Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2017.03.08. 17:19 elendem

I sztrájk Budapest

Címkék: metró BKV Fővárosi Önkormányzat BKV sztrájk

trolit_tolnak.jpg

Kép forrása: Index

A metrószerelvények, buszok és trolik régóta tartó füstölő-leálló-lassító sztrájkjához terveznek kapcsolódni a BKV dolgozók a közeljövőben.

Az Index portálon megjelent cikk egy BKV sztrájk esélyeit és a vállalat fizetési viszonyait fejtegeti. 2007-ben kezdődött, és 2010. óta felgyorsult a karbantartást végző szakszolgálatok folyamatos leépítése és összevonása. Miközben a takarékosság nevében elbocsájtják a fizikai dolgozókat, mondván, hogy az új szerelvényekhez nem kell annyi karbantartó, aközben az adminisztráció személyzete stagnál vagy nő. A karbantartó szakemberek közel 30%-a hiányzik, a további leépítések azt jelentik, hogy nem lesz, aki üzemeltesse például a metrókat.

Ma még azért „megy a bolt”, mert sok régi, tapasztalt szakember van a dolgozók és a középvezetők között, de ha ők nyugdíjba mennek vagy elbocsájtják őket, akkor nem lesz megfelelő utánpótlás. Ezeken a munkahelyeken nem elég a szakképzettség: legalább 2-3 év, amire egy új munkatárs igazából betanul.

De új munkatárs nem lesz, mert a bérek messze elmaradnak attól, amit máshol ugyanezért a munkáért megkaphatnak a dolgozók. Ki akarna fél pénzért beülni egy busz volánja mögé, ami bármikor kigyulladhat az akadozó karbantartás miatt? Ki akar önhibáján kívül egy baleset vagy veszélyes meghibásodás részese lenni?

A Tarlós István vezette főváros az elmúlt hat évben elvesztette vagyona és bevételi forrásai jelentős részét, gyakorlatilag hitelképtelenné vált. A BKV hiányával, a tarifakompenzációval sakkban tartott főpolgármester apránként mindent odaadott, és beáldozta a modern szemléletű közlekedésfejlesztést és üzemeltetést is. Maga a főpolgármester vallja be a költségvetési tervezetben, hogy a főváros gazdálkodási önállósága gyakorlatilag megszűnt, ma már a kormány nélkül lépni sem tud. A hosszan elhúzódó, furcsa döntésekkel terhelt közbeszerzések (ld. M3), az évek óta be nem vezetett e-tarifarendszer, a behajtási díjjal kapcsolatos döntésképtelenség, mind azt mutatja, hogy a főváros vezetése nem rendelkezik valós jövőképpel, igazából a kormányzat ad hoc szeszélyei szerint ugrál.

Most még magyarázgatják a leálló, kigyulladó szerelvényeket, füstölgő buszokat, de eljön az idő, amikor tovább nem titkolható: a BKV nem működik tovább, ha nem jut elég pénz az üzemeltetésre. Egy darabig pótolható rutinnal, szaktudással, apró trükkök ezreivel a hiányzó forrás, de egy idő után ez már nem elég. Az üzemeltetésből elvont források először csak a tervszerű felújításokat, beszerzéseket érintik, aminek az elmaradása sokáig nem tűnik fel. Viszont egyszer csak összeomlik a rendszer, ha idejében nem lépnek.

Mi lesz vajon az utolsó csepp a pohárban? Meddig lehet orosz rulettet játszani kétmillió emberrel?

Ez nem olyan, mint a hóeltakarítás volt a nevetséges hómunkás bérrel, amiben szintén megbukott a főváros vezetése. A hó elolvad, ha jön a tavasz, de az elöregedő alkatrészek, a rendszeres tisztítás és karbantartás híján gyorsan kopó szerelvények nem javulnak meg az első fecskétől.

A BKV sztrájkot nyilván mindenki szeretné elkerülni, hiszen megbénulhat a város, emberek tömegei nem jutnának el idejében munkába, iskolába vagy ügyeiket intézni. De ha a főváros vezetése képtelen a felelősségteljes üzemeltetés körülményeit megteremteni, akkor ha belegondolunk, talán mindannyiunk érdekében jobb lenne, ha tényleg sztrájkolnának a BKV dolgozók, mert egyes járatok közlekedése így már-már szinte közveszély-okozás.

vnm

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr6412322939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2017.03.09. 11:53:31

Aztán mitől lesz jobb, ha szrájkolnak? Emlékszünk az utolsó sztrájkra, ott is eredetileg azért mentek ki, mert már akkor rosszak voltak az állapotok, aztán egy kis pénz hatására mentek is vissza dolgozni. Fogja a kormányt érdekelni, ha sztrájk van? Átlagjózsinak kiüti a biztosítékot, ha a tetves munkás beszik felvenni a munkát, és ezért neki fog plusz költségbe kerülni, hogy ne basszák ki? Alapesetben milyen jogon sztrájkol bárki, akit adóból tartanak el? Rúgnám ki őket, hogy a lábuk nem érné a földet.

Nancsibacsi 2017.03.09. 12:04:32

Ha nem éri meg ennyiért dolgozni, menjenek el többért, máshová. Hiszen máshol 2x ennyit kereshetnének - vagy mégsem?
A sztrájk nem normális dolog - minden sztrájkolót ki kell rúgni a p.csába, és ha jövő héten könyörög, akkor felvenni kevesebb bérért.

CyberPunK 2017.03.09. 12:06:45

@Nancsibacsi: Nem is önmagában a sztrájk itt a dühítő, hanem ,hogy ráadásul forgalomlassító sztrájkot terveznek, azaz hiába mondanád azt, hogy ok, innentől nem veszed igénybe, mással se fogsz tudni közlekedni. Ez így simán zsarolás szerintem.

Arról ne is beszéljünk, hogy a T. utas nem sztájkolhat jegy/bérlet vásárláskor...

Faszerkezet 2017.03.09. 12:24:24

@CyberPunK:

"Arról ne is beszéljünk, hogy a T. utas nem sztájkolhat jegy/bérlet vásárláskor..."

Óóóóóó, azért vannak bőven sztrájkolók... ;)

CyberPunK 2017.03.09. 12:30:49

@Faszerkezet: Jó, de azért megb*sz az ellenőr közterületes segédlettel. A bkv-s sztrájkolókat ki b*szhatja meg legálisan?

Buchhalter 2017.03.09. 12:44:39

@CyberPunK: @Nancsibacsi: ti így alapból vagytok betegek?Amit írtok az netto baromság! Akkor menjetek el tré fizetésért 3 műszakban és persze hétvégén is buszt ,villamost ,trolit vezetni. Felelőséggel a hátad mögött lévő cirka 150-300 emberért.Átcsoportosításokkal lásd Stadionok a sok felesleges államtitkár meg helyettes meg lenne a tisztességes bérfedezet.Egy BKV-s buszsofőr 200-220 órával műszak pótlékokkal max nettó 220-t visz haza egy senkiházi államtitkár papíron 168 ledolgozott órával nettó 350-420-t! Na ezen gondolkodjatok észlények!

Nancsibacsi 2017.03.09. 12:49:46

@Buchhalter: De hát miért mennék el tré fizetésért 3 műszakban meg hétvégén is dolgozni, mikor én olyan ügyes fiú vagyok, hogy napi 8 óráért is rohadt sokat fizetnek nekem? Elvileg itt is az a helyzet, hogy "a bérek messze elmaradnak attól, amit máshol ugyanezért a munkáért megkaphatnak a dolgozók". Ha ez így van, akkor MENJENEK EL MÁSHOVÁ. Ha meg nincs így - valójában nincs, hazudik mind mint a vízfolyás - akkor meg fogják fel, hogy ezért a munkáért ennyi pénz jár.

CyberPunK 2017.03.09. 12:53:55

@Buchhalter: Aha, és akkor a megoldás az, hogy mindenki, aki felelősségteljes munkát végez szar fizetésért az elkezd zsarolni? Ha nem tetszik neki a fizetés, akkor menjen máshová vagy mást dolgozni. Mi az, hogy én menjek el ennyiért dolgozni? Teljesen normális vagy?

Buchhalter 2017.03.09. 12:57:07

@CyberPunK: te nem vagy a nem normális te agyhalott troll! Remélem majd a kórházban ha nem lesz orvos és pont akkor kerülszbe bakbél gyanúval majd szépen megdöglesz az antiszociális bunkó hozzáállásod miatt.Tipikus magyar mentalitás ,igaz?Ha nekem szar a többi is degeljen bele!Maga a nick képed is mutatja,hogy milyen torz leszart kis satnya féreg emberke lehetsz!

Buchhalter 2017.03.09. 13:01:50

@Nancsibacsi: Öreg nyugdjas faszfej lehetsz aki elég sötét a mindennapi életben ha ilyeneket firkálsz ide logikus gondolat menet nélkül!Nem hazudnak! Nem véletlen,hogy évek óta mindenhol a BKV területen csökkentettek pozikat ,sőt már ritkítottak járatszámot is ,mert nincs elegendő ember!Baszki ha Pesten élsz mi a büdös francból fizeted az albit vagy a lakáshitelt ilyen sóher pénzekből??Ja az neked meg van! Az átkosban az MSZP-s haverjaiddal mint utolsó kis csicskusz összelopkodtad a szutykos kis panelodra valót?Azért szólsz be ilyen nagyon okosakat?Elég szar ember lehetsz.Az empatikus érzéked cirka a nullával konvergál.

Pierr Kardán 2017.03.09. 13:02:03

@Buchhalter: "Egy BKV-s buszsofőr 200-220 órával műszak pótlékokkal max nettó 220-t visz haza"

És miért nem megy el máshová dolgozni?!?!

Nem, nem azért, mert fontos nekik a város közlekedése, ezt meg se próbáld bemagyarázni.

Azért nem megy el máshová, mert se nyelvtudása, se munkakedve, se semmilyen képzettséges sincs, ha a BKV nem tolná minden reggel alájuk a (jól vagy rosszul karbantartott) buszt, akkor éhenhalna egy hónap alatt.

Egy BKV buszsofőr így is messze többet keres, mint egy volános sofőr vidéken :-(

CyberPunK 2017.03.09. 13:04:25

@Buchhalter: A vitakultúrád lehengerlő. :)

Jelenleg is simán megdögölhetek vakbél gyanúval, sőt másba is, ha nem fizetek plusszban. Majd gondolom oda is eljutunk, hogy a sofőr nem enged felszállni, csak ha tejelek, de akkor pont telibeszarom majd, megyek autóval. Aztán lehet megbeszélni, hogy ki az aki nélkülözhetetlen.

Egy sofőrről beszélünk, amiből tömegével vannak, nem egy magas kvalitású orvosról.

És most a vicc: a tetves forgalomcsökkentő sztrájk miatt az orvos se fog időben beérni. Na, akkor ilyenkor mi a morális konklúzió te EQ bajnok?

Buchhalter 2017.03.09. 13:08:10

@Pierr Kardán: Nem tudom ,nektek ezért fizet a Fidesz ,vagy a BKV? Embereket lekezelsz ,mert csak buszsofőr?Igen? Szerintem csak nagy a szád ,de ha tényleg sztrájkolnak akkor hiába sipákolsz gyalogolhatsz ,vagy drágán taxizhatsz,vagy kocsival szívsz a dugóban és a drága parkolót is fizetheted.Amit őszintén szólva a gyarló beszólásod szerint meg is érdemelsz.A kezdő soförök ennél kevesebbet keresnek és emiatt képtelenek feltölteni a létszámot.Gondolkozz már te is mielőtt barom dolgokat ide pötyentesz:ezekből a BKV-s bérekből hosszabb távon képtelenség megélni és családot tervezni.Ha te képes vagy rá akkor hajrá,n e nyaffogj hanem nyomd a kék busz kormányát!Akkor majd lehet máskép fogsz hozzájuk állni!A Volán rossz tréfa ,szintén rengeteg ember hiányzik.Nem véletlen,hogy ott is sokszor járatok maradnak ki és be is vallják az okot : nincs ember.

erol 2017.03.09. 13:08:56

Valaki kérdezze még meg, hogy miért nem megy el máshová dolgozni, ez tényleg hatalmas poén.
Ezzel a kérdéssel elismeritek azt, hogy normális embernek nem éri meg dolgozni a BKV nál, tehát akár be is szánthatjuk az egészet, mindenki közlekedjen ahogy tud. Oké, de mi ebben a jó?

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:09:11

@Buchhalter: "Remélem majd a kórházban ha nem lesz orvos és pont akkor kerülszbe bakbél gyanúval majd szépen megdöglesz az antiszociális bunkó hozzáállásod miatt"
Mert ha azért döglök meg, mert sztrájkolnak akkor közben legalább jól érzem magam, hogy milyen szolidáris (nem szociális) voltam? Egyébként ha ez előállna, akkor simán fizetnék magánkórházban, és kész. Részemről szüntessék meg az állami egészségügyet, oktatást, mindent - és hagyják meg az adómat meg a TBmet. Akinek nincs pénze az majd megdöglik, én meg normális ellátást fogok kapni a pénzemért - ami ma nem igaz.

Buchhalter 2017.03.09. 13:09:33

@CyberPunK: te alapból vagy ilyen hülye! Nics sok buszsoför! Több száz ezer Ft csak a képzés és még jó lenne ha lenne gyakorlat is!

erol 2017.03.09. 13:12:06

@CyberPunK: Oké, megegyeztünk, a sztrájk csúnya dolog, de kérték szép szóval is.
Most komolyan beleremegne az ország ha egy picit emelnék a bérüket?

Buchhalter 2017.03.09. 13:13:34

@Nancsibacsi: ritka rosszindulatú féreg vagy .Még Amerikábn is van közkórház.Jaj az adómból amit próbálsz nullára konvergálni,igaz?Kell kurvára meg piára a többi!Hála ég az ilyen faszfejek vezető poziban már 50 éve nem rúghatnak labdába.Na takarodj a kocsmába ,oda való vagy ezzel az antiszociális devianciával.

CyberPunK 2017.03.09. 13:15:21

@Buchhalter: Látom, a morális pofonfába inkább nem állsz bele, valahogy sejtettem. :)

Piacgazdaság tudod mi? Ha nem lesz elég sofőr, akkor a BKV (BKK, fasztudja mi) majd emel bért és lesz sofőr. Vagy megy a levesbe, de akkor meg alakul más, betöltve a piaci rést.

Na, ennek a piacgazdaságnak szarik a közepébe a sztrájk.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:16:45

@Buchhalter: "Öreg nyugdjas faszfej lehetsz aki elég sötét a mindennapi életben ha ilyeneket firkálsz ide logikus gondolat menet nélkül!"
Ez mondjuk pont egyik se igaz, de az hogy te kéred rajtam számon a logikát, az a nap vicce :-D

Ez egész BKV az egy ex-szoci vállalat, ahol mindenki úgy gondolkozik, mintha 1980 volna. Sztrájk, 2017-ben? Hülye vagy?
Elmondom újra, lassan: "HA KEVÉS A FIZETÉSED NE SZTRÁJKKAL SZARAKODJ, HANEM MENJ EL MÁSHOVÁ DOLGOZNI!" Na olvasd el szépen 10x a nagybetűs részt, és próbálj meg _logikusan_ elgondolkodni rajta.

erol 2017.03.09. 13:17:58

@Nancsibacsi: "Részemről szüntessék meg az állami egészségügyet, oktatást, mindent - és hagyják meg az adómat meg a TBmet. Akinek nincs pénze az majd megdöglik, én meg normális ellátást fogok kapni a pénzemér"
Hű ez tök jó lenne, lehetne röhögni pár millió lúzer honfitársunkon, ahogy döglőnek az út szélén, mi meg díszmagyarban, büszkén rugdosnánk őket a pöcegödörbe, be szép is lenne.

Buchhalter 2017.03.09. 13:18:00

Én is lassan írom neked : SZ T R Á J K ! Tudod ,nyugaton bevállt.

CyberPunK 2017.03.09. 13:18:36

@erol: Nem, természetesen nem. De mi köze ehhez azoknak, akik fizetik a cehet? Lelehet zárni a politikusok házait/utcáit is, nem?

Pierr Kardán 2017.03.09. 13:18:45

@CyberPunK: "A vitakultúrád lehengerlő. :)"

Ő valószínűleg egy szakszervezeti funkcionárius valamelyik BKV-s szakszervezetnél. Nézd meg a BKV Kollektív Szerződését, vagy 40 (!) érdekképviselet írja alá a dolgozók nevében, ennyi szakszervezet az orosz államvasutaknál sincs (pedig ott többszázezer dolgozó van).

Szóval egyrészt tényleg többet kellene keresni a BKV-s sofőröknek, de először azt kellene csinálni, hogy a 40 érdekképviseletet 10 alá csökkenteni, ennek megfelelően a BKV által fizetett soktucatnyi szakszervezeti vezető létszámát is csökkenteni kellene (a sofőrök fizetésének legalább a dupláját kapja ez a sok-sok szakszervezeti vezető).

Kevesebb szakszervezet kellene és azok a nagyobb létszám alapján hatékonyabban tudnák képviselni a tagok érdekeit.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:19:13

@Buchhalter: "Gondolkozz már te is mielőtt barom dolgokat ide pötyentesz:ezekből a BKV-s bérekből hosszabb távon képtelenség megélni és családot tervezni."
Aki ilyen hülye az jobb is ha nem szaporodik...

erol 2017.03.09. 13:23:06

@CyberPunK: Lelehet zárni a politikusok házait/utcáit is, nem? Nem lehet és ezt te is tudod.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:25:14

@erol: "Most komolyan beleremegne az ország ha egy picit emelnék a bérüket?"
Így is beleremeg, mivel évről évre fizeti a BKV veszteségét. Másrészt meg a piac teljesen jól szabályozná a béreket, ahogy pl. sztrájk nélkül emelték a kereskedelmi dolgozók bérét, mert abból tényleg kevés volt. Meg sztrájk nélkül emelkednek a szoftverfejlesztői bérek, mert abból is kevés van. A sztrájk egy erőszakos beavatkozás a piac működésébe, kommunista tempó, csalás - be kellene tiltani.

CyberPunK 2017.03.09. 13:25:22

@Pierr Kardán: Én beszántanám az összes állami vállalatot, és újraalapítanám piaci viszonyok között. Aztán lehet pislogni, hogy ugrott a kollektív szerződés. Volt MATÁV dolgozók is túlélték.

erol 2017.03.09. 13:25:58

@Nancsibacsi: Nem értem miért gondolod, hogy ha szívnak a BKV sok akkor neked jobb lesz? Vagy inkább nem is az a lényeg, hogy neked jobb legyen csak az általad lenézett rétegek szívjanak?

CyberPunK 2017.03.09. 13:27:15

@erol: Értem, ez az a játék, hogy bár a nagydarabbal kopasszal van bajom, de a feszültségemet inkább a kis girhesen vezetem le? :)

Amúgy nem tudom, sose próbáltam. Ahogy azt se tudom, hogy a rendőrség miért nem veri szét fél perc alatt az ilyen forgalomlassító sztrájkokat, tekintettel arra, hogy KRESZ-t sért.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:27:50

@erol: "Hű ez tök jó lenne, lehetne röhögni pár millió lúzer honfitársunkon, ahogy döglőnek az út szélén, mi meg díszmagyarban, büszkén rugdosnánk őket a pöcegödörbe, be szép is lenne."

Mert az sokkal jobb hogy jelenleg fizetek azért a svédpurdéknak, hogy ne tudjon tőle tanulni a gyerekem órán, és esetleg ha emiatt felemeli a hangját akkor szünetben meg is bicskázzák.

CyberPunK 2017.03.09. 13:30:14

@erol: Terroristáknak nem engedünk. Ma ők sztrájkolnak, holnap bárki más. Ezt nagyon nehéz lenyomni azoknak a torkán, akiknek a szerződésük nem teszi lehetővé a sztájkban való részvételt, ellenben eltartják az országot. A versenyszférások közül is sokan szarul keresnek, mégis túlélik. De mondom, nem a sztrájkkal van a legfőbb bajom, hanem a forgalomlassító sztrájkal. Ez színtiszta zsarolás, amit nehezen vesz be a gyomrom.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:32:55

@erol: "Nem értem miért gondolod, hogy ha szívnak a BKV sok akkor neked jobb lesz?"
Kevesebb pénzt költenek el rájuk az adómból - ez elég komoly érv? Tudod mit? Emeljék a fizetésüket - fizesd ki te az emelést a saját vagyonodból.

Nancsibacsi 2017.03.09. 13:34:10

@erol: Úgy hogy nézd már meg kinek az ingyenes EÜjét meg oktatását finanszírozom - ki az aki nem fizet, sosem fizetett, és soha nem is fog adót fizetni.

erol 2017.03.09. 13:34:29

@CyberPunK: " a rendőrség miért nem veri szét fél perc alatt az ilyen forgalomlassító sztrájkokat"
Ezt kérdezd tőlük. A taxis balhéknál sem csináltak semmit.

erol 2017.03.09. 13:39:09

@Nancsibacsi: "Kevesebb pénzt költenek el rájuk az adómból"
Ilyet én is tudok: költsenek kevesebbet élsportra, stadionokra az adómból, fizessenek a sportrajongók.

" Úgy hogy nézd már meg kinek az ingyenes EÜjét meg oktatását finanszírozom - ki az aki nem fizet, sosem fizetett, és soha nem is fog adót fizetni."
Oké, őket ki kell szűrni.

Kicknick 2017.03.09. 13:42:49

A metrólejáratoknál már hetek óta sztrájk van...vagy legalább is ugy néz ki.
Aki nem a belvárosban megy le ott vagy nem lát ellenőrt a bejáratnál, vagy olyan vaksi öregek állnak ott hogy a lakcimkártyával is lemehetsz...pár hónap és a bevétel fele tuti ugrott, akinek az nem céges az megoldja anélkül.

Flaggx 2017.03.09. 13:45:18

@Pierr Kardán: Hát igazából pont ez kezd lenni a másik nagy baj a BKV-nál. Most pont annyi buszsofőr van még, amivel elmegy a sima napi közlekedés. De nemsokára pótolni kéne az M3-as metrót, amire viszont kéne + 250-300 buszsofőr, de most is folyamatos az elvándorlás, más hazai buszos cégekhez, vagy Ausztirába. Szóval most ez egy verseny, hogy a működő busz vagy a buszsofőr fogy el előbb.

CyberPunK 2017.03.09. 13:46:15

@erol: Amúgy neked mi a jó a sztrájkban? Én speciel emlékszem az utolsóra, és ott az volt a mázlim, hogy autóval közlekedő kollegának útba estem, így tudtam menni dolgozni, de rengeteg más dolgozó/iskolás lett megszopatva. Az ő kárukat ki téríti meg? Én simán benne vagyok abban, hogy lojális leszek a sztrájkhoz, még tüntetni is kimegyek a parlament elé (bár nem tudom mikorra érnék oda a forgalom lassítása miatt :) ), cserébe veszek ki fizetés nélkülit mondjuk. A szakszervezet ezt megtéríti? A sofőrök leadják az elmaradt órákat a diákoknak? Vagy ez járulékos veszteség, és ez szerinted oké?

erol 2017.03.09. 13:55:27

@CyberPunK: Én is elítélem a sztrájkot, de sajnálom őket, hogy nem foglalkoznak a problémájukkal (mondjuk pont a buszosokkal volt már nézeteltérésem, de nem hiszem, hogy mind gonosztevő lenne).

CyberPunK 2017.03.09. 13:59:44

@erol: Akkor félreértettelek, azt hittem sztrájk párti vagy.

Nancsibacsi 2017.03.09. 14:00:54

@erol: "Ilyet én is tudok: költsenek kevesebbet élsportra, stadionokra az adómból, fizessenek a sportrajongók."
Nézzük fordítva: a BKV-s dolgozók ugyanolyan szaralakok, mint a stadion építő politikusok.

Nancsibacsi 2017.03.09. 14:01:58

@Flaggx: "De nemsokára pótolni kéne az M3-as metrót, amire viszont kéne + 250-300 buszsofőr, de most is folyamatos az elvándorlás, más hazai buszos cégekhez, vagy Ausztirába."
Várjuk meg amíg ez megtörténik - nem kell megelőző lépéseket tenni. A kisker multik is megvárták, és utána egymásra licitáltak rá a béremelésre sztrájk nélkül.

erol 2017.03.09. 14:04:38

"Nézzük fordítva: a BKV-s dolgozók ugyanolyan szaralakok, mint a stadion építő politikusok."
Miért lennének?

Nancsibacsi 2017.03.09. 14:38:50

@erol: Hát ha rájuk is érdemtelenül költenek, mert "Most komolyan beleremegne az ország ha egy picit emelnék a bérüket?", akkor mi is különbség? Foci se piaci alapú, BKV bérek se - mindkettő témakörre túl sokat költenek.

erol 2017.03.09. 15:12:31

@Nancsibacsi: Az a különbség, hogy a tömegközlekedés létfontosságú (nélküle "megáll az élet" a városban), a foci meg egy hobbi. Csak ennyi.

Nancsibacsi 2017.03.12. 06:02:02

@erol: Dehogy létfontosságú. Ha megszüntetik holnap beindul a telekocsi biznisz, holnapután meg jön egy piaci szolgáltató, és átveszi a helyét, és úgy nem kell évi 100 milliárdot beleölni támogatásként.
süti beállítások módosítása