Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2014.03.27. 08:36 elendem

Be kell adni a vári lakóknak valahogy...

delamotte_beer_palota.jpgTársadalmi egyeztetés magyar módra...

 A hétfői Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottsági ülésen tárgyaltuk a kerületi környezetvédelmi alap terhére tervezett kiadásokat:

 

 

1. Budai Vároltalmazó Közalapítvány támogatása azon célból, hogy az Alapítvány pályázatot nyújtson be a Deutche Bundesstiftung Umwelt alapítványhoz, környezettudatos gondolkodás elősegítését célzó programok megvalósításához, kiadványok elkészítéséhez 15 millió Ft.

2. 1 db zero emisszió kibocsátású elektromos autó beszerzése 10 millió Ft.

3. Lovas úti elektromos töltőállomás létesítése 2 millió Ft.

4. Clark Ádám téri zöldfelületek rendezése, új utcabútorok vásárlása 10 millió Ft.

5. Tabáni tanösvény 2014. évi előirányzatban szereplő összeg kiegészítése 1,5 millió Ft.

Most arról nem beszélnék, hogy az alapban lévő mintegy 70 millió forintból milyen átfogó, a kerület környezeti minőségét érdemben befolyásoló program lenne megvalósítható - pedig valójában erről kellett volna tárgyalni a bizottságban.

A felsoroltak közül csak a Tabáni tanösvény kiegészítését tudtam maradéktalanul támogatni, és pozitív elmozdulásnak tartom a Lovas úti elektromos töltőállomást, de ezt és az elektromos autó vásárlását akkor látom értelmesnek, ha felcserélnek egy meglévőt. Tehát, ha az önkormányzat gépjárműállományát folyamatosan lecseréljük elektromosra és az egyik kerületi benzinkutat megszüntetjük. (Kértem a Hivatalt, hogy a "zero emisszió kibocsátású" helyett írjunk zero emissziót vagy nulla kibocsátást.)

A Clark Ádám téri zöldfelület rendezésére szánt pénzt nem tudtam értelmezni, hiszen a költségvetésünkben külön sor van a közterület teljes körű rekonstrukciójára, ami tervezéssel együtt mintegy 140 millió forintot tesz ki. A színes terveket korábban láttuk, jóváhagytuk, azokban a zöldfelület rendezése is szerepelt. Úgy sejtem, a szokásos forgatókönyv játszódhatott le: a közbeszerzést megnyeri a legkisebb ajánlatot adó cég, majd a "kivitelezés során felmerülő" pótmunkák költségei végül annyira rúgnak, hogy az utoljára sorra kerülő parkrendezésre már nem futja. Így azt külön kell kifizetni. Ez is baj, meg az is, hogy a gazdasági igazgató azzal védekezik a kérdésemre, hogy nem lehetett a kivitelezővel előzetesen arról egyeztetni, hogy milyen padok kerüljenek ki, ezért kell ezt külön szervezni. Felmerül a kérdés: miért nem lehetett egyeztetni? Miről szólt a közbeszerzés, ha nem a műszaki követelményekről?

A német alapítványhoz való pályázás elvileg nyilván támogatható, pusztán érdeklődésből kérdeztem meg, hogy mi az, amit ebből a pályázatból szeretnénk finanszírozni. A gazdasági igazgató válaszában elmondta, hogy ez az alapítvány azzal foglalkozik, hogy a környezetbarát közlekedést népszerűsítse, és azért van rá szükség, mert a budavári közlekedésfejlesztési projekttel kapcsolatban "még valahogy be kell adni a vári lakosoknak, hogy nem lesz parkolóhelyük, és a mélygarázsokban parkolhatnak csak". Nos, az EU projekteknek kötelező eleme a társadalmi egyeztetés, amelynek az előkészítés szakaszától folyamatosan zajlania kell. Ennek költségeit a támogatás fedezi. A társadalmi egyeztetés célja, hogy a lakossággal együttműködésben olyan jó minőségű fejlesztések valósuljanak meg, amelyek az igényekkel összhangban vannak, ne pedig a fejük felett döntsenek. Merthogy a közpénzből készülő fejlesztés lényege az, hogy ettől az országnak, az itt lakóknak jobb lesz, nem pedig az, hogy az aktuálisan helyzetben lévő döntéshozók a saját elképzeléseiket építsék meg és nyomják le a polgárok torkán. Az önkormányzat egyébként 73 millió forint értékben szerződést kötött a PG. UP PR Iroda Kft-vel a közlekedésfejlesztési projekt nyilvánossággal kapcsolatos feladataira. Bízom benne, hogy ebből az összegből nem pusztán azt a honlapot üzemeltetik, amely a Várbazár felújításáról szól, és amelyen nem érhetők el a felújítás tervei és a futó szerződések (bár amúgy szép színes, és sok érdekes olvasnivalót kínál).

Ez az előterjesztés napirendre kerül a Budavári Önkormányzat ma esti ülésén is. A testületi ülés napirendje és előterjesztései az önkormányzat honlapján ma még megtekinthetők. A testületi ülés nyilvános, mindenkit biztatok, hogy jöjjön el, hallgassa meg!

vnm

Kép forrása: oroksegnapok.hu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr695878205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása