Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2015.06.14. 13:50 elendem

Kutyagumizéria

Címkék: kutyatartás Tabán Budavári Önkormányzat önkormányzati fenntartás

ebkakaedeny2_1jpg.jpg

Ha nincs elég kerület-takarító, mindent elönt a kutyagumi. Takarékosság-e, ha nincs elég önkormányzati alkalmazott?Hosszútávon megéri-e spórolni a működtetésen?

A Naphegy- Tabán Környezetvédő és Városszépítő Egyesület levelet írt a polgármesteri hivatalnak és a képviselőknek, hogy a Tabánban a kutyaürülék-gyűjtők már régóta megteltek, de nem ürítik azokat. A hulladékgyűjtőkből kibugyog a felhalmozódott ürülék és egyéb hulladékok, a meleg időben taszítóan bűzölögnek, fertőzésveszélyesek, nem tudják ellátni a feladatukat. Felhívtam a GAMESZ illetékes vezetőjét, aki elmondta, hogy azért nem tudták üríteni a hulladékgyűjtőket, mert egy időben két munkatárs is megbetegedett, és a helyettesítésre felvett közmunkások nem ismerték a helyszínt, nem találták meg a gyűjtőket. Ígéretet kaptam tőle, hogy hetente háromszor fogják kiüríteni az edényeket. Azt is elmondta, hogy gyakran nem rendeltetésszerűen használják ezeket a gyűjtőket, mindenféle egyéb szemetet is beleraknak, így hamarabb megtelik. Szerintem nagyon fontos, hogy mi, akik itt lakunk, felelősen és tudatosan viselkedjünk a közterületeinken. Jó az, ha látjuk, hogy a tetteinknek mik a következményei. Jó az, ha folyamatos párbeszéd és együttműködés van a kerületben lakók és az önkormányzat között.

Levélben felkerestem a kerület jegyzőjét, a GAMESZ vezetőjét és a Városüzemeltetési Iroda vezetőjét. Találkozót kezdeményeztem, hogy áttekintsük, milyen idő- és teljesítménynormák alapján lett megszervezve a kutyafuttatók fenntartása és az erre hivatott dolgozói létszám. A kezdeményezésemre még nem kaptam választ, sajnos.

A kerületi költségvetési rendeletben és a zárszámadásban is kifejezetten büszkén beszélt róla a kerület vezetése, hogy takarékosan gazdálkodnak, ami azt jelenti, hogy a működési kiadásokat alacsonyan tartották. Azt gondolom, hogy ez a magyar közigazgatási gondolkodás egyik rákfenéje. A köztulajdonban álló épületeket és közterületeket minél kevesebb pénzből próbálják fenntartani. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan hiányzik a  forrás a megfelelő minőségű karbantartásra, csak a minimálisan szükséges figyelem és költség irányul ezekre. Mindezek következtében a létesítmények, területek állapota folyamatosan romlik. Egyik emblematikus beszélgetésem volt a Városüzemeltetési Iroda korábbi vezetőjével, amikor megpróbált meggyőzni, hogy a pázsit fenntartásához elengedhetetlen két-háromévenkénti felülvetés valójában felújítás, tehát nem része a fenntartási költségeknek. Nem is csoda, hogy kikopott, csombékos, átgyomosodott gyepszintet látunk városszerte pázsit helyett.

Így molyolunk éveken át és a ránk bízott közterületek, középületek szépen lassan (néha gyorsabban) lepusztulnak. Ennek azután nagyon örülünk, mert ha eléggé lepusztul, akkor lehet felújítani, fejleszteni.

És a felújítás, a fejlesztés már másik kalapból, fejlesztési és felújítási forrásokból készül. Nagy elánnal felújítjuk a lepusztult vagyonelemeket. Nagyon szép lesz, örülünk neki. Egy-két évig. Eztán a következő 10-15-20 évben ismét nézzük a pusztuló létesítményt.

A működtetési források hiányát tehát rendszeresen felújítási és felhalmozási forrásokból pótoljuk ki, és az ebből születő értéket vagyontöbbletként tartjuk számon. Pedig nem jött létre többlet-érték, csak az elmaradt karbantartásból származó állagromlást pótoljuk.

A valódi takarékosság szerintem az volna, ha .a Várgondnoksági Kft. nem Mészáros Lőrinc testvérének felcsúti cégétől rendelné a Várbazárhoz a mérőszalagot és ha a Lánchíd utcát nem telibe kockaköveznék, ami négyszer drágább, mint az aszfaltburkolat, nem is jó rajta közlekedni, ráadásul nem is szép, mert nincs ember, aki normálisan le tudná rakni, és nem bírja ezt a forgalmi terhelést

A működtetésen való takarékoskodás leggyakoribb formája, sajnos, a létszámcsökkentés. Négy éve tíz ember elbocsájtásával nyugdíjba küldésével sikerült 14 millió forintot megspórolni, de közben az óvodák kertjei leromlottak, a tagóvodák vezetését pedig a csoportos óvónők látják el (bérkiegészítés nélkül) – és addig sem a gyermekeinkkel foglalkoznak. Nagyon megérte… A gazdasági igazgató már többször elmagyarázta nekem, hogy a legdrágább dolog az élőmunka. Egyetértek vele, szerintem is ez a legértékesebb. Ugyanis a munkavállaló egy ember, aki magát és a családját is ebből a munkabérből tartja el. Ebből a munkabérből fizeti a kerületben a lakásának a fenntartását, ezt a fizetést költi el a kerület boltjaiban, ennek a munkának a következtében érzi magát a társadalom produktív és értékes tagjának. Így tud boldog és egészséges maradni, így nem szorul ellátásokra és a kerület intézményeiben vagy közterületein a minőségi működtetést biztosítja – tehát mindenkinek sokkal jobb így. Az önkormányzatnak jó példával kellene elöl járni, felelős munkáltatóként arra törekedni, hogy a kerületben a foglalkoztatásnak egy optimális szintje álljon elő.

Az optimális szint megtalálása érdekében kezdeményeztem az egyeztetést tehát, és bízom benne, hogy hamarosan választ kapok!

vnm

Kép forrása: tappancsvilag.hu

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr417538502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.15. 03:40:52

Kutyatartók esetleg hazavihetnék a dögök után a szart. Vagy egyenesen ke is lehetne szokni a kutyatartásról.
Ha nem akarunk sok szétdobált PET palackot, akkor nem veszünk palackos ásványvizeket. Ha nem akarunk kutyaszart, akkor nem veszünk, tartunk kutyát. Vagy elaltattatjuk...
A hulladék keletkezésének megelőzése az ésszerű megoldás.

Nzoltan 2015.06.15. 05:48:47

Azt lōném agyon, aki a belvárosban kutyát tart. Egyszerūen állatkínzás.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 06:31:02

@Nzoltan: akkor mi a véleményed arról, aki téged emberek közé engedett? Jó, ez csak annyiban állatkínzás, hogy szerencsétlen, városban élő állatok (és emberek) kénytelenek elviselni a jelenlétedet. De akkor is...
(Imádom, mikor az ilyen nagyarcú kispöcsök megmondják a tutit... fogadni mernék, életedben nem láttál kutyát közelről)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.06.15. 08:19:14

Az állatkínzókkal kéne megetetni

KUHULIN 2015.06.15. 08:47:52

@pythonozok: Igazad van. Sok embernek az egyetlen barátja a kutya!

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 08:56:26

@KUHULIN: ennek mi köze ahhoz, amit az az istoba troll írt (amire válaszoltam)?
Egy komondor ( :D ) valószínűleg nem érezné jól magát egy lakótelepi lakásban, de egy nagyobb udvarral rendelkező kertes házban már elég jól elvan. És ugye az még lehet városi ház is.

padisah 2015.06.15. 09:14:26

én annyiban finomítanék Nzoltán véleményén, hogy nem a gazdáját hanem a kutyust lőném fejbe

ostoba, hülyepicsa szokás, gyereket nem akar mert az macerás, felelősségel jár, beszerez helyette egy undormány ölebet, ami összeszarja és pisili a várost, a homokozóba pont a gyerekeknek hagy szeretetcsomagot amitől az meg is vakulhat ha a szemébe keni

alapvetően nem vagyok a betiltogatás híve, de nyilvánvalóan az emberek jó része magától felelőtlen, és a többséget károsító magatartást folytat, gyanítom az enyémhez hasonló vélemények se jobb belátásra fogják bírni, hanem majd engem hibáztat, vagy próbál hitelteleníteni

arra véletlenül se jön rá, hogy neki nem kéne bosszantania a többi embert

a kutya szerepe egyszerűen átalakult, nem házőrző, nem az ember barátja, hanem egy műgyerek, egy parazita, ami eljátssza a gyerek szerepét, egy csomóan meg ennek felülnek és viszik akár méregdrága orvoshoz a kis kedvencet, egy fél fizetést rákölt

ha valaki ehhez nagyon ragaszkodik, vagy mondjuk a 2 gyerek után, nem pótléknak szerzi be a dögöt, akkor is azt kertes családi házban tegye, vagy olyan helyen ahol kisebb a népsűrűség és elvégezheti a dolgait az árokparton

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 09:27:41

@padisah: remélem, sohasem lesz gyereked! Az ilyeneknek megtilranám a szaporodást.

domel 2015.06.15. 09:36:16

Kis kutya kicsit szarik, nagy kutya nagyot szarik..

szamaritánus 2015.06.15. 11:16:19

@padisah: és az mi a faszért zavar téged, hogy ki mennyit költ a kutyájára, gyökérkém?

btw minden szart-nem-összeszedő gazdival megetetném az eb termékét.

Nicktolvaj 2015.06.15. 12:37:44

"Ha nincs elég kerület-takarító, mindent elönt a kutyagumi."

Mivan???

A libsik a SAJÁT szarukat is takarítókkal szedetik össze?

Ha a SAJÁT szarukat nem takarítókkal szedetik össze, akkor a kutyájuk szarát miért takarítókkal akarják öszeszedetni?

A tökét kellene levágni az öszes idiótának, aki lusta arra, hogy a szart összeszedje a dög után, amit levisz a közterületre szaratni.

Nicktolvaj 2015.06.15. 12:39:39

@KUHULIN:

"Igazad van. Sok embernek az egyetlen barátja a kutya!"

A kutya nem barátságból, hanem kényszerből van a gazdája mellett.

Nicktolvaj 2015.06.15. 12:42:31

@padisah:

"a homokozóba pont a gyerekeknek hagy szeretetcsomagot "

Másrészt erről az idiótaságról is le lehetne szokni, hogy HOMOKOZÓKAT raknak ki a gyerekeknek. Értelme semmi, ellenben rendkívül fertőzésveszélyes.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 12:47:16

@Nicktolvaj: esetleg valami hiteles statisztika a tömegével, súlyos betegségekkel megfertőzött, homokozóban játszó gyerekekről?
Mert azt már bizonyították, hogy a homokban, "koszban" játszó gyerekek immunrendszere jobb, mint a széltől is óvott szerencsétleneké.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 12:48:48

@Nicktolvaj: és ha a gazdája két hétre elmegy otthonról, akkor merő kényszerből örül a hazatértének.
Hogy ti milyen buták vagytok! :D

2015.06.15. 13:06:17

Nem is szabad ilyen témában megszólalni, a kutyások az egyik legagresszívabb csoport. A múltkor egy másik blogon írtam egy teljesen normális kommentet, hogy a városi kutyatartás miért nem jó szerintem, rögtön megkaptam, hogy szar, szürke életem van, azé' vagyok köcsög. Igen, mert színes, vidám élete csak annak lehet, aki kutyát tart, ez evidens. Szerintem meg a városi kutyatartók többsége lelki sérült, az emberi kapcsolatokkal hadilábon álló ember, aki egy állaton tölti ki az érzelmeit. A nővérem is ilyen beteg ember, mindjárt negyven, faszija, gyereke nincs, egy igazi fellengzős ostoba hülye, akinek az élete a két kutyája körül forog, más téma nincs. Alapvetően ezzel még nem lenne baj, mindenki úgy szarja el az életét ahogy akarja, és felőlem meg is dughatja a kutyáját, csak nekem például mi a geciért kell együtt élnem a szaró, hugyozó, póráz és szájkosár nélkül nyargaltatott kibaszott kutyákkal. Én se viszem az utcára a hobbimat, hogy mást basztassak vele, de persze a kutyások szerint a kutya a szájbabaszott élet csúcspontja, ezért mindenki kushadjon, és alkalmazkodjon a kutyásokhoz.

Nicktolvaj 2015.06.15. 13:23:51

@pythonozok:

"és ha a gazdája két hétre elmegy otthonról, akkor merő kényszerből örül a hazatértének"

Igen, az "öröme" nem emberi öröm, hanem a genetikailag kódolt szorongás megszűntét követő megkönnyebbülés, hogy megkerült a falkavezér, akitől az élete és a jólléte függ.

A kutyákba genetikailag van kódolva, hogy a túlélésük miatt még a velük KEGYETLENÜL bánó gazdát is kövessék.

Ugyanúgy, ahogy a kisgyerekekbe is genetikailag kódolva van, hogy a túlélésük miatt a velük rosszul bánó szülőhöz is kötődjenek.

padisah 2015.06.15. 14:08:06

@pythonozok: a te fajtádnak meg nem kell megtiltani, mert kihal magától is az idióta darwin szökevény

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 14:08:20

@Nicktolvaj: szerintem menj vissza zsidózni a másik blogra, jobban illik hozzád, mint az áltudományos "szakértés"!
Ahhoz legalább értesz. :D

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 14:09:23

@padisah: az előző hozzászólás rád is vonatkozik. Hihetetlen, milyen húgyagyú egy horda vagytok...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 14:21:02

@shitgun: gondolom, azért esz a fene a kutyás témákban, mert frusztrál, hogy már a családtagjaid is kiutálnak maguk közül.

padisah 2015.06.15. 14:23:38

@szamaritánus: a szart még össze tudja szedni a gazdája, már ha nem derogál neki ezért lehajolni

De a pisivel semmi nem lesz, majd a következő zápor elmossa. Vagy nem, hanem elpárolog belőle a víz, a szárazanyagtartalom meg a levegőben szálló por része lesz, ami mindenki belélegez.

2015.06.15. 14:40:46

@pythonozok: hát nem. És nem esz a fene, hanem felbasz az ideg, amikor a parasztja a szaros amstaffját póráz nélkül terelgeti hazafele. Ha lehetne, helyben altattatnám el a kutyát ilyenkor.

Nicktolvaj 2015.06.15. 14:47:56

@pythonozok:

Szerintem te meg kényeztesd anyádat szájjal, mert ahhoz legalább értesz.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 14:53:05

@Nicktolvaj: hát igen, egy náci tetűtől nem is várok más "érvet" :D

@shitgun: "felbasz az ideg" téged már attól is, ha tükörbe nézel... van egy olyanom, hogy ha még lenne Sárgaház, te örökös vendég lennél. :DD

2015.06.15. 14:58:31

@pythonozok: nézd, ez azért rém gyenge így, tiszta kínos. Azt látom, hogy más blogokban is durván agresszív vagy, ezek szerint ennyire futja, de ha így kiéled magad, hát egészségedre. Viszont, ha nem tudsz csak anyázni, akkor minek válaszolgatsz?

KUHULIN 2015.06.15. 15:08:06

@shitgun: Két dolgot tud. Anyázni és nácizni... Valamint zsidókat és kutyákat szopni. :D

erol 2015.06.15. 15:27:14

Fölösleges anyázni, csak annyit kellene megérteni a tulajdonosoknak, hogy szedjék össze az ürüléket ill. ne a fal tövébe pisiltessék az ebet.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 15:30:20

@shitgun: néztél már tükörbe? Már a nicked is árulkodó, de eddig tőled csak mocskot láttam. Szóval... "nekem te ne ugass!" :D

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 15:31:09

@KUHULIN: de legalább nem firkálok párhuzamosan több néven, mint ti néhányan... :D

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 15:31:59

@erol: ezt a csökött agyúaknak úgyis hiába magyarázod. :)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.15. 15:38:02

@shitgun: tükörbe mikor néztél? (nővéred egyébként tudja, miket mesélsz róla a neten? Vagy annyi gerinc már nincs benned?)

KUHULIN 2015.06.15. 15:39:04

@pythonozok: Szerinted még hány nicken vagyok itt?

2015.06.15. 15:45:15

@pythonozok: mi ez a tükörfixáció? És mit érdekel téged, hogy mikor néztem bele? Mi ez a mánia nálad? Nővérem akár meg is tudhatja, nem kedveljük egymást, de te biztos bírnád, mert ő is amolyan gőzös agyú liberális nagyszájú rettegő, mint amilyennek te tűnsz a kommentjeid alapján.

KUHULIN 2015.06.15. 15:56:38

@shitgun: Most nem ér rá, mert le kellet vinni a kutyit... Meg aztán a Bolgár Gyuri műsora is kezdődik! :)
Amúgy tényleg összejöhetne a nővéreddel, mert az szvsz. is az egyik baja, hogy krónikus nő-hiányban szenved. De az is lehet, hogy "más".

elendem 2015.06.15. 16:09:24

Kedves Kommentelők!
Nem vagyok híve a kommentek moderálásának, csak a legvégső esetben szeretnék élni vele. Azért, mert a komment a szabad véleménynyilvánítás helye.
Szerintem egymás céltalan gyalázása, a másik kommentelő személyének, nemének, vallásának, nemzetiségének vagy politikai hovatartozásának alpári leminősítése nem véleménynyilvánítás, hanem a másik ember méltóságának semmibe vétele, és mint ilyen, nem kívánatos.
Kérem, hogy senki ne kényszerítsen a hozzászólásának kimoderálására!
Előre is köszönöm!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.06.16. 09:09:27

@Nicktolvaj: a homokozóban nagyon jól eljátszanak a gyerekek
te meg nyilván a pöcegödörben játszottál annó

Ahoj- 2015.07.14. 19:24:47

@elendem:
Köszönjük Önnek, meg a Városfejlesztési irodának a segítséget, reméljük üríteni is fogják.

www.facebook.com/1.kerulet/posts/693813820722544
süti beállítások módosítása