Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2018.01.30. 18:00 elendem

Az ügyészség sem ragadt bent

Címkék: hármas metró Főárosi Önkormányzat

 i-qmbtq3p-x2.jpg

Mindenki megnyugodhat: az ügyészség szerint pöpec a hármas metró, és aki maga nem szorult be, az ne ugráljon.

június 28-án feljelentést tettem, mert június 26-án a reggeli csúcsforgalomban ismét elromlott a korábban felújított orosz metrókocsi a 3-as metró vonalán.

Az Újpest felé tartó metró a Nyugati pályaudvar állomáson robbant le. Az Index.hu munkatársa a szerelvényen volt, ahol azt tapasztalta, hogy a metró nagyjából 10-12 percig állt az állomáson zárt ajtókkal, a tömött kocsiban és a peronon álló tömeg értetlenül egymást bámulta. Eközben nem történt semmi azon kívül, hogy a metró vezetője a hangosbemondókban 6-8-szor elnézést kért, majd azt mondta be, hogy a szerelvénynek vissza kell tolatnia, és újból beérkeznie az állomásra, hogy ki lehessen nyitni az ajtókat.

Két metrókocsiból végül úgy jutottak ki az utasok, hogy két izmosabb férfi szétfeszítette az ajtót. A vezető végül végigment a kocsin, és mechanikusan, kívülről kinyitotta a többi ajtót. Több olvasónk is arról számolt be, hogy a vésznyitók nem működtek rendesen. Facebook-kommentekben is írták, hogy

„az ajtó vésznyitóját alig lehetett elfordítani 2 kézzel, a gumiszalag nem engedett, valamint a kar is megmakacsolta magát (...) több ember segítsége kellett az ajtó felfeszítéséhez.”

A szerelvény ezután az állomáson állt, ahol lenn több tízméteres sor várta, hogy feljusson a felszínre.

A 3-as metró felújított szerelvényei nem először hibásodtak meg, amióta üzembe helyezték a szerelvényeket nem tapasztalható más, mint beragadó utasok, nem működő vésznyitó, helytelen oldali ajtónyitás.

A korábbi hibák:

-              2017. június 6. Mindkét oldalon kinyíltak egy felújított 3-as metró ajtói 

-              Az első héten ötször omlottak össze az új metrókocsik

Az ügyfeleket nem lehet olyan félelmetes körülmények közé sodorni, mint amilyen a fenti eset, így álláspontom szerint azon személyek részéről, akik a számos korábbi hiba ellenére továbbra is üzemben hagyták a metrókocsikat, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés bűntettét követték el.

Ezt a feljelentésemet az ügyészség elutasította, mondván, hogy az ajtók beragadását műszaki hiba okozta, nem szándékosság. Ez azért tréfás magyarázat, mert természetesen én is úgy gondolom, hogy műszaki hiba történt, csak éppenséggel azért történhetett meg, mert a korábbi meghibásodások ellenére visszaengedték a forgalomba ezeket a szerelvényeket. Ez volt a gondatlanság.

Így tehát panaszt nyújtottam be az elutasító határozat ellen. A múlt héten postázták az elutasító határozatot. Lényeg: nem voltam a szerelvényben, így engem nem is érint mindez… Szerintük.

Szerintem viszont egyike vagyok annak a százezernyi utasnak, akik naponta használják a budapesti metrót, így jogom és felelősségem, hogy szóvá tegyem a hibákat. A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vezetése pedig felelős azért,

  • mert a leépítések és forráselvonások miatt a BKV járműveinek forgalombiztonsága pengeélen táncol;
  • mert a negyven éves metrószerelvények cseréje/felújítása ilyen sokáig húzódott, miközben a hármas metró napi gyakorisággal hibásodott meg, állt le, égett, füstölgött stb.;
  • mert a metró, még amikor megy, nyáron akkor is elviselhetetlen hőség van benne, mivel a légkondicionálást kispórolták;
  • mert új szerelvények vásárlása helyett politikai megrendelésre az orosz felújítás mellett döntöttek, amely felújítást (vagy ki tudja…) drágábban vettek meg, mint amennyiért ugyanez a cég az új szerelvényeket árulja;
  • mert a felújított (?) szerelvények a pályára állítás után többször is meghibásodtak, mégsem vonták ki azokat a forgalomból.

Ezzel veszélyeztették nemcsak az utasok biztonságát, hanem az utazóközönségnek a biztonságos és megbízható közösségi közlekedésbe vetett hitét.

Most pedig azért felelős a BKK és a Fővárosi Önkormányzat és a fővárost dróton rángató magyar kormány, mert a régóta húzódó metrófelújítás éppen csak a széteséstől menti meg a hármas metrót, de nem lesz egy XXI. századi, korszerű, akadálymentes vonal belőle.

Az ország legforgalmasabb vasútvonala, és a naponta rajta utazó több százezer ember, többet érdemel!

vnm

Kép: a Párbeszéd nyári akcióján készült, amikor a hármas metróban lévő elviselhetetlen hőség, a "szauna" ellen tiltakoztunk

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr913614477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása