Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2016.01.07. 18:06 elendem

Szegény BKV-t még a kormány is húzza – az utasok meg tolják

Címkék: Tarlós István BKV Városliget HÉV Párbeszéd Magyarországért Budai Vár Fővárosi Önkormányzat

10737315_ad8153c5da35ab120603709e3d403284_x.jpg

Erős, hatékony és jól működő fővárosban gondolkodik a Párbeszéd Magyarországért.

Nem feltétlenül kell hó, hogy hír legyen a BKV. Kigyulladó szerelvények, kaotikus felújítások, pénzügyi anomáliák és döntéshozói belharcok miatt ugyanis nap, mint nap címlapon szerepel. Pedig az emberek nem olvasni szeretnének róla, hanem utazni akarnak rajta, és esetleg útközben olvasni – valami másról.

A Párbeszéd Magyarországért szerint a mobilitás nem egyszerűen emberi jog, hanem a gazdasági fejlődés motorja, egy igazságos társadalom egyik alapvető szolgáltatása. A jól működő közlekedési rendszer lehet a megoldás például a Budapestet és környékét sújtó lakhatási válságra és rossz környezeti minőségre is.

Meg kell akadályozni, hogy a kormány önfeledt gyerekként kimazsolázza a fővárosi kompetenciák közül azokat, amelyekre valamiért kedve szottyan (Városliget, Kossuth tér, HÉV), a maradékot pedig megfelelő források biztosítása nélkül hagyja.

Mi olyan fővárosban gondolkodunk, amely képes minőségi szolgáltatást nyújtani az itt lakóknak és itt dolgozóknak, és olyan agglomerációban, amelyet nem kell a kormánynak megmentenie a főváros tehetetlenségétől. Nem mellesleg, láthattuk, hogy a kórházak és oktatási intézmények állami kézbe vétele is mekkora sikertörténet, így nincs okunk bízni a HÉV-ek állami működtetésében.

Ha az államnak van fölös 400 milliárdja… ugye, hogy milyen könnyen jön a szánkra, hogy „az államnak van”? Pedig az államnak egy huncut piculája sincsen! Csak éppen nála van a kassza kulcsa, ahol a mi pénzünket, a közösség szolgálatára beszedett adókat őrzik. Szóval, ha van 200 milliárd arra, hogy lovardát és új kupolát építsenek a Budai Várban, és ha van további 200 milliárd arra, hogy múzeumokkal építsék rommá a Városligetet, akkor kéne lenni a BKV 20 milliárdjára is – ami egyébként főleg a törvényben előírt állami kompenzáció. De még jobbat mondok: jó így a kupola, nem kell lovarda (ló sincs) és nem kell szétverni a Ligetet. Fizessék 10 évig a közlekedési kompenzációt, a fennmaradó 200 milliárdból pedig támogassák az átgondolt és szakszerű városrehabilitációt és városfejlesztést!

Működő fővárost akarunk, ahol érdemi feladat és forrásmegosztás működik mind az állam, mind a kerületi önkormányzatok, mind az agglomeráció irányában. Ehhez jövőképre, működő megoldásokra, érdemi párbeszédre van szükség, egy kölcsönös előnyökön alapuló rendszer kialakítására, kormányzati önkényeskedés és politikusi kakasviadalok helyett. Nem akarjuk, hogy a fővárosban és környékén lakó, mintegy 2 millió ember élete gyermeteg huzakodások prédája legyen. Sem a közösségi közlekedés, sem a behajtási díj ügye nem állíthatja szembe Budapestet és agglomerációját – közlekedési szempontból a fővárost és környékét egységként kell kezelni.

A mobilitás emberi jog, egy igazságos és fejlődő társadalom alapvető eleme

A környezetet kímélő, fenntartható közlekedési rendszer az egészséges és élhető város alapja

A közösségi közlekedést nagyjából egyharmad-egyharmad arányban kell finanszírozni az államnak, az önkormányzatnak és az utasoknak

Véget kell vetni annak, hogy az egyes közlekedőket egymás ellen kijátsszuk! Lehetőséget kell biztosítani arra, hogy mindenki az aktuális utazásához az optimális közlekedési módot választhassa!

A közlekedést azok igényeihez kell igazítani, akik leginkább igénybe veszik azt. A mobilitás mindenki számára elérhető kell, hogy legyen, és az egyes közlekedőknek a használatuk és az okozott költségek arányában kell hozzájárulni a kiadásokhoz

A jól kitalált dugódíj elsődleges célja a fővárosi környezeti minőség javítása. Ezt biztosítja a használatarányos fizetés és a környezetvédelmi besorolás figyelembe vétele.

A dugódíj lehet forrásteremtés a közösségi és kerékpáros közlekedési infrastruktúra fejlesztésére. De nem mehet a „nagy kalapba”, hanem elkülönített és átlátható kasszában kell kezelni!

A dugódíj nem szolgálhat a BKV felhalmozódott adósságának és a központi költségvetés által ki nem fizetett kompenzációnak a fedezésére és nem helyettesíti, hogy a főváros megállapodást kössön a környező településekkel és a többi közlekedési szolgáltatóval.

Ahhoz, hogy a kerékpározás reális alternatíva legyen, biztosítani kell, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban lehessen a városban kerékpározni. A kerékpárforgalmi hálózat és infrastruktúra fejlesztése mellett szükség van a közlekedésrendészeti előírások – fejlett nagyvárosokban már bevált – módosítására, a kerékpározást támogató, életszerű szabályozásra.

A közlekedési módok közti rugalmas váltásnak széleskörű rendszerét kell alkalmazni: a behajtási díj ellenében nemcsak a közösségi közlekedés, hanem a BUBI is használható legyen, illetve fokozatosan bevezetjük, hogy a tömegközlekedési járműveken kerékpárt is lehessen szállítani.

A dugódíj bevezetésének feltételei vannak, fontos, hogy az agglomeráció ingázóinak és a városon áthaladóknak reális alternatíváik legyenek. Tervezett intézkedések a bevezetés előtt:

  • elővárosi és agglomerációs járatok sűrítése, fejlesztése,
  • megvizsgáljuk a BKV bérletek kiterjesztését az agglomerációs járatokra is,
  • összefüggő akadálymentes vonalak biztosítása,
  • belépési pontoknál a P+R parkolók és átszállási lehetőségek kiépítése,
  • agglomerációban a behordó járatoknál P+R és B+R parkolók kiépítése,
  • M0 (és elkerülők) ingyenessé tétele,
  • érintett zónahatár-menti kerületekben infrastruktúra fejlesztés
  • munkanélküliek kedvezményes BKV bérlete

Lépéseket teszünk a cafetéria keretében adott BKV bérletek közterheinek csökkentéséért

A kedvezmények átgondolt és igazságos rendszerét kínáljuk

A Párbeszéd Magyarországért új alapokra kívánja helyezni a fővárosi és agglomerációs közlekedést. Minőségi szolgáltatást nyújtó, zökkenőmentesen működő komplex közlekedési rendszert tervezünk üzemeltetni az állami, önkormányzati és lakossági források arányos bevonásával. A mi közlekedési koncepciónk szerint egy több lábon álló, átgondolt közlekedésfinanszírozási rendszerre van szükség, amelynek a használatarányos behajtási díj is része (ld. keretes írás).  Átlátható gazdálkodásra van szükség, jól célzott motivációs rendszerre (kedvezmények és díjak) és rugalmas lehetőségekre a közlekedési módok megválasztásakor.

Ne a hírekben legyen a BKV, hanem az utakon – hóban és hőségben egyaránt!

vnm

Kép forrása: Index

Ezt olvasta már?

3221028_d9bab34a79a4ef0cdb48c8ea9af7d821_wm.jpgAdj, király, kompenzációt!

Lehet-e működőképes városi közlekedési finanszírozási modellt alapozni arra, hogy kegyes lesz-e hozzánk a kormányfő?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr878249616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2016.01.08. 09:27:09

IDDQD + IDKFA. Ja, csak ez a való életben nem működik.

nem várt fordulat 2016.01.08. 12:38:14

Akkor szóljatok légyszi Karácsony Gergőnek, hogy tavaszig találjon ki valamit Rákosrendezőre, mert tarthatatlan az az állapot, ami évtizedek óta van ott. Minden nap arra sétálok haza zuglóból, a vasútállomáson kívül a helyi kiskocsma az egyetlen, ami miatt arra megyek. Ugyanis tegnap este nulla közvilágítás, nincs járda a gyalogosoknak, és nincs kerékpár út sem.

Ott botorkálhat az ember a sötétben a fagyos földön, szerencsétlen bicikliseket szarrá rázza a macskakő. Nem kell felüljáró, csak gyalogos és bicikliút, és, hogy a már meglévő lámpák működjenek.
süti beállítások módosítása