteljesen használják.
A problémát viszont a gyakorlatlan, a szabályokat nem ismerő turisták okozzák, akik valószínűleg életükben először használják ezt. Ez is benne a lényeg, hogy mekkora buli nekik ezt kipróbálni.
Ha már elő akar terjeszteni egy javaslatot az önkormányzatnál, (és ha nem támogatja a kitiltást) inkább javasoljon egy olyan kampányt az egészséges életmódról, amiben az embereket arra ösztönzik, hogy mozogjanak, és amiben nevetségessé tehetők mindazok, akik ilyen járművekkel akarják a járdát használni.

Szabályozni ezt nem lehet. Az úttestre túl gyenge és lassú ez a jármű, a járdára pedig túl veszélyes. Ha valakibe belerogan egy futó, annak kisebb a sérülési esélye, mint ha egy sokkal nagyobb tömeg, részben egy fémtárgy csapódik neki. 12,5 km/h maximum sebességet mondanak a segway-esek (ami természetesen nem igaz, ennél sokkal gyorsabban is lehet látni szágoldozni ezeket), Ekkora sebességgel egy 130-150 kilós futó nem nagyon fog szaladgálni sehol.

aptikjampó 2018.06.03. 10:49:54

Az idegenforgalmi bevételek okán minél több seggvéjt a zsúfolt járdákra is! Szarni rá, hogy a másik, seggvéjt nem kölcsönző tourista szalámi meg azért nem jön többet mert elgázolták seggvéjjel! :D,
Amúgy nekem mindegy, csak Ne menjünk már egymás idegeire!
A sörbicikli is halál jópofa annak aki rajta van, meg aki a járdáról nézi, aki meg kocsival kerülgeti az egy humortalan hülye ugyebár!

lenörd hofstadter 2018.06.03. 10:51:40

Nyugalom orbánseggnyaló kommunista elvtársak, pártunk és kormányunk az aktuális helyi jó kommunista elvtárs üzletének védelme érdekében azonnali hatállyal kitiltja a várból a gyerekeket.
Oszt jónapot.

lenörd hofstadter 2018.06.03. 10:54:43

Az ügy hozománya lehet, hogy a liberális nyugat hazánkra szabadított elnyomó turistáit is kitiltják, és az illiberális fideSSféreg jóelvtárs további üzletének biztosítása érdekében a közmunkásokat vezénylik ki napi seggfejezésre.
Oszt jónapot.

kvadrillio 2018.06.03. 11:00:12

mennnyenek ezek a seggggmutogatók a hajógyári szigetre és ott mutogasság a seggüket ! :O)))))

kvadrillio 2018.06.03. 11:02:10

...ja..., hogy ott nem mutogathatnák a seggüket olyan sok turistának ?????..:O)Ö))))))))

2018.06.03. 11:04:27

a segway az nem az anál?

midnightcoder2 2018.06.03. 11:04:55

Első körben a bicikliket kellene betiltani, jóval több a bicajos a járdán mint a segwayes, és pont ugyanolyan hangtalanok, viszont jóval gyorsabbak. Aztán jöhetne a roller (nem csak az elektromos, de a sima lábbal hajtós is, abból jóval több van). Ja, és ne felejtsük el a gördeszkásokat sem.

midnightcoder2 2018.06.03. 11:09:44

A turisták szállítását pedig az igazán liberális és felvilágosodott országokban gyaloghintóval oldják meg.

aptikjampó 2018.06.03. 11:15:29

@lenörd hofstadter: Te obsitos munkásőr vagy ugyebár?
Már az eszed meg a dumád alapján. :D Régi szép idők, amikor bebasztál a kőbányaitól minden nap! Más volt mi?

mt-03 2018.06.03. 11:24:25

nagyon egyszeru, van erre most is szabaly csak epp a hatosag xarik ra. 250w-nal erosebb jarmu amit emberi erovel nem lehet hajtani. ez a segedmotoros kerekpar. kotelezo bizti, jogsi, vedofelszereles, kresz betartasa (pl jardan,bicikliuton tilos, jarmu keszsegszintu ismerete, fekek, vilagitas stb). "csak" ennyi vonatkozik ra...

gyongyi70 2018.06.03. 11:25:33

Hülye találmány, ahelyett, hogy sétálnának egy jót a városban, a legtöbb nagys...gű turistára ráférne egy kis mozgás.

2018.06.03. 11:30:59

@gyongyi70: szart sem ér. Mióta van kutyám, ha épp nem szakad az eső és melegebb van 5-6 foknál, naponta minimum két-három órát gyalogolok kutyasétáltatás címén. Nem is zabálok túl sokat, mégsem fogytam egy dekát sem. :(

2018.06.03. 11:31:51

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: hol? A várban nem járok, máshol még nem találkoztam ilyenekkel.

gyongyi70 2018.06.03. 11:36:50

@hullajelölt88: biztos van valami oka, szívesen átbeszélném a kalóriabevitel-használat egyensúlyodat, de másról szól a poszt. :-) Az biztos, hogy apukám 10 kilót ledobott, amikor kamaszkori lelkesedésemmel végighajszoltam Rómán, Firenzén, Velencén. Mondjuk minden torony, kupola stb. is megvolt, spórolás okán természetesen gyalog. :D

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2018.06.03. 11:38:30

Szerintem pedig engedni kellene a természetes kiválasztódást érvényesülni.
Valamint lenne anyag a Darwin díjhoz is

@hullajelölt88: a séta önmagában kevés. Le kellene jönni a cuccról (édesség, nassolgatás, műanyagkaják, cukros löttyök), meg kellene próbálnod egy "kicsit" egészségesebben étkezni (napi 3, de inkább 5 -reggeli-tízórai-ebéd-uzsonna-vacsora), odafigyelni miből-mennyit eszel (bár ezt már gondolom elmondták mások is, csak nem akarod elhinni nekik)

króm nickel 2018.06.03. 11:47:24

A legtöbb gyalogos baleset a járdán történik.
Nem inkább a járdát kellene betiltani?

vörösbor(de)minőségi 2018.06.03. 11:49:51

@//VV\: legnagyobb baj,hogy bizonytalan kezdők segge alá rakják,akik bámészkodnak ÉS kezelik a cuccot.többnyire rosszul hiszen kezdők.mindezt falkában igy még veszélyesebb. a Hunyadin ami egyirányú mit keres lefelé a a banda? tavaly már volt ebből nem kevés gond akkor a rendőrök igérték,hogy tiltani büntetni fogják.más nem kellene mint a végén az alagútnál várni és mosolyogva büntetni.ehhez még csak nagy létszám sem kellene.
érdekes módon idén is minden maradt a régiben.
nem véletlen ez kérem tisztelettel.....

Alick 2018.06.03. 12:11:11

@hillman.: "A telefon gyaloglás közbeni használatát is szabályozhatnánk."

Így van, amikor a gyalogos átkel az úton, ne a telefonra vagy a beszélgetésre figyeljen, hanem nézzen körül.

2018.06.03. 12:17:40

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nem hit kérdése, egyszerűen leszarom. Nem panasz volt, csak jelzés, hogy a turisták alól hiába rántod ki a segwayt, a sétáktól nem lesz kisebb a seggük.

igazi hős 2018.06.03. 12:19:36

A Várba (és sok más helyre is, ahol sok lassú bringás van) indokolt lenne pár bringasáv. A Várba még azt se lehetne mondani, hogy lassítja a forgalmat. Aztán 5 perc alatt be lehetne venni a Segwayt is a KRESZ-be: mehessen bringaúton/-sávon, ne mehessen járdán, stb.

2018.06.03. 12:20:50

@gyongyi70: amíg volt biciklim és dolgoztam, heti három alkalommal bringával a munkába = -10kg/nyár. Most gyalog járok szinte mindenhova úgy 10km-en belül, nem is eszem többet, csak tíz évvel öregebb lettem.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 12:26:35

Valahol megtalálható ez a belvárosi közlemény pontos szövegezése?
Ott vajon definiálva van, mi az a segway pl.?
A segway tiltott, de az airwheel akkor még nem? Az elektromos görkorcsolyával mi a helyzet?
Sima kerékpárral mehetek, de elektromossal nem, mert az halkabb, vagy miért? De miért halkabb egyáltalán? Mert ha az ember liheg tekerés közben, akkor az már hangosnak minősül? Mekkora decibellel kell lihegni minimum a tekerős biciklin, hogy ne tiltsák majd ki őket is a halk közlekedésük miatt?

Kegy 2018.06.03. 12:30:45

Kerékpárt is betiltani. Csak fütyürészve lehessen csak gyalog sarkon befordulni.

morph on deer 2018.06.03. 12:38:07

@felucca02:
“Aki nem tud sétálni, az ne utazzon el várost nézni, ez a minimum.”

Ez a minimum - mihez is?
Emberséghez biztosan nem.

Tudod mit? Akár már holnap megtörténhet veled, hogy baleset ér, vagy hozzájutsz valami jópofa izületi problémához, függetlenül attól, hogy a hozzászólásod alapján legfeljebb tizenéves lehetsz.
Mondjuk nem leszel azonnal szobanövény, normál körülmények közt tudsz jönni menni, csak nem túl sokat, szóval semmi lótás-futás. Mondom, “csak” enyhébben leszel korlátozva, még a rokkant kártya sem jár.

És akkor innentől soha többet sehova, hiszen “ez a minimum” nálad, nem?
Valószínű, hiszen a jelek szerint a gondolkodás már ezen a kategórián kívül esik. Sebaj, majd a barátaid, meg a családod, a barátnőd meg majd utazik nélküled, és majd elmesélik, mit is láttak..! De jó is lesz...

Akár holnap lehetsz te is az egyike azoknak, akik nem tudnak sétálni, és nem tehetsz ellene semmit, csak hogy tudd!

morph on deer 2018.06.03. 12:48:21

@aptikjampó:
“A sörbicikli is halál jópofa annak aki rajta van”

Rosszul tudom, hogy ez közterületen, nyilvánosan történő alkoholfogyasztás?

És akkor az nem gond, hogy kiskorúak is láthatják, ellentétben cigarettával, amelyiknél már a doboz látványa is “öl, butít, és a nyomorba dönt,” - 18 éves korhatár alatt?

Csak kiváncsi vagyok, hogyan is van ez.

Hajdú Peter 2018.06.03. 12:56:59

Korlatozhatnak a szeggvejek sebeseget 0.2 km/h-ra.

aptikjampó 2018.06.03. 13:05:16

@morph on deer: Rátapintottál, mert tényleg az, bár járművön isznak, akkor talán mégse, de érdekes felvetés.

2018.06.03. 13:10:35

Engem is majdnem elcsapott tegnapelőtt egy nagyfenekű segway-es a Deák téren, pedig nem vagyok gyerek. Gyalog esélye nem lett volna utolérni, jócskán mázsa fölötti példány volt, de a segway, az más...
Veszélyes, felelőtlen idióták.
Ki kéne tiltani őket a forgalmas helyekről.
Gyalogoljanak csak, rájuk fér a fogyás.

Bisi 2018.06.03. 13:18:11

Ez a segway egy baromság. Ha egy vagy kettő lenne és gyakorlattal rendelkező vezetnè akkornem zavarna senkit, de amikor csoportok mennek ilyennel ahol a gyalogosforgalom is jelentős az bizony balesetveszélyes. Aki meg a belvárosban él és nem tetszik neki a sok turista az nyugodtan elköltözhet, nem tudom sajnálni.

aptikjampó 2018.06.03. 13:19:18

@krain: hmm, cigibicikli van már?

Naná! Sőt ilyen is.www.redtube.com/424191

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2018.06.03. 13:22:41

A forgalmas sétálóutcákból ki kell tiltani a segwayt. A turista pedig legyen szíves gyalog közlekedni.

2018.06.03. 13:33:43

@morph on deer: igazad van.
soha nem azok segway-eznek veszélyesen akik amúgy nehezen mozognak egészségi okokból és nem tudnának gyalogolni, hanem egy rakat gyaloglásra tökéletesen képes, de felelőtlen, általában nagyon fiatal ember.
Csak sajnos nem lehet olyan szabályt hozni, hogy ezt normális embereknek szabad, idiótáknak meg nem.

Úgyhogy végül szokás szerint a normális embereket (is) korlátozni kell a náluk sokkal nagyobb számú hülye miatt.

dr utcai arcos 2018.06.03. 13:38:50

@morph on deer: Hú, te kemény ember vagy csoki. Gondolod aki olyan betegséggel szenved, majd pont egy segwayen fog egyensúlyozni. Segítek -az első még ingyen- városnéző busz. Pont erre találták ki. Szívesen.

Alick 2018.06.03. 13:44:53

@morph on deer: "valami jópofa izületi problémához"

Ha a mozgáskorlátozással együtt leromlott a mozgáskoordinációja (ez elég gyakori), akkor a seggvéj nem jó opció, marad a buszos vagy éppen riksás városnézés.

2018.06.03. 13:45:06

@dr utcai arcos: egyensúlyozni a segwayen... tudod te, hogy miről beszélsz?

kommentes nikk 2018.06.03. 14:00:13

A Segway meg összes ilyen hoverboard szarság alapvetően full kreténség, kb mintha egészséges emberek tolószékben bohóckodnának. Semmi szükség egyikre sem, nyugodtan tiltsák ki őket. Aki nem tud egy órát gyalogolni városnézés címén, az maradjon szépen otthon, és guglizza ki a látnivalókat a seggén ülve.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2018.06.03. 14:08:01

@aptikjampó: szerintem, veszek egy úthengert oszt' lexarom a sörbicajosokat !négy! :)

felucca02 2018.06.03. 14:16:38

@morph on deer: a seggway tipikusan nem a mozgáskorlátozottakat segítő járgány, azokat szolgálja, akik teljesen jó kondiban vannak. Gondolom, te sem láttál még sántát seggwayezni...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.03. 15:28:08

A szabályozás első lépése, hogy most meg kell tiltani egy csomó olyan dolgot, ami eddig szabad volt ezekkel a szerkentyűkkel. Eddig szabad volt, kipróbáltuk, láthatóvá váltak a veszélyes pontok, nem jó így. Most ácsi, nincs több cikázás, és elkezdjük törni a fejünket azon, hogy mit lehetne csinálni. A városnak is érdeke, hogy valahogy lehessen ezeket használni, alapvetően minden olyasmi az érdekes, ami a turistákat kiszolgálja. Amikor már többet tudunk, elkezdhetjük a szabályokat arrafelé formálni, és akkor majd úgy lehet újra segwayezni.

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: "Az velük a probléma, hogy hangtalanok" @felucca02: "Nem teljesen áll a bicajos hasonlat. Az akkor állna, ha a biciklisek tízes csoportokban a járdán cikáznának."

Engem eléggé fel tud bosszantani, amikor a járdán a hátam mögül hirtelen előugrik egy bringa vagy hússzal. Persze az, hogy rám csengessen, vagy hogy mögém érve olyan sebességre lassítson, hogy akkor se legyen komoly ütközés, ha bármilyen okból oldalt lépek egyet – járdán vagyunk, ne feledjük –, az párját ritkító szokás. Nem, ők suhannak, és olyan ügyesek, hogy minden gyalogost röptiben kikerülnek.

Az úton itt nem tilos a kerékpározás. Csak az út göröngyös, ami kényelmetlen, ezért bár elvileg nem szabadna, mégis inkább a járdán suhannak. Ezzel nem fogják elhozni a megbékélést.

medium size devil 2018.06.03. 15:41:21

Es ha mar itt tartunk az elektromos hajtasu rokkantkocsikkal is kene kezdeni valamit! Felhaborito ez a tuleroltetett nyomorekkultusz, az alkorrekt alhumanus liberalfasizmus rank kenyszeritett oroksege, az aruhazi parkolokban es belvarosi utcakban onceluan fenntartott kihasznalatlan parkolohelyek sokasagaval!

2018.06.03. 16:06:06

@medium size devil: nem egyértelmű a szar kazmus...

morph on deer 2018.06.03. 16:16:14

@dr utcai arcos:
“majd pont egy segwayen fog egyensúlyozn”

Hű de keményen nem olvasol!

Ugyanis én egy qrva szóval sem említettem a segway-t, nem tűnt fel?

Amite reagáltam, - a kedvedért - még egyszer:

“Aki nem tud sétálni, az ne utazzon el várost nézni, ez a minimum.”

Ha nem fogod fel amit olvasol akkor kérj meg valakit aki értelmezni is képes egy mondatot, hogy segítsen: teljesen új élménnyel fogsz gazdagodni!
:)

morph on deer 2018.06.03. 16:38:40

@felucca02:
Én nem a segeayről beszéltem, hanem a hozzáállásodról.
Ha nem úgy gondoltad, akkor elnézést, de az jött le, hogy szerinted csak a sétálni képes, kiváló kondicójú személyek menjenek várost nézni - utazzanak egyáltalán, - merthogy ez a “minimum”.

Szerintem meg az a minimum, hogy tufomásul veszed azt, hogy annak is ugyanolyan joga a városnézés, aki MÉG nem tartozik ebbe a kategóriába.

Mert senkinek semmi garanciája nincs arra nézve, hogy nem is fog!

Baleset és/vagy betegség, bármikor közbeszólhat bárkinél, az életkor - bár nem garantált, hogy megéred, - szinte biztosan megnehezíti néhány dimbes-dombos környéken a városnézést.

A segway abban segíthet, hogy adott idő alatt több mindent láss, de nyilván nem megoldás a mozgáskorlátozottaknak.
Attól még mindig marad több tucat olyan probléma, aminek megléte esetén bizony segít. Ismerősöm pacemakerre vár, már az enyhe emelkedőn is meg-megálva.
Na ilyesmik például.
Remélem látod, hogy mire gondoltam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 16:48:00

A gyalogos járdára semmi olyan jármű nem való, amely gyorsabb a gyalogosnál. Gyalogosként nem kívánok még a járdán is folyton arra vigyázni, nehogy elüssenek.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 17:19:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor a segway simán mehet, a végsebessége nem nagyobb, mint egy átlag gyalogos végsebessége...

2018.06.03. 17:52:58

@krain: azért azt megnézem, mikor te 20 km/h sebességgel gyalogolsz.... ;-)

dr utcai arcos 2018.06.03. 18:01:32

@morph on deer: Az egész cikk a segwayről szól fogyatékos barátom.

dr utcai arcos 2018.06.03. 18:02:14

@hullajelölt88: Nem. Nem szoktam ilyen hülyeségeken bziskodni.

lenörd hofstadter 2018.06.03. 18:10:54

@aptikjampó:

Ha az lennék, láthatnál reggelente a sorban az eligazításon.

Mi van kiskomcsi, ennyire megérintett az igazság fájdalma? Tudod az igazság fájdalmasan érinti a komcsi fajtádat, még ha nem is tetszik.

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.03. 18:21:41

Azért érdekelne, hogy milyen szabályos táblával kívánja az V. kerület jelezni, hogy nem mehet oda be seegway? Csak mert ilyen nem létezik a KRESZben, a nem szabályos jelzés meg nem ér semmit. Ugyanis nem életszerű, hogy én mint vidéki lakos folyamatosan az összes kerület helyi rendeletét elolvasom, amin keresztülmegyek az elektromos rolleremmel.

averageuser 2018.06.03. 18:33:32

A Segway az egy motor hajtotta jármű, járdán vagy gyalogos sétányon semmi keresnivalója. Ez vonatkozik minden hasonló eszközre, kivétel ha azt mozgássérült használja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 18:35:05

@metal:

"nem életszerű, hogy én mint vidéki lakos folyamatosan az összes kerület helyi rendeletét elolvasom, amin keresztülmegyek az elektromos rolleremmel."

Az sem túl életszerű, hogy vidéki lakosként az 5. kerületbe jársz segway-zni.

"Azért érdekelne, hogy milyen szabályos táblával kívánja az V. kerület jelezni, hogy nem mehet oda be seegway?"

Meg fogsz lepődni, de nem szükséges külön tiltani, mert alapból tiltva van, csak szarnak rá. A segway motorhajtású jármű, ebből következően rá ugyanazok a tiltások vonatkoznak, mint pl. egy mopedre vagy gépkocsira. Még a kerékpárra vonatkozó kivételek sem alkalmazhatók rá, mivel a KRESZ a kerékpárt külön nevesíti.

averageuser 2018.06.03. 18:35:30

@krain: motoros gépjárműről van szó, a sebesség a törvény szempontjából lényegtelen

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 18:37:00

@averageuser:

Bocs, még a te kommented előtt kezdtem el írni az enyémet. De a lényeg tényleg az, hogy a segway semmi olyan helyen nem használható, ahol moped vagy gépjármű vagy egyéb motor hajtotta jármű sem.

averageuser 2018.06.03. 18:37:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a kerékpárban nincs motor a Segway-ban van. Jogilag elektromos kismotor.

averageuser 2018.06.03. 18:42:18

@morph on deer: létezik mozgássérült Segway, és minden további nélkül használható járdán. Nyilván csak akkor, ha a használója mozgássérült.

averageuser 2018.06.03. 18:45:53

@medium size devil: gondolom mozgássérült vagy és ez egy vicc, ha nem, remélem hamarosan az leszel

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 18:47:30

@averageuser:

Én is ezt írtam, csak más szavakkal.

medium size devil 2018.06.03. 18:54:37

@averageuser: Nem vicc, szarkazmus, a tulbuzgo szabalyozasbuzikra vonatkozik. Nem kell elnezest kerned, uj beszoloknak az elso tahosag gratisz

medium size devil 2018.06.03. 19:20:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Borzalmasak a hozzaszolasaid, legalabb par egyszeru szabalyt probalj betartani hogy ne farassz masokat es hulyet se csinalj magadbol, pl. ne vonj ketsegbe valamit csak azert mert nem tudod elkepzelni vagy Te nem ugy csinalnad. Bonusz info: nem vagyunk egyformak!
En is videki vagyok de rendszeresen e-rollerezek pesten aztan bebaszom a mazdaba es hazamegyek budakeszire (kis eldugott periferikus leszakado telepules bp-tol tavol). Azt meg mar el se merem mondani hogy neha fizetos segway-jel is probalkozok hatha csunyan lehordasz.
Metal egyebkent e-rollert irt Te viszont ugy idezted mintha segway-t mondott volna de mondjuk ez Ra tartozik (de azert remelem tudod hogy 2 kulon dolog??)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 19:25:01

@medium size devil:

"Borzalmasak a hozzaszolasaid"

Akkor ne reagálj rájuk, esetleg szűrj. Segítsek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 19:26:23

@medium size devil:

Ja, mellesleg az e-rollerben nem motor dolgozik? Mert ha igen, akkor ugyanaz vonatkozik rá, mint a segway-re.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2018.06.03. 19:33:20

@medium size devil: aha, tehát aki azt szeretné, hogy egy sokakat irritáló problémával foglalkozzanak, az szabályozásbuzi. Arra mit mondasz, aki pont a szabályozás hiányával él vissza? De meg is lett az eredménye a [del]szabályozatlanságnak[/del] nagy szabadságnak. Kérdezz meg pár ott lakót (körút-dob-dohány-nagydiófa)
Sajnos muszáJ (ezt csak Neked atpi :) jah, és kéBzeld voltam szervÍzbe') szabályozni.

morph on deer 2018.06.03. 19:33:55

@dr utcai arcos:
“Az egész cikk a segwayről szól fogyatékos barátom.”

Kis gügyém, te sem olvasod el ugye azt amihez hozzászólsz, de azért nyomod, mert úgy szoktad?
Mi a franc tart téged - is - vissza attól, hogy gondolkodj mielőtt beszélsz?

A cikk arról szól.
Én meg egy érzéketlen megnyilvánulást kommentáltam.

De látom ez neked is magas

Viszont a név-választásod telitalálat, meg kell hagyni!

morph on deer 2018.06.03. 19:36:05

@averageuser:
“létezik mozgássérült Segway”

Nem tudtam róla, kösz az infót!

2018.06.03. 19:45:11

Valamelyik nagyokos mutassa már meg azt a jogszabályt, ami alapján egy segway vagy egy motoros roller gépjárműnek számít! Ilyen alapon (mivel a bicikli jármű, motor nélkül) a görkori is jármű lenne? Mellesleg az épp olyan csendes és veszélyes, mint a felsoroltak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 19:46:37

@hullajelölt88:

"ami alapján egy segway vagy egy motoros roller gépjárműnek számít!"

A GÉP szó mond neked valamit, te idióta?

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.03. 19:51:44

@hullajelölt88: @Kovacs Nocraft Jozsefne: Biztosan nem gépjármű. Külön jogszabály mondja meg mi számít annak, és pl. az smkp sem az.

medium size devil 2018.06.03. 19:52:28

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Ez eleg hulye otlet volt, hogy kerdezzem meg a dob utcaiakat de a kedvedert megteszem ha arra jarok.
Minden jarmuvel lehet kulturaltan es antiszocialis modon kozlekedni, onmagaban a szabalyozas nem feltetlenul oldja meg a kerdest.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 19:57:28

@metal:

Tudnád idézni a jogszabályt?

Az smkp-ról meg fogalmam sincs, micsoda, felőlem lehet marsjáró rover is.

ivangroznij (törölt) 2018.06.03. 19:58:39

Egyszerű szabályozási javaslat: a gyalogos járdán a gyalogosok közlekednek, a motorral hajtott járművek (autó, motor, robogó, segway és társai) pedig közlekedjenek az úttesten.
Ami aVárat illeti a Tóth Árpád sétánynak meg kellene kapnia a csak gyalogosforgalom minősítést, itt családok gyerekekkel, turisták sétálnak. Innen még a kerékpárosokat is kitiltanám.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.03. 20:00:03

Azért ne keverjük már a biciklit, ami tipikusan napi szinten közlekedésre használt eszköz és a segwayt, amivel a tapasztalatlan turista ön- és közveszélyesen bénázik. A beer bike megtartására pedig semmilyen épeszű indok nincs...

Az természetesen igaz, hogy Budapest vezetése semmit sem tesz a turisták normális kiszolgálása érdekében, hogy ne okozzon folyamatosan konfliktusokat a megnövekedett vendégszám.

medium size devil 2018.06.03. 20:02:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Biztos nem ugyanaza ketto. E-rolit hajthatod labvsl is, segway-t nem.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 20:05:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

2. § Fogalmak

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
...
b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.

2018.06.03. 20:10:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kicsi buzzancs, akkor linkeld a vonatkozó jogszabályt! Ha ennyire tudod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 20:12:40

@krain:

Nem látom, miért ne vonatkozna ez a segway-re. A lassú jármű tipikusan a traktor, cséplőgép és egyéb mezőgazdasági gép, az úthenger és hasonlók. A kivételek felsorolásában sem látom a segway-t. :)

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 20:55:36

Ha nem látod a kivételek felsorolásban a segwayt, akkor lehet választani a kreszben felsorolt fogalmak közül, hogy akkor melyik is:
(ha nem találod, akkor nem is vonatkozhatnak rá a kresz szabályok ugye)

- Gépkocsi
- Személygépkocsi
- Autóbusz
- Trolibusz
- Vontató
- Nyerges vontató
- Tehergépkocsi
- Motorkerékpár
- Motoros tricikli
- Mezőgazdasági vontató
- Lassú jármű
- Pótkocsi
- Félpótkocsi
- Járműszerelvény
- Segédmotoros kerékpár
- Kerékpár
- Quad
- Mopedautó
- Villamos
- Veszélyes anyagot szállító jármű
- Betegszállító gépjármű
- Iskolabusz
- Állati erővel vont járművek és kézikocsik
- Gyalogos

No, melyik?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 21:05:57

@krain:

"ha nem találod, akkor nem is vonatkozhatnak rá a kresz szabályok ugye"

Nem egészen. Akkor nem tartozik a kivételek közé.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 21:09:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ezen a listán a járműkategóriák vannak, nem a kivételek. :D :D :D

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 21:17:12

@vuvuzela importőr:

Ha nem számít járműnek, akkor az azzal közlekedő gyalogosnak minősül (ahogy a mozgáskorlátozott motoros székkel közlekedő).
Akkor meg hogy tilthatják ki a gyalogost a gyalogútról?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 21:29:53

@krain:

Ott van a kivételek között?

Na ugye...

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 21:36:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Se a kivételek, se az egyéb járművek közt nincs ott. Azaz gyalogos. Akkor meg a gyalogúton, járdán van a helye, onnan nem lehet kitiltani. Megtárgyaltuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 21:53:59

@krain:

A harckocsi sincs sem a kivételek, sem a járművek között. Azaz gyalogos. Akkor meg a gyalogúton, járdán van a helye, onnan nem lehet kitiltani. Megtárgyaltuk.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 21:59:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A harckocsi? Ott van az, ugyanis:

Tehergépkocsi: a személygépkocsit, az autóbuszt, a trolibuszt és a vontatót kivéve minden gépkocsi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 22:01:25

Sőt ha jobban belegondolok, a tengeralattjáró sincs sem a kivételek, sem a járművek között. Azaz a motorcsónak is gyalogos. Akkor meg a gyalogúton, járdán van a helye, onnan nem lehet kitiltani. Megtárgyaltuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.03. 22:02:57

@krain:

A tank mint gépkocsi? Ne nevettess! Mutasd a felsorolást, ahol a tank szerepel a gépkocsik listáján.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 22:10:25

Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 22:14:34

Tengeralattjáró, motorcsónak:

Nem közúton közlekednek, így a közúti közlekedésről szóló rendelet nem is tárgyalhatja őket :D

A járda meg a gyalogút pediglen közutak biza. :D

averageuser 2018.06.03. 22:52:41

Járdán közlekedhetnek: babakocsi, talicska, biciklista 12éves korig, mozgássérültek. Segway stb JÁRMŰ nem.

averageuser 2018.06.03. 22:58:12

@krain: nem gépjármű csak jármű. (Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz) A jármű nem gyalogos tehát nem közlekedhet járdán.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.03. 23:24:11

"Járdán közlekedhetnek: babakocsi, talicska, biciklista 12éves korig, mozgássérültek."

Elektromos talicska? Kézi targonca? Molnárkocsi? Hagyományos ill. elektromos görkorcsolya? Hagyományos ill. elektromos gördeszka? Fagyis kocsi? Banyatank? Gyerekbicikli? stb. stb. stb.

Amíg nincs definiálva, hogy mi az a segway jogilag, addig írhatnak a rendeletbe ilyen gyönyörű elnevezéseket, nekem fogalmam sem lesz mi az, hiszen azt mondom rá, hogy nem segway, hanem izébizé, az meg így nem szerepel a rendeletben, tehát köszönöm szépen, továbbra is megyek vele a járdán.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.04. 00:05:30

@krain:

"Nem közúton közlekednek, így a közúti közlekedésről szóló rendelet nem is tárgyalhatja őket :D "

De közlekedhet akár ott is, és akkor vonatkozik rá a KRESZ, amely értelmében - a te érvelésed alapján - a tengeralattjáró vagy motorcsónak gyalogos. :DD

Tudod, ott szar a logikád, hogy attól, hogy valami sem a gépjárművek, sem a kivételek listáján nincs rajta, még nem lesz gyalogos. Ez a tengeralattjáróra éppúgy vonatkozik, mint a segway-re.

De esebaj, csak magyarázd.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.04. 00:06:21

@krain:

"tehát köszönöm szépen, továbbra is megyek vele a járdán."

Egy hozzád hasonló full paraszttól ki is telik.

Harvey Weinstein 2018.06.04. 00:41:16

"Gyereket gázolt egy segway a Várban – mi következik ebből?"

Semmi, mert ez egy allhir. Egy no onmagaban eleset a szegvejevel, megutotte a hatat gyerek nem volt a kozelben.

Arcade Macho 2018.06.04. 00:41:48

@Ylim: "Éppen ezért kell SZABÁLYOZNI a használatukat, mert a totális tiltás csak a totális elmebetegek szokása."

akkor mehetnek barhol ejjel 2 es hajnali 6 kozott

Arcade Macho 2018.06.04. 00:50:26

a turistabuszokkal mi van amugy?
ahol az europai korutat letolja az atlag buszos turiszt, aki kiszall, lefotozik, es vesz vagy 500 Ft -ert valami idiota hutomagnest es/vagy egy bubis vizet, de ennel tobbet nem lehet tole varni?
ezeket a fajta turistakat meddig kell elviselni? vagy legalabb ha el kell viselni nem lehetne penzt fizetteteni veluk? annyi penzt, hogy egy elektromos taxival olcsobb legyen bejutniuk a varos szelerol?

ellentetelezni meg konnyen lehet tessek a buszos turisztok altal befizetett extra bevetelbol mohas legtisztotokat csinalni varosszerte :)

Arcade Macho 2018.06.04. 00:51:06

@medium size devil: "En is videki vagyok de rendszeresen e-rollerezek pesten aztan bebaszom a mazdaba es hazamegyek budakeszire (kis eldugott periferikus leszakado telepules bp-tol tavol)"

te nem videki vagy hanem egy farok
aki mellesleg agglomeracios

medium size devil 2018.06.04. 00:56:47

@Arcade Macho:

"akkor mehetnek barhol ejjel 2 es hajnali 6 kozott".

Siman, miert ne?

Arcade Macho 2018.06.04. 00:57:18

@krain: hoznak egy helyi rendeletet ami kimondja hogy csak kerekesszekkel lehet menni jardan, kesz, lehet menni panaszra a helyi önkurmányzathoz...
remelem a helyi vezetok amugy koltsegvetesi bevetelnek fogjak felfogni a szabalyok betartatasat :)

Arcade Macho 2018.06.04. 00:58:10

@medium size devil: en az M3 bevezeto szakaszara is raengednem, hulljon a fergese :)

jewel79bp 2018.06.04. 07:03:08

Én leginkább azon gondolkodnék el, hogy miért van az, hogy mostanában mindig, mindenkit minden zavar. És ezért mindent be akarnak tiltani. Zavaró a bicikli, a segway, az autó, a kutya, a gyerek, a turista, az öreg néni, a fiatalok, a szórakozni vágyók... Mi lenne, ha inkább megtanulnánk és megpróbálnánk elviselni egymást?

averageuser 2018.06.04. 07:23:20

@krain: Mégegyszer: Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz. A Segway egy személyt szállít közúton, ergo, ez egy jármű. A görkori is az, a skateboard is az, a hoverboard pláne, kivéve ha gyerek a felhasználó, akkor gyermekjáték.

zuhanorepulesss 2018.06.04. 07:34:38

Jahh, nem utottek el gyereket. Pont amiatt volt balesete a kozepkoru nonek, hogy ne usson el gyereket.
Remhirterjesztes. Kezdodhet a sorosozas vagy migransozas.

averageuser 2018.06.04. 07:49:35

A Segway használatát különböző országok eltérően szabályozzák, Ausztria szerint például elektromos bicikliről van szó. További információ en.m.wikipedia.org/wiki/Personal_transporter#International_regulation

2018.06.04. 07:58:36

@krain: nem vetted még észre, hogy a kis transzvesztita buta, mint a föld? :)
Még az ilyen nyilvánvaló dolgokat sem képes megérteni.

rnz 2018.06.04. 08:09:00

Soha nem a járművekkel van a baj, hanem a használókkal. Legyen az autó, motor, kerékpár, gördeszka, roller, banyatank.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 10:08:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

De közlekedhet akár ott is, és akkor vonatkozik rá a KRESZ, amely értelmében - a te érvelésed alapján - a tengeralattjáró vagy motorcsónak gyalogos. :DD

Nem, nem közlekedhet közúton, ugyanis nem olyan hatósági engedélye van, amellyel ezt megtehetné. Továbbá nem felel meg ennek a kritériumnak sem:
(1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;
Egy tengeralattjáró azért igencsak tönkretenné az utat, ha ott közlekedni szeretne, úgy kerék nélkül :)

Szóval hiába magyarázod, egyetlen egy okot sem tudtál temérdek hozzászólásod alatt sem mondani, miért ne közlekedhetne egy segway (vagy ha ez a szó szerepel a rendeletben fogalommagyarázat nélkül, akkor izébizé) a járdán.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 10:17:09

@averageuser:
"kivéve ha gyerek a felhasználó, akkor gyermekjáték."

Van ilyen passzus a jogszabályban??? :D
Egy jármű kategória besorolása a vezetője életkorától függ? MUHAHA!
És meddig gyermek? 12 év?
Tehát mondjuk ha 11 éves Pistike közlekedik vele, akkor mehet a járdán, mert játék, de ha a 12 éves bátyjának átadja, akkor hirtelen már járművé transzformálódik?

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 10:20:40

@averageuser: Köszi!

"Magyarországon a Központi Közlekedési Felügyelet állásfoglalása szerint nem minősül járműnek, „utasa” gyalogosnak tekinthető, így a segway használható járdán, sétálóutcában, parkokban, kerékpárúton, ám közúton nem."

Blogtolo 2018.06.04. 11:49:09

A segway tök jó dolog, ha nem a szűk utcákban csinálják. Mi anno Balatonon egy nagy parkban, meg a vízparton mentünk kb. 1 órát: hatalmas élmény volt. Itt egyébként jó széles utak voltak, alig néhány gyalogossal. Persze ott, ahol voltak gyalogosok is, ott lassan lehetett csak menni.

Ki kellene jelölni néhány helyet, ahol ilyenekkel lehetne szórakoznni: pl. a Városligetben nyugodtan lehetne művelni, meg a Margit-szigeten is.

A zsúfolt belvárosi utcákból szerintem OK a kitiltás. A Várban elvileg a Tóth Árpád sétányon elférnének, de esszerint mégsem olyan jó a helyzet.

Meg az szerintem kamu, hogy segway-el városnéznek. Vagy segway-ezik, vagy a látnivalókat nézi.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2018.06.04. 12:14:32

@Arcade Macho: "...a buszos turisztok altal befizetett extra bevetelbol mohas legtisztotokat csinalni varosszerte"
úgyérzed pénztároslőrinc még nem lopott eleget? Gondolod az extrabevétel bármi normális célra fordítanák? biliből vedd ki a kezed gyorsan

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 12:19:34

@Blogtolo:
"A zsúfolt belvárosi utcákból szerintem OK a kitiltás."

Éppen az a furcsa, hogy a gyalogút (lásd pl. Deák F. utca a Vörösmarty térnél) az sokkal szélesebb, mint a járda. Mégis a járdáról nincsenek kitiltva, de a két járda közötti széles gyalogútról meg igen. Ki érti ezt...

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 12:24:49

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"Gondolod az extrabevétel bármi normális célra fordítanák? biliből vedd ki a kezed gyorsan "

Jaja! Szerintem még olyanokat is beképzel magának, hogy az EU azt állítja, hogy Magyarország mára már gazdaságilag jobban teljesít, és a kilátásai is jobbak, mint az évtizedek óta EU tag déli országoknak, ezért a következő finanszírozási ciklusban csökken Magyarország támogatása, míg a déli országoknak nő.

Hát nem teljesen elképzelhetetlen ilyen? :D

2018.06.04. 12:46:51

@krain: azt is számold bele, hogy agyarország bűnöző kormánya folyamatosan uszít az EU ellen!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2018.06.04. 12:57:30

@krain: őszintén? nem ... teljesen nem. Feltéve, hogy hiszel olyan botorságokban, mint ... teszemazt n+1 dimenzió, párhuzamos világok. Ebben az esetben elképzelhető, hogy létezik olyan valóság, amiben az általad leírt helyzet fennáll. Ugyanakkor azt sem zárhatod ki, hogy olyan is létezik, ahol Győzikét megkoronázták, vagy a barátokközt nem fikció.

Jack__Bauer 2018.06.04. 13:28:14

@krain: www.belvaros-lipotvaros.hu/_user/tu_dokumentumok/T_80_A%20k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gi%20egy%C3%BCtt%C3%A9l%C3%A9s%20alapv%20szab%20RENDELET%20M%C3%93D.pdf

Itt az ominózus rendelet.
Érdekes pontjai:
- az önkori tulajdonában lévő, TÁBLÁVAL JELZETT gyalogutakra és gyalogos övezetekre vonatkozik (tehát NEM a járdákra)
- nemcsak a "segway"-re vonatkozik (ami, ugye valójában egy márkanév, hanem "minden elektromos vagy más gépi meghajtású eszköz", és a példák között van a segway, az elektromos kerékpár, az e-roller, az e-gördeszka, és a hoverboard, valamint a "stb."
- a rendelet alkotói is tudják, hogy ezek bizony a KRESZ szerint nem számítanak járműnek, ezért a megszövegezésben "járművel, valamint..." megoldást alkalmazták
- a hivatkozott járművek, hivatkozott helyeken történő használatáért a bírság 50 000 (azaz ötvenezer) forint lehet
- a zenélő riksáért jár a 150 000-res bünti

A fentiek jogszerűsége erősen kétséges, mivel a KRESZ tartalmát hivatott felülírni, és a már hivatkozott Központi Közlekedési Főfelügyelet állásfoglalás alapján jelenleg Mo-on ezeknek az eszközöknek a használói GYALOGOS-nak minősülnek. Ergó nem lehet(ne) kitiltani őket ezekből az övezetekből egy önkori rendelettel.

Arcade Macho 2018.06.04. 13:44:00

@krain: pedig van ilyen...
vagy te mar lattal futobiciklit rommabuntetgeto rendort? na ugye hogy nem, pedig elmeletileg a prizma meg a csengo meg MINDNEN rajta kellene legyen es megsem buntetnek sorozatban 6 eveseket

Arcade Macho 2018.06.04. 13:46:31

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: pont most volt hir hogy a vizesesbe dobalt aprokat celzottan koltottek el
"Tavaly az adósságban úszó városvezetés felvetette tervként, hogy a Trevi-kútba dobált aprópénzt inkább becsatornáznák a város költségvetésébe, de az össznépi felháborodás miatt erről gyorsan letettek."

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 19:01:24

@Jack__Bauer: Köszönöm! Én is kerestem korábban az oldalukon, biztos csak ma tették ki.

Nos, hát ez egyértelmű akkor. Mivel a közutakra vonatkozó szabályokat a Kresz tárgyalja, ezért bármilyen helyi, alsóbbszintű rendelet nem írhatja azt felül. Nincs olyan, hogy a belvárosi közútra ez vonatkozik, a mellette lévő fővárosi tulajdonú közútra meg teljesen más. A Kresz egységesen minden közútra (sőt, minden közforgalom számára megnyitott magánútra is) vonatkozik. Nem lehet azt felülírni!

Nagykörúton túli magyar 2018.06.04. 19:11:28

Hangtalanságra, maximális sebességre utalnak, hogy az a veszélyes. Saját magam statisztikája alapján kb. hetente kétszer belém futnak a futkározók, míg ilyen eszközzel eddig nulla kontaktusom volt. És a futóknál azért hangosabbak ezek az eszközök, a maximális sebességükről nem is beszélve, simán le lehet őket futni.
Szóval a futókat is kitiltani, mert halkak és gyorsak! Jóval veszélyesebbek!

Gerardus A. Lodewijk 2018.06.04. 21:06:35

A kresz rendszerében a segway az e rendelet 1. függeléke II. alcímének m) pontjában meghatározott lassú járműnek minősülhetne ("olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"), már ha abból indulunk ki, hogy jármű. Ha nem tekintjük járműnek (és itt már ingoványosabb a jogi talaj), akkor az ugyanezen alcím a) pontjában említett gépi meghajtású kerekes szék analógiájára a használóját gyalogosnak kell tekinteni (de csak ha az eszköz "sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"). Az önkormányzat láthatóan ez utóbbi értelmezést tette magáévá, mivel ha lassú járműnek tekinti, akkor csak az összes többi lassú járművel (+a mezőgazdasági vontatókkal) együtt és csak a kresz szabályainak keretei között tudja kitiltani az útjairól, ha viszont gyalogos által használt, mintegy a gyaloglást segítő eszköznek tekinti, akkor a közterületen való használatát kedve szerint szabályozhatja (gondolta az önkormányzat). Ez utóbbi jogilag azért ingoványosabb terület, mert míg a járművek közúti használatára részletes jogi szabályozás és viszonylag szigorú hatósági engedélyezési rendszer vonatkozik, addig a gyaloglást segítő eszközök használata az általános szabadság része, azaz csak nagyon nyomós indokkal lehet megtiltani.

@jewel79bp: "miért van az, hogy mostanában mindig, mindenkit minden zavar. És ezért mindent be akarnak tiltani. [...] Mi lenne, ha inkább megtanulnánk és megpróbálnánk elviselni egymást?"
Hú, ez veszélyes kérdés: egymás elviselése az már tolerancia lenne, ami pedig köztudottan egy ósdi liberális ármány. :)
süti beállítások módosítása